Salut,
Conduc AR Giulietta de 1 an si 3 saptamani. Pana acum am facut circa 28.000 Km insumati cu modelul Giulietta.
Motorul meu este 2,0 jTDM 170 CP. Consumul mediu in acest timp a fost de 7,6 l/100km, cu iarna si vara, cu oras si sosea, mers in conditii de Alfa/Bmw (adica 20.000 km un set de anvelope) si nu de Toyota Auris.
Functioneaza impecabil, mai bine decat un 147 cu care am avut probleme multe si marunte in primii 10.000 Km (dar de care si acum sunt indragostit).
Este clar o masina moderna, in pas cu tehnologia actuala (stop-start, bixenon, etc), foarte sigura, care se poate plia si ascutzi dar pastreaza habitaclul intreg si pe pasageri intregi si in viata dupa un accident crunt.
Este foarte spatioasa in interior, mult mai spatioasa decat 147 si chiar 159 (adica se poate sta si in spate comod - asta daca cel de la volan nu o foloseste in mod dynamic pe serpentine...)
Din punct de vedere dinamic nu ai ce sa-i reprosezi. Sigur, in oras nu ai nevoie de dynamic, este prea agresiva, nu are loc sa se desfasoare, dar pe sosea este o placere. Totusi am senzatia ca 147 avea o dinamica mai buna (mai ales seria Ducatti cu acel diferential autoblocant mecanic). Se simte ca motorul este Euro5 fata de cel Euro4 de pe 147.
Exteriorul are mai multa sare si piper din punct de vedere estetic decat toate celalalte hatch-uri de pe piata (cel putin pana la MB clasa A), indiferent de pret.
Este cam scumpa, dar asa au fost alfele mereu, adica mai pui 3000 Euro si iei un BMW seria 1 cam la fel echipat.
Sigur, plasticele din interior sunt un pic prea lucioase pentru gustul meu, volanul este de la Fiat Punto, etc... toate acuzele postate mai devreme pot fi adevarate si deranjante sau nu, in functie de gustul fiecaruia si de ce asteapta de la masina.
Suspensiile sunt foarte permisive, nu te zdruncina si nici nu te balanseaza prea mult, garda la sol este suficienta sa o urci pe orice bordura.
Am avut ocazia sa fac drive test vreo 2 zile cu una similara, dar 1,4 MAir 170 CP. Dupa parerea mea - care sunt fan motorina - dieselul trage mai viguros, si consuma mai putin, evident, desi benzinarul are un sunet mai incitant cand este calcat pe acceleratie.
Inca nu am condus tct-ul (nu era disponibil la achizitie anul trecut cand am comandat Giulietta), dar trebuie sa fie o cutie foarte performanta, cum este si cea de pe 159.
Opinia mea este: 2,0 Mjet 170 CP tct Distinctive (daca te tine buzunarul) si eventual un mic cip la 195 CP.
_________________ Val S
Giulietta 2,0 170 CP
ex 159 sportwagon 2,4 200CP
ex 147 1,9 jTDM 150 Cp
ex 156 2,0 TS 150 CP
|