Asociatia Alfa Club Romania
https://www.alfaclub.ro/forum/

supercharger
https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?t=17665
Page 3 of 3

Author:  dcmilitaru [ 07 Dec 2011, 14:00 ]
Post subject:  Re: supercharger

Hai, mah, baga si tu un facepalm, o trimitere la gugal, un "are you for real", ceva....
Il lasi asa?

Author:  ALXege [ 16 Dec 2011, 15:41 ]
Post subject:  Re: supercharger

'nother intresting read

Author:  nae [ 16 Dec 2011, 17:02 ]
Post subject:  Re: supercharger

Nope, read again

Author:  ALXege [ 16 Dec 2011, 18:05 ]
Post subject:  Re: supercharger

madkat, sigur topicul asta il stiai? Intreb pentru ca e relativ nou, insa exista alte cateva asemanatoare (vezi in linkurile postat de mine mai sus).
Revenind, se poate monta si cu pastrarea instalatiei de aer conditionat, chiar si pe GTV/Spider, insa setup-ul este usor mai complicat.
Pe partea de management, si eu tot pe un piggyback as merge, este solutia cea mai la indemana, cel putin la noi..
Se confirma oarecum ca injectoarele stock fac fata la un boost de ~0.5, interesant este ca softul stock pare-se ca poate sa faca compensari pentru un boost de ~0.2.

Author:  yux_mm [ 17 Dec 2011, 03:32 ]
Post subject:  Re: supercharger

mai oameni buni, n-am avut rabdare sa citesc topicul pana la capat datorita carcotasilor.

1. poate ca omul sta pe o gramada de bani si nu il intereseaza costurile si vrea sa faca treaba asta de amorul artei nu neaparat pentru un beneficiu real raportat la costuri
2. omul nu vrea sa schimbe motorul, cu altul, nu vrea sa vanda masina, nu vrea sa cumpere alta
3. omul vrea replici, remarci constructive nu distructive pentru ca el are o pasarica pe care vrea sa o satisfaca. daca are cineva idei, cunostinte, informatii si vrea sa le impartaseasca e mai mult decat binevenit
4. omu nu vrea opinii despre cum Nu se poate face treaba sau cat de rentabila e. poate ca nu il intereseaza rentabilitatea proiectului. poate ca nu in aceasta faza

practic am renuntat pana la acest moment sa citesc topicul pana la capat datorita replicilor de genul: "costa prea mult, mai bine schimbi masina, nu se poate face, mai bine iei alta/gta/3.0/3.2/etc,etc"

pentru mine este un subiect interesant si as vrea sa vad in ce masura se va concretiza. dar daca nu am un aport constructiv in acest subiect, nu ma bag sa comentez aiurea. constientizez faptul ca va iesi scumpa toata treaba, poate si cristi constientizeaza treaba asta dar poate ca nu cat de scumpa. momentan cred ca vrea sa gaseasca o solutie realizabila. capitolul 2, evaluarea costurilor. capitolul 3, are sau nu are banii respectivi.

Author:  mugurel [ 17 Dec 2011, 11:01 ]
Post subject:  Re: supercharger

:lol:

Author:  goldfinger [ 19 Dec 2011, 17:15 ]
Post subject:  Re: supercharger

yux_mm Quote:
mai oameni buni, n-am avut rabdare sa citesc topicul pana la capat datorita carcotasilor.

1. poate ca omul sta pe o gramada de bani si nu il intereseaza costurile si vrea sa faca treaba asta de amorul artei nu neaparat pentru un beneficiu real raportat la costuri
2. omul nu vrea sa schimbe motorul, cu altul, nu vrea sa vanda masina, nu vrea sa cumpere alta
3. omul vrea replici, remarci constructive nu distructive pentru ca el are o pasarica pe care vrea sa o satisfaca. daca are cineva idei, cunostinte, informatii si vrea sa le impartaseasca e mai mult decat binevenit
4. omu nu vrea opinii despre cum Nu se poate face treaba sau cat de rentabila e. poate ca nu il intereseaza rentabilitatea proiectului. poate ca nu in aceasta faza

practic am renuntat pana la acest moment sa citesc topicul pana la capat datorita replicilor de genul: "costa prea mult, mai bine schimbi masina, nu se poate face, mai bine iei alta/gta/3.0/3.2/etc,etc"

pentru mine este un subiect interesant si as vrea sa vad in ce masura se va concretiza. dar daca nu am un aport constructiv in acest subiect, nu ma bag sa comentez aiurea. constientizez faptul ca va iesi scumpa toata treaba, poate si cristi constientizeaza treaba asta dar poate ca nu cat de scumpa. momentan cred ca vrea sa gaseasca o solutie realizabila. capitolul 2, evaluarea costurilor. capitolul 3, are sau nu are banii respectivi.
De kit pot face eu rost, la costuri decente, nou, garantie e.t.c., insa ce sa fac cu el?! Singur nu stiu sa il montez... :roll:
Pentru moment, declar incheiata aceasta sesiune de "tuling". Daca vreodata va exista vreo oportunitate fezabila, nu voi ezita. Pana atunci ma bucur de Bravo. :tongue:

PS. Si, da, prefer oricand sa bag 3-4 k euro in masina pe care o am decat sa imi iau alta SH. Am eu defect, nu trebuie sa justific asta, cred...

:peace:

Author:  ALXege [ 19 Dec 2011, 17:29 ]
Post subject:  Re: supercharger

Ce inseamna kit si ce inseamna costuri decente? Partea de instalare nu cred ca e chiar rocket science sa nu poata nimeni in Ro..

Author:  goldfinger [ 20 Dec 2011, 12:31 ]
Post subject:  Re: supercharger

ALXege Quote:
Ce inseamna kit si ce inseamna costuri decente? Partea de instalare nu cred ca e chiar rocket science sa nu poata nimeni in Ro..
ai PM! :P

Author:  ALXege [ 20 Dec 2011, 17:00 ]
Post subject:  Re: supercharger

Un proiect asemanator, tot pe 1.6 16v 105cp, dar de Reno :)
Rezultat final: 145cp la roata!

LE: cu piggyback AEM si soft Superchips (cred ca lui Aicu i-ar face placere sa lucreze din nou la un TS :))

Author:  Andrei.P [ 20 Dec 2011, 17:02 ]
Post subject:  Re: supercharger

Pai de ce are PM? Daca ai facut topic si vrei sa vorbesti despre asta mi se pare normal sa aduci si tu informatii in cazul in care ai asa ceva.

Author:  ALXege [ 20 Dec 2011, 17:11 ]
Post subject:  Re: supercharger

Probabil pentru ca in loc sa primeasca pareri si sfaturi obiective l-a luat toata lumea la rost? :roll:

Author:  Tupac [ 20 Dec 2011, 17:41 ]
Post subject:  Re: supercharger

EGE, asta nu e justificare (substratul e de inteles, dar nu sta in picioare totusi, Andrei are dreptate).

Author:  bmf [ 31 Dec 2014, 11:30 ]
Post subject:  Re: supercharger

Scuze sa redeschid un topic vechi. :) Intamplator am trecut eu printr-un asemenea proiect, intr-un final merge dar lucrurile implicate sunt mult peste ce se discuta aici, cu riscuri si cheltuieli considerabile.
Eu unul mi-am facut scranteala, cu ocazia asta a trebuit sa invat despre motoare cat nu credeam vreodata ca o sa stiu pentru ca pe la noi nu exista meseriasi pe asa ceva, adica gasesti ingineri care au idee in mare despre cum se face dar detaliile te omoara (gen regimuri termice diferite ale motorului, tabele si tabelase de prin ECU etc). Rezultatele sunt frumoase (masina de o tona cu peste 200 cai la roata si un LSD sa ii tina sub control) insa munca din spate si banii irositi pun in balanta asta. Celor cu 147,156 sau gt pe benzina le recomand calduros sa o vanda, sa isi ia una cu 1.9 jtd 16v (sau un 156 2.4 jtd dar nu prea e rentabil) si sa ii faca un stage 1 remap sau in cel mai rau caz o turbina mai mare, un FMIC, remap, ambreiaj intarit, frane mari si gata, e cea mai ieftina si rapida solutie de accelerat in linie dreapta. La prima curba lucrurile se complica si cheltuielile se dubleaza (suspensii BUNE nu ta-technix sau alte chinezarii, Q2 sau Quaife etc, Q4 e cel mai ok).
Drive safe.

Author:  Mustafa [ 31 Dec 2014, 13:49 ]
Post subject:  Re: supercharger

Da-ne detalii, te rugam, nu ne lasa pe uscat! Pe ce masina/motor ai pus turbo? (Se intelege ca pe benzinare, dar...) Cum se simte dupa modificare? Sunt convins ca e multa bataie de cap (si multi bani), dar conteaza pana la urma ca a iesit lucru' si tu esti multumit.

Pt curaj, :clapping:

Author:  bmf [ 01 Jan 2015, 00:46 ]
Post subject:  Re: supercharger

Peugeot 206 S16. Motor 2000cmc 136 HP. Compresor volumetric Eaton m62 overrevved la 16000rpm, boost 1.1 bari.
Da, masina trage f tare dar dupa multe incercari si reamplasari componente. Cea mai mare problema a fost electronica, ECU stock nu poate gestiona MAP supraatmosferic, are tabelele prost documentate si de aici multe probleme, printre care un motor literalmente distrus (3 biele indoite si un piston spart). Cu piggyback e mai usor de gestionat un proiect de tip big turbo pentru ca e mai usor de tinut un AFR de 12.5:1 in WOT, dar in rest e jale pentru ca intervin niste tabele de corectie din ECU pe baza temperaturii apei sau aerului in admisie si de aici probleme cu ajustarea curbei de aprindere, un piggyback va aduna niste valori fixe la unele variabile.
De asemenea lucrul la sarcini partiale e durere mare de cap. Sau un relanti stabil. Sau un consum decent la mers potolit.
Chestia e ca presiuni mici pe motoare mici nu se merita deoarece puterile obtinute sunt mici si mai apare si puterea parazitica a compresorului (10..30 de cai in anumite cazuri) care anuleaza castigurile. Pe un 3.2 se merita de ex, marginal si pe un 2.5, mai jos insa penalizarea e mare. Mai exista varianta cuplarii prin ambreiaj electric peste o anumita turatie dar atunci ce haz mai are compresorul?
Ideea e ca un asemenea proiect e cam creerea unei masini noi, una e sa o faci ca sa tragi o liniuta cu ea si alta e sa o faci stradabila.

Author:  tzzivii [ 01 Jan 2015, 00:49 ]
Post subject:  Re: supercharger

Ce s-a vorbit aici, in special ce a postat ege, sunt din experiente ale celor de pe Alfaowner care au facut aceasta modificare, cu succes.

Author:  bmf [ 01 Jan 2015, 00:56 ]
Post subject:  Re: supercharger

Compresor centrifugal e mai usor de configurat deoarece lucreaza sus, cand ai conditie WOT si ECU iese din bucla inchisa.

Page 3 of 3 All times are UTC+03:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/