It is currently 28 Nov 2024, 01:27

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 509 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 521 Next
Author Message
PostPosted: 07 Oct 2011, 18:06 
Offline
User avatar

Joined: 03 Feb 2008, 00:10
Posts: 714
Location: Cluj-Napoca
Si uite ca s-a nascut inca un topic diesel vs benzina. Bravos!

_________________
Alfa 156 1.9 JTD M-Jet 16v, 140+ CP
------
When the fast car picks you up, you will weep and smile,
And see Heaven in the headlights,
Mile after mile, after mile, after mile..


Top
   
PostPosted: 07 Oct 2011, 19:34 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2010, 13:57
Posts: 7088
Car: Alfa Romeo 147
Location: Bucharest
Baieti, chill, am spus este o chestie de gusturi... Cunosc persoane carora pur si simplu le place dieselul, iar alte persoane carora le place benzina. Personal as alege o masina cu motor pe benzina sau turbo benzina.

De ce?
In primul rand motorul este mai silentios. Din toate diesel-urile vazute/conduse singurul de care am ramas surprins in mod placut a fost cel de 2.4 montat pe 159 si brera, care este destul de silentios, iar din habitaclu nu se aude nimic. Pe langa acest aspect este destul de ok daca ne raportam la putere/consum . totusi ai 210CP fara soft si un consum de 11% pe 1600kg. Consider ca este acceptabil. La reno/ford/opel/vag este adevarat ca ai un consum de 7-8% urban pe un motor de 1.9 si 100 cai, insa puterea este cam la jumatate.

Putin offtopic, am condus masina lui alexmirica acum 1saptamana cu o noua versiune de soft de la tibi. Am fost placut impresionat pentru trafic in bucuresti. Tragea de jos si se plafona undeva peste 4500rpm . Senzatia a fost una placuta, cand am ajuns inapoi, m-am uitat pe computerul de bord si am vazut afisat un consum de 6.8% . Posibil sa fi fost consumul mediu din ultimii 100km, insa la cum conduce mirica, sa fim serios, eu am zis ca este super consum :))

Deci probabil ca voi incerca un 1.9jtd/jtdm pe urmatoarea masina... din simplul fapt ca nu-mi permite bugetul un 1.8 tbi .

Un alt motiv pentru care mi-as cumpara diesel ar fi km multi. Anual fac undeva la 25k - 30k.

Concluzie si diesel-ul are partile lui bune si rele. Benzina la fel.

Revenind la prima fraza a post-ului... totul tine de gusturi.

_________________
Every road is great and never too long when you drive an Alfa Romeo

Alfa Romeo Giulia MY19 Rosso Alfa | B 952 DKR
Alfa Romeo Giulietta Quattro Formaggi Nero Etna | B 940 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 Distinctive Elegante Blu Aurora | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Distinctive High Blu Oltremare | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Q2 Rosso Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Nero Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 Facelift 1.6 TS Nero Metalico | B 08 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Nero | B 147 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Azzurro Gabbiano | B 08 DKR


Top
   
PostPosted: 07 Oct 2011, 20:23 
Offline
User avatar

Joined: 09 Nov 2010, 08:59
Posts: 2499
Location: Bucuresti
ronin Quote:
1.9 JTDM an condus in 2 randuri.
Cred ca sunt in asentimentul tuturor posesorilor de 2.4 JTD (200 sau, mai ales, 210 CP) cand te rog, prieteneste, sa faci un test si cu acest tip de motor. Dupa aceea vei putea sa iei o hotarare in cunostinta (totala) de cauza. In definitiv, e o chestie de optiune personala si ar trebui sa ai toate datele.

_________________
Ford Focus Wagon ST-Line
Ex: Giulietta my2017 2.0 JTDM-2, 175 CP
Ex: Giulietta 2.0 JTDM-2, 170 CP
Ex: FURIA ALBA, AR 159 JTDM, 210 CP


Top
   
PostPosted: 07 Oct 2011, 22:14 
Offline
User avatar

Joined: 26 Jan 2006, 03:49
Posts: 872
E si o diferenta mare de pret intre un 1.9 si un 2.4, care nu se prea justifica avand in vedere ce alte masini poti cumpara de 12 mii de euro.


Top
   
PostPosted: 08 Oct 2011, 00:39 
Offline
User avatar

Joined: 07 Jan 2011, 09:48
Posts: 431
Car: Alfa Romeo 159, 1.9
Location: Bucuresti
like what?...

_________________
Ford Focus
ex: Alfa Romeo 159
ex: Opel Astra GTC
ex: Vw Lupo 3L


Top
   
PostPosted: 08 Oct 2011, 18:29 
Offline
User avatar

Joined: 09 Nov 2010, 08:59
Posts: 2499
Location: Bucuresti
WLF Quote:
E si o diferenta mare de pret intre un 1.9 si un 2.4, care nu se prea justifica avand in vedere ce alte masini poti cumpara de 12 mii de euro.
Este, dar vreau sa spun ca, daca nu incerci, nu faci alegerea in cunostinta de cauza, asta-i tot.

_________________
Ford Focus Wagon ST-Line
Ex: Giulietta my2017 2.0 JTDM-2, 175 CP
Ex: Giulietta 2.0 JTDM-2, 170 CP
Ex: FURIA ALBA, AR 159 JTDM, 210 CP


Top
   
PostPosted: 10 Oct 2011, 09:30 
Offline
User avatar

Joined: 07 Jan 2011, 09:48
Posts: 431
Car: Alfa Romeo 159, 1.9
Location: Bucuresti
am facut un test aseara ptr tine.
Am venit de la targoviste destul de lent, fara smucituri, drumul liber dar nu gol, 70 localitati si 100 in afara, grad de incarcare mediu, 2 persoane in masina. Consumul pe CB a fost de 4.8%. Pentru ca am facut plinul cand ai iesit din targiviste, am vrut sa vad consumul real si am avut o mare surpriza cand am alimentat in bucuresti. Pe distanta de 79km am consumat fix 3.06l motorina, normala, neaditivata de la OMV. Rezulta un consum de...3.87l. Mi se pare incredibil de dubios consumul la pompa.

Pe acelasi segment de drum, cateva ore mai devreme, avand in rezervor motorina super extra de la Petrom, consumul pe CB a variat intre 8.3 si 7.6. Gradul de incarcare a fost acelasi, stilul de mers a fost o idee mai smucit si pana la maxim 140km/h.

Sa nu uitam insa si ca Bucurestiul este situat intre 58 - 90m altitudine iar targoviste la 260m altitudine (cf. Wikipedia).

Concluziile le tragi tu, daca merita sau nu mai bine ca un motor pe benzina. :)

_________________
Ford Focus
ex: Alfa Romeo 159
ex: Opel Astra GTC
ex: Vw Lupo 3L


Top
   
PostPosted: 10 Oct 2011, 10:10 
Offline

Joined: 13 Feb 2008, 18:38
Posts: 29
Location: Bucuresti
@christu: multumesc pt test, cred ca a fost un chin sa mergi la consum, dar si imaginea pe CB 4.8% priceless.
Totusi cam mare diferenta de consum cand mergi un pic mai tare.


Top
   
PostPosted: 10 Oct 2011, 10:58 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15261
Car: 115/960
Location: Bucuresti
stii unde surprinde cu adevarat masina? la diferenta de consum intre "mai tare" si "foarte tare". Are un prag dincolo de care oricat de animalic ai merge, nu prea are unde sa mai urce consumul. Si extraurban, pragul ala e undeva pe la 7.5l/100 :wink:

_________________
4C | Spider S4 2.0
ex Stelvio 2.0T | GTV 916 3.0 V6 | GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
PostPosted: 10 Oct 2011, 14:19 
Offline
User avatar

Joined: 26 Jan 2006, 03:49
Posts: 872
christu Quote:
am facut un test aseara ptr tine.
Am venit de la targoviste destul de lent, fara smucituri, drumul liber dar nu gol, 70 localitati si 100 in afara, grad de incarcare mediu, 2 persoane in masina. Consumul pe CB a fost de 4.8%. Pentru ca am facut plinul cand ai iesit din targiviste, am vrut sa vad consumul real si am avut o mare surpriza cand am alimentat in bucuresti. Pe distanta de 79km am consumat fix 3.06l motorina, normala, neaditivata de la OMV. Rezulta un consum de...3.87l. Mi se pare incredibil de dubios consumul la pompa.
E o aiureala ce ai facut tu. Pompele din Peco nu sunt toate la fel, si daca la una presiunea din rezervor o face sa se opreasca la o anumita cantitate, la alta pompa se opreste la o cantitate diferita. Gandeste-te ca nu poti face plinul la fel de fiecare data, mai ales cand e vorba de 3 litri de motorina. Daca chiar vruiai sa vezi consumul la pompa, il faceai plin pe plin, sau macar pe o cantitate mult mai mare, incat 1 litru in plus sau in minus sa nu faca diferenta.

Cand aveam GTI, era o discutie pe un forum de GTI de USA, unde toti se plangeau ca din cauza constructiei rezervorului, la unele pompe nu reusesc sa bage mai mult de 3/4 din el, pentru ca se opreste pompa, presiunea care se face in rezervor e mai puternica si face declick-ul ala mai repede.


Top
   
PostPosted: 11 Oct 2011, 00:28 
Offline
User avatar

Joined: 07 Jan 2011, 09:48
Posts: 431
Car: Alfa Romeo 159, 1.9
Location: Bucuresti
mda, se poate sa ai dreptate...si mie mi s-a parut dubios sa consum pe segmentul asta de drum doar 3.8l.

cum se face presiune in rezervor daca in momentul in care introduci pomba nu etansezi lacasul? plus ca rezervorul fiind aproape plin presiune s-ar face doar ptr aerul existent, deci foarte putin. ma rog, nu stiu care este "arhitectura" unui rezervor asa ca nu ma pronunt.

_________________
Ford Focus
ex: Alfa Romeo 159
ex: Opel Astra GTC
ex: Vw Lupo 3L


Top
   
PostPosted: 11 Oct 2011, 00:35 
Offline
User avatar

Joined: 07 Jan 2011, 09:48
Posts: 431
Car: Alfa Romeo 159, 1.9
Location: Bucuresti
ALXege Quote:
stii unde surprinde cu adevarat masina? la diferenta de consum intre "mai tare" si "foarte tare". Are un prag dincolo de care oricat de animalic ai merge, nu prea are unde sa mai urce consumul. Si extraurban, pragul ala e undeva pe la 7.5l/100 :wink:
da, foarte adevarat si lucrul asta te face sa te simti foaaarte mandru ca ai ales motorina.
Cand insa in Bucuresti ai consum de 12-13% si ai un tractoras sub tine cat e inca rece masina, sunt momente in care parca ti-ai dori un JTS. :)
Anul trecut cu o masina pe benzina pe timp de iarna mi-a crescut consumul cam cu 1.5l%, anul asta astept din nou iarna...cu infrigurare. :samui:

_________________
Ford Focus
ex: Alfa Romeo 159
ex: Opel Astra GTC
ex: Vw Lupo 3L


Top
   
PostPosted: 11 Oct 2011, 13:12 
Offline

Joined: 28 Mar 2010, 14:00
Posts: 123
Location: Timisoara
Salutare! Sunt un nou posesor de 159 1.9 jtd 150 cp. Am facut drum Bucuresti-Timisoara si am verificat consumul dupa metoda plin-plin. Tin sa precizez ca am mers relativ tare 140km/h constant cand a permis drumul si am vrut sa vad ce poate masina. Consumul a fost 7%. Eu sunt f. multumit de cifra tinand cont de ce poate oferi motorul acesta. In Timisoara am obs. ca consuma cam 9.5% in oras in conditii de trafic normal.
Numai bine!

_________________
Ex: Alfa Romeo 159 1.9 Sportwagon
Ex: Alfa Romeo Giulia 2.2 JTDM
Ex: Alfa Romeo GT Q2
Ex: Alfa Romeo GT 3.2 V6
Ex: Alfa Romeo MiTO 1.4 TB Multiair
Ex: Alfa Romeo 159 2.4 TI Sportwagon
Ex: Alfa Romeo 147 2.0 TS Selespeed


Top
   
PostPosted: 11 Oct 2011, 14:00 
Offline
User avatar

Joined: 26 Jan 2006, 03:49
Posts: 872
christu Quote:
mda, se poate sa ai dreptate...si mie mi s-a parut dubios sa consum pe segmentul asta de drum doar 3.8l.

cum se face presiune in rezervor daca in momentul in care introduci pomba nu etansezi lacasul? plus ca rezervorul fiind aproape plin presiune s-ar face doar ptr aerul existent, deci foarte putin. ma rog, nu stiu care este "arhitectura" unui rezervor asa ca nu ma pronunt.
Pai sunt vapori, la modelele pe benzina cel putin, exista si un sistem EVAP cu pastila de carbon, care recircula vaporii.

Daca cauti pe google cu "gas pump nozzle shut off" o sa vezi ca multi au problema asta, cel putin in US, pompa se opreste singura si bagi foarte greu benzina in rezervor.

Ce vruiam eu sa subliniez de fapt, este ca daca faci plinul la masina, pana se opreste pompa singura, niciodata nu va fi aceasi cantitate in rezervor, ca nu se va opri mereu la fel, si atunci o lipsa de 3.8 litri la urmatoarea alimentare e irelevanta cand faci media pe o distanta scurta.


Top
   
PostPosted: 18 Oct 2011, 10:52 
Offline
User avatar

Joined: 07 Jan 2011, 09:48
Posts: 431
Car: Alfa Romeo 159, 1.9
Location: Bucuresti
dar stai, ca se poate si asa. :p
Si nu sunt eu omul extremelor, alfa mea este. :)


Attachments:
poză.JPG
poză.JPG [ 201.22 KiB | Viewed 1903 times ]

_________________
Ford Focus
ex: Alfa Romeo 159
ex: Opel Astra GTC
ex: Vw Lupo 3L
Top
   
PostPosted: 18 Oct 2011, 11:40 
Offline

Joined: 29 Nov 2009, 11:10
Posts: 1611
La cat ai mers cu masina probabil e normal sa ai media respectiva.


Top
   
PostPosted: 18 Oct 2011, 11:51 
Offline
User avatar

Joined: 07 Jan 2011, 09:48
Posts: 431
Car: Alfa Romeo 159, 1.9
Location: Bucuresti
da, e foarte normal, avand in vedere ca am parcurs distanta aviatorilor - titulescu in aceasta perioada de timp, deci bara la bara.

Poza era doar cu titlu de exemplu, si cu caracter comic mai mult, avand in vedere cele scrise de mine mai sus.

_________________
Ford Focus
ex: Alfa Romeo 159
ex: Opel Astra GTC
ex: Vw Lupo 3L


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 18 Oct 2011, 13:53 
Offline
User avatar

Joined: 16 Aug 2011, 15:07
Posts: 526
Car: Stelvio
Location: constanta
25 intr-o iarna..


Attachments:
Foto-0064.jpg
Foto-0064.jpg [ 118.28 KiB | Viewed 1875 times ]

_________________
Alfa Romeo Stelvio 2.0 T Q4 280 HP
Ex: Alfa Romeo Brera 2.4 JTDm 20v 210 HP
Top
   
PostPosted: 18 Oct 2011, 13:59 
Offline

Joined: 29 Nov 2009, 11:10
Posts: 1611
Iti era frig rau :lol:
Nici la tine nu se pune, prea mica distanta..


Top
   
PostPosted: 18 Oct 2011, 17:14 
Offline
User avatar

Joined: 26 Jan 2006, 03:49
Posts: 872
christu Quote:
da, e foarte normal, avand in vedere ca am parcurs distanta aviatorilor - titulescu in aceasta perioada de timp, deci bara la bara.

Poza era doar cu titlu de exemplu, si cu caracter comic mai mult, avand in vedere cele scrise de mine mai sus.
Plus ca esti cu check engine aprins si poate merge in regim de avarie.


Top
   
PostPosted: 18 Oct 2011, 17:28 
Offline
User avatar

Joined: 07 Jan 2011, 09:48
Posts: 431
Car: Alfa Romeo 159, 1.9
Location: Bucuresti
haidi bre, strici tu cheful omului, nu e nimic aprins, ti se pare, bate lumina prost, e poza facuta cu telefonul! :))

de azi nu mai e check engine aprins, a rezolvat mirica. :clapping:
ideea e ca si inainte sa am probleme, tot acelasi comsum in aglomeratie il am. ba chiar am descoperit ca 25 este maximum cat poate afisa calculatorul masinii in acel mod.

_________________
Ford Focus
ex: Alfa Romeo 159
ex: Opel Astra GTC
ex: Vw Lupo 3L


Top
   
PostPosted: 12 Nov 2011, 20:45 
Offline

Joined: 13 Nov 2010, 19:24
Posts: 7
Alfa 159 limuzina 1.9 jtdm 150 cp si cutie viteze A/T Qtronic.
Oras: 12,5-13 l/100km
Exterior:autostrada 140-160 km/h = 8,0-8,3 l/100km
national 100-120 km/h = 7,3-7,7 l/100km

DPF imi arata pe tester ca este infundat 70% iar dupa un drum de 2000km
pe autostrada a coborat la 60% si masina raspundea mai bine la acceleratie,dar
in 2-300 km de oras a urcat din nou la 70%.
Imi pare mie sau consumul in oras e cam mare?Mai are cineva modelul acesta?


Top
   
PostPosted: 12 Nov 2011, 22:04 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15261
Car: 115/960
Location: Bucuresti
Acelasi motor, insa fara DPF si pe o caroserie mai usoara (GT) ia 10 in oras (mers destul de sportiv). Avand in vedere diferenta de greutate + cutia (care nu ajuta deloc consumul, ba dimpotriva), cred ca acolo ajungi. Plus ca consumul de oras este putin irelevant, in sensul in care depinde mult de traseul zilnic si de orele la care il parcurgi.

_________________
4C | Spider S4 2.0
ex Stelvio 2.0T | GTV 916 3.0 V6 | GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
PostPosted: 12 Nov 2011, 23:27 
Offline
User avatar

Joined: 26 Jan 2006, 03:49
Posts: 872
Pai cam aia e si la el, inca 2% in plus pentru ca e automata.

Am vazut diferenta destul de mare intre benzina si motorina la benzinarii, cred ca 5.3 vs 5.8 lei. Daca se ajunge la diferenta de 1 leu, devine mai rentabila o masina pe benzina, mult mai rentabila.

Mie 1.9 JTS in afara imi consuma 8%, mai mult sau mai putin, in bani echivaleaza cu acel 7.3% de la diesel.


Top
   
PostPosted: 13 Nov 2011, 12:42 
Offline

Joined: 13 Nov 2010, 19:24
Posts: 7
Am avut inainte un Passat V6 2.5 l,TDI,179CP,4motion,cutie A/T tiptronic in doar 5 viteze si imi lua in oras tot cat Alfa Romeo care are cutia mai noua in 6 trepte cam in acelasi regim si traseu.Si in plus mai am in familie un Peugeot 407 de 2.0 l Hdi,136 CP,cutie A/T in 6 trepte si nu consuma mai mult de 9-9,5 l in oras.(nu vreau sa fac comparatie cu un Golf V 1.9 TDI 105CP cu o cutie A/T 6viteze DSG care oricum as fi mers cu el nu consuma mai mult de 8.5 la suta in oras,pt.ca il consider din alta clasa ca greutate si altele.)
Mi se pare un pic mult acel 12,5-13 la suta pt.Alfa si sper sa gasesc pe cineva cu acelasi tip de motor si cutie pt. a compara consumurile in ideea ca as avea, posibil ,ceva defectiune(senzor,etc)Apropo ,i-am schimbat galeria de admisie(clapetele stateau doar pe deschis,erau rupte),am curatat EGR(demontat,spalat ,verificat),functioneaza ok.,are ultima varianta de soft pt.alimentare,totul ar parea in regula,nu imi arata pe tester nici o eroare.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 509 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 521 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited