bmw respectiv e turbo diesel? sau e benzinar??? la turbo se aplica povestea cu presiunea in evacuare , de exemplu , niste prieteni au facut un transplant motor plus electronica , de pe un audi a3 1,8turbo ( cipuit, turbo altul, downpipe de la novitec) , masina a fost rasturnata langa debrecen de un amic , pe o skoda octavia, ce era initial de 1,6 ....., ei bine de la downpipe incolo au pfacut ei o evacuare cat mai dreapta si cat mai groasa posibil din teava peste...60......cap coada , ei bine masina nu prea tragea cum tragea audi de pe care era motorul........evacuarea prea marrreeeeeedar era turbo masina, la motoarele aspirate nu e nici o treaba cu presiunea in evacuare (din cate stiu eu) toate masinutele de linii din cluj tari au evacuari cat mai libere si sunt facute dupa retete din anglia , germania, etc ex.: ford fiesta 1.1 din 1989 ......transplant... 1,6 ztec , trecut pe carburi de motocicleta R1 (4 in linie) , si teava goala dreapta pe sub masina evacuarea cu serpisori , ei bine cotetul ala de 800kg o da la vw GTI oricare la oradea, la satu mare, la baia mare peste tot a rupt normele .....costuri minime , eficienta maxima , iar amsina e si de oras ...umbla cu ea zi de zi
pt. audi s3 care e 1,8 turbo , reteta de evacuare e, downpipe , evacuare libera si finala (pt sunet) , si de acolo incepi sa ...faci chestii...la masina...daca ai bani evident ca toate reperele de fabrica se schimba , evident ca, cuplul maxim il ai la alta turatie s.a.m.d
P>S> testul ala de dyno e cel din bucuresti ce masoara la volanta?????, nu e puterea reala, real e ce e la roata