It is currently 12 Apr 2025, 21:20

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 96 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 Next
Author Message
 Post subject: Re: sonda lambda
PostPosted: 13 Nov 2009, 20:18 
Offline
User avatar

Joined: 18 Apr 2009, 00:24
Posts: 195
Location: Oradea
Dupa ce repari masina ai putea sa-ti deschizi un atelier mecanic specializat pe Alfa Romeo :lol:

_________________
*cenzurat*


Top
   
 Post subject: Re: sonda lambda
PostPosted: 13 Nov 2009, 21:08 
Offline

Joined: 28 Aug 2009, 15:32
Posts: 75
dani147 Quote:
Dupa ce repari masina ai putea sa-ti deschizi un atelier mecanic specializat pe Alfa Romeo :lol:
mulumesc dani 147. pe linga faptul ca esti un baiat de suflet, detii si o ironie fina.lasa sa-mi fac eu masina si astea nu conteaza.


Top
   
 Post subject: Re: sonda lambda
PostPosted: 13 Nov 2009, 21:21 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
calan Quote:
-verificare val. tensiune generata de ECU (450 mV)
Atentie! Tensiunea NU e generata de ECU, ci de sonda insasi!!!

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
 Post subject: Re: sonda lambda
PostPosted: 13 Nov 2009, 21:31 
Offline

Joined: 28 Aug 2009, 15:32
Posts: 75
alexmirica Quote:
calan Quote:
-verificare val. tensiune generata de ECU (450 mV)
Atentie! Tensiunea NU e generata de ECU, ci de sonda insasi!!!
multumesc. bag la cap.


Top
   
 Post subject: Re: sonda lambda
PostPosted: 26 Nov 2009, 17:21 
Offline

Joined: 28 Aug 2009, 15:32
Posts: 75
am peste 200km. parcursi numai urban si aproape 2 saptamini de cind nu s-a mai aprins check-ul. la service am gasit toate valorile electrice bune dar am pozitionat cablul de la sonda 2 cit mai departe de evacuare( chiar dupa pozitia sondei cablul face o bucla pe care am indepartat-o de galerie) si am matisat cu banda izoler conectorul cu mufa sondei. seth a zis ca eroarea(P0141) apare daca scoate sonda din conector. sa fie de bine . numai cele bune.


Top
   
 Post subject: Re: sonda lambda
PostPosted: 02 Dec 2009, 13:21 
Offline

Joined: 28 Aug 2009, 15:32
Posts: 75
dupa 3 saptamini si apr.250 km. astazi s-a aprins martorul de motor, dupa ce am schimbat sondele cu bosch originale (fara adaptor),s-au verificat parametrii sondelor si a circuitelor si mi-au verificat si gazele(au spus ca este bine) am plecat de la service fara erori.intotdeauna becul s-a aprins dupa 150-250km parcursi,intotdeauna becul s-a aprins in mers si la o temp. de 80-90 gr. celsius si o temp. afara mai ridicata (astazi la galati 16.gr.). am verificat vizual etansarea evacuarii si nu am vazut nimic deosebit.catalizatorul mi-au spus ca esta bun. debitmetru daca ii scot mufa masina merge rau. dupa aprinderea becului masina nu isi schimba mersul,merge f.bine si relantiu stabil doar creste putin consumul.ultima data erorile au fost P0141 si P0150.IN CELE 6-7 SERVICE-URI UNDE AM FOST MI-AU SPUS CA NU STIU CE SA MAI FACA. analiza gazelor a fost: -turatie-840,CO-0,09,CO2-14,8,HC-0087,O2-0,7. CO cof-0,09, lambda-1,025, temp-51(am diagrama). daca cineva ma poate sfatui ce trebuie sa mai fac si se rezolva treaba voi gasi o metoda de a ma revansa. cu stima.mentionez ca bobinele sint verificate si bujiile au 6000 km(dar sint bosch).


Top
   
 Post subject: Re: sonda lambda
PostPosted: 02 Dec 2009, 14:30 
Offline

Joined: 25 Sep 2008, 13:24
Posts: 185
Location: BUCURESTI
Mare ghinon.
Sa inteleg ca tu ai schimbat toate sondele?
Ca din cate inteleg eu problema vine de pe bancul 2 adica de la cilindrii 3 si 4 ( cei aflati in partea opusa distributiei - partea soferului ) adica codul P0150.
Daca nu ai un scurt in circuit sau un circuit rece ( intrerup sau care nu face contact bine ) problema poate fi din faptul ca este undeva fisurata evacuarea sau sonda este defecta.
Se poate sa nu fie etansata bine evacuarea.
Nu ai ce pierde, desfa serpisorii si inlocuieste garnitura, atat cea dinspre chiuloasa si pune silicon la imbinarea dintre serpisorii si catalizator.
Se poate ca undeva sa traga aer ( garnitura ciupita ), daca zici ca serpisorii nu sunt fisurati ( eu zic sa te uiti mai atent ).
Sondele de dinainte de catalizator trebuie sa oscileze in jurul valorii de 0,450V iar cea de dupa catalizator trebuie sa ramana constanta in jurul valorii de 0,600V
Bafta


Top
   
 Post subject: Re: sonda lambda
PostPosted: 02 Dec 2009, 14:58 
Offline

Joined: 28 Aug 2009, 15:32
Posts: 75
mattydr67 Quote:
Mare ghinon.
Sa inteleg ca tu ai schimbat toate sondele?
Ca din cate inteleg eu problema vine de pe bancul 2 adica de la cilindrii 3 si 4 ( cei aflati in partea opusa distributiei - partea soferului ) adica codul P0150.
Daca nu ai un scurt in circuit sau un circuit rece ( intrerup sau care nu face contact bine ) problema poate fi din faptul ca este undeva fisurata evacuarea sau sonda este defecta.
Se poate sa nu fie etansata bine evacuarea.
Nu ai ce pierde, desfa serpisorii si inlocuieste garnitura, atat cea dinspre chiuloasa si pune silicon la imbinarea dintre serpisorii si catalizator.
Se poate ca undeva sa traga aer ( garnitura ciupita ), daca zici ca serpisorii nu sunt fisurati ( eu zic sa te uiti mai atent ).
Sondele de dinainte de catalizator trebuie sa oscileze in jurul valorii de 0,450V iar cea de dupa catalizator trebuie sa ramana constanta in jurul valorii de 0,600V
Bafta
eu am schimbat (la indicatia celor de la un service) sonda de dupa catalizator(cea cu firul lung) si sonda din fata spre distributie. cea din fata, pe partea soferului au spus ca e buna. sa inteleg ca cele doua coduri se refera de fapt la sonda pe care nu am schimbat-o?


Top
   
 Post subject: Re: sonda lambda
PostPosted: 02 Dec 2009, 15:26 
Offline

Joined: 25 Sep 2008, 13:24
Posts: 185
Location: BUCURESTI
Exact.
Cele doua coduri vin in coroborare, deaceea nu trebuie niciodata sa schimbi ceva fara sa faci o investigatie amanuntita.
In primul rand vezi la ce se refera codurile si dupa aceea treci la treaba.
Diagnosticarea se face prin eliminarea cauzelor ( asta nu inseamna inlocuirea neaparata a pieselor la care se refera codurile - in cazul nostru cele doua sonde)
Asa ca mai verifica inca o data continuitatea cablurilor eventual miscandule in timpul verificarii.
Apoi verifica cele doua sonde sa vezi daca sunt in parametrii ( continuitate ). Verifici si tensiunea care vine la senzor ( cu contactul pus ).
Daca sondele sunt bune si circuitele la fel de bune trebuie sa te uiti la evacuare ( intre chiuloasa si sonda despre care ti-am spus).
Daca si asta e buna atunci singura solutie este sa schimbi garniturile de care am amintit in postul anterior.
Daca nici asta nu se confirma, atunci e de rau - poate fi ceva in motor ( probabil vreo valva - dar asta prea putin probabil )
Semnificatia codurilor e clara, nustiu de ce te-au pus sa schmbi cealalta sonda ( probabil sunt vacari ).
P0150 - Circuit senzor Lambda (O2) - Bloc 2 Senzor 1
P0141 - Circuit incalzire senzor Lambda (O2) - Bloc 1 Senzor 2
Configuratia blocurilor este urmatoarea:
Bloc 1 Senzor 1 - Se afla inainte de catalizator spre pistonul 1 ( la tine spre distributie )
Bloc 2 Senzor 1 - Se afla inainte de catalizator spre pistonul 4 ( la tine opus distributiei )
Bloc 1 Senzor 2 - Se afla dupa catalizator
Bafta.


Top
   
 Post subject: Re: sonda lambda
PostPosted: 02 Dec 2009, 17:35 
Offline

Joined: 28 Aug 2009, 15:32
Posts: 75
multumesc mult dragos. esti prima persoana care vorbeste clar si competent. de luni am sa pun in aplicare ceea ce ai spus.
tinem legatura. daca preferi pe PM te rog sa-mi spui. cele bune.


Top
   
 Post subject: Re: sonda lambda
PostPosted: 02 Dec 2009, 17:40 
Offline

Joined: 25 Sep 2008, 13:24
Posts: 185
Location: BUCURESTI
calan Quote:
multumesc mult dragos. esti prima persoana care vorbeste clar si competent. de luni am sa pun in aplicare ceea ce ai spus.
tinem legatura. daca preferi pe PM te rog sa-mi spui. cele bune.
Putem sa tinem legatura cum vrei tu.
Ideea e sa-ti rezolvi problema.
Stiu ce inseamna, am avut aceeasi problema dar la mine a fost mult mai complicat si mai grav.
Am rezolvat pana la urma.
Si tu o sa-ti rezolvi problema, numai sa ai rabdare.


Top
   
 Post subject: Re: sonda lambda
PostPosted: 02 Dec 2009, 17:46 
Offline

Joined: 28 Aug 2009, 15:32
Posts: 75
mattydr67 Quote:
calan Quote:
multumesc mult dragos. esti prima persoana care vorbeste clar si competent. de luni am sa pun in aplicare ceea ce ai spus.
tinem legatura. daca preferi pe PM te rog sa-mi spui. cele bune.
Putem sa tinem legatura cum vrei tu.
Ideea e sa-ti rezolvi problema.
Stiu ce inseamna, am avut aceeasi problema dar la mine a fost mult mai complicat si mai grav.
Am rezolvat pana la urma.
Si tu o sa-ti rezolvi problema, numai sa ai rabdare.
ok.


Top
   
 Post subject: Re: sonda lambda
PostPosted: 14 Jan 2010, 14:29 
Offline

Joined: 28 Aug 2009, 15:32
Posts: 75
am fost plecat o luna si nu am avut contact cu masina. dupa ce m-am intors am comandat garnitura pt. evacuare,am fost la un service unde au schimbat garnitura si au etansat cu solutie( inclusiv sub masina). o surprisa a fost ca au gasit lipsa o piulita de la un prozon unde se cupleaza serpisorii. au sters celebrele erori. am mers 240km( dupa bord) in afara localitatii si s-a aprins becul terorii vietii mele. de atunci am mers cca. 400 km (cu becul aprins),atit in localitate cit si afara. pot spune fara dubii ca nu creste consumul si motorul merge ff. bine. doua observatii: cind am luat masina fostul proprietar a spus ca motorul este modificat, dar nu am dat importanta la ce a spus. a doua: dupa cei cca. 400 km. parcursi cu becul aprins am remarcat ca in interiorul tevii de esapament este luciu metalic (nici un fel de depuneri). m-am gindit ca este din cauza condensului ce a spalat teava de evacuare dar in parcarea unde o tin, masinile au ( normal, dupa mine ,depuneri mai negre sau mai gri). ce credeti? cu bine.


Top
   
 Post subject: Re: sonda lambda
PostPosted: 14 Jan 2010, 14:33 
Offline

Joined: 28 Aug 2009, 15:32
Posts: 75
am uitat sa spun ca am schimbat si termostatul o data cu etansarea evacuarii si cu adevarat, temperatura s-a comportat f.bine (dupa cca.10-15min de mers intre80-90 gr.) ceea ce nu era inainte.


Top
   
 Post subject: Re: sonda lambda
PostPosted: 15 Jan 2010, 22:21 
Offline

Joined: 01 Apr 2009, 10:56
Posts: 178
la ce service ai fost in Gl?


Top
   
 Post subject: Re: sonda lambda
PostPosted: 15 Jan 2010, 22:36 
Offline

Joined: 25 Sep 2008, 13:24
Posts: 185
Location: BUCURESTI
sa inteleg ca sonda de care ti-am spus nu ai verificat-o?
verific-o ininte nu o schimba asa de "dragul artei" aceea de pe bancul 2 inainte de catalizator ca cea de dupa catalizator am inteles ca ai schimbat-o.
Mai verifica o data, e imposibil sa nu-i dai de capat.


Top
   
 Post subject: Re: sonda lambda
PostPosted: 15 Jan 2010, 23:44 
Offline

Joined: 28 Aug 2009, 15:32
Posts: 75
cipy83 Quote:
la ce service ai fost in Gl?
cred ca pot spune numele service-urilor unde am fost de cind am masina (febr.2009). primul la reprezentanta la braila cind am luat masina si unde cred ca fostul proprietar aranjase treaba. la galati la reprezentanta am fost de 5-6 (aici s-au verificat circuitele si au schimbat de doua ori sonda de dupa catalizator si au pus pe direct o mufa), la bosch car service am fost de 2 ori (aici am schimbat o sonda de iainte de catal. si din nou cea de dupa catalizator si de verificari). la corzah am fost de 2 ori(inlocuire bujii si doua bobine si verificari si gaze). la mangalia am facut verificari. la broca, la galati am facut verificari. am fost si la braila la un service pe care la recomandat fostul proprietar dar nu au stiut cum sa scape de mine fara sa faca nimic,si la un service de cartier etansarea evacuarii si in locuit termostat. verificari au insemnat circuite,sonde,stergeri erori,gaze si ce au mai facut ei. daca poti sa-mi recomanzi un service bun pt. alfa din galati (sau mecanic) a-si fi f. bucuros.


Top
   
 Post subject: Re: sonda lambda
PostPosted: 15 Jan 2010, 23:48 
Offline

Joined: 28 Aug 2009, 15:32
Posts: 75
mattydr67 Quote:
sa inteleg ca sonda de care ti-am spus nu ai verificat-o?
verific-o ininte nu o schimba asa de "dragul artei" aceea de pe bancul 2 inainte de catalizator ca cea de dupa catalizator am inteles ca ai schimbat-o.
Mai verifica o data, e imposibil sa nu-i dai de capat.
dupa stergerea erorilor toate sondele, circuitele, gazele,parametrii, sint buni. dupa aprox. 250km. se aprinde becul. ciudat este ca masina nu schimba comportamentul. cu stima.


Top
   
 Post subject: Re: sonda lambda
PostPosted: 16 Jan 2010, 00:01 
Offline

Joined: 28 Aug 2009, 15:32
Posts: 75
si am uitat sa spun ca la reprezentanta au curatat toate mufele cu solutie.


Top
   
 Post subject: Re: sonda lambda
PostPosted: 16 Jan 2010, 00:29 
Offline

Joined: 28 Aug 2009, 15:32
Posts: 75
masina consuma 10-11 l benzina/100km urban, 8,5-9l/100km afara, 400-500ml ulei/1000km (dar si pierde un pic la busonul de evacure pe care o sa o rezolv la urmatorul schimb de ulei), schimb treptele la 3500rot/min in oras si 4000 afara,am schimbat fitru aer, distributia are cca15000 km, dupa factura de la fostul proprietar. a fost f. bine intretinuta interior si exterior, si nu bate deloc. de fapt merrge ff. bine cu sau fara bec aprins. folosesc castrol magnatec 10w40 si benzina >95(petrom sau lukoil si rar moll). nu stiu ce sa mai spun. cele bune.


Top
   
 Post subject: Re: sonda lambda
PostPosted: 16 Jan 2010, 13:32 
Offline
User avatar

Joined: 18 Apr 2009, 00:24
Posts: 195
Location: Oradea
catalizator ineficient , parerea mea orice ai face pana nu investighezi posibilitatea asta si il elimini , nu stingi becul ala buclucas :wave: :uhuh: :roll: :wink:

_________________
*cenzurat*


Top
   
 Post subject: Re: sonda lambda
PostPosted: 16 Jan 2010, 17:40 
Offline

Joined: 28 Aug 2009, 15:32
Posts: 75
dani147 Quote:
catalizator ineficient , parerea mea orice ai face pana nu investighezi posibilitatea asta si il elimini , nu stingi becul ala buclucas :wave: :uhuh: :roll: :wink:
la verificari mi-au spus ca dupa parametrii pe care ii vedeau catalizatorul este bun. nu refuz totusi posibilitatea dar ...este scump,iar sh nu stiu ce nimeresc. catalizatorul nu-l schimb pina nu sint sigur 100%. cele bune.


Top
   
 Post subject: Re: sonda lambda
PostPosted: 16 Jan 2010, 21:56 
Offline
User avatar

Joined: 18 Apr 2009, 00:24
Posts: 195
Location: Oradea
daca te convingi ca e defect poti opta pentru catalizatoare universale, la pret accesibil , te duci la un atelier de reparatii esapamente si se inlocuieste ala vechi, cred ca tu ai 2 "butoiase" care se schimba.

_________________
*cenzurat*


Top
   
 Post subject: Re: sonda lambda
PostPosted: 17 Jan 2010, 09:13 
Offline

Joined: 28 Aug 2009, 15:32
Posts: 75
dani147 Quote:
daca te convingi ca e defect poti opta pentru catalizatoare universale, la pret accesibil , te duci la un atelier de reparatii esapamente si se inlocuieste ala vechi, cred ca tu ai 2 "butoiase" care se schimba.
nu stiu ce trebuie schimbat. "butoiasele" sau cel de sub masina?


Top
   
 Post subject: Re: sonda lambda
PostPosted: 17 Jan 2010, 15:09 
Offline
User avatar

Joined: 18 Apr 2009, 00:24
Posts: 195
Location: Oradea
in primul rind butoiasele , dar cu modificari , sa ramana si filetele pentru sonde , sa ma corecteze cineva daca gresesc , eventual asteptam explicatii ce si cum :D

_________________
*cenzurat*


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 96 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited