Nici un Volvo sau Mercedes sau orice alta masina cu 100 de sisteme de astea n-am auzit sa se comporte asa de periculos.
Cand noi introduceam ABS/ESP ca echipament de serie și prezentam acest lucru ca pe o mare realizare, ei aveau așa ceva. Nu mai stau sa dau date exacte, specificații, din memorie - cred ca era ceva mai complex de atât. Cam asta e diferența…
Nici la ei nu a fost totul roz de la început. Au trecut prin diverse recalibrari, îmbunătățiri etc. Inclusiv rechemări. Îmbunătățiri constante, azi sunt unde sunt. Nivel 3 de autonomous….
De ce azi e diferența atât de mare? Cei de mai sus sunt de anii buni deja la nivelul la care se discuta fiecare tehnologie în parte, plusuri și minusuri. Acolo se pune problema despre complementaritate, folosirea mai multor tehnologii în paralel astfel încât sa acopere cât mai eficient si cât mai multe situații din viața reală (radar+camera+lidar). E alta lume… Și alți bani, și alta clientela… etc
Paranormalul!?
- De ce doar anumite mașini se comporta așa și altele nu?
Info: AEB asta e obligatoriu și nu se mai pot vinde mașini fără în UE.
Industria auto, în general, a trecut la versiuni mai “potente” de hardware. Sunt putini care mai merg pe basic, minimul necesar astfel încât sa îți iei omologarea. Da, mai sunt, sunt în general mașini din clasa mica ale unor branduri generaliste (vechiute ca an de fabricație astăzi) sau low cost. Putine. Sandero s-a impus în fata acestor modele, totuși exista astfel de mașini în RO, dar putine ca volume. De aici incideontologia. Nu e deloc din sfera paranormalului, e mai degrabă matematica și probabilistică.
La un click distanță se poate vedea furnizorul acestui echipament (și alți furnizori cu specificații asemănătoare, daca ai chef de munca) și pe ce modele/mărci mai este montat. Un click, atât.
Coroborat cu datele de la drpciv, parc auto, în 10 click-uri și 10 minute, ai o imagine completa. Dar pentru cine? Ai sentimentul ca irosești clickurile astea inutil. Nu vezi ca nu ii pasa nimănui? Poate doar sa o faci așa, de orgoliu și sa fii împăcat ca ești f bine documentat. Atât.
Autoritatea rutiera/RAR, sau cine naiba se mai ocupa de siguranță rutiera în tara noastră, daca se mai ocupa cineva, nu am văzut sa fie foarte interesată de subiect. Autoritățile, în general, nu au dat doi bani pe situație.
Presa auto ( ce gluma, știu …..) sta cu pantalonii în vine și le e frica sa scrie orice despre Dacia. Nu așteptăm sa scrie de rău sau bine, sa trateze situația. Nimic, mai “mării” jurnaliști tac. DPDV presa eu nu îmi explic atitudinea asta de serviabilitate vecina cu greață vis-a-vis de productaorii din România. Asta e subiect cum nu prea prinzi în anii buni. Daca nu îl tratezi pe asta atunci nu știu ce naiba mai faci și care e scopul tău….. ok, entertainment...
DPDV legislativ, la nivel european exista o recomandare veche de mai bine de 10 ani de a se lucra în colaborare. Producător auto, furnizor de astfel de echipamente, autoritate infrastructura. ( Nu e domeniul meu, știu doar la nivel de cultura generală, e posibil sa fie traduse chiar în normative/legislație. Nu știu…).
Acesta e motivul pentru care mașinile merg “bine” la ei și la noi mai scârțâie, nu sunt săracele mașini de vina, ele fac doar ca au fost programate sa facă - nu sunt rasiste, nu ajunge o mașina la Bacău și capătă conștiință, zice - "bai , tata, pana aici, eu la Bacău nu, nu ne batem joc chiar așa "- .
Alții fac treaba, își dau interesul și lucrează împreună sa le creeze masinilor un mediu optim de funcționare. Pe principiu, "ce facem noi la nivel de infrastructura măcar sa nu le încurce, daca nu le putem ajuta”.
Altfel, e de menționat și mentalitatea asta de înapoiați dpdv civilizație și problem solving. Scuze, dar nu pot sa am cuvinte frumoase.
Fiecare la nivelul lui se preocupa doar sa prezinte dovezi ca nu e vina lui și o motivare pentru “ ia uite stam”. Nu e vina mea, nu e treaba mea, sa facă domnule, dar alții… Toți, de la stat la privat.
_ autoritatea a văzut situația și s-a dus sa se culce. "Iete ba niște mașini care au prins viața. Tare, ce frumos e pe la noi…. "(Mă mir ca nu au propus sa fie botezate de către BOR, poate își revin….)
- Producatorul putea sa aibă o poziție tehnica și decentă. A ales sa o dea în paranormal…. Ca altfel cum naiba ai putea sa vorbești despre mașini în ziua de azi decât în zona asta de paranormal!? E logic, de altfel, nu - daca au început sa meargă mașinile singure, nu e clar ca e ceva necurat în ele !? Atâta se poate, atâta e.