marius Quote:
Pentru ca Italia sa mearga mai departe, TREBUIE reformata legislatia muncii. Inlatura constrangerile comunist-sindicaliste si Italia nu este cu nimic mai prejos altor tari vest-europene. Ba chiar, costul muncii cred ca este mai mic.
Pai tocmai asta e problema Marius. Si as indrazni sa spun ca e mai pregnanta cum cobori in jos spre sud, nordul Italiei are cam acelasi work ethic ca si Germania (de fapt, poate chiar mai workaholici decat germanii sau alte natiuni vest-europene), insa sudul e altceva. Tocmai de aia imi exprim rezervele ca VAG ar vrea sa investeasca in sud, nu stiu de nici o investitie majora mai jos de Roma in industrii 'grele' (chiar si in Roma gasesti mai mult institutiile financiare, asigurari etc), de altfel stii si de ce s-a construit cea fabrica de la Pomigliano in anii 70. Problema legislatiei muncii in Italia cred ca e mission impossible, poate se vor mai face ceva pasi marunti dar atat. E o masa mare de manevra dpv electoral si probabil vei fi realizat deja ca politicienii italieni nu sunt exact genul de a pune interesele nationale peste cele individuale.
VAG-ul la nivel de imagine mentine inca brandurile in tara de provenienta ie Bentley inca produs in UK, Lambo in Italia, SEAT in Spania, VW/Audi in Germania sau Skoda in Cehia (ma refer la grosul productiei, ca Polo-urile si Scirocco se fac si in Spania e altceva, sau TT-urile in Ungaria) - de aceea strategia adoptata in cazul unei achizitii Alfa ar fi pastrarea productiei in Italia si stiu ca planurile initiale prevedeau fabrica din Arese. Ceea ce ar face sens, ar pastra imaginea firmei si ar adauga acel Vorsprung durch Technik ptr. cei viseaza la un Vero Italiano cu tehnica germana. Constructia Alfelor la Pomigliano sub umbrela VAG e insa greu de marketat, cumparatorul ar spune: well, pai ce ati schimbat atunci? Plus bomba sindicala, Piech&co sunt renumiti in a cauta locatii in zone in care pot trece rapid peste sindicate&stuff, ba chiar si in Germania au incercat acelasi lucru (vezi scandalul cu liderii sindicati mituiti de acum cativa ani). Nimic de spus, o fi fabrica retehnologizata (ultima mea Alfa s-a produs acolo si a mers 3 ani fara probleme
), insa eu unul nu-l vad pe Piech legandu-se la cap fara sa-l doara, vad achizitia Alfei de catre VAG doar cu o fabrica in nordul Italiei. Parere personala, desigur.
Se prea poate ca zvonistica sa fi fost initiata si de cealalta tabara ptr. a mai pune ceva presiune pe umerii lui Marchionne.
Ca tot am atins tema Pomigliano d'Arco, daca personal nu-l vad pe Piech interesat, care e perceptia in Italia despre cum vede signor Sergio viitorul fabricii? Va ramane copilul problema si in familia FIAT? atunci de ce s-a retehnologizat?