It is currently 13 Nov 2024, 09:07

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 1437 posts ]  Go to page Previous 117 18 19 20 2158 Next
Author Message
PostPosted: 13 Feb 2014, 22:31 
Offline
User avatar

Joined: 18 Sep 2011, 21:47
Posts: 489
Car: GT Vsechs
Location: Düsseldorf
Cum de ai pus un low saps??

_________________
“I live my life one Lancer at a time, and for those few moments, as my front wheels spin, I know that I'm free...“ MCM


Top
   
PostPosted: 13 Feb 2014, 22:36 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
nu am filtru de particule dar imi place cum merge cu asta, mai ales cum invarte la rece, nu stiu cu ce ar putea sa i dauneze, pe de alta parte poate nu era cazu da am zis acum pe perioada rece sa il incerc.

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 13 Feb 2014, 22:46 
Offline
User avatar

Joined: 04 Jun 2009, 11:18
Posts: 7898
Car: Vespa
Location: Bucuresti
Da' inainte ce puneai daca OMV e un ulei de trei ori mai scump ? Floarea soarelui indoit cu apa ?


Top
   
PostPosted: 13 Feb 2014, 22:49 
Offline
User avatar

Joined: 11 Apr 2008, 13:43
Posts: 368
Car: 159 2,4/Giulietta TB
Location: Timisoara/Trier DE
mugurel Quote:
Da' inainte ce puneai daca OMV e un ulei de trei ori mai scump ? Floarea soarelui indoit cu apa ?
:))))
Ala din samburi de strugure are punctul de ardere mai ridicat ca ala de floarea sarelui.


Top
   
PostPosted: 13 Feb 2014, 22:57 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
foloseam ulei havoline energy 5w30 (texaco) sau ulei castrol magnatec

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 14 Feb 2014, 00:20 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
un document fain despre uleiurle low saps:

http://www.peakoil.com.au/wp-content/up ... ug2009.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;


ps:

si cateva lucruri interesante pentru GPL in document

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 14 Feb 2014, 01:12 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
ulei pentru CNG/GPL:

http://www.peakoil.com.au/wp-content/up ... SpbPDS.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;


ulei pentru cazane:

http://www.peakoil.com.au/wp-content/up ... FpbPDS.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 14 Feb 2014, 08:17 
Offline

Joined: 25 Sep 2008, 01:20
Posts: 22
Salut,
Vreau sa va supun atentiei Renewable Lubricants, un ulei care ar merita introdus in motorul unei Alfe.
Nu cred ca exista potrivire mai buna. Mai ales ca este vorba de cel mai bun produs din tot ceea ce poate "da" industria de profil la ora asta.
Multumesc pentru atentie!


Top
   
PostPosted: 14 Feb 2014, 08:34 
Offline

Joined: 21 Aug 2008, 16:35
Posts: 3171
Location: Rosiorii de Vede/Bucuresti
Si dupa mai bine de 5 ani la 7 dimineata de ziua indragostitilor te-ai gandit sa ne spui asta in prima postare.

_________________
Alfa Romeo 147 1.6ts


Top
   
PostPosted: 14 Feb 2014, 09:52 
Offline
User avatar

Joined: 04 Jun 2009, 11:18
Posts: 7898
Car: Vespa
Location: Bucuresti
Pai a asteptat sa aiba ceva important de zis . Astept 2019 sa vad ce lichid de parbriz ne recomanda :))


Top
   
PostPosted: 14 Feb 2014, 10:12 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2010, 13:57
Posts: 7088
Car: Alfa Romeo 147
Location: Bucharest
Dupa ce am pus mobil-uri, valvoline-uri, castrol-uri si alte glanetarii... am realizat ca in batranul TS , Selenia 20K vine precum o manusa.

Motorul meu are un sunet exceptional, si la mersul de oras care il adopt zi de zi ( schimbat intre 3000-4000rpm , iar eu asta consider un stil de mers normal, potolit ) si verificat joja la cateva zile, maxim o saptamana, uleiul este tot acolo... De la ultimul schimb... cred ca am facut aprox 3000km, stiti cat am completat? 0 ml ulei.

Am inteles de la valak ca si motul este un ulei tare misto, insa altceva chiar nu as mai baga in TS / JTS . Iar daca as avea diesel tot selenia as pune.

Am constat ca uleiul recomandat de producator este ce trebuie in majoritatea cazurilor. Iar in cazul selenia chiar este un ulei bun, nu zeama cum este GM-ul de opel.

@comanr, efectele nocive ale unui ulei prost intr-un motor bun, se vad foarte greu, poate e nevoie de cateva zeci de mii de km, mai ales in cazul unui motor diesel care se invarte mai incet fata de un motor pe benzina, pentru ca frecarea este alta... De exemplu la benzina vara daca mergi sportiv ( 4000-6000 rpm ) constant, iar temperaturile la nivelul asfaltului sunt destul de ridicate, realizezi ca 10w40 de la selenia incepe sa nu mai faca fata si incepe sa se evapore, insa 10w60 face fata cu brio.

Nu sunt expert, insa asta am constatat eu in ultimii ani de TS.

_________________
Every road is great and never too long when you drive an Alfa Romeo

Alfa Romeo Giulia MY19 Rosso Alfa | B 952 DKR
Alfa Romeo Giulietta Quattro Formaggi Nero Etna | B 940 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 Distinctive Elegante Blu Aurora | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Distinctive High Blu Oltremare | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Q2 Rosso Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Nero Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 Facelift 1.6 TS Nero Metalico | B 08 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Nero | B 147 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Azzurro Gabbiano | B 08 DKR


Top
   
PostPosted: 14 Feb 2014, 10:19 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
pe pagina gasiti un filmulet interesant cu timpul necesar uleiurilor de diferite vascozitati pentru a ajunge la cel mai indepartat loc de ungere(variator de exemplu).

timpul variaza asa din cauza ca uleiurile cu indice de vascozitate la rece mai mare lucreaza in bypass pentru protectia sistemului de ungere si abia dupa ce se subtiaza putin isi continua calea...


http://www.liqui-moly.de/liquimoly/web. ... bakrw.html" onclick="window.open(this.href);return false;

cu ocazia asta o sa realizeze si adeptii uleiurilor oem ca insasi uleiul recomandat lor e un compromis.


@cristian

daca as avea un teseu bun, iarna as pune orice inafara de 10w sau 15w selenia , nu ai ce cauta cu asa ceva la -17, as merge pe un 5w40 iarna si 10w40 vara.

asta pentru ca motorul are zeci de secunde in care nu este protejat(partea superioara) iarna cu 10w40 , axe came, tacheti , variator. apoi apar multi si zic ca trebuie schimbate axele, variator, cam tot ce e pe sus.

lucrul asta se intampla la fiecare pornire dimineata, dupa cum stiti 60% din uzura motorului este datorata timpului cat motorul merge rece, de aceea un termostat bun, un ulei bun(adaptat la conditiile de lucru) fac minuni cu uzura unui motor.

cel mai fain ar fi sa poti sa iti setezi uleiul inainte de pornire :D

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 14 Feb 2014, 10:43 
Offline
User avatar

Joined: 10 Oct 2008, 20:12
Posts: 4320
Car: Alfa Romeo GT BL
Location: 47.1528378,27.588692
comanr Quote:
daca as avea un teseu bun, iarna as pune orice inafara de 10w sau 15w selenia , nu ai ce cauta cu asa ceva la -17, as merge pe un 5w40 iarna si 10w40 vara.
Si ajungi la niste costuri aberante ca nu cred ca atingi limita de km pentru schimb nici la 5W, nici la 10-15W. Iar 5W pe TS vezi cu ochii cum dispare.

_________________
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
Redline it once a day, keeps the mechanic away 8)


Top
   
PostPosted: 14 Feb 2014, 10:48 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
daca motorul consuma asa mult e din cauza ca e defect/uzat, nu exista la o utilizare normala sa dispara uleiul din baie, inseamna ori semeringuri la supapa duse ori segmenti dusi.

majoritatea cu ts le au second hand si observa ca ele consuma insa realitatea e alta, orice motor bun din anii 2000 nu consuma o galeata de la schimb la schimb, hai sa zic ca e acceptabila diferenta de maxim-minim pe joja in 10k, adica asta inseamna aprox 1 litru.

sant de acord cu tine ca daca el consuma si 10w si tu pui 5w o sa l pape instant.

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 14 Feb 2014, 11:07 
Offline
User avatar

Joined: 10 Oct 2008, 20:12
Posts: 4320
Car: Alfa Romeo GT BL
Location: 47.1528378,27.588692
In cazul meu, pe fosta am avut Castrol Magnatec 10W40 si Motul 10W60. Castrol era mancat repede, insa cum am trecut pe Motul s-a linistit si am pornit la prima cheie si la -26. Cu cea de acum am pus deocamdata doar Selenia Racing 10W60 si am completat aprox. 1,6 l in 7-8 mii de km, dar "vede" destul de des turatii inalte si nu am probleme cu segmenti sau ghiduri (au fost schimbate inainte sa cumpar masina), nici fum albastru.

_________________
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
Redline it once a day, keeps the mechanic away 8)


Top
   
PostPosted: 14 Feb 2014, 11:15 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
ele pornesc da din cauza presiunii mari se deschid bypa ss rile de la pompa si filtru

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 14 Feb 2014, 11:43 
Offline

Joined: 25 Sep 2008, 01:20
Posts: 22
Quote:
Si dupa mai bine de 5 ani la 7 dimineata de ziua indragostitilor te-ai gandit sa ne spui asta in prima postare.
Mda, nu m-am gandit la ziua indragostitilor. Sorry! :uhuh: :sleep: :bored:
Neavand Alfa mi s-a parut cam nepotrivit sa ma "bag in seama" pe aici.
Vazand insa "ceata deasa" in care se pluteste aici cu uleiurile , m-am gandit ca (poate) pot sa ajut. Asta-i prima faza. Apoi va urma cea a rezistentie la "nou" si la demonstratie teoretica pertinenta si va interveni o nervozitate din ce in ce mai mare provenita din incercarea mea de a convinge necunoscatorii sa paraseasca obiceurile proaste de genul "Selenia 10 W-60" sau "10 W-40" ca altfel il "papa", ori "Selenia e frate cu Alfa"(si cu Fiat-ul in general as zice) si "fierul stie" cam ce ulei il unge si ce scrie pe bidon...Nu se impresioneaza el ("fierul") decat daca nu ai ales uleiul pentru care, intre el si producatorul lui (al "fierului"), s-au semnat contracte comerciale reciproc avantajoase...
Nimic despre grupele de uleiuri. Despre uleiuri sintetice ori minerale. Sau despre cele sintetice ultraperformante. Despre importanta HTHS-ului vis-a vis de vascozitatea cinematica, etc.etc.etc.
Quote:
cu ocazia asta o sa realizeze si adeptii uleiurilor oem ca insasi uleiul recomandat lor e un compromis.


@cristian

daca as avea un teseu bun, iarna as pune orice inafara de 10w sau 15w selenia , nu ai ce cauta cu asa ceva la -17, as merge pe un 5w40 iarna si 10w40 vara.

asta pentru ca motorul are zeci de secunde in care nu este protejat(partea superioara) iarna cu 10w40 , axe came, tacheti , variator. apoi apar multi si zic ca trebuie schimbate axele, variator, cam tot ce e pe sus.

lucrul asta se intampla la fiecare pornire dimineata, dupa cum stiti 60% din uzura motorului este datorata timpului cat motorul merge rece, de aceea un termostat bun, un ulei bun(adaptat la conditiile de lucru) fac minuni cu uzura unui motor.

cel mai fain ar fi sa poti sa iti setezi uleiul inainte de pornire
+1! De acord cu fiecare silaba. Cu amendamentul ca dupa unele studii e vorba de ~75 % din uzura totala, la pornire.
Quote:
Nu sunt expert,
Pentru mine afirmatia asta este superflua. Se vede "de la distanta".
Happy Valentine's Day! :inlove: :drunk: :love: :blabla: :music: :cheers:


Top
   
PostPosted: 14 Feb 2014, 11:44 
Offline
User avatar

Joined: 09 Sep 2010, 10:01
Posts: 3215
:mad2: eu merg cu raza soarelui. Oricum, la cat de prost e TS-ul nici nu are sens sa-i pun altceva.

_________________
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - B.H.


Top
   
PostPosted: 14 Feb 2014, 11:56 
Offline

Joined: 25 Sep 2008, 01:20
Posts: 22
Eu nu stiu "cat de prost e teseul" insa judecand dupa ce posirci minerale jenante primeste pentru a se unge (cel putin de la cei ce posteaza pe acest topic) e de mirare ca mai functioneaza...Cred ca mai degraba e "extrem de rezistent" ca se descurca cu un asemenea tratament si merge totusi.
Happy Valentine's Day! :love: :inlove: :oops1:


Last edited by iuliu m. on 14 Feb 2014, 12:03, edited 1 time in total.

Top
   
PostPosted: 14 Feb 2014, 12:01 
Offline

Joined: 21 Aug 2008, 16:35
Posts: 3171
Location: Rosiorii de Vede/Bucuresti
Comane, ts-ul e un motor de turatie, nu exista zi sa nu vada rosu in treptele 2 si 3, in afara nu exista depasiri fara treapta inferioara, ceea ce nu se intampla la un diesel. Cu toate astea am cativa prieteni cu masini Vag dupa 2007, motorizare 1.9 tdi 105 cp care raman cu joja scata dupa 3-4mii de km, unii dintre ei le-au cumparat noi, deci nu este singurul gunoi existent, cum ii spui tu, care consuma ulei. Mai mult, nu toate consuma ulei, unele putin, altele mai mult, altele deloc. Referitor la pornire, toate motoarele pe benzina pornesc usor la rece indiferent de uleiul folosit sau marca bateriei.
Intr-adevar pe timp de vara nici eu nu as vedea altceva decat 10.40 pentru ca este un motor care se incalzeste foarte tare. As fi de acord cu schimbarea uleiului iarna, din pacate costul este destul de ridicat ca aceasta operatiune sa fie facuta pentru o masina normala, prefer calea de mijloc si cu un interval mai mare de asteptare la pornire si oprire pe timp rece.

_________________
Alfa Romeo 147 1.6ts


Top
   
PostPosted: 14 Feb 2014, 12:08 
Offline

Joined: 25 Sep 2008, 01:20
Posts: 22
Quote:
Referitor la pornire, toate motoarele pe benzina pornesc usor la rece indiferent de uleiul folosit sau marca bateriei.
Intr-adevar pe timp de vara nici eu nu as vedea altceva decat 10.40 pentru ca este un motor care se incalzeste foarte tare. As fi de acord cu schimbarea uleiului iarna, din pacate costul este destul de ridicat ca aceasta operatiune sa fie facuta pentru o masina normala, prefer calea de mijloc si cu un interval mai mare de asteptare la pornire si oprire pe timp rece.
Nu as compara Alfa cu cazanele VAG. Pare a fi o impietate...
Pornesc motoarele insa "se freaca" ceva mai mult timp fara ulei deloc intre suprafetele metalice aflate in contact. In aceste conditii fiecare secunda conteaza...
In ceea ce priveste dizertatia despre vascozitati ea este cumva destul de hilara. Suntem in 2014 si, din fericire, s-au inventat uleiurile multigrade.
Happy Valentine's Day! :love: :inlove: :ok:


Top
   
PostPosted: 14 Feb 2014, 12:47 
Offline

Joined: 21 Aug 2008, 16:35
Posts: 3171
Location: Rosiorii de Vede/Bucuresti
iuliu m. Quote:
Salut,
Vreau sa va supun atentiei Renewable Lubricants, un ulei care ar merita introdus in motorul unei Alfe.
Nu cred ca exista potrivire mai buna. Mai ales ca este vorba de cel mai bun produs din tot ceea ce poate "da" industria de profil la ora asta.
Multumesc pentru atentie!
Bun, ce argumente, de ce as alege uleiul propus de tine si nu as opta pentru RedLine sau Agip Eni? Sunt multi producatori buni de lubrifianti, nu toate sunt posirci iar daca nu ai testat nu cred ca poti veni sa spui ca Petronas e un rahat si Renewable e cel mai bun.
Pot spune si eu ca Amsoil e cel mai bun producator de uleiuri, doar ca asta am citit pe net si nu am auzit pe nimeni care sa-l foloseasca.

_________________
Alfa Romeo 147 1.6ts


Top
   
PostPosted: 14 Feb 2014, 15:07 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15257
Car: 115/960
Location: Bucuresti
Hai ma, serios, crezi ca daca pui odata un tip de ulei in masina, se cheama ca l-ai testat? Pereri de genul "merge/suna motorul mai rotund" sunt de un placebo rar...

_________________
4C | Spider S4 2.0
ex Stelvio 2.0T | GTV 916 3.0 V6 | GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
PostPosted: 14 Feb 2014, 15:13 
Offline
User avatar

Joined: 16 Jul 2008, 12:57
Posts: 639
Car: Alfa 75, 2.0 TS LE
Location: Oradea
Probabil ca TS-ul meu e foarte diferit fata de TS-urile de pe 147 si 156 ca altfel nu inteleg de ce le faceti asa proaste.
Cel putin despre al meu spun ca e un motor extraordinar. In ordine cronologica am folosit castrol Magnatec 10W40, ARAL Blue Tronic 10W40, Selenia 10W40, Selenia 10W60 si am revenit Selenia 10W40.
Nu am studiat fisele tehnice dar la Castrol am renuntat la un moment dat pentru ca am constatat la un schimb ca uleiul era foarte negru cu toate ca completasem cu 2 litri intre schimburi. Pana atunci nu completasem cu mai mult de 1 litru niciodata. La acel moment la service mi s-a recomandat Aral pentru ca ziceau ei ca ar fi pe piata Castrol contrafacut.
Cert este ca la Aral am revenit la consulul de max 1 l.
Si cu Selenia 10W40 m-am incadrat in consulul de 1 l intre schimburi si in plus uleiul nu se innegrea.
10W60 imi aprindea in mod misterios avertizarea de nivel ulei atunci cand o tineam pentru perioade mai lungi peste 5000 ture asa ca am revenit la 10W40 si pentru moment nu simt nevoia sa mai fac experimente.

_________________
ALFA 75, 2.0 TS, ASN
CROSSWAGON Q4 (zis si autobuzul scolii) R.I.P.
CROSSWAGON Q4 (BB)


Last edited by TwinTwin on 14 Feb 2014, 15:14, edited 1 time in total.

Top
   
PostPosted: 14 Feb 2014, 15:14 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
@iuliu m

daca tu vii cu idei cum ca alfa ar face motoare si vw cazane, sincer mai stai 5 ani pe dreapta. eu eram de parere ca ambii producatori fac motoare termice.

toti alfistii au tendinta sa isi laude masina si motorul insa idei din astea generale venite din senin nu au nici un fundament din punctul meu de vedere.

@ege

foarte corect, pentru a vedea ce se uzeaza in momentul in care ai pus un anume tip de ulei ar trebui facuta o analiza a uleiului uzat, care si aceea poate fi mai mult sau mai putin concludenta.

@twintwin

ai un consum rezonabil de ulei

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 1437 posts ]  Go to page Previous 117 18 19 20 2158 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited