Ca sa ramana consemnat, masina a ajuns la 193k de km si pe langa revizie (acelasi ulei motor Motul 8100 X-Cess 5W40, plus cele 4 filtre), am mai schimbat si uleiul la cutie - Motul Motylgear 75W90, antigelul - Motul Inugel Expert si lichidul de frana, tot Motul si ala. Cum ultima data distributia fusese facuta in jur de 120k de km, in 2011, am schimbat si distributia, cu tot cu pompa de apa, kit Ricambi Originali si cureaua de accesorii, Dayco. De ramarcat ca pompa de apa nu fusese inlocuita la ultima distributie, prin urmare era cea din fabrica si arata intr-un mare fel, ca si restul kit-ului, de altfel. Piesele originale raman piese originale, cele after market nu se apropie, din punctul meu de vedere, ca si calitate. Dupa ce am schimbat toate astea masina merge fix la fel, adica foarte bine, ceea ce si speram sa se intample. Nu e placebo.
Anul trecut schimbasem rulmentul stanga spate, dar incepuse sa se auda si cel de pe dreapta, asa ca a fost schimbat si el. Asta e o operatiune care s-a facut cu ceva zile inainte, intr-un alt service si fie rulmentul n-a fost montat corect, fie am avut eu ghinion de un SKF rebut, cert e ca peste cateva ore a afost inlocuit din nou cu unul al carui nume imi scapa, sigur nu tot SKF, intr-un alt loc. Ar fi multe de povestit despre rulmentul asta, dar prefer sa nu dezvolt, sa zicem doar ca primul nu a avut zile.
Mi-as fi dorit sa fi facut revizia asta la Bucuresti - chiar vorbisem cu Tzzivii, un baiat deosebit, de altfel - dar incepusem sa merg cu frica si nestiind cand mai ajunge masina pe-acolo am facut-o la dealerul AutoItalia din localitate, la Auto Levanto, adica. Ce pot sa spun despre Auto Levanto e ca receptionerul de-acolo a normat operatiile ca si cum ar fi fost masina lui. Facusem si eu, de curiozitate, o simulare in Tempario, programul de normare Fiat si pot sa spun ca omul a fost de o corectitudine absolut remarcabila. N-am fost acolo cu nicio recomandare, am sunat, m-am programat si am fost placut surprins de partea de receptie, fiind si eu receptioner, candva. Despre ce s-a intamplat in service nu ma grabesc sa ma pronunt, atat cat am stat eu langa masina mecanicul parea sa stie bine unde pune mana, asa ca n-am vrut sa-i stau pe cap, stiu cat de enervant poate fi. Nu stiu care sunt capacitatile lor de diagnoza, dar e primul meu contact cu ei pe partea de service si a fost o experienta placuta.