Valak Quote:
Toate volumele alea nu inseamna nimic, daca vinzi in pierdere. E extrem de simplist sa te uiti la o afacere si sa concluzionezi ca cine vinde mai mult vinde si "mai bine". La VAG 90% din profit vine de la 10% din vanzari. Cu alte cuvinte VW, Skoda si Seat fac 90% din vanzari si aduc 10% din profit.
Mai, Valak... Eu am incercat sa te inteleg la inceput, sa te corectez cand ai gresit, dar tu esti complet pe alta lume, iar cand ti se atrage atentia ai niste raspunsuri sub orice demnitate. La fel ca si cu lucrurile ingineresti, la care *teoretic* ar trebui sa te pricepi, vorbesti niste prostii cat casa poporului de mari. De la diferentiale la Magneti Marelli si acum la asta... De unde le scoti?
Deci, uite aici cum stau incasarile diverselor firme auto (cele financiare sunt alta mancare de peste) ale grupului VAG -
https://www.statista.com/statistics/275 ... -by-brand/
Da, nu este profit per se, pentru ca se feresc de asta, mai ales ca in ultimul timp au avut probleme cu Dieselgate, este cifra de afaceri, dar profitul e cam intre 10 si 20% pe fiecare companie - probabil si mai mare pentru Seat si Skoda pentru ca VAG it's all about badge engineering, iar oamenii din fabricile lor nu sunt platiti cu salarii nemtesti. In orice caz, VW a avut cam $6 miliarde profit anul trecut, conform a ceea ce ai spus tu, asta inseamna ca Audi+Porsche+Lamborghini+Bentley+maruntisuri trebuiau sa aiba profit $60+ miliarde. Din ce vad eu toata cifra lor de afaceri combinata nu ajunge la $60 miliarde.
Iar acum vanzarile. O sa ignor Bentley si Lamborghini pentru ca sunt nesemnificative, 20-25k unitati maxim, dar o sa vedem cum stau Porsche si Audi vs VW, Skoda si Seat.
Code:
Skoda
2017 693.702
2016 654.562
Seat
2017 397.299
2016 348.138
VW
2017 5.163.849
2016 5.033.710
Audi
2017 1.599.317
2016 1.574.034
Porsche
2017 128.254
2016 123.399
La Porsche n-am gasit cifre exacte incluzandu-le pe cele de pe piata chineza, dar e safe sa spunem ca sunt inca 2-300k unitati.
Deci, Valak, tata... cum sa spui o asemenea enormitate cu 90% si 10%? Poate ti-a trecut pe la urechi expresia cu 80%-20% candva si ai crezut ca asa e si la VAG, dar puteai macar sa cauti doua minute pe Google sa vezi cum sta treaba.
Iar, referitor la Alfa, iarasi e o chestie pe care tu trebuia sa o stii. Dureaza cativa ani buni pana se amortizeaza cheltuielile cu r&d-ul, retooling-ul fabricilor, oameni, etc. Nu poti din vanzari mai mici fara preturi exagerate (care te vor scoate de pe piata) sa ai profit prea mare. Si, mai este un lucru care trebuie luat in seama, poate mai putin la Alfa, dar mai mult la Maserati: profiturile pentru motoare se duc la Ferrari in buzunar, pentru ca ei le fac.
Ia-o ca pe o lectie, la fel cum trebuia sa le iei si pe celelalte, cand ti-am explicat cum functioneaza un diferential si cand ti-am explicat ca Magneti Marelli nu este echivalentul Mopar, si, pe viitor, "do some research".