tzzivii Quote:
Si eu crezi ca o fac in curte? Also, ce ti-am raspuns eu in privat se refera la placute. Nu stiu de unde ai dedus tu ca tin 30k. Eu am 29k km cu ea acum si tocmai am schimbat placutele fata spate pe discurile oe care sunt in stare f buna. E la setul 3 de placute pe fata si 2 pe spate.
Pai nu mi-ai zi tu ca tin 20-30k, berbecule? Iti aduci aminte ca te-am intrebat? Si Sorin tot atat a zis ca-l il tin. Pe mine ma tin mai putin, ca e mai grea masina.
Daca totusi va tin pe voi discurile mai mult de 30k, atunci am inteles eu gresit.
georgeg Quote:
sa o luam punctual:
1. oribilitati dual-cast - habar n-am de unde ai dedus asta, probabil din teste de pe net. eu am mers cu masina, pe circuit, tururi bune de tras sportiv, franele m-au innebunit, cat de bine musca, cat de bine tin, si ca nu obosesc. Sunt absolut convins ca cele ceramice sunt si mai si, ma refer doar la ce am experimentat. Si oribile nu sunt, clar.
Da, de la testele facute de Bratu si Giurgea de pe net am dedus asta - ca vorba aia, de patru ani de zile ma dau cu o masina cu fix aceleasi frane. La fel cum ai dedus tu ca imi e "lene" sa conduc pana la service si ca eu ma refer la performante. Ma refer la costuri, fragilitate si lipsa de alternative aftermarket decente.
Quote:
2. am observat ca toate masinile noi, de provenienta departament sportiv(qv, m, amg, rs, etc) mananca placutele in cca 10-15 mii km. ceea ce mi se pare si logic, ca si la gume, si la frane, daca vrei lucru bun, ala se consuma. Bun nu inseamna sa tina mult neaparat.
Si apa e uda. Ce e nou?
Quote:
3. legat de costuri nu ma pronunt, nu cunosc, cred totusi ca iesi sensibil mai scump cu ceramice decat cu dual-cast. dar asta o las strict ca parere, cine are date concrete cu sume etc sa intervina.
"Crezi"? Pai daca ai zis ca nu cunosti preturile, de ce "te pronunti?
La AI, un set de frane e 7700 RON, adica cam 1600 euro.
Deci, eu raman la concluzia mea: daca iti comanzi QV nou, optiunea de frane ceramice se amortizeaza in 120k+ km.