Asociatia Alfa Club Romania
https://www.alfaclub.ro/forum/

Alfa 159 2.4 Q4 TI
https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?t=5802
Page 16 of 20

Author:  tzzivii [ 16 Oct 2016, 02:36 ]
Post subject:  Re: Alfa 159 2.4 Q4 TI

Ypiiieee

Author:  VladimirG [ 16 Oct 2016, 12:49 ]
Post subject:  Re: Alfa 159 2.4 Q4 TI

Si cati bani bagati? :))

Author:  Freajka [ 17 Oct 2016, 10:11 ]
Post subject:  Re: Alfa 159 2.4 Q4 TI

Pentru aia exista MasterCard :lol:.

Author:  ALXege [ 17 Oct 2016, 10:55 ]
Post subject:  Re: Alfa 159 2.4 Q4 TI

Lasand gluma la o parte (adica ce se intampla de vreo cateva pagini pe topicul asta), poti sa ne povestesti mai multe?
Gen:
- ce simptome ai avut
- ce s-a constatat
- din ce cauza
- cum putea fi evitat
- daca mergea ceva reparat/reconditionat dar ai ales tu sa pui piese noi
- cat a costat reparatia (daca nu-i secret)

Ma gandesc ca asa ar fi util si pentru alti actuali sau viitori posesori..

Author:  Freajka [ 17 Oct 2016, 13:07 ]
Post subject:  Re: Alfa 159 2.4 Q4 TI

ALXege Quote:
Lasand gluma la o parte (adica ce se intampla de vreo cateva pagini pe topicul asta), poti sa ne povestesti mai multe?
Gen:
- ce simptome ai avut
Cardanul dadea urmatoarele semne:
1. bataie la schimbare de treapta 1 -> 2, 2 -> 3, oricat de bine potriveam rpm-ul
2. la plecare de pe loc, bataie oricat de incet as fi ridicat ambreiajul, se poate testa prin tragerea franei de mana si incercarea de plecare de pe loc
3. la plecare de pe loc, sunet metalic pronuntat
4. la o apasare mai hotarata a pedalei de acceleratie sau o lasare brusca a acesteia, cardanul batea

Diferentialul dadea urmatoarele semne:
1. in sens giratoriu, la 20-30 km/h, vibratie puternica a puntii spate si zgomot peste nivelul 15 al sistemului audio BOSE (ca si comparatie)
2. la orice curba pe stradutele orasului (90 de grade), aveam acea vibratie puternica

Ce s-a ameloriat dupa schimbarea lor:
- simptomele cardanului au disparut
- vibratia s-a ameliorat semnificativ, apare cateodata doar la accelerare in giratoriu sau curba stramba si am impresia ca provide din fata ( planetara ?)
ALXege Quote:
- ce s-a constatat
Cardanul s-a dat jos si trimis la o firma specializata pe cardane unde a fost pus pe un aparat si testat. S-a constatat ca bucsile din capat aveau joc semnificativ, bucsa intermediara nu avea probleme.
Uleiul diferentialului a fost analizat si s-a constatat continut ridicat de pilitura metalica, peste valori normale.
ALXege Quote:
- din ce cauza
Bucsile cardanului se duc in timp de la socuri provenite pe schimbari gresite de treapta, launch-uri, etc. Sunt componente care se uzeaza in timp ca oricare alta componenta.
Diferentialul, nu stiu. Probabil de la mers cu cardan defect.
ALXege Quote:
- cum putea fi evitat
Verificari periodice, filozofia "mai bine sa previi decat sa tratezi" se aplica.
ALXege Quote:
- daca mergea ceva reparat/reconditionat dar ai ales tu sa pui piese noi
Cardanul nu are kit de reparatie. Se poate da jos si trimis la o firma specializata de prin Europa care a mai facut astfel de reparatii. Eu am citit de una de prin Germania, UK sau Australia. Am mers pe varianta cu piese noi din prisma garantiei pe piese si manopera si nu imi suradea ideea de a ramane cu masina in fata blocului saptamani/luni de zile. Garantia pe cardan si diferential este de 50k km indiferent de timp.
ALXege Quote:
- cat a costat reparatia (daca nu-i secret)
Nu este nici un secret. Cine a fost interesat de asta a dat un PM si le-am raspuns. Cardanul a fost 10 900 RON si diferentialul a fost 4 500 RON, plus 4 ore de manopera si uleiul.

Author:  ALXege [ 17 Oct 2016, 13:15 ]
Post subject:  Re: Alfa 159 2.4 Q4 TI

Eh, hai ca mai vii de-acasa acum :) Costisitoare patanie, pare rau..
Ce nu prea inteleg este ce naiba inseamna schimbari gresite de treapta! Subturare?

Author:  Freajka [ 17 Oct 2016, 14:10 ]
Post subject:  Re: Alfa 159 2.4 Q4 TI

ALXege Quote:
Eh, hai ca mai vii de-acasa acum :) Costisitoare patanie, pare rau..
Ce nu prea inteleg este ce naiba inseamna schimbari gresite de treapta! Subturare?
In sensul ca daca schimbi subturat si dai repede drumul la ambreiaj are masina un zvac. In cazul meu, acel zvac producea si o bataie a cardanului. Daca schimb din 1a in a 2a, la caderea acului la 1500rpm nu bate. Din a 2a in a 3a daca la caderea acului nu sunt peste 2250 rpm o sa am un zvac.

Author:  tudyniuz [ 17 Oct 2016, 15:09 ]
Post subject:  Re: Alfa 159 2.4 Q4 TI

Mi-e greu sa cred ca s-a dus in ultimii 13k km. Oricum, scump, iar din cate spui nici n-ai scapat de toate problemele. La km si vechimea masinii e de asteptat sa apara neprevazute de genul.

Author:  nesquick [ 18 Oct 2016, 08:18 ]
Post subject:  Re: Alfa 159 2.4 Q4 TI

Ce sa zic... nasoala pățanie... dacă mai faci o reparație ca asta, dublezi valoarea atelajului din dotare ;)

Sa ai parte de drumuri bune și km cât mai mulți fără probleme ;)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Author:  VladimirG [ 18 Oct 2016, 12:13 ]
Post subject:  Re: Alfa 159 2.4 Q4 TI

"Atelajul" asta macar are diferential(e) :))

Author:  nesquick [ 18 Oct 2016, 12:44 ]
Post subject:  Re: Alfa 159 2.4 Q4 TI

:lol: Bai cica am si eu unul...si inca e functional... Cand se va strica voi vede cum voi proceda, poate il dau jos pentru ca si asa este o barfa tipica alfaclub cum ca masina mea e facuta din 3, are 500k km si nu are diferential... Uneori ma gandesc ca unii useri au cosmaruri noaptea din aceasta cauza.
Dar stiti care este partea buna? ca, masina merge foarte bine (cat o mai merge) si mie-mi place.

:peace:

Author:  nvybvl [ 23 Nov 2016, 16:12 ]
Post subject:  Re: Alfa 159 2.4 Q4 TI

Asa am si eu la masina. Un sunet ciudat, dar cred ca specific unui Q4.

Spre exemplu:
- daca nu potrivesc foarte bine turatiile cu ambreiajul, are un cuplaj smucit cu o bataie (nici nu stiu cum sa-l descriu).
- daca apas acceleratia brusc si ii dau drumul brusc (nu-mi iese mereu, e un smen si aici), la fel, are o bataie ceva si parca o simt in puntea din spate.

Precizez ca am 65k la a mea.
Oare sa am acceeasi problema ?

Author:  VladimirG [ 23 Nov 2016, 16:41 ]
Post subject:  Re: Alfa 159 2.4 Q4 TI

E diferentialu spate, asa face daca bruschezi transmisia
E ok, nu ai de ce sa iti faci griji ;)

Author:  Freajka [ 23 Nov 2016, 20:48 ]
Post subject:  Re: Alfa 159 2.4 Q4 TI

Daca e sa citesti litera cu litera ai aceleasi simptome :lol:. Eu am avut comparatie, inainte si dupa. Ce poti sa faci e sa o duci la o verificare.

Author:  mugurel [ 24 Nov 2016, 11:11 ]
Post subject:  Re: Alfa 159 2.4 Q4 TI

nvybvl Quote:
Precizez ca am 65k la a mea.
Asa speri , cel putin :lol:

Author:  nvybvl [ 24 Nov 2016, 11:13 ]
Post subject:  Re: Alfa 159 2.4 Q4 TI

mugurel Quote:
nvybvl Quote:
Precizez ca am 65k la a mea.
Asa speri , cel putin :lol:
concret nu o sa stiu niciodata :)) asa este


Sent from my iPhone using Tapatalk

Author:  ALXege [ 24 Nov 2016, 11:28 ]
Post subject:  Re: Alfa 159 2.4 Q4 TI

Ai dreptate! Dar putem sa mai eliminam o parte din suspiciuni daca vrei, ne putem vedea saptamana viitoare intr-o seara si ne uitam putin prin ECU :wink:

Author:  nvybvl [ 25 Nov 2016, 20:00 ]
Post subject:  Re: Alfa 159 2.4 Q4 TI

ALXege Quote:
Ai dreptate! Dar putem sa mai eliminam o parte din suspiciuni daca vrei, ne putem vedea saptamana viitoare intr-o seara si ne uitam putin prin ECU :wink:
sigur ca da. cu cea mai mare placere

Author:  Freajka [ 06 Dec 2016, 00:18 ]
Post subject:  Re: Alfa 159 2.4 Q4 TI

La cat mai multi km :peace:.
Attachment:
Nunta Noastra 054.jpg
Nunta Noastra 054.jpg [ 166.3 KiB | Viewed 6831 times ]
Attachment:
DSC02106.JPG
DSC02106.JPG [ 247.05 KiB | Viewed 6831 times ]

Author:  Freajka [ 19 Dec 2016, 21:05 ]
Post subject:  Re: Alfa 159 2.4 Q4 TI

Nu stiu daca e o problema sau e doar o proasta impresie. Am facut geometria de o luna de zile si de atunci am senzatia ca volanul e "moale", nu mai intampin acea forta de rezistenta cand invart de dansul si am senzatia ca volanul nu e conectat la roti iar cateodata, ma gasesc ca, corectez directia.

A mai avut cineva "problema" asta ?

Author:  traian1981 [ 19 Dec 2016, 21:25 ]
Post subject:  Re: Alfa 159 2.4 Q4 TI

Da, aceiasi senzatie la Mondeo
Nu i-am gasit defect, toate bucsele sunt la locul lor
Se pare ca as avea un mic joc in caseta, nu stiu daca de la asta e.
Nu bate pe nicaieri nimic dar parca directia nu mai e cum era :))
Poate e doar in capul meu ca si la tine.
Am simtit o imbunatatire majora cand am pus cauciucurile de iarna dar parca de vreo 3 zile iar am senzatia aia ca ceva nu e ok
Credeam ca sunt singurul nebun, nici nu stii cum sa explici cand mergi la service cand ala iti zice ca ai bucsele, etc la locul lor :)

Trimis de pe al meu SM-G920F folosind Tapatalk

Author:  Freajka [ 19 Dec 2016, 21:34 ]
Post subject:  Re: Alfa 159 2.4 Q4 TI

Cand am luat-o, dupa geometrie, imediat am simtit ca e mai moale volanul si in drum spre casa pe la 80 km/h aveam senzatia ca nu am aderenta. Invart de volan, masina se duce in directia dorita dar zici ca e directie electrica, denaia moarta, fara feedback...

Author:  goldfinger [ 19 Dec 2016, 21:41 ]
Post subject:  Re: Alfa 159 2.4 Q4 TI

Presiunea in pneuri e ok? Sigur nu e peste?

Am patit-o! :oops:

Author:  Freajka [ 19 Dec 2016, 21:53 ]
Post subject:  Re: Alfa 159 2.4 Q4 TI

In mod normal merg cu 2.7/2.7, asa recomanda cartea. Cand sunt 4 persoane + bagaje merg cu 2.9/2.9 dar vad ca cartea recomanda 3.1/2.9.

Author:  Freajka [ 20 Dec 2016, 12:08 ]
Post subject:  Re: Alfa 159 2.4 Q4 TI

In drum spre munca, primii 2 km volanul era moale... dupa ce am trecut de un speedbump, volanul si-a revenit la vechea senzatie de volan tare... :wallbash: :censored:

Page 16 of 20 All times are UTC+03:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/