ALXege Quote:
Lasand gluma la o parte (adica ce se intampla de vreo cateva pagini pe topicul asta), poti sa ne povestesti mai multe?
Gen:
- ce simptome ai avut
Cardanul dadea urmatoarele semne:
1. bataie la schimbare de treapta 1 -> 2, 2 -> 3, oricat de bine potriveam rpm-ul
2. la plecare de pe loc, bataie oricat de incet as fi ridicat ambreiajul, se poate testa prin tragerea franei de mana si incercarea de plecare de pe loc
3. la plecare de pe loc, sunet metalic pronuntat
4. la o apasare mai hotarata a pedalei de acceleratie sau o lasare brusca a acesteia, cardanul batea
Diferentialul dadea urmatoarele semne:
1. in sens giratoriu, la 20-30 km/h, vibratie puternica a puntii spate si zgomot peste nivelul 15 al sistemului audio BOSE (ca si comparatie)
2. la orice curba pe stradutele orasului (90 de grade), aveam acea vibratie puternica
Ce s-a ameloriat dupa schimbarea lor:
- simptomele cardanului au disparut
- vibratia s-a ameliorat semnificativ, apare cateodata doar la accelerare in giratoriu sau curba stramba si am impresia ca provide din fata ( planetara ?)
ALXege Quote:
- ce s-a constatat
Cardanul s-a dat jos si trimis la o firma specializata pe cardane unde a fost pus pe un aparat si testat. S-a constatat ca bucsile din capat aveau joc semnificativ, bucsa intermediara nu avea probleme.
Uleiul diferentialului a fost analizat si s-a constatat continut ridicat de pilitura metalica, peste valori normale.
ALXege Quote:
- din ce cauza
Bucsile cardanului se duc in timp de la socuri provenite pe schimbari gresite de treapta, launch-uri, etc. Sunt componente care se uzeaza in timp ca oricare alta componenta.
Diferentialul, nu stiu. Probabil de la mers cu cardan defect.
ALXege Quote:
- cum putea fi evitat
Verificari periodice, filozofia "mai bine sa previi decat sa tratezi" se aplica.
ALXege Quote:
- daca mergea ceva reparat/reconditionat dar ai ales tu sa pui piese noi
Cardanul nu are kit de reparatie. Se poate da jos si trimis la o firma specializata de prin Europa care a mai facut astfel de reparatii. Eu am citit de una de prin Germania, UK sau Australia. Am mers pe varianta cu piese noi din prisma garantiei pe piese si manopera si nu imi suradea ideea de a ramane cu masina in fata blocului saptamani/luni de zile. Garantia pe cardan si diferential este de 50k km indiferent de timp.
ALXege Quote:
- cat a costat reparatia (daca nu-i secret)
Nu este nici un secret. Cine a fost interesat de asta a dat un PM si le-am raspuns. Cardanul a fost 10 900 RON si diferentialul a fost 4 500 RON, plus 4 ore de manopera si uleiul.