Am zis sa scriu si eu niste idei despre fosta 2.4 jtdm poate ajuta pe altii care vor sa cumpere asa ceva. Poate sunt un caz mai deosebit ca jumatate de an nu sunt pe acasa si ca medie am ajuns la in 8000 km pe an parca. In ultimul an si ceva a vazut doua drumuri la Bucuresti si atat. Era egr si dpf off de la achizitie ca idee.
Plusuri
- Cuplu mare / Acceleratie. Te smuceste bine. Chiar si pentru 1600 kg masina avea zvac.
- Aspect. Si la 10 ani vechime se tine bine fata de alte modele. Multe modele pot spune.
- Confort. Desi uratele scaunele, erau super comode.
- Portbagaj voluminos pentru un coupe. Acuma depinde cat cari dupa tine la munte sau unde pleci. Pentru doua persoane n-am avut vreodata de bancheta spate. Deci a facut fata cu brio.
- 7-8-900 km sa-i fac dintr-o bucata a fost o placere chiar si in Romania. 10-12 ore legate de condus si m-am dat jos din ea foarte ok. Fara dureri sau alte chestii.
- Surprinzator pentru alfa romeo pe partea electrica nu avea nici o problema. N-a cedat decat un cablu de scaun.
Insa i-am gasit si minusuri
- Iarna incalzire f.grea - cel mai mare minus posibil. Pentru mine masina trebuie sa mearga in orice anotimp. Egr-u ala off m-a adus la disperare in singura iarna petrecuta acasa cu masina. Sa plec din fata casei pana in centru si retur (5-6km)si sa am apa la 52 grade pe acolo..groaznic. N-am avut vreo problema s-o bag prin zapada chiar daca avea garda aia joasa (am fost foarte incantat de ea la faza asta), dar dupa doua zile de zapada chemam taxiu ca ala venea direct cald. Tremuram langa ea sa curat parbrizul etc si tremuram si la volan.
- Iarna geamuri / usi intepenite chiar si la -7 -8 grade. Orice solutie am dat pe chedere a fost fara succes. Geamurile nu se lasa in jos cand apesi pe buton, dar totusi poti intra in masina. Se forteaza putin cand tragi de usa, el e super flexibil. Dar nu e ok.
- Cutie manuala + oras nu fac combo bun. Faza enervanta era la o viteza mica (de ex la un cedeaza trecerea sau sens giratoriu) unde daca bagam a doua nu pleca cu tot ajutorul din lume si daca voiam treapta intai, nici gand sa intre. Si ma trezeam ca reduc, ma asigur si mai departe invarte prin viteze aiurea...de obicei calcam frana pana opream masina. Fraieru intersectiei se chema asta. Cu alte masini nu patesc asa ceva, manuale evident.
- Aproximativ 8000 km pe an / 80% oras. Omor la masina. Macar n-avea dpf, dar daca are cineva ganduri ca merge prin oras toata ziua cu asa ceva..nu e masina corecta. Doi ani am iesit la plimbari, a fost ok, dar spre final doar oras a vazut si cam cedam nervos.
- Viitorul taxelor referitoare la diesel a fost un motiv al vanzarii. Fugiti de diesel-uri zic eu. Suntem noi in Romania, dar sigur urmeaza iar taxe serioase.
- Am avut o masina intretinuta si cu un kilometraj mai rar. De aici si interiorul arata ok si era aproape inchegat. Dar ca plasticele incepusera sa zdrangane, baraie etc. Si boxele care nu erau bose erau slabute rau. N-am eu pretentii, dar ce are o fiesta de 15 ani ii da clasa.
Ca alte referinte ca mai primeam mesaje, un impozit e 850 lei. Un rca vreo 1300-1500 lei. Filtre ulei pe la 650 lei parca. Itp la fiecare an ca are vechime.
Daca m-as intoarce in timp fiindca benzina de 2.2 nu-mi face cu ochiul la brera as alege alta masina (tot coupe) pe benzina. Probabil un 330i de prin vremurile alea. Cochetam atunci cu 2.0 de la scirocco, dar interiorul e de golf (trist).
Dupa experienta asta pe viitor sigur trec la automata, tractiune spate sau 4x4 si desigur benzina. Iar pentru oras o electrica mica.
Evident ca banu a fost primul motiv pentru care am vandut-o, dar cu toate cele adunate mai sus, plus inca ceva ani vechime daca mai aduni pe langa cei 10 consider ca o masina de genul o sa ajunga sa valoreze o vacanta prin strainatate pentru o familie si atat (varianta eleganta). Degeaba e frumoasa ca nimeni nu colectioneaza dieseluri peste ani. Mai merge pentru distractie 2-3-4 ani, dar atat.
Ca o comparatie cu gtv sau gt (unde aveau busso), pe brera n-ai ce sa tii in garaj sa colectionezi si sa zici ca-si mai tina valoarea.
In fine, a fost o experienta placuta per total ! M-am lungit
Va salut.