@ Mugurel
Invitatii nominale spre cluburile straine au fost trimise cu 2 luni inainte de eveniment catre majoritatea cluburilor din Europa. Raspunsurile negative primite se refereau de fiecare data la distanta pana in Romania si nu a considerat cineva ca au primit tarziu invitatia. Cei care au rapuns pozitiv au si postat respectiva invitatie pe forum-urile lor iar acestea sunt tarile nominalizate ca participante. Spuneai ca asteptai sa vezi presedintii cluburilor la Alfa Fest. Cu exceptia lui Timos din Grecia care mi-a spus inca din primavara ca nu este sigur ca poate veni, restul au fost aici. Cred totusi ca supra estimezi foarte mult ce inseamna in tarile din est un club Alfa. Cu exceptia celui din Ungaria, majoritatea sunt asemanatoare cu Alfa Club ca si nivel sau chiar mult sub noi. Grecii au multi ani de traditie insa cu toate acestea cele doua cluburi de acolo se rezuma sa organizeze odata pe an un track day la Serres. Ar mai trebui sa stii ca oamenii cu care am vorbit personal imi spuneau inca din primavara ca sansele unei participari numeroase sunt slabe datorita problemelor financiare.
Mai trebuie sa iti precizez ca am cont de utilizator pe aproape toate forum-urile Alfa din Europa de Est si cu ajutorul Google Translate am urmarit zilnic discutiile lor. Nu problema datei i tine departe de neoi cat in primul rand, costurile de deplasare, cazare, mancare iar in al doi-lea rand, prejudecatile fata de Romania. In Slovenia si Croatia de exemplu suntem perceputi ca o tara destul de nepotrivita pentru vizite, datorita drumurilor proaste, a lipsei autostrazilor, a traficului de pe drumurile nationale si a tipologiei oamenilor de pe strada.
Vis a vis de ce s-a mai discutat pe aici trebuie ca toata lumea sa inteleaga cateva lucruri esentiale. In trecut am facut poll-uri pe forum legate de ce anume sa se intample la Alfa Fest, unde sa aiba loc si in ce perioada. Uneori ne-am trezit ca optiunile erau votate de aceiasi oameni care si organizau evenimentul pentru ca ceilalti nu se implicau nici macar printr-un banal vot. Mai mult decat atat, atunci cand au fost si voturile altora, apareau posturi care sugerau inca 1000 de variante la ceea ce propuneam initial. Majoritatea optiunilor insa tineau cont doar de criterii subiective de genul, orasul meu e mai frumos ca al tau, noi avem hotel cu geamuri, la felul doi in zona noastra primesti si furculitza... Cu alte cuvinte, banalitati lipsite de asumarea conditiilor cerute pentru organizarea unui astfel de eveniment. Pe langa asta nu aparea macar persoane serioase care sa se implice local in organizarea evenimentului. Cel mai recent exemplu este incercarea de a coopta in organizare colegi din Sibiu care sa se ocupe macar de relatia cu Primaria pentru rezervarea centrului orasului. Atunci cand am postat pe pagina intalnirilor din Sibiu aceasta rugaminte, singurul care a raspuns a fost user-ul Quasar care a spus public ca se implica doar daca este platit pentru asta.
Un alt motiv pentru care nu pot da credit oricarei persoane de pe forum pe care nu o cunosc personal este legat de faptul ca de-a lungul anilor au aparut oameni care aparent erau bine intentionati dupa care imi propuneau tot felul de "combinatii" cu costuri de cazare, productie de materiale, sponsorizari din care sa le dau eu niste bani etc. Nu iti imagina ca printre cei 5000 si ceva de utilizatori nu avem suficiente uscaturi. Tocmai din astfel de motive militez pentru restructurarea forum-ului. Chiar daca ramanem 500 din 5000, prefer oricand sa citesc mesaje de calitate decat pe cele ale unor analfabeti care isi fac cont pentru a vinde geamul de la bucatarie. Te asigur ca motivele pentru care exista o doza de retinere in ceea ce priveste consultarea forum-ului, se datoreaza 100% experientei cu acest fel de oameni. In spatele unui ID virtual poate fi absolut oricine.
Legat de organizarea Alfa Fest prin implicarea unor companii specializate. Mai important decat orice este sa stim sub ce obiective origanizam noi un Alfa Fest. De ce vrem un eveniment organizat la virgula si pentru cine anume?
Alfa Fest este principalul proiect al Alfa Club Romania si are ca obiectiv renuirea fanilor marcii Alfa Romeo. Colateral, obiectivele sunt promovarea turismului automobilistic, promovarea culturii marcii Alfa Romeo (si nu a marci comerciale), promovarea comunitatii si a volorilor comune ale acesteia catre public.
Cei care participa la Alfa Fest in fiecare an sunt cei care sunt cu adevarat parte intrinseca a acestei comunitati. Lor le este dedicat evenimentul si pentru acestia trebuiesc facute eforturile de organizare. Din pacate insa, aceast nucleu este foarte mic iar de aici pleaca mai departe problema vizibilitatii pe care o poate avea evenimentul. Singura sansa reala pentru ca acest eveniment sa fie mai amplu si in consecinta sa fie dezirabil atat pentru public cat si pentru sponsori este atragerea Alfistilor de peste hotare. Din Romania, in conditiile economice actuale, nu vom aduna in urmatorii ani mai mult de 50 de masini. Anul asta mizam initial pe o participare internationala mai larga. Speram ca numarul strainilor sa fie egal cu cel al romanilor. In Grecia, la Serres, cei din Atena si-au adus masinile de strada pe 2 auto trenuri inchiriate pentru a reduce costurile de deplasare. Alegerea Transfagarasanului, in ciuda faptului ca il stim deja pe dinafara majoritatea dintre noi, era singurul argument solid pentru a aduce cativa straini printre noi. Consider un succes real faptul ca am resit sa avem cei 23 de participanti din 4 tari. De cateva zile, pagina mea de Facebook este plina cu poze din Romania de la Alfa Fest, publicate de catre cei din afara tarii. Albume facute pe zile, poze cu masini, cu drumul pana pe Trans, ba chiar si cu ciorba din farfurie. Inca din primavara cand am vorbit cu Neno (presedinte AC Bg) si cu Timos (presedinte AC Gr), m-am cosultat cu ei referitor la programul pe care ni-l propuneam si mi-au spus sa nu ma arunc atat de departe pentru ca nu au cum sa aduca atat de multi oameni din motive financiare. Am reconsiderat planul initial si mi-am stabilit un nou target. Anul acesta evenimentul va fi patrat pe formatul folosit pana acum pentru a usura conditiile de organizare, cu scopul de a avea un Alfa Fest suficient ca amploare si activitati pentru cei din afara tari si pentru cei cativa din Romania. Conditiile erau: cazare si mancare ieftina, plimbari pe Trans, party in fiecare seara, drive test, concurs cu premii si locatie publica pentru expunere. S-au intamplat toate intr-o forma mai reusita sau mai diluata (plimbarea de Sambata de pe Trans nu a fost foarte spectaculoasa datorita traficului si a drumului prost).
Mai trebuie sa precizez motivele pentru care este foarte greu sa putem stabili o data cu mult timp inainte:
1. Perioada conditioneaza contractarea din timp a unor locatii.
- Spatiu public in centrul unui oras. Daca vorbim despre orase precum Sibiu sau Brasov, administratiile acestora nu vor fi de acord sa rezerve o piata pentru un ONG in plin sezon. Astfel de orase au investit enorm tocmai pentru a atrage evenimente majore in orasele lor. In consecinta, nu o sa ne dea Piata Mare din Sibiu sau Piata Sfatului din Brasov daca nu avem in spate un sponsor care sa plateasca banii ceruti de primarie. Alfa Club nu va putea vroedata, indiferent de sponsor, sa concureze un eveniment finantat de Vodafone de ex. In consecinta, pentru a primi o locatie publica potrivita, trebuie sa vezi cand ramane o fereastra de timp intre evenimentele care aduc bani primariilor. Anul acesta am obtinut Piata Sfatului pe data de 24 August cu hartie si stampila contra unei taxe de 720 RON tocmai din aceste motive. Practic eu eram vineri pe Transfagarasan si nu stiam inca daca vom putea duce masinile undeva duminica. Relatia mea de la primarie este al 3-lea om ca importanta dupa primar, ne cunoastem de ani buni si ma ajuta cu tot ce poate in conditiile despre care pomeneam.
- Cazare. Nu mai facem rezervari in numele Alfa Club indiferent ce consecinte vor aparea. Dupa cum a spus si Ege, ne-am luat deja suficiente tzepe de la onestii nostri colegi de club. Nu este o practica folosita de alte cluburi de afara tocmai din astfel de motive. Fiecare isi va rezerva si pe viitor cazarea in fuctie de conditiile pe care le doreste. In sarcina clubului intra insa stabilirea unui Campus in care sa se adune alfistii. Am incercat anul asta sa fac un contract de pre-rezervare cu hotelurile de pe Trans. Nu a vrut niciun director de hotel asa ceva motivandu-mi ca ei au turisti oricum in August si nu vor sa acorde discout nimanui. Asta in conditiile in care la Europa am fost deja de vreo 8 ori si suntem clienti traditionali. Alte experiente negative din trecut au fost legate de lipsa spatiilor de cazare rezervate desi platisem avans pentru intregului complex hotelier, cu contract si tot ce trebuie. Cand am lasat din mana Alfa Fest pentru a fi organizat de colegii din Suceava, eu teoretic nu aveam niciun fel de implicare in discutiile cu hotelul. In consecinta, in ultima zi, la 4 ore dupa ce plecase toata lumea, eu si cu Tanza inca stateam la hotel sa ma cert cu toata lumea de pe acolo, sa dau declaratii la politie si asa mai departe. Asta pentru ca sunt reprezentantul legal al Asociatiei.
Pentru toata lumea:
Si acum cateva cuvinte despre planul de anul viitor:
1. Alfa Fest 2013 se va desfasura in luna Iulie in intervalul 20-23 ( de miercuri pana duminica). Perioada bineinteles ca poate suferi schimbari insa este aleasa pentru conditiile meteo si pentru a nu se suprapune cu perioada concediilor din August (precum a fost pentru unii situatia din acest an).
2. Editia din 2013 va fi una INTERNATIONALA orientata spre turismul automobilistic.
3. Evenimentul va avea 3 componente:
A. Concurs Treasure Hunt pe un traseu de 438 km cu start din Sibiu pe data de 20 Iunie si sosire in Sibiu pe data de 23 Iunie. Traseul este Sibiu - Sebes - Ranca - Rm. Valcea - C. de Arges - Balea Lac - Cartisoara - Sibiu. Concursul se va desfasura pe parcursul a 3 zile si implica check point-uri peste noapte la Ranca si la Balea Lac.
B. Concurs de frumusete pentru masinile participante in zia de 22 in Piata Mare din Sibiu
C. Expunerea masinilor in data de 23 in Piata Mare din Sibiu.
4. Proiectul evenimentului Alfa Fest 2013 poarta denumirea Alfa Fest TA/TF (Transalpina/Transfagarasan) si trebuie inceput din septembrie.
A. Descrierea proiectului trebuie realizata in luna Septembrie.
B. Trebuie filmate cadre pentru promo in Septembrie in Sibiu, pe Transalpina si pe Trasfagarasan (practic trebuie sa parcurgem tot traseul intr-un weekend)
C. Trebuie facut bugetul pentru realizarea evenimentului pana la sfarsitul lunii Octombrie pentru a putea incepe discutii cu evenrualii sponsori.
D. Trebuie facuta o cerere la
CNADNR pentru a afla stadiul lucrarilor pe tronsoanele de drum de pe traseul nostru.
E. Demersuri la Primaria Sibiu pentru rezervarea spatiului Piata Mare pe datele de 20, 22, 23 Iunie (eventual cooptata primaria ca partener).
F. Contractarea unei agentii de BTL care sa gestioneze logistica si resursele necesare organizarii (echipamente, oameni la check point-uri, productia si distributia materialelor de informare, scena si sonorizare in Piata Mare pentru seara de Sambata, DJ, formatii etc.)
G. Contractarea unei agentii de PR care sa se ocupe de emiterea comunicatelor de presa, de facilitarea unor interviuri in media, de documentarea FOTO/VIDEO a evenimentului.
In linii mari acesta este planul pentru anul viitor si pentru acest obiectiv a fost necesar Alfa Fest Transfagarasan 2012. Cei din afara tarii isi doresc sa viziteze Romania, sa vada Transalpina si Trasnfagarasanul. Asta este si ceea ce discuta ei pe forum-uri de cateva luni incoace si acesta este feedback-ul pe care mi l-au dat atat inainte cat si dupa Alfa Fest.
Bineinteles, realizarea proiectului depinde in buna masura de starea drumurilor, de disponobilitatea sponsorilor, de cea a primariei Sibiu si de climatul economic general. Daca acest eveniment se poate organiza punct cu punct acoperind macar cele descrise mai sus, este posibil sa avem la Treasure Hunt 50 de masini iar in weekend in Piata Mare 100 de masini.
Inca ceva. Proiectul pentru sponsori va cuprinde Alfa Fest LM (local meetings) cu minim 4 locatii (Bucuresti - Sibiu sau Brasov sau Transfagarasan - Bucovina - Oradea) si Alfa Fest TA/TF International Meeting. Vom cauta sa oferim un pachet pentru parteneri pe 1 an. Planul este ca Alfa Fest TA/TF sa devina un eveniment international traditional. Un fel de Miglle Miglia romanesc.
Opinii/sugestii/implicare?