Asociatia Alfa Club Romania
https://www.alfaclub.ro/forum/

Alfa Romeo Giulia
https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?t=4560
Page 125 of 178

Author:  ibiza [ 27 Jul 2017, 16:09 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo Giulia

Faptul ca vremea si chiar clima intr-o zona devine mai rece decat era in trecut nu inseamna ca nu exista incalzire globala. Trebuie sa va dati seama ca planeta nu este deloc un sistem simplu. Clima este influentata de de curenti de apa, curenti de aer. Acesti curenti se pot schimba in intensitate sau directie daca se introduc variable noi, gen caldura captata de gazele de sera, ghetari desprinsi din Antartica. Citeam mai demult ca se preconizeaza ca, curentii marini din zona Irlandei (parca) se vor schimba in asa fel incat prin 2050 clima va fi mult mai rece acolo. Pe de alta parte, in alte zone deserturile se vor extinde, samd

Masinile electrice au urmatoarele avantaje:
1. Muta emisiile din centrul oraselor, unde traiesc oamenii catre zonele in care se afla centralele.
2. Pot folosi energie electrica din surse nepoluante si inepuizabile.

Dezavantaje: Producerea bateriilor...

PS:

Attachments:
global_warming.jpg
global_warming.jpg [ 129.52 KiB | Viewed 2615 times ]

Author:  Razvan29 [ 27 Jul 2017, 16:18 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo Giulia

Discutii interesante, dar off topic. O sa mut discutiile intr-un topic nou mai pe seara.

Author:  BZ-76-DIA [ 27 Jul 2017, 16:30 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo Giulia

Eu nu stiu cum e cu incalzirea asta globala fix din cauza emisiilor autoturismelor pe care le conducem, nu am expertiza in domeniu, insa la cifre ma pricep putin. Si imi amintesc ca acum cateva saptamani colegul bluecar imi povestea ca unele vapoare mai mari pe care a "servit" consuma cam 100 tone de pacura, ori diesel, dupa caz, pentru fiecare 24h de functionare. Nu stiu daca e reprezentativ, dar un calcul matematic simplu indica ca vaporul ala consuma intr-o singura zi la fel de mult combustibil ca toate autoturismele existente in mun. Buzau, timp de 10 zile, de exemplu. Nu mai facem subtilitati sa vedem cate din acestea merg pe GPL, deci polueaza nesemnificativ, cate au sisteme moderne de reducere a noxelor, cate sunt hibride, etc, etc. Comparatia e grosso-modo, dar relevanta totusi. Ceea ce ma face sa cred ca adevaratele surse de poluare sunt in domenii de care nu se poate atinge nimeni, iar faza cu autoturismele e o mare pedea de fum, un fel de hai sa-l jumulim tot pe amaratul de consumator individual...

Author:  BZ-76-DIA [ 27 Jul 2017, 16:30 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo Giulia

Eu nu stiu cum e cu incalzirea asta globala fix din cauza emisiilor autoturismelor pe care le conducem, nu am expertiza in domeniu, insa la cifre ma pricep putin. Si imi amintesc ca acum cateva saptamani colegul bluecar imi povestea ca unele vapoare mai mari pe care a "servit" consuma cam 100 tone de pacura, ori diesel, dupa caz, pentru fiecare 24h de functionare. Nu stiu daca e reprezentativ, dar un calcul matematic simplu indica ca vaporul ala consuma intr-o singura zi la fel de mult combustibil ca toate autoturismele existente in mun. Buzau, timp de 10 zile, de exemplu. Nu mai facem subtilitati sa vedem cate din acestea merg pe GPL, deci polueaza nesemnificativ, cate au sisteme moderne de reducere a noxelor, cate sunt hibride, etc, etc. Comparatia e grosso-modo, dar relevanta totusi. Ceea ce ma face sa cred ca adevaratele surse de poluare sunt in domenii de care nu se poate atinge nimeni, iar faza cu autoturismele e o mare pedea de fum, un fel de hai sa-l jumulim tot pe amaratul de consumator individual...

Author:  Godzzi [ 27 Jul 2017, 17:22 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo Giulia

deoarece sunt foarte PRO electric, trebuie sa zic si eu ceva si sa demontez niste idei:
1. productia + producerea de curent echivaleaza cu poluarea unei masini clasice.
- Ei bine, uitati ca motorul cu combustie este la sfarsit de viata. Chiar daca acesta mai merge inbunatatit, cu cat mai scad noxele? Poate maxim 5%.
- Productia de celule Li-Ion si productia de energie electrica verde este la inceput de viata. Poate fi inbunatatita foarte mult. Ca idee, in 1997 au fost produse primele laptopuri cu celule Li-Ion 18650 care aveau o capacitate de aprox 1000mah. Astazi in acelasi pachet de celula 18650 avem chiar si 3500mah. Deci in aprox 20 de ani avem mai mult de o triplare a capacitatii.
Viata unei celule Li-Ion 18650 (apropo am uitat dar Tesla Model S are acelasi tip de celula 18650 care este si in laptopuri). deci cum spuneam, viata unei celule. Deoarece am acces la acest tip de celule,in ultimele 6 luni am testat diferite celule de la diferiti producatori (LG, SANYO, SAMSUNG, PANASONIC) si celule de diferite vechimi, unele din ele fiind vechi de peste 10 ani. Ce am descoperit? Am descoperit ca unele celule chiar si de 10 ani pierdusera doar cateva sute de mah. Ca idee, exista un forum al posesorilor de Tesla Model S care tin loguri pe toata durata de viata a masinii. Nu imi aduc aminte acum numele acestui forum dar am vazut posesori de primele variante ale Model S care in prezent aveau cam 300 mii km si pierdusera aproximativ 5-9% din autonomia totala.
Acum o sa ziceti....dar cum? Mie mi se strica bateria la laptop in maxim 2 ani.
Raspuns: Totul tine de cum e utilizata si construita. Deoarece laptopul are foarte putin spatiu, nu se poate imparti puterea intre celule ca sa zic asa, ajungand ca intreaga baterie sa depinda de o singura celula. Cedeaza una, cedeaza toata bateria sau pierzi 80% din capacitate, cand defapt alte celule sunt perfect bune.
Pot discuta pe subiectul asta foarte mult si datorita pasiunii pentru electric dar si pentru ca am construit acum cateva luni o bicicleta electrica, iar bateria a fost "reciclata" din celule folosite din baterii de laptop.
- Incalzire globala......totusi faptul ca avem 2-3 zapazi pe an si alea ne ingroapa, putem sa zicem ca e lafel ca acum 20 de ani candaveam zapada o luna intreaga? Ma si plictiseam de cat ma dadeam cu sania in fata blocului. Incalzirea globala este foarte reala.
- termin si cu o nota negativa la electrice. Problema numarul 1 in mom de fata nu este autonomia, ci timpul de incarcare. Sper sa rezolve treaba asta cat mai repede

Attachments:
20170727_172327_HDR.jpg
20170727_172327_HDR.jpg [ 3.43 MiB | Viewed 2588 times ]

Author:  Jull [ 27 Jul 2017, 17:56 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo Giulia

BZ-76-DIA Quote:
Si imi amintesc ca acum cateva saptamani colegul bluecar imi povestea ca unele vapoare mai mari pe care a "servit" consuma cam 100 tone de pacura, ori diesel, dupa caz, pentru fiecare 24h de functionare. Nu stiu daca e reprezentativ, dar un calcul matematic simplu indica ca vaporul ala consuma intr-o singura zi la fel de mult combustibil ca toate autoturismele existente in mun. Buzau, timp de 10 zile, de exemplu.
Exista date in acest sens: https://www.epa.gov/greenvehicles/fast- ... -emissions
Cred ca numarul si ubicuitatea autoturismelor fac ca emisiile CO2 sa le depaseasca semnificativ pe cele ale altor tipuri de transport. Conform acelor pie charts, genereaza ~16% din emisiile globale de CO2.

Author:  BZ-76-DIA [ 27 Jul 2017, 18:08 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo Giulia

E foarte bine ca esti mai informat si ai date concrete. Insa tocmai acele date imi intaresc convingerea. Un 16 % procent generator de CO2 din partea autovehiculelor e egal cu zero, clar problema e in alte parti unde probabil nu se poate interveni real si concret. Nu mai dezvolt nimic, acum realizez ca suntem pe topicul Giuliei care, nu este si nu va fi electrica niciodata, asadar suntem pe langa.

Author:  alfetta [ 27 Jul 2017, 18:16 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo Giulia

vapor de ultima generatie , Nm= nautical mile.

Attachments:
IMG_3626.JPG
IMG_3626.JPG [ 3.08 MiB | Viewed 2566 times ]

Author:  bmf [ 28 Jul 2017, 03:06 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo Giulia

Razvan29 Quote:
Toshy se refera probabil la directia dpdv al designului pe care au luat-o (cam toate) brandurile din grup pentru acapararea pietelor EMEA (ma rog, mai degraba MEA), gen linii agresive, chestii placute de new money din pietele emergente si care au acum cea mai mare putere de cumparare.

Endless discussion basically, cum a fost vs cum este :)
Bine punctat, în MEA se cumpără, în Vest nimeni nu e tâmpit sa își blocheze cashul in fiare. Masina se ia în leasing, se trage de ea, se plătește doar deprecierea și o dobânda de 1.5%, apoi vine un român și o ia bucuros că e că noua, pt că ăștia nu își șterg mucii de volan sau cară țevi sau frigidere cu ea. Cashul se duce in acțiuni prin firme care storc boi din est și face alt cash, nu se pierde în devalorizarea mașinii. În MEA ca și în România e creata ideea sa furi sau sa faci un butic , să procuri banii toți să îi dai grămadă, condițiile pt un leasing sunt salarii greu de obținut pentru un număr de persoane cate mașini sunt pe planul de vânzări.

Author:  lucianm [ 28 Jul 2017, 09:08 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo Giulia

E cam greu si subiectiv sa concluzionezi ca e incalzire globala pe baza amintirilor din copilarie. Da, erau ani cu zapezi care tineau o luna, dar asta pentru ca pe vremea lui Impuscatu nu erau masini sa dea zapada de pe strazi (aia economie de carburant, nu ce vedem azi cu masini electrice...). Eu am o varsta ( :ziped: ), asa ca tin minte si veri de cosmar in Bucuresti, pe la mijlocul anilor 80, cand, in mod cert, erau zile la rand cu peste 40 de grade. La TV se anuntau doar 39, fiindca altfel erau obligati sa intrerupa lucrul, si pe vremea aia asa ceva era de neconceput.
Cert e ca geme internetul de informatii pertinente (cel putin la fel de pertinente ca ale "savantilor" care sustin incalzirea globala, gen Al Gore) ca nu e chiar asa, si, oricum, nu se datoreaza poluarii cu gaze industriale. Ca sa contracarezi eruptia unui vulcan trebuie sa cumparam vreo 16 miliarde de masini Tesla, fiecare indian trebuie sa aiba doua! :tongue:
In plus, rog pe oricine e mai abil pe net sa imi arate si mie un tabel, ceva, pe site-ul ANM in care se dau temperaturile medii pe ultimii 20, 30, 50 de ani. Cand vrei sa demonstrezi incalzirea globala, asta e informatia pe care trebuie sa o pui pe panouri stradale, ma intelegeti?

Author:  Godzzi [ 28 Jul 2017, 09:34 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo Giulia

foarte bine punctat. Nu m-am gandit niciodata ca nu se deszapezea ceea ce e adevarat.

Uite aici un chart pentru patria mama ca asta ne intereseaza. Pagina 5:

http://www.asas.ro/wcmqs/sectii/stiinta ... 0FINAL.pdf

Author:  lucianm [ 28 Jul 2017, 09:46 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo Giulia

Merci.
Sunt lucruri care pot fi discutate.

Author:  ibiza [ 28 Jul 2017, 09:53 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo Giulia

bmf Quote:
Masina se ia în leasing, se trage de ea, se plătește doar deprecierea și o dobânda de 1.5% [...] nu se pierde în devalorizarea mașinii.
Deci cum e?

Author:  Pedala [ 28 Jul 2017, 10:10 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo Giulia

Asa cum a pomenit si Valak... Ce facem cu deseurile rezultate in urma casarii bateriilor din masinile electrice? Ne lasam copii sa gaseasca o solutie? Tinand cont ca devine problematica reciclarea bateriilor de la diferite dispozitive electronice... ce vom face cand un pack pentru Tesla contine aproximativ 7000 de celule?
Deasemenea principalele surse de combustibili pentru producerea energiei electrice raman carbunele si gazul...

O solutie la combustibilii fosili trebuie gasita, dar nu trebuie sa uitam ca energie din nimic si fara reziduri nu exista....

Author:  Jull [ 28 Jul 2017, 13:19 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo Giulia

lucianm Quote:
Cert e ca geme internetul de informatii pertinente (cel putin la fel de pertinente ca ale "savantilor" care sustin incalzirea globala, gen Al Gore) ca nu e chiar asa, si, oricum, nu se datoreaza poluarii cu gaze industriale.
As fi atent la astfel de surse "pertinente". Sursele credibile sunt publicatiile din jurnale stiintifice cu impact factor mare, unde informatia este verificata de cercetatori neimplicati in studiu inainte de a fi publicata (peer-reviewed science). Sursele ne-credibile sunt youtube, blogurile si site-urile de opinie, care nu sunt verificate de nimeni.
Consensul stiintific este ca exista incalzire globala antropogena. Mai precis 97% dintre climatologi, meteorologi si geologi sunt de parere ca temperatura medie globala este in crestere ca urmare a actiunii omului. Cred ca e destul de evident ca nu poate nimeni "cumpara" cateva mii de cercetatori, independenti sau afiliati unor universitati, din ~80 de tari.

Author:  Valak [ 28 Jul 2017, 14:02 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo Giulia

Poate daca am mai lasa si padurile alea in pace (ca de impadurit suprafete noi nici nu se pune problema) am mai avea vreo sansa, dar asa, lumanarea arde la ambele capete.

Author:  zmarius [ 28 Jul 2017, 14:39 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo Giulia

XKCD mi se pare ca ilustreaza foarte bine o vedere de ansamblu in legatura cu temperatura medie din 20.000 BC - prezent:
https://xkcd.com/1732/
PS: ar fi interesant un topic separat pe tema asta

Author:  lucianm [ 01 Aug 2017, 13:21 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo Giulia

Interesant.
https://youtu.be/DJBDI7jVMqM

Author:  IRBabuin [ 05 Aug 2017, 21:01 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo Giulia

Care sunt rezervele estimate de Litiu pe plan mondial?
Care sunt rezervele estimate de Cobalt pe plan mondial?
Avem o metoda care are sens dpdv comercial de extragere a litiului din apa marii?
Cit cintareste mediu o baterie de masina?

Caruta inaintea cailor.

Author:  Mustafa [ 06 Aug 2017, 00:32 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo Giulia

Nu că nu ar fi interesant, dar propun să fie mutată discuția despre mașinile electrice vs. implicațiile producerii lor asupra schimbărilor climatice intr-un topic dedicat.
Se duce o pagină din topic doar cu grafice privind evoluția climatică de la mamuți încoace

Author:  toshy [ 06 Aug 2017, 13:04 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo Giulia

QV la Saabkyle04

Injectoarele folosite la motoarele F154/F160 fac un zgomot atat de mare, incat zici ca sunt diesel-uri.

Author:  IRBabuin [ 06 Aug 2017, 16:18 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo Giulia

Ca toate DI benzina actuale?

Author:  toshy [ 06 Aug 2017, 17:33 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo Giulia

Nu chiar toate, probabil ca astea au presiunea mai mare, tu trebuie sa stii.
Singurul pe care l-am auzit ca face mai tare e 4.0 TFSI (deci probabil si 2.9 TFSI ci care sigur imparte valetrain-ul).

Author:  ibiza [ 03 Sep 2017, 00:22 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo Giulia

Una dintre setarile stupide ale Giuliei QV (sunetul cel mai frumos se aude doar in modul Race, cand nu ai sistemele de stabilitate active, cauza posibila si probabila pentru multe QV-uri distruse) poate fi corectata: Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio - Exhaust Flap Modification

Author:  Godzzi [ 12 Sep 2017, 19:47 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo Giulia

Astazi am fost si eu la un test drive cu Giulia la AutoItalia Colentina. Ma programasem la un test drive acum cateva zile si azi dimineata am fost sunat. Eram deja cu sotia prin oras asa ca am ajuns acolo destul de rapid. M-am intalnit cu consilierul care m-a sunat si dupa un scurt dialog despre pasiunea mea pentru Alfa mi-a zis ca fac parte din familia "Alfa" asa ca-mi lasa masina cateva ore ca eu si sotia sa o testam cu adevarat. Nu ma dau banii afara din casa si nici nu mi-am luat hainele alea bune.......deci pot sa spun "jos palaria". Dupa gustul amar pe care mi l-au lasat cei de la VW cand am facut test cu E-golf, aici pot sa spun ca m-am simtit super........Giulia Super :)

Acum testul cu masina:
Giulia 2.2 180CP Super automata cu pachetul Q2 si amortizoare adaptive.
S-a scris deja mult despre ea de catre persoane care pot pune feelingul in scris. Eu nu sunt asa talentat asa ca o sa fiu scurt.
- se simte cu adevarat masina premium, atat in mers cat si cand stai pe loc.
- foarte silentioasa la viteze de pana 60km/h, si bine antifonata (nu auzi traficul din jurul tau)
- motorul 2.2 diesel este unul bun....face viteza....dar nu e chiar pe placul meu. Devine destul de galagios la turatie ridicata si nu e nici chiar un sunet frumusel. Este foarte liniar in acceleratie, nu se simte nicio explozie de cuplu (poate si din cauza cutiei automate). Cred ca motorul este pentru cineva care vrea o masina mai confortabila iar atunci cand se afla intr-o situatie limita sa calce rapid acceleratia si sa aiba rezerva de putere. Dupa parerea mea, Giulietta mea 1.4 e mult mai fun decat combinatia asta 2.2 180 + AT8.
- confort......foarte confortabila. Amortizoarele lucreaza foarte bine, iar scaunele sunt moi si destul de late. Sotia este cel mai bun tester la scaunele astea. Ea mai are 3 saptamani si trebuie sa nasca deci cu "asa" burtica simte toate gropile. In Giulietta noastra chiar sufera prin gropile astea din Bucuresti. In Giulia.....s-a simtit extraordinar.
- sistem audio - chiar decent si era cel basic.
- consum....irelevant dar cat am testat eu a fost in jur de 10%.
- stop/start - chiar scutura destul de tare masina cand porneste. Sunt curios daca se simte la fel si la benzina.

la final......chiar vreau Giulia benzina si sper sa fie urmatoarea mea masina.
Configuratia mea ideala?
Giulia 2.0 200Cp
-navigatia mare
-piele pe bord + usi
-padele aluminiu
-scaune textil + piele bej
-xenon
-evacuarea dubla
-o culoare care sa nu fie anonima.

Vreau sa multumesc AutoItalia cat si domnului consultant Bratu care a fost super baiat....asa ca daca vreti sa luati o masina noua de la AutoItalia.....mergeti la el din partea mea :)

Attachments:
IMG_20170912_133031_HDR.jpg
IMG_20170912_133031_HDR.jpg [ 660.9 KiB | Viewed 2663 times ]

Page 125 of 178 All times are UTC+03:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/