It is currently 17 Nov 2024, 10:27

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 750 posts ]  Go to page Previous 111 12 13 14 1530 Next
Author Message
PostPosted: 04 Jan 2009, 02:32 
Offline
User avatar

Joined: 04 Dec 2008, 00:23
Posts: 2935
Location: Bucuresti
marian Quote:
pai daca tot ai rezolvat-o, poate ne impartasesti si noua experianta si modul in care ai gasit rezolvarea corecta.
cu stima,
marian melinte
Normal,ca am fost si la un mecanic...in prealabil!
Desi eram convins ca nu era de la pompa de apa,el a zis ca ea e de vina!Asadar am desfacut distributia ca sa constatam ca era ok...urmatoarea piesa pe circuit era termostatul..."il spargem"...nici el nu era...din termostat era infundat returul...S-a desfundat si totul parea ok...Dar pt ca termostatul nu mai functiona,a trebuit sa indur in masina vreo 100km un frig ingrozitor...Cum ar fi fost sa umblu cu cartoane in fata radiatorului,daca nu cumva penibil?...Am desfacut termostatul si spre norocul meu l-am refacut...insa tot pierdea antigel pe undeva pe sub pompa...M-am bagat sub masina si am vazut ca furtunul care intra in radiatorul de ulei era cauza...L-am schimbat...Iar acum totul e ok...In concluzie,chiar daca unii mecanici s-au confruntat cu o gramada de probleme,pe care sunt convins ca le-au si rezolvat,nu pot fi siguri pe un diagnostic superficial...
Dat fiind faptul ca sistemul de racire functioneaza pe baza antigelului,vedeti mai intai daca revine lichidul in vas.Daca nu,ori aveti scurgeri,ori pe undeva sistemul e infundat.
Daca aveti scurgeri eliminatile prin etansare,inlocuire furtune si strangere coliere(unele din ele sunt de unica folosinta,deci trebuiesc inlocuite)...
Daca e infundat(slabe sunt sansele,caci pe undeva tot ar trebui sa cedeze ceva)...incercati sa desfaceti din furtune si va veti da seama cam unde e problema(atentie,caci apa din circuit fierbe si exista pericolul sa va opariti)...
Daca pompa de apa nu functioneaza ar trebui sa pierdeti pe acolo lichid,si eventual sa se auda un zgomot(un scartait)...
Termostatul se deschide la diferite temperaturi,de obicei undeva intre 75-85grade,dar poate avea 2probleme:sa ramana deschis(si in acest caz nu veti mai avea caldura in interior pt ca apa va circula si in radiator) sau sa ramana inchis(in acest caz chiar daca apa ar atinge 90grade nu s-ar mai duce si in radiator)...
Ventilatorul trebuie sa porneasca cand apa atinge 90grade,daca nu o face ori partea electrica are o problema ori termocupla nu isi mai face treaba...
In orice caz problemele nu apar in aceiasi situatie,pot aparea la functionarea motorului cand masina sta(in acest caz influenta temperaturii aerului exterior e aproape minima),pot aparea in traficul urban(in acest caz motorul e solicitat si nu mereu exista suficienta temperatura exterioara care sa raceasca antigelul si radiatorul ar trebui sa-si faca treaba) sau la cel extraurban(cand motorul este solicitat dar si temperatura aerului,datorita vitezei il raceste suficient).

_________________
V E R O C U O R E S P O R T I V O


Top
   
PostPosted: 04 Jan 2009, 02:38 
Offline
User avatar

Joined: 04 Dec 2008, 00:23
Posts: 2935
Location: Bucuresti
radio_on Quote:
Chiar astazi am patit cu alfa mea ca in trafic fiind acul sa treaca de 90...(masina e cea din semnatura GTV 2.0 TS)
M-am speriat pentru ca in vara-toamna cand mergeam cu ea super-turata (5-6k de ture) deabia daca trecea cu vreo cateva grade de 90. Oricum am crezut ca fie e termostatul de vina sau poate s-o belit indicatorul... cert e ca stand la stop observ ca acul bate inspre 130 de grade, si se aprinde becul galben...Cand am vazut tot am inghetat si am tras pe dreapta. Atunci ma tot gandeam eu complicat care ar putea sa fie cauza, cand raspunsul era f. simplu: lichidul de racire aproape lipsea cu desavrsire...Masina avusese pus antigel asta-vara, insa nu l-am mai verificat de atunci :bash: Asa ca i-am dat sa bea 2.5l de antigel...si acuma totul a revenit la normal. Ideea e sa fiti tot timpul cu un ochi pe la lichide. [la mine ceva colier nu a fost strans k-lumea, si se vedea ceva scurgere minuscula si pe la radiator...care in timp mi-o papat aproape tot lichidul].
La functionare,temperatura apei poate ajunge si la 120grade,deci poate exista varianta ca prin dilatare sa ai scurgeri de apa...Uite-te sub masina imediat ce opresti...Daca observi asa ceva,nu ezita sa elimini cauza!2.5litri e foarte mult...

_________________
V E R O C U O R E S P O R T I V O


Top
   
PostPosted: 04 Jan 2009, 02:41 
Offline
User avatar

Joined: 04 Dec 2008, 00:23
Posts: 2935
Location: Bucuresti
Joemaniax Quote:
156 1.8 TS
am vazut acu sa sara peste 50 de grade doar odata vara la un drum mai lung... in rest...timp de 6 luni... zici ca e stricat... :))
Caldura ai in masina?Daca da...e o problema pe undeva!

_________________
V E R O C U O R E S P O R T I V O


Top
   
PostPosted: 04 Jan 2009, 02:47 
Offline
User avatar

Joined: 04 Dec 2008, 00:23
Posts: 2935
Location: Bucuresti
Radyx Quote:
Ma bag si eu in seama la topicul asta.
Am aceeasi problema la 156 1.8 TS. In oras cand stau pe la semafoare se ridica acul la apa pana la 90 sau dupa, cum ies din aglomeratie si incep sa-i dau talpa, imi scade temperatura instant sub 50 grade.
E normal sa se ridice apa la 90,chiar si mai mult...Cand pornesti motorul,apa e rece...daca atinge temperatura de deschidere a termostatului(undeva intre 75-85grade) apa pleaca si spre radiator...cand apa ajunge la 90 porneste treapta I la ventilator...

_________________
V E R O C U O R E S P O R T I V O


Top
   
PostPosted: 04 Jan 2009, 09:04 
Offline
User avatar

Joined: 23 Mar 2008, 22:24
Posts: 1697
Location: Iasi
ai rezumat cam 80% din 15 pagini de discutii intr-o postare clara si la obiect. Bravo!! :clapping: Sunt sigur ca multi vor gasi acel comentariu foarte util, pentru ca daca intelegi ce e scris acolo ai mari sanse sa rezolvi o problema de circuit racire (reglare termica) la o Alfa.
Cat despre "critica" cum ca cei cu "cuore sportivo" nu te-au ajutat:
Quote:
Imi pare rau sa o spun,dar nu am gasit ajutor din partea nimanui,nici din partea celor cu "inima sportiva"...
ai constatat si tu pe propria piele ca nu exista un singur lucru pe care sa-l verifici pentru a face o diagnosticare. Pur si simplu trebuie sa lucrezi meticulos si sa verifici intregul circuit al apei. Cele 15 pagini scrise anterior de alfisti sunt mai mult decat ajutorul necesar.Trebuie doar sa ai rabdare si sa citesti.
cu stima,
Marian Melinte

_________________
Alfa 156 SW 1,9 JTD 16V


Top
   
PostPosted: 04 Jan 2009, 10:38 
Offline

Joined: 02 Aug 2006, 12:24
Posts: 1140
Location: Bucuresti/Alexandria
Stie cineva daca la toate masinile circuitul de incalzire habitaclu este separat de cel reglat de termostat? Are cineva o poza cu caloriferul de la 156?


Top
   
PostPosted: 04 Jan 2009, 11:55 
Offline
User avatar

Joined: 23 Mar 2008, 22:24
Posts: 1697
Location: Iasi
Nu stiu daca am inteles exact ce vrei tu. Caloriferul e legat ca derivatie din termostat dar nu pe circuitul de reglare atemperaturii ci in paralel cu circuitul de apa din motor. poate poza de mai jos te ajuta. E pentru TS dar principiul e la fel si la JTS si la JTD cu foarte mici diferente.


Attachments:
circuit racire.jpg
circuit racire.jpg [ 104.43 KiB | Viewed 2895 times ]

_________________
Alfa 156 SW 1,9 JTD 16V
Top
   
PostPosted: 04 Jan 2009, 13:54 
Offline
User avatar

Joined: 29 Dec 2008, 12:32
Posts: 182
Car: Alfa- GTV&156-
Location: bucuresti
sal...unde as putea gasi un termostat...si ce bani..mersi..

am inebunit...am inghetat de frig,trebuie sa stau 5-10 min pe loc sa se ridice apa sa ma incalzesc un pik..se ridica apa stand pe loc la 70-90..am plecat de pe loc ,in 5 sec scade sub 50...inebunesc...abia astept maine sal schimb ..

_________________
-----------------------------------------
-alfa romeo 156 1.9JTD 105 cp
ex: alfa romeo GTV 2.0 TS 155 cp


Top
   
PostPosted: 04 Jan 2009, 15:37 
Offline
User avatar

Joined: 04 Dec 2008, 00:23
Posts: 2935
Location: Bucuresti
duvall_22 Quote:
sal...unde as putea gasi un termostat...si ce bani..mersi..

am inebunit...am inghetat de frig,trebuie sa stau 5-10 min pe loc sa se ridice apa sa ma incalzesc un pik..se ridica apa stand pe loc la 70-90..am plecat de pe loc ,in 5 sec scade sub 50...inebunesc...abia astept maine sal schimb ..
Uite aici:
http://www.piesealfaromeo.ro/

Dar mai intai ar fi bine sa verifici cauza!
De foarte putine ori termostatul ramane blocat pe deschis!
In iarna trecuta a fost ok?

_________________
V E R O C U O R E S P O R T I V O


Top
   
PostPosted: 20 Jan 2009, 17:23 
Offline
User avatar

Joined: 01 Aug 2007, 09:07
Posts: 191
Location: Tecuci
Astazi mi-am schimat termostatul :D
Cel vechi era praf, statea apa in 50-55grade Celsius si in oras si in afara......ajunsesem sa merg cu carton in fata radiatorului la drum si tot nu urca mai mult de 65.
Mi-am pus un termostat Vernet (cam cel mai ieftin de pe piata) iar acum apa in oras sta cam 1mm peste 90grade. Eu zic ca e bine asa. Inca nu am iesit la drum lung dar cred ca tot la fel o sa stea.
Schimbatul mi-a luat 20minute.
Termostatul cam e o piese cheie in functionarea unui motor cat si in consumul de carburant.
Avand un senzor de temperatura care trimite continuu date spre calculatorul masinii, acesta nu mai face un amestec bun de benzina-aer, de aici si o functionare defectuoasa a motorului, adica nu in parametri normali, plus ca apare si o uzura accentuata a motorului, din moment ce lucreaza numai rece, piesele si subansamblele din motor avand alte dimensiuni si caracteristici la 40grade decat la 90grade. E vorba probabil de niste diferente extrem de mici, dar acolo conteaza.
Sfatul meu: Nu va zgarciti la asa ceva, nu se merita!
Salutare tuturor

_________________
Alfa 156, 1.8 TwinSpark, azzuro-gabbiano, nr CB-639-LB (Italia)
Alfa 156, 2000, 2.0 selespeed

Ex. Alfa 155 1995, 1.7ts
Ex. Opel Kadett gsi


Top
   
PostPosted: 20 Jan 2009, 17:58 
Offline
User avatar

Joined: 04 Dec 2008, 00:23
Posts: 2935
Location: Bucuresti
Temperatura apei va fi diferita la drum lung!Poate doar la vara sa fie vreo 40grade sa-ti ajunga la 90grade!Daca esti din Tecuci si esti si in Tecuci poate cand mai ajung acasa,facem un schimb de impresii!Bafta!
danteo23 Quote:
Astazi mi-am schimat termostatul :D
Cel vechi era praf, statea apa in 50-55grade Celsius si in oras si in afara......ajunsesem sa merg cu carton in fata radiatorului la drum si tot nu urca mai mult de 65.
Mi-am pus un termostat Vernet (cam cel mai ieftin de pe piata) iar acum apa in oras sta cam 1mm peste 90grade. Eu zic ca e bine asa. Inca nu am iesit la drum lung dar cred ca tot la fel o sa stea.
Schimbatul mi-a luat 20minute.
Termostatul cam e o piese cheie in functionarea unui motor cat si in consumul de carburant.
Avand un senzor de temperatura care trimite continuu date spre calculatorul masinii, acesta nu mai face un amestec bun de benzina-aer, de aici si o functionare defectuoasa a motorului, adica nu in parametri normali, plus ca apare si o uzura accentuata a motorului, din moment ce lucreaza numai rece, piesele si subansamblele din motor avand alte dimensiuni si caracteristici la 40grade decat la 90grade. E vorba probabil de niste diferente extrem de mici, dar acolo conteaza.
Sfatul meu: Nu va zgarciti la asa ceva, nu se merita!
Salutare tuturor

_________________
V E R O C U O R E S P O R T I V O


Top
   
PostPosted: 20 Jan 2009, 21:40 
Offline

Joined: 02 Aug 2006, 12:24
Posts: 1140
Location: Bucuresti/Alexandria
Ai putea sa incerci si cu senzorul vechi, sa vezi ce afiseaza in cazul ala ceasul de temperatura.


Top
   
PostPosted: 20 Jan 2009, 23:20 
Offline
User avatar

Joined: 02 Dec 2006, 00:02
Posts: 677
Location: Baia Mare
Ok...am schimbat releul de la treapta 1 dar tot asa se comporta...sta la maxim 70...ce trebuie sa schimb ca sa imi stea la 90?

_________________
Alfa Romeo GT 2.0 JTS 165cp
ex:Seat Leon 1.9 TDI 2001 110cp+
ex:Skoda Octavia 1.9 TDI 2007 105cp
ex:Audi A6 2.7 quattro 2006 180 cp
ex:Alfa 155 1.9 TD 1993 90cp
ex:Alfa 156 1.9 JTD 2002 115 cp


Top
   
PostPosted: 20 Jan 2009, 23:54 
Offline
User avatar

Joined: 24 Apr 2007, 13:15
Posts: 674
Car: AR 156 1.9 JTD
Location: Bucureşti
Termostatul este cel vechi, sau schimbat? Nu inteleg ce vrei sa spui, fii mai explicit.
Daca sta la 70, n-are nici o legatura treapta I. Ventilatorul porneste doar dupa ce termostatul este deschis iar racirea se face prin radiator, decat daca trece de 90.

_________________
Cuore Sportivo


Top
   
PostPosted: 21 Jan 2009, 02:39 
Offline
User avatar

Joined: 02 Dec 2006, 00:02
Posts: 677
Location: Baia Mare
Pai termostatul nu l-am schimbat....inseamna ca el e problema...pai mie nu imi creste peste 70 numai daca stau mai mult pe loc si atunci trece de 90...un termostat la ce pret e?

_________________
Alfa Romeo GT 2.0 JTS 165cp
ex:Seat Leon 1.9 TDI 2001 110cp+
ex:Skoda Octavia 1.9 TDI 2007 105cp
ex:Audi A6 2.7 quattro 2006 180 cp
ex:Alfa 155 1.9 TD 1993 90cp
ex:Alfa 156 1.9 JTD 2002 115 cp


Top
   
PostPosted: 21 Jan 2009, 10:51 
Offline
User avatar

Joined: 20 Mar 2008, 16:54
Posts: 141
Location: Bucuresti
L-am schimbat eu acum 2 saptamani, am dat 220 ron ca nu aveau pe stoc unul pe care l-am gasit la 150 ron,
Dar pot sa spun ca merita diferenta de bani. In 5 minute de la pornire, acul sare la 50 grade, in 15 minute deja e aproape de 90, si vomiti in masina de cald
Nicorec Quote:
Pai termostatul nu l-am schimbat....inseamna ca el e problema...pai mie nu imi creste peste 70 numai daca stau mai mult pe loc si atunci trece de 90...un termostat la ce pret e?


Top
   
PostPosted: 21 Jan 2009, 10:54 
Offline
User avatar

Joined: 23 Mar 2008, 22:24
Posts: 1697
Location: Iasi
bai eu nu ineleg un lucru! cu ce e mai smecher un termostat de diesel de este mai scump? nu difera de unul de benzinar decat prin modul in care se leaga furtunele! :disgust1: In rest din punst de vedere constructiv sunt la fel de usor de produs!
Marian Melinte

_________________
Alfa 156 SW 1,9 JTD 16V


Top
   
PostPosted: 21 Jan 2009, 10:56 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
Cererea mai mare -> pret mai mare :evil:

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
PostPosted: 21 Jan 2009, 12:16 
Offline
User avatar

Joined: 13 May 2006, 10:56
Posts: 1987
Location: Bucuresti
offtopic, dar util.
Daca te duci la reprezentanta Reno(am avut, spun din experienta) si ceri placute frana de Clio pretul este dublu fata de placute frana de Logan. Si sunt absolut identice(placutele)
Marketing(de fapt, cred ca mai mult hotie).....

_________________
Alfa GT, 2.0 JTS, 166 CP
ex Alfa 156 SW 1,9 JTD 110 CP
ex Alfa 147, 1.6 TS, 105 CP


Top
   
PostPosted: 21 Jan 2009, 14:02 
Offline
User avatar

Joined: 24 Apr 2007, 13:15
Posts: 674
Car: AR 156 1.9 JTD
Location: Bucureşti
Offtopic de la mine:Pretul unui produs depinde foarte putin de costul de productie.
Dupa cum a zis si alex, cererea mare dicteaza pretul, categoria in care se incadreaza produsul conteaza, pentru ca aici vorbim de masini premium, etc. E marketing 100%.
Gata, promit sa nu mai fiu offtopic :ziped:

_________________
Cuore Sportivo


Top
   
PostPosted: 22 Jan 2009, 15:32 
Offline
User avatar

Joined: 01 Aug 2007, 09:07
Posts: 191
Location: Tecuci
antonelcodreanu Quote:
Temperatura apei va fi diferita la drum lung!Poate doar la vara sa fie vreo 40grade sa-ti ajunga la 90grade!Daca esti din Tecuci si esti si in Tecuci poate cand mai ajung acasa,facem un schimb de impresii!Bafta!
danteo23 Quote:
Astazi mi-am schimat termostatul :D
Cel vechi era praf, statea apa in 50-55grade Celsius si in oras si in afara......ajunsesem sa merg cu carton in fata radiatorului la drum si tot nu urca mai mult de 65.
Mi-am pus un termostat Vernet (cam cel mai ieftin de pe piata) iar acum apa in oras sta cam 1mm peste 90grade. Eu zic ca e bine asa. Inca nu am iesit la drum lung dar cred ca tot la fel o sa stea.
Schimbatul mi-a luat 20minute.
Termostatul cam e o piese cheie in functionarea unui motor cat si in consumul de carburant.
Avand un senzor de temperatura care trimite continuu date spre calculatorul masinii, acesta nu mai face un amestec bun de benzina-aer, de aici si o functionare defectuoasa a motorului, adica nu in parametri normali, plus ca apare si o uzura accentuata a motorului, din moment ce lucreaza numai rece, piesele si subansamblele din motor avand alte dimensiuni si caracteristici la 40grade decat la 90grade. E vorba probabil de niste diferente extrem de mici, dar acolo conteaza.
Sfatul meu: Nu va zgarciti la asa ceva, nu se merita!
Salutare tuturor
Pai am zis ca deja imi sta cam 1mm peste 90grade, nu trebuie sa astept vara. Atunci tot la fel va sta in mod normal.
Da sunt din Tecuci, locuiesc in Tecuci.

_________________
Alfa 156, 1.8 TwinSpark, azzuro-gabbiano, nr CB-639-LB (Italia)
Alfa 156, 2000, 2.0 selespeed

Ex. Alfa 155 1995, 1.7ts
Ex. Opel Kadett gsi


Top
   
PostPosted: 08 Feb 2009, 20:00 
Offline
User avatar

Joined: 14 Sep 2008, 19:51
Posts: 29
Location: Bucharest
Si la mine temperatura apei sta undeva pe la 75-80 grade. Ajunge la 90 - 92 de grade in aglomeratie maxima. Din cate am observat e o chestie universal valabila in cazul alfelor. Mai astept pana in vara sa vad daca isi schimba comportamentul si cum anume si-l modifica pe temperaturi de peste 20 de grade. Daca face la fel ca si pana acum.. o las asa, cred. :)

_________________
AR 1.9 mJTD 16V 140HP red stuff


Top
   
PostPosted: 01 May 2009, 12:30 
Offline

Joined: 02 Aug 2006, 12:24
Posts: 1140
Location: Bucuresti/Alexandria
Aseara m-am plimbat prin oras, cruising asa (50-70 max, 2500 rpm max), urmarind graficul de temperatura apa pe diagnoza. Mers calm, 13grade afara, temperatura se misca intre 80-83 grade. Scade in momentele de frina de motor (destul de lungi la mine). O sa incerc si cind vin caldurile, eventual cu un mic film senzor motor vs indicator apa si acu cit e frig, un drum cu caldura data drumu.


Top
   
PostPosted: 01 May 2009, 20:56 
Offline
User avatar

Joined: 04 Aug 2008, 23:53
Posts: 316
Car: 156 1.8 TS
Location: Caransebes
Daca tot ai adus vorba de diagnoza si la voi exista o anumita diferenta intre temperatura aratata pe tester si cea indicata de ceasul din bord? La mine ii o diferenta de 6 C. :scratch:

_________________
Alfa Romeo 156 `01 1.8 TS "Edizione Sportiva"
Ex: Ford Sierra `87 2.0l


Top
   
PostPosted: 03 May 2009, 08:53 
Offline

Joined: 02 Aug 2006, 12:24
Posts: 1140
Location: Bucuresti/Alexandria
Cind am schimbat termostatul, diferenta era impresionanta, cam 20grade, motorul avea 90 grade si indicatorul cam 110. Dl Mirica a pus senzorul vechi la loc si a revenit la sentimente mai bune, 90-91 pe diagnoza (start prima treapta) = ~92 ceas. Oricum, ia in considerare ca senzorul ceasului este pe termostat, iar ala din motor e bagat probabil pe undeva prin chiuluasa/bloc, deci sunt diferente.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 750 posts ]  Go to page Previous 111 12 13 14 1530 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited