Asociatia Alfa Club Romania
https://www.alfaclub.ro/forum/

Vehicule electrice
https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?t=27658
Page 12 of 53

Author:  lucianm [ 02 Nov 2020, 16:24 ]
Post subject:  Re: Vehicule electrice

Quote:
Imi place mult Honda asta, e o bijuterie
:blink:
:uhuh:

Author:  dand [ 02 Nov 2020, 17:19 ]
Post subject:  Re: Vehicule electrice

In incheierea review-ului cu Model 3 facut cu Yux saptamana trecuta, spuneam ca vreau sa incerc si EV-uri de la producatori consacrati sa observ diferentele.
Weekendul asta ne-am trezit cu amenintarea unui nou lockdown asa ca sambata a fost desemnata de consoarta ziua ptr cumparaturi absolut esentiale (Ikea, TKMaxx) – sau ceea ce eu numesc chestii absolut irelevante si o pierdere de vreme. Dar intrucat zona IKEA contine si dealerul Mercedes, mi-a venit spontan idea sa unesc evenimentul inutil cu unul esential, adica un test drive cu EQC (singurul EV disponibil de la Merc). Am sunat la dealer, au verificat si mi-au zis ca pot face un test drive de la 2pm ptr o ora- o ora jumatate. Buun, confirmat, sa vina EQC-ul.
Intre timp, mi-a venit o idee si mai buna, sa verific si cu dealerul local de Jaguar daca ma pot da cu I-Pace-ul in aceeasi zi. Sunat, Ricky de la Jaguar imi spune sa vin dupa 10, cand imi convine. Perfect, stabilesc ora 11, doar jumatate de ora ptr test drive. N-am apucat sa mai vorbesc cu Yux, intrucat totul a fost din scurt si banuiesc ca nu era tentat sa strabata sudul Londrei pana la mine in sat ptr o jumatate de ora cu Jagul :)

Totul bine si frumos, am luat-o si pe Doamna in calitate de copilot si ne-am infiintat la Jaguar la 11, unde ne astepta my new friend Ricky the Jagman. Care arata destul de ‘impuscat’ dupa probabil o celebrare mai entuziasta a unei seri/nopti de vineri. Doamna a fost foarte fericita cand a vazut modelele F-Pace si E-Pace, dar entuziasmul s-a mai domolit la vederea I-Pace-ului, deh, nu e un design pe placul tuturor (seamana cu o soparla, un fel de F-Pace calcat in picioare de o Godzilla). Si mai putin entuziasta a fost cand a vazut mizeria din automobilul de test drive, de parca se daduse o trupa de fermieri cu el inainte, nu o nota foarte buna ptr cineva care vrea sa vanda un auto de 65.000 pounds. Inteleg ca a fost din scurt, dar tot au avut o ora si ceva sa dea putin cu un aspirator ca doar erau o gramada de bagatori in seama in sediu si nici un client, dura 5 minute. Dar deh…Ricky a fost foarte convins ca o jumatate de ora e fix ok ptr test drive, n-am insistat, probabil si electricitatea costa.
Am luat I-Pace-ul si exeptand mizeria de pe jos si mirosul, interiorul e intr-o alta lume fata de Model 3. Cateva chestii care nu-mi plac: bordul ala mai lat care iti lasa impresia ca ai un metru distanta pana la parbriz, setarile de stergatoare – am gasit cu greu cum sa-l bagi in modul auto, trebuie ridicata maneta pe langa rotita cu pozitia, dar cu toate eforturile mele n-am gasit si stergatorul de luneta, ‘schimbatorul de viteze’ – adica niste butoane pe consola din mijloc care nu sunt intocmai cel mai usor de folosit. Dar si chestii placute, de bun simt: atentia fata de sofer pe care nu am regasit-o la Model 3, la I-Pace toate indicatiile referitoare la masina sunt ca la orice automobil in bord in spatele volanului si in fata ochilor, la Tesla pare ca masina e gandita mai mult ptr autonomous driving altfel nu-mi explic cum poti avea toate indicatiile, pana si viteza undeva in centru si trebuie sa-ti intorci tot timpul privirea de la drum. Plecam, intrucat e zona mea locala cunosc drumurile din jur asa ca o iau frumos pe niste B roads si nu pe autostrada, cum ne-a recomandat Ricky.
Impresiile la condus? Foarte misto, acceleratia instanta, masina se simte si mai agila decat Model 3-ul, ia curbele foarte frumos, pozitia la volan e incomparabila cu Tesla, e o placere sa o duci pe drumuri de tara. Sau cum zice Yux-ul, se simte ca o masina si cu tot entuziasmul meu initial ptr Tesla ma vad nevoit sa recunosc ca I-Pace-ul e clar o categorie superioara. Nu e perfecta, are niste senzori care nu-s intregi la cap, la un moment dat am intors pe un drum lateral si senzorii de parcare au inceput sa chiuie ca si cum era plin de masini in jur, cand de fapt nu era nimic in preajma. Apoi iarasi in mers din cand in cand un sunet de senzor care m-am lamurit intre timp ca e ptr distanta fata de auto din fata (nu ca m-as fi tinut bara la bara oricum), insa fara nici o indicatie in bord, probabil chestii ce se pot seta oricum. Pretul e insa o problema intrucat in leasing vine cam la 700/luna si chiar daca asta include si asigurarile si mentenanta/all inclusive e totusi peste ceea ce sunt dispus sa dau ptr o masina. Oh, de fapt pretul e cam nesemnificativ, intrucat Doamna decide ca din punctul de vedere al pasagerului, masina se simte ca ‘un rental’, total incomfortabila si comuna ca look, deci nu o optiune viabila. Predau masina, Ricky imi spune ca pretul actual e bun, sa ma astept la cativa banuti in plus de la anul cand ‘all the Brexit fun will kick in’ – chiar daca e asamblat in UK, componentele vin de afara, cursul valutar, VAT-ul, tarifele vor fi diferite. Deocamdata nu pot da nici o estimare dar au fost informati ‘de la centru’ ca o sa fie mai rau, chestie de ceva mii pounds in plus.

Vine ora 2 si ne infiintam la Mercedes. Masina e pregatita in zona special rezervata ptr masini ptr test drive, din pacate temerile mi-au fost confirmate de la prima privire – e un SUV de dimensiuni peste ceea ce eu consider acceptabile ptr o masina (fie el si SUV). GLC-ul e maximum decent din punctul meu de vedere, asta pare insa si mai mare (desi bazat pe GLC). Intram inauntru, formalitatile de asigurari/verificare carnet, receptionista e foarte cool dpv timpul de test drive – o ora-o ora jumate, pot depasi, no worries. Electricitatea e mai ieftina la Mercedes se pare decat la Tesla si Jag. Sau poate ca Herr Benz le-a facut instructaj ca test drive-ul sa fie mai alfel la EV, pe langa ca nu arzi benzina cum altfel poti convinge clientii sa treaca la electric fara sa le dai mai mult timp sa incerce masina?
De cum intri in EQC se simte ca Model 3 ramane o optiune si mai distanta, interiorul e pur si simplu in cu totul alta liga fata de Tesla si chiar Jag. Noul ecran si MBUX-ul e perfect integrat in bord, nu ca la actuala serie, unde pare un fel de ipad aruncat in mijloc in stil Tesla. Pozitia la volan e impecabila si Doamna declara deja ca EQC rulz. Ok, hai sa vedem cum se conduce.

La condus nu da senzatia ca ar fi atat de mare precum privit de afara, de fapt aceeasi senzatie am avut-o si in Stelvio, de afara pare imens, dinauntru nu e foarte diferit de un saloon. E mai lung decat GLA-ul, dar iau curbele alea stramte din interiorul curtii fara sa-mi sara inima din loc. Ies pe drumul principal si prima observatie e ca nu exista nici un fel de zgomot. E cam ireal, nu stiu cum au reusit sa-l antifoneze in halul asta, dar nici macar zgomotul ala de troleibuz care accelereaza nu e prezent (ca la Model 3 sau si mai prevalent, la I-Pace). O iau spre Wimbledon, ma gandesc un moment sa-l sun pe Yux sa ne intalnim intre Kingston si Wimbledon dar traficul e infernal asa ca schimb directia spre zona industriala/IKEA si alte cateva B roads. EQC-ul navigheaza fara probleme pe damburile alea facute sa distruga masini, pare chiar sa ii placa sa treaca cu 25mph peste ele. Acceleratia e la fel de brutala precum in I-Pace, de la 20 la 50mph ‘in a blink of an eye’, masina e grea, 2 tone jumate, dar e ireal de rapida ptr asemenea dimensiuni. Timpul trece usor, nici nu realizez cand o ora a trecut deja si ne oprim pe langa Ikea in parcare, Doamna merge sa ia ceva de la Boots (nu ptr senzatia de voma indusa de acceleratia brusca:), iar eu ma dau jos sa verific portbagajul cand ma izbeste o constatare. Privirile curioase, admirative, dar si unele razboinice culese de la ceilalti participanti din trafic nu se datoreaza esteticii deosebite cum bine am banuit, ci ptr ca Herr Daimler m-a folosit sa-i fac reclama tot timpul asta intr-o zona foarte aglomerata unde se circula doar cu masina (vezi poza de mai jos). Neamtul tot neamt. De ce Giovanni nu face asta cu Stelvio/Giulia nu stiu (nu, nu electrice ca Marchionne a decis ca EV-urile si SUV-urile nu sunt de viitor, mare vizionar! Dar in general ptr marketing si publicitate)?

In concluzie EQC-ul e ‘the one to beat’ la momentul de fata, mai ales ca are o oferta f buna in leasing cu schema guvernamentala ptr EV-uri. Imi pun sperante insa in Polestar dupa lockdown - desi mi-a placut EQC-ul, totusi e chestia legata de faptul ca e un SUV mare care nu-mi da pace…
Cat despre Elon Musk, raman mare fan, dar inca nu pot fi un Teslarati, e probabil varsta.

Attachments:
EQC.jpg
EQC.jpg [ 100.38 KiB | Viewed 1718 times ]

Author:  Valak [ 02 Nov 2020, 18:04 ]
Post subject:  Re: Vehicule electrice

Foarte fain review-ul tau ! :clapping: Doua mentiuni am:

1. Daimler face eforturi disperate sa promoveze EQC-ul, nici in cele mai crunte cosmaruri ale lor nu se asteptau la vanzari atat de slabe.

2. Din cate stiu, in Romania EQC-ul e undeva pe la 80k de Euro, deci e pe teritoriul Teslei S si fie si numai de dragul nostru, daca ai posibilitatea, mergi si cu ea, ca sa inchizi cercul.

Author:  toshy [ 02 Nov 2020, 18:41 ]
Post subject:  Re: Vehicule electrice

dand Quote:
De cum intri in EQC se simte ca Model 3 ramane o optiune si mai distanta, interiorul e pur si simplu in cu totul alta liga fata de Tesla si chiar Jag.
Treci si pe la Porsche sa vezi un Taycan si o sa-ti iasa Tesla complet din cap 8)

Author:  dand [ 02 Nov 2020, 21:45 ]
Post subject:  Re: Vehicule electrice

Valak - da, eu unul nu am vazut nici un EQC pe strazi inca, deci banuiesc ca vanzarile n-o duc bine. Pana si eTronul care a aparut de curand am vazut ca devine popular, nu mai vorbesc de I-Pace sau Tesla, poate de asta si ofertele bune.
La pretul de vanzare o fi apropiat, dar in oferta de leasing EQC-ul 400 AMG Line Premium e cu aproape 300 pounds pe luna mai ieftin decat in Model S ala ieftin (Long range fara pilot automat) si doar cu 80 pounds pe luna mai scump decat Model 3 entry level (cu all inclusive rates - leasing/asigurari/service/relief car). Model S-ul ala e de fapt la aceiasi bani cu Porsche Taycan Saloon 4wd 0.0Electric 79.2kWh 435 4S Auto2.
O sa fac insa un test drive si cu S-ul, pana in feb/martie cand e sa comand poate au ceva oferte speciale, nu se stie niciodata.

Author:  yux_mm [ 03 Nov 2020, 01:40 ]
Post subject:  Re: Vehicule electrice

Din ce povestesti tu acolo S-ul tot n-o sa bata Mercul. Iti aduci aminte cum sunau usile alea cand le inchideai si deschideai?

Una peste alta parca ma bate un gand sa ma duc sa ma dau cu Mercul doar de amorul artei :lol:

Eu astept Volvoul. Chiar daca e din scurt, da-mi un semn. Facem sa fie bine.

Author:  goldfinger [ 03 Nov 2020, 08:55 ]
Post subject:  Re: Vehicule electrice

@Volvo sunt 2 masini de bifat, Polestar si suvuletul. Din ce scrie dand, xc40 electric pare a fi exact ce cauta. :scratch:

Attachments:
Screenshot_20201103-073903_Samsung Internet.jpg
Screenshot_20201103-073903_Samsung Internet.jpg [ 569.39 KiB | Viewed 1612 times ]

Author:  lucianm [ 03 Nov 2020, 11:30 ]
Post subject:  Re: Vehicule electrice

@everybody in afara de dand: sa nu ii spuneti, dar facem pariu ca, pana la urma, va gasi o oferta buna la o masina adevarata, pe benzina, probabil, si va decide ca inca nu e vremea electricelor si mai pot astepta cativa ani? Deja vad ca incepe sa isi vina, gradual, in simtiri... :wink:

Author:  goldfinger [ 03 Nov 2020, 11:38 ]
Post subject:  Re: Vehicule electrice

Eu merg pe Stelvio MY20.

Stabilim si o miza, sa facem lucrurile ca la carte? O doza de cola pt toti participanții la viitoarea întâlnire. :D

Author:  Valak [ 03 Nov 2020, 11:57 ]
Post subject:  Re: Vehicule electrice

Sau apare Toenail si are sufletul impacat.

Author:  lucianm [ 03 Nov 2020, 12:22 ]
Post subject:  Re: Vehicule electrice

goldfinger Quote:
Eu merg pe Stelvio MY20.

Stabilim si o miza, sa facem lucrurile ca la carte? O doza de cola pt toti participanții la viitoarea întâlnire. :D
Merge.
Si, ca sa fim politically incorrect pana la capat, cu ZAHAR!

Author:  dand [ 03 Nov 2020, 13:13 ]
Post subject:  Re: Vehicule electrice

:lol:
Nah, daca nu faceam test drive-uri cu electrice poate, acum insa sincer nu prea mai e cale de intoarcere, e mult prea misto senzatia intr-un EV :)
Tonale electric bifeaza toate casutele - Alfa look, SUV mic, probabil si rezonabil ca pret, dar acum cu Covid presupun ca nici macar in 2022 s-ar putea sa nu fie gata :(

Author:  lucianm [ 03 Nov 2020, 13:57 ]
Post subject:  Re: Vehicule electrice

2022?
:haha:

Author:  Razvan29 [ 05 Nov 2020, 20:02 ]
Post subject:  Re: Vehicule electrice

dand Quote:
:lol:
Nah, daca nu faceam test drive-uri cu electrice poate, acum insa sincer nu prea mai e cale de intoarcere, e mult prea misto senzatia intr-un EV :)
Tonale electric bifeaza toate casutele - Alfa look, SUV mic, probabil si rezonabil ca pret, dar acum cu Covid presupun ca nici macar in 2022 s-ar putea sa nu fie gata :(
Vad ca BMW IX3 are recenzii destul de pozitive, pare ca s-ar incadra cerintelor tale (bonus range 450 Km/ 285 mile). Nu stiu cum e pe acolo, dar parca X3-ul nu l-am asociat ca fiind "chav car", fata de fratii lui mai mari.

Attachments:
bmw-ix3-2000-1.jpg
bmw-ix3-2000-1.jpg [ 373.86 KiB | Viewed 1415 times ]
2018-bmw-x3-60.jpg
2018-bmw-x3-60.jpg [ 865.16 KiB | Viewed 1415 times ]

Author:  dand [ 06 Nov 2020, 12:23 ]
Post subject:  Re: Vehicule electrice

Am vazut stirile despre iX3, insa nu va ajunge in vanzari mai devreme de a doua jumatate a anului viitor. Si desi am trait vreo 5 ani fara masina dupa ce m-am mutat in UK, acum nu ma vad stand fara nici macar o luna:) leasingul imi expira in martie, deci iX3-ul e un orizont mult prea indepartat. De altfel, tot in aceeasi perioada cu iX3-ul va apare probabil si EQA-ul de la Merc sau Model Y-ul, prea tarziu insa. Daca pot astepta pana in toamna atunci deja si Tonale va fi pe aproape:)

Author:  lucianm [ 06 Nov 2020, 13:45 ]
Post subject:  Re: Vehicule electrice

pai, daca pui si carantina regulamentara la socoteala, toamna nici nu e prea departe... :?

Author:  toshy [ 06 Nov 2020, 17:31 ]
Post subject:  Re: Vehicule electrice

Audi si-au facut un Taycan.
Attachment:
audi-rs-etron-gt-mega-gallery-1.jpg
audi-rs-etron-gt-mega-gallery-1.jpg [ 579.36 KiB | Viewed 1321 times ]
https://www.carscoops.com/2020/11/audi- ... a-gallery/

Author:  stig53 [ 06 Nov 2020, 20:14 ]
Post subject:  Re: Vehicule electrice

toshy Quote:
Audi si-au facut un Taycan.
Aceeași Mărie cu altă pălărie!

Author:  bluecar [ 07 Nov 2020, 18:43 ]
Post subject:  Re: Vehicule electrice

in 3 ani si jumatate am oprit in foarte multe parcari din germania cu statii de incarcare pentru ev....cred ca am vazut 2 la incarcare si cateva tesla pe autostrazi.
chiar am vrut sa fac poze cu una noua care era goala...am uitat in masina telefonul si nu m-am mai intrors...

probabil nu este inca vremea lor pentru autostrada..cele pe care le-am vazut mergeau cu maxin 80km/h

Author:  Godzzi [ 09 Nov 2020, 11:41 ]
Post subject:  Re: Vehicule electrice

stig53 Quote:
toshy Quote:
Audi si-au facut un Taycan.
Aceeași Mărie cu altă pălărie!
"aproape". E facut sa stea in umbra Taycan-ului. Din cate stiu, nu are sistemul de bare stabilizatoare hidraulice si bms-ul e configurat sa dea mai putin curent catre motoare. Din ce se aude, ar fi ca performante intre Taycan Turbo si Taycan Turbo S

Author:  dand [ 11 Nov 2020, 19:51 ]
Post subject:  Re: Vehicule electrice

Si Honda se alatura FCA si plateste Tesla ptr a scapa de sanctiunile ptr emisiile CO2:
https://www.bloomberg.com/news/articles ... compliance
Asta e o chestie foarte desteapta din partea Tesla, de a primi bani de la competitorii care au ramas in urma.

Author:  goldfinger [ 19 Nov 2020, 14:42 ]
Post subject:  Re: Vehicule electrice

https://www.carscoops.com/2020/11/hyund ... ame-maker/

Hyundai EV Battery Fires Lead To Lawsuits, GM Recalls 70,000 Cars With Batteries From Same Maker


" LG Chem's main EV battery clients include domestic vehicle manufacturers Hyundai and Kia, as well as GM, Ford, Audi, Volkswagen, Daimler, Renault, Volvo, tesla"

PS. N-am nimic cu Tesla, e doar un exemplu la indemana, fiind atat de studiat. :mrgreen:
Attachment:
Capture_tesla.JPG
Capture_tesla.JPG [ 183.44 KiB | Viewed 925 times ]

Author:  yux_mm [ 19 Nov 2020, 19:32 ]
Post subject:  Re: Vehicule electrice

11 tone de apa doar pe baterie, fara a mai socoti ce se duce pe langa. Sa-mi f..t una in boase...
Socotind ca masina sta peste baterie, stinsul cu apa devine utopic pentru ca nu prea ajunge la ea. Hâc...inca una peste boase...

Author:  toshy [ 19 Nov 2020, 21:14 ]
Post subject:  Re: Vehicule electrice

Asta e mai funny -

https://www.thedrive.com/tech/37711/bur ... house-fire

"The damage from the collision caused the batteries from the Tesla to enter two different residences by breaking through the windows, one landing on a person’s lap and the second landing on a bed, catching the bedding on fire"

Author:  alfetta [ 20 Nov 2020, 06:18 ]
Post subject:  Re: Vehicule electrice

In domeniul meu de activitate se intampla multe , acesta fiind motivul pt care urasc bateriile . Mai jos un link , nu scrie exact ce si cum , pt ca sunt foarte multi bani la mijloc , dar “IMO class9 “ in cazul lor , au fost baterii .( nu este caz singular)

https://gcaptain.com/maersk-honam-final ... es-source/

Page 12 of 53 All times are UTC+03:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/