Asociatia Alfa Club Romania https://www.alfaclub.ro/forum/ |
|
diesel vs benzina https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?t=256 |
Page 12 of 21 |
Author: | radu [ 18 Mar 2009, 11:15 ] |
Post subject: | Re: diesel vs benzina |
Pot sa confirm ca 2.2 e mai zgomotoasa la rulare si vant decat 2.4. Insa zgomotul se poate acoperi usor cu "muzica"... Pe de-o parte este normal. Dieselul trebuie antifonat mult mai bine si automat pe langa zgomotol motorului mai dispar si altele. |
Author: | valentinp [ 18 Mar 2009, 14:47 ] |
Post subject: | Re: diesel vs benzina |
radu, Mi se pare ciudat ca se folosesc pe 2.4 alte elemente de izolare incat sa se auda vantul mai putin. . Poate compartimentul motor sa fie ceva mai bine izolat si vibratiile sa fie atenuate cu altfel de suporti de motor sau chestii din astea. Dar nu prea cred ca ar trebui sa se auda vantul mai putin dintr-un 2.4. Ar "face sens" o antifonare mai buna la 2.4 fata de 2.2 doar daca s-ar auzi de afara de cateva ori mai tare dieselul si nu cred ca e cazul. Cat despre vibratii, chiar si la cele mai noi dieseluri tot se simt vibratii pe accelerare. mai ales daca esti sub 2k ture ca se mai intampla lucrul asta, in special in oras. Maybe it's just me... Toshy, Comparam 2.4 cu 3.2? Ma gandesc ca 2.4 cu 2.2 ar fi o comparatie mai corecta, nu? Mi se pare mie sau din ce spuneti voi am intrat in era in care dieselul ofera liniste mai multa si vibratii mai putine in habitaclu decat un benzinar? wierd stuff for me |
Author: | alfetta [ 18 Mar 2009, 17:14 ] |
Post subject: | Re: diesel vs benzina |
Alexandrus Quote: Tu de fapt vorbeai de cutie in 5 trepte, ca daca un 2.0 JTS ar avea 6 trepte, iarasi aveai motive sa te eschivezi. Plus ca, dupa orice logica, un motor mai mare, recte 3.2, ar trebui sa fie mai zgomotos decit un motor mai mic, nu ?
fain topicul ! dar la 100km/h esti treapta a 5-a sub 2000 rpm si nu retrogradezi pt depasire.
Toshy, nu e asa, ce spui tu se aplica motoarelor aspirate la benzina si turbo la diesel. Un turbo pe benzina are si el cuplu pe o plaja larga. Oricum, tare as vrea sa vad eu pe ala cu 1.9 JTD care, mergind cu a 6-a pe la 100km/h in spatele unui tir, nu schimba treapta cind intra in depasire, cu toate ca motorul ala stie doar 4000 RPM. |
Author: | Alexandrus [ 18 Mar 2009, 17:32 ] |
Post subject: | Re: diesel vs benzina |
La 159 nu are rost comparatia, nu de alta, dar sunt prost antifonate la trenul de rulare, se aude zgomot de la gume foarte neplacut. Nivelul de zgomot este greu de masurat, chiar si intr-o incinta acustica, intr-o masina deja... Alfetta, bine, ai zis-o. Iar la benzina esti in a 4-a si nu retrogradezi. Si uite asa spunem timpenii de dragul de a spune. Preconceptia ca la diesel folosesti mai rar schimbatorul de viteze este un mit, daca avea atita cuplu pe toata gama de turatie ar fi avut mai putine trepte de viteza. yum, in afara de motoarele turbo, nu cred ca la 100km/h si treapta a 6-a se poate cuplu maxim. Iar la turbo, chiar daca posibil sa fie 2500RPM la acea viteza, tot ai un lag la acceleratii bruste. |
Author: | kodeina [ 18 Mar 2009, 17:40 ] |
Post subject: | Re: |
MilleMiglia Quote: corect, da' nici dintr-un benzinar nu scotzi cuplul pe care-l scotzi dintr-un diesel....
ca sa ai tupeu sa vorbesti de cuplu la diesel, da turbina jos si compara-l cu benzinaru. dieselu' fara turbina e nimic. in schimb benzinaru poate si fara turbina. ca sa poti avea dreptul de comparatie a cuplului, compara diesel vs benzina amindoua cu turbo. din start dezavantajezi benzinarul daca el nu are turbo si tu vorbesti de cuplu. cred ca de fapt si de drept problema e de sunet...orice-ai face dieselu' nu toarce ca benzinaru' asadar, singurul motiv la un diesel cind e vorba de cuplu, e generat de turbina. orice motor cu turbina are cuplu. ar trebui sa-ncerci m5-u nou care e un bi-turbo, sa vezi cum ti se lipesc falcile de ceafa de la cuplu |
Author: | Alexandrus [ 18 Mar 2009, 17:51 ] |
Post subject: | Re: diesel vs benzina |
Nu e chiar asa, dieselul are ceva mai mult cuplu oricum, din cauza ca e cu autoaprindere, deci o compresie ceva mai mare, plus ca are de la turatii mai mici acel cuplu, chiar si aspirat, pentru ca are o plaja de turatii mai scazuta. Dar in rest, perfect de acord. PS. Vezi ca nu e nici un M5 bi-turbo, motorul ala 5.5 V10 biturbo abia pe viitorul 5 va fi pus. |
Author: | toshy [ 18 Mar 2009, 19:20 ] |
Post subject: | Re: diesel vs benzina |
valentinp mama, invata sa citesti cum trebuie. antifonarea e la fel la toate 159-urile si nu e problema la antifonarea trenului de rulare. pzero-urile sunt extraordinar de zgomotoase (destule 159-uri vin eu ele) si, incredibil, gumele de iarna sunt muuuult mai silentioase. la zgomotul interior 159 e cam la fel cu tot ce exista in clasa asta, poate doar tonalitatea sa fie mai deranjanta din cauza oglinzilor si farurilor (da, conteaza si frecventa nu numai nivelul sonor) |
Author: | alfetta [ 18 Mar 2009, 19:27 ] |
Post subject: | Re: diesel vs benzina |
din cauza ca e cu autoaprindere, deci o compresie ceva mai mare, compresie mai mare inseamna :arbore cotit cu raza de rotatie mai mare , implicit biela mai lunga si de aici moment mai mare(cuplu). cand ti-am zis ziceai ca-s de pe alta planeta si ca am ramas corijent pe la scoala . |
Author: | valentinp [ 18 Mar 2009, 19:33 ] |
Post subject: | Re: diesel vs benzina |
toshy Quote: valentinp mama, invata sa citesti cum trebuie.
Sorry ca nu m-am prins din prima, dar ce anume nu am citit cum trebuie?
antifonarea e la fel la toate 159-urile si nu e problema la antifonarea trenului de rulare. pzero-urile sunt extraordinar de zgomotoase (destule 159-uri vin eu ele) si, incredibil, gumele de iarna sunt muuuult mai silentioase. la zgomotul interior 159 e cam la fel cu tot ce exista in clasa asta, poate doar tonalitatea sa fie mai deranjanta din cauza oglinzilor si farurilor (da, conteaza si frecventa nu numai nivelul sonor) |
Author: | Alexandrus [ 18 Mar 2009, 19:43 ] |
Post subject: | Re: diesel vs benzina |
Mon cher Alfetta, nu te supara pe mine, reincepem o discutie veche si tu in continuare vei crede ca e ca tine, deci imi racesc, yet again ... degetele de pomana. Cursa pistonului (stroke) <>(adica DIFERIT ca semn matematic, egal taiat, cum vrei tu) biela mai lunga, iar cuplul nu depinde doar de cursa pistonului. Cuplul nu creste odata cu lungimea bielei(desi, pentru a reduce costurile, anumite "tunneri" folosesc biele mai lungi pentru a creste compresia si biele mai scurte pentru a o scadea), dar, odata cu un stroke mai mare, creste putin cuplul maxim, insa, mai important, creste plaja de turatie unde va fi cuplu in proportie cit mai mare din cuplul maxim. Cu alte cuvinte, fara a fi rau, ramaneai corijent la ora de mecanica insistind in stupizenii si simplificari prostesti ale fizicii. toshy, nu e vorba doar de gume, lipseste materialul ala fono-absorbant instalat de obicei pe contra-aripi. |
Author: | toshy [ 18 Mar 2009, 19:59 ] |
Post subject: | Re: diesel vs benzina |
unde ai vazut tu asta? a mea are. |
Author: | Alexandrus [ 18 Mar 2009, 20:18 ] |
Post subject: | Re: diesel vs benzina |
Hmm, MY2008 cumva ? Primele chiar nu aveau, si am studiat una indeaproape tocmai pentru ca se plingeau diversi de acest aspect. |
Author: | alfetta [ 19 Mar 2009, 00:17 ] |
Post subject: | Re: diesel vs benzina |
la acelasi volum in piston ,benzina si diesel , dieselul are cuplul mai mare .explicatia este cea care spui tu ca-i razna. |
Author: | Alexandrus [ 19 Mar 2009, 00:55 ] |
Post subject: | Re: diesel vs benzina |
Doamne, cit te poti incapatina . Nu e posibil.... Explicatia, geniule, este ca diesel e turbo, trecind peste detaliile tehnice gen diametrul cilindrului, cursa pistonului, diferente intre principiile de functionare ale Otto si Diesel, etc, etc. Cu alte cuvinte, discut cu peretii. |
Author: | Alexx [ 19 Mar 2009, 01:54 ] |
Post subject: | Re: diesel vs benzina |
12 pagini si 3 ani de discutii si nici o decizie concludenta... Domnilor, dezbaterea naste progres, este un lucru binevenit pe forumul alfistilor, insa urmatorul care mai face remarci jignitoare la adresa altor forumisti sau nu pastreaza un discurs lipsit de sarcasm si ironie primeste BAN. Alexandrus, daca nu m-am facut inteles bine, tu esti cel vizat in primul rand. |
Author: | Alexandrus [ 19 Mar 2009, 02:37 ] |
Post subject: | Re: diesel vs benzina |
Asta e, cum viata insasi e o ironie, ma poti bana cind vrei tu. De altfel e ceva normal, aberatia si dezinformarea nu se pedepsesc, in schimb sarcasmul da. Funny. Ironic, as putea spune La fel de ironic este si faptul ca in alea 2 pagini de .. discutii cel putin ironice si sarcastice cu Meme(din care a rezultat pina la urma o discutie mai mult decit civilizata pe privat) nu s-a autosesizat nimeni, totusi acuma s-au trezit spiritele moderatorice(is that a word ?) la viata. PS. Ca idee, astfel de topicuri sunt din start viciate, nu se va ajunge nici in 100 de ani si 100000000 de pagini la o concluzie unanim acceptata, nu pot rezulta decit discutii mai putin decit amicale. E un fel de fotbal tehnic, Steaua vs. Dinamo, etc. |
Author: | alfetta [ 19 Mar 2009, 09:45 ] |
Post subject: | Re: diesel vs benzina |
megane 2.0 benzina = 136 bhp / 191 Nm golf 2.0 sdi =75 bhp/ 140 Nm edit : gti 2.0 = 200bhp / 280Nm tdi 2.0 =170 bhp / 350Nm diesel versus benzina : eu daca nu faceam 40 000 km pe an imi luam 2.2jts. stii cum se spune : masini de 'fuga' pe benzina si taxiuri pe motorina. la noi in tara este posibil ca cei care sparg banci sa foloseasca tdi . pe viitor o sa ma orientez spre un turbo pe benzina. asta ca si o concluzie, a mea. |
Author: | valentinp [ 19 Mar 2009, 12:46 ] |
Post subject: | Re: diesel vs benzina |
Toshy, pana la urma nu prea am inteles. Ce e rau in a compara 2.4 cu 2.2(in loc de 3.2) la nivelul zgomotului de la interior in mers? Pentru ca in rest tot asta ziceam si eu... ca nu cred ca sunt antifonate 159 diesel altfel decat 159 benzina. Pana una alta tin cont de indrumarea ta si caut cursuri de citire. Merci de pont . |
Author: | FREEZER [ 24 Apr 2009, 03:12 ] |
Post subject: | Re: diesel vs benzina |
Se pare ca pana si Porsche a trecut la motorizare diesel. Prezentat la salonul auto de la Geneva, Porsche, a optat pentru modelul Cayenne un motor 3.0 TDI V6 (240 cp) avand un consum mediu de 9,3 l/100 si un pret, evident, pe masura. 63.701. Poate am fost un pic offtopic raportat la specificatii, dar se pare ca pana si bine-cunoscutul constructor german in materie de masini sport, Ferdinand Porsche, care, poate s-ar rasuci in mormant de ultima aparitie, dar, cum pana la urma, banul conduce lumea, trebuie sa ne adaptam la cerinte, iar in viitorul apropiat, tot Porsche, anunta aparitia unui motor hibrid. |
Author: | cristih [ 20 Aug 2009, 13:12 ] | |||
Post subject: | Re: diesel vs benzina | |||
Tot offtopic si imi cer scuze (daca e nevoie rog sa fie mutat in alta parte), dar ma mananca buricele degetelor sa scriu despre ce a adus vorba @FREEZER (a se citi "simpatia" mea fata de camioane de lux si celelalte de care trebuie sa te feresti pe strazile inguste din oras). Ca se va rasuci domnul Porsche in mormant asta e clar. Dar unde raman principiile de masini supersport prin simpla aparitie pe piata a unui camion (jiip) Porsche? Ca sa nu mai vorbesc de unele speculatii cu privire la exclusivista marca Ferrari ... Sa ne aducem aminte si de prototipul Kamal (ok, nu se incadreaza la supersport).
|
Author: | spiderweb03 [ 24 Nov 2009, 09:47 ] |
Post subject: | Re: diesel vs benzina |
Ca sa reinviem topicul, sa revenim la diesel vs benzina, am prieteni cu motor de 1.8 benzina si le consuma in oras 14-15 DACA NU SE DAU LA ELE (motoarele mai mari 2.0 sau 2.2 cred ca se duc in 16-17 lejer, nu mai vb de 3.2 care papa 24), ce sa mai zic de sprtivitate, ca le fac mucii cravata cand vreau cu jetedeul si cu consum cu cel putin 5L/100 km mai mic?(ma refer aici numai la cel de 1.8 cateodata si 2.0) mie in oras imi papa maxim 9 in cea mai mare aglomeratie - un avantaj In aceste conditii, my friends, care este rostul benzinei? Reviziile, daca iti pasa de masina, le faci la maxim 10.000 km si la dizel si la benzina, uleiul si filtrele costa la fel ! de unde ati scos-o ca se acopera consumul prin revizii mai ieftine si mai rare la benzina?? Legat de sunet...o benzinara la demaraj brusc de pe loc zici ca e o trompeta infundata, ala e sunet placut?? prefer sunetul turbinei ssssssssssssss Mai intervine tuningul la motor...daca nu vrei sa bagi prea multi bani in tuning, ce poti sa faci la benzina cu 250 de euro?? schimbi tevile si filtrul de aer...nimic concret deci..la dizel castigi 30-40 de cai numai cu resoftare - alt avantaj Cum mai spunea cineva...motorul pe benzina e lesinat pana in 3000 de ture, abia dupa 3000 prinde viata si moare la 6000, dieselul prinde viata pe la 1700 si moare la 4000...o viata aproximativ egala ca plaja de turatii, insa puterea vine mai devreme le diesel - alt avantaj Concluzia mea este ca un motor diesel cu turbo este 'best of both worlds' adica consumul redus specific dieselului aspirat, dar si putere bruta oferita de acea turbina. Nu trebuie sa blamam dieselul ca este din start mai avantajat ca are turbina, asta e viata. My 2 cents |
Author: | Andrei.P [ 24 Nov 2009, 10:10 ] |
Post subject: | Re: diesel vs benzina |
Da, superbul sunet de diesel cand i se mai alatura si o evacuare aftermarket de tip vitan poate face geloasa chiar si o locomotiva dpdv al sunetului si desigur al fumului emanat, adica ce poate sa fie mai penibil decat sa "faci tu" un 2.0 tspark iar la plecare sa lasi in spate un nor prin care probabil nu te mai vede nimeni castigand. Nu inteleg ce nu iti place la sunetul unei benzinare, adica preferi sa schimbi in 4500 ca pana la 80 sa fi schimbat deja 3 trepte? Sau poate este fun ca in aglomeratie dupa fix 2 metri sa trebuiasca sa schimbi in treapta a 2-a si apoi sa trebuiasca iar sa opresti (mergand cu 1-a care e inexistenta daca iei picioru putin de pe acceleratie musti din volan) Nu zic ca n-ar fi performant JTD-ul dar sa vii pe un forum Alfa Romeo si sa zici ca motoarele pe benzina suna urat si bla bla... http://www.clubfiat.ro" onclick="window.open(this.href);return false; |
Author: | georgeg [ 24 Nov 2009, 10:22 ] |
Post subject: | Re: diesel vs benzina |
Friend, daca tu ramai impresionat doar de senzatia ca dieselul e mai rapid atunci inseamna ca nu prea poti sa faci diferenta intre senzatie si realitate.Cu parere de rau iti spun ca benzina echivalenta motorului tau, respectiv 2.0 jts, te mananca pe paine(si prajita daca iti place tie).Proba pentru afirmatiile mele stau nenumaratele run-uri intre mine cu 56'le si ege cu gt'ul in varianta nesoftata.Asta despre partea cu performantele. La partea de consum pot doar sa iti spun ca, cam aberezi.Cel putin legat de consumul benzinarei.Eu cu jts-ul nu am trecut de 14 in bucuresti nici in cele mai crunte situatii, cand faceam cate 3-4 km in 45 min, mers cu treapta 1 din ambreiaj.Consumul nu il verifici pe 50-60-80 km, il faci macar la un plin si atunci tragi concluzia.La dieselul de 150 cai daca tu zici ca nu treci de 9 condus oricat de sportiv si oricat de aglomerat iarasi imi ridica ceva semne de intrebare, sunt colegi care vor infirma cele spuse de tine. Despre partea cu sunetul benzinei fata de diesel inseamna ca nu te-a inzestrat mama natura cu o ureche asa mai fina incat sa zici ca iti place mai mult ce scoate dieselul pe teava. Iar in incheiere iti voi spune si despre revizii, unde daca luam acelasi exemplu de 156 2.0 cu gt/156/147 de 1.9 vom afla ca filtrele+uleiul aferent sunt putin mai ieftine, da intr-adevar, putin nu mult, insa sunt mai ieftine.Daca ne ducem spre un comparativ la modelul 159, de exemplu iti spun doar atat:benzina nu nevoie de schimb de filtru de carburant pe cand la diesel(2.4) e undeva la 2-3 sute ron filtrul de carburant. Ai intrebat ce rost mai are benzina fata de motorina:iti mai zic un motiv-pretul de achizitie cu cel putin 1000-1500 euro mai jos la benzina.Fa tu calcule cand vei acoperi aceasta diferenta de bani dati din start. Eu te cred ca iti place masina ta, sunt convins ca merge foarte bine si ca esti super multumit de ea, dar sa stii ca la fel sunt si cei care au motoare pe benzina pe masinile lor. |
Author: | vipi77 [ 24 Nov 2009, 11:30 ] |
Post subject: | Re: diesel vs benzina |
si ca sa mergem mai departe cu rationamentul tau, cred ca te-ai bucura sa vezi in F1 sau WRC avand toti motorizari diesel. ce misto ar fii la start. ca sa nu mai vb de reducerea costurilor. eu am un 2.0 si nu sare de 10-11 in Cluj, 13 -14 in Bucuresti, 7-8 extraurban, dar cu siguranta pot sa fac sa sara de 16. si pana la urma vorbim de concepte diferite , diesel facut pentru economie, durata de viata in regim de exploatare normal. daca vrei o masina sa traga si sa traga sa-l ia dracu de consum !!! who cares??? iar sunetul.... nu are rost sa mai vorbim. |
Author: | cristih [ 24 Nov 2009, 11:49 ] |
Post subject: | Re: diesel vs benzina |
Most recently, the R10 and the R15 have taken diesel technology to new heights with three consecutive wins at Le Mans. |
Page 12 of 21 | All times are UTC+03:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |