Asociatia Alfa Club Romania https://www.alfaclub.ro/forum/ |
|
Alfa Romeo Giulia https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?t=4560 |
Page 109 of 178 |
Author: | Valak [ 14 Dec 2016, 12:31 ] |
Post subject: | Re: Alfa Romeo Giulia |
As mai adauga inca ceva, apropo de de oportunitatea unui motor mai mic, similar celui de 1.6 de la Mercedes. Daca in momentul asta, cu un motor de 180 de cai si 450 de Nm masina cere mai multa putere (aici e meritul sasiului), nici nu vreau sa ma gandesc cum s-ar simti cu 136 de cai si 320 Nm. Poate ca s-ar vinde niste unitati in plus, dar e greu sa promovezi imaginea de Cuore Sportivo atunci cand dai peste un jurnalist prost sau rau intentionat (sau amandoua) care luand una in teste ti-o face de doi lei, ca e mai lenesa ca un Sandero 1.2, ca e o ofensa adusa marcii etc. N-o sa conteze ca e cel mai mic motor si ca exista si un QV in gama, impresia care va ramane e ca e o Alfa si s-a facut de ras. Alfa nu are imaginea pe care o are triada germana, e mult de lucru si e usor sa o dai in bara. Apoi am mai spus-o, e foarte dificil sa vii concomitent atat cu o platforma complet noua cat si cu o gama de motorizari (de obicei platforma noua preia o parte din motorizarile vechi, sau motoarele noi sunt testate pe platforme mai vechi). Platforma asta oricum a fost dezvoltata intr-un timp foarte scurt, nu stiu cat de intelept ar fi fost sa iesi din prima cu multe motoare pe piata, toate noi. Haideti sa avem putina rabdare, sunt sigur ca motoarele astea au fost alese ca urmare a unor studii de piata destul de serioase si daca piata va cere si o alta motorizare ea se va regasi in oferta cat de curand. |
Author: | plimbvaca [ 14 Dec 2016, 13:25 ] |
Post subject: | Re: Alfa Romeo Giulia |
Valak Quote: As mai adauga inca ceva, apropo de de oportunitatea unui motor mai mic, similar celui de 1.6 de la Mercedes. Daca in momentul asta, cu un motor de 180 de cai si 450 de Nm masina cere mai multa putere (aici e meritul sasiului), nici nu vreau sa ma gandesc cum s-ar simti cu 136 de cai si 320 Nm. Poate ca s-ar vinde niste unitati in plus, dar e greu sa promovezi imaginea de Cuore Sportivo atunci cand dai peste un jurnalist prost sau rau intentionat (sau amandoua) care luand una in teste ti-o face de doi lei, ca e mai lenesa ca un Sandero 1.2, ca e o ofensa adusa marcii etc. N-o sa conteze ca e cel mai mic motor si ca exista si un QV in gama, impresia care va ramane e ca e o Alfa si s-a facut de ras. Alfa nu are imaginea pe care o are triada germana, e mult de lucru si e usor sa o dai in bara.
Bmw are 116 cai pe seria 3. Care in ograda are si i8 si z8 si m6 samd. Vezi pe cineva sa blameze bmw ul?Apoi am mai spus-o, e foarte dificil sa vii concomitent atat cu o platforma complet noua cat si cu o gama de motorizari (de obicei platforma noua preia o parte din motorizarile vechi, sau motoarele noi sunt testate pe platforme mai vechi). Platforma asta oricum a fost dezvoltata intr-un timp foarte scurt, nu stiu cat de intelept ar fi fost sa iesi din prima cu multe motoare pe piata, toate noi. Haideti sa avem putina rabdare, sunt sigur ca motoarele astea au fost alese ca urmare a unor studii de piata destul de serioase si daca piata va cere si o alta motorizare ea se va regasi in oferta cat de curand. Grupul vag are de la 3 pistoabe la 1100 cai sau cat naiba o avea veronelul ala |
Author: | AndreiMR [ 14 Dec 2016, 13:34 ] |
Post subject: | Re: Alfa Romeo Giulia |
Pai da, BMW au acum motor in 3 cilindri pe Seria 3. Daca puneau si Alfa Twin-Air-ul pe Giulia, dopat putin mai tare sa scoata 110 cai, era bine? Eu zic ca alegerea motoarelor e ok, acopera plaja cea mai ceruta de piata. Poate pe hartie dadea mai bine un diesel de 2 litri, dar sa vedem cum vor merge vanzarile si daca se va dovedi ca au gresit folosind un motor de 2.2 sau nu. In rest, da, e mare diferenta aia intre Veloce si QV. Poate pe viitor se va umple golul, desi realist vorbind, piata pentru asa ceva e foarte mica, mai ales in Europa. Ca sa depasim totusi discutia legata de motoarele diesel, Giulia SW: http://www.auto-bild.ro/stiri/alfa-rome ... 11937.html" onclick="window.open(this.href);return false; |
Author: | Dany [ 14 Dec 2016, 14:17 ] |
Post subject: | Re: Alfa Romeo Giulia |
Cu toate ca in ultimul timp activitatea mea pe forum se rezuma la citirea noutatilor si comentariilor, nu ma pot abtine sa nu comentez ultimele pagini de pe topicul asta care seamana destul de mult cu un soi de Radio Sant: de la enormitati legate de ce masini cumpara lumea prin alte tari europene debitate dupa chipurile experiente de viata prin tarile respective, la discutii idiotice in care nu se face diferenta intre impozitul pe masina/motor si asigurare, injurii personale etc. Moderatorii vad ceva??? Ah nu, ca tocmai ei tin flama sus in loc sa tempereze discutiile. On-topic as vrea sa spun ca are foarte mult sens din multe puncte de vedere sa oferi o plaja larga de puteri cu un singur motor (ala de 2.2 diesel) care in trecut era acoperit de 1.9, 2.0 si 2.4. Se numeste "economy of scale", care inseamna multe parti comune asta avand un efect direct asupra pretului si fiabilitatii. Chiar si "puterea / cilindree" (asa zisa si putere specifica) pentru varianta de 150 are sensul in tari precum Austria unde impozitul pe motor este calculat NUMAI in functie de putere (cilindreea nu joaca niciun ro). O masura cu mai mult sens decat puterea / cilindree (performanta motorului) sau masa / putere (performanta masinii) ar fi masa / putere / cilindree care iti da fix o masura a performantei in clasa. Daca iau exemplele de mai sus pt 159 cu 1600kg / 210hp / 2,4cm3 da 3,2. O Giulia cu 1400kg / 180hp / 2,2 iese cu 3,5. Va las pe voi sa faceti comparatia cu alte masini. |
Author: | ALXege [ 14 Dec 2016, 16:32 ] |
Post subject: | Re: Alfa Romeo Giulia |
Amin! Multumesc pentru interventie, Dany Orice derapaj va fi sanctionat pe mai departe! |
Author: | IRBabuin [ 14 Dec 2016, 18:54 ] |
Post subject: | Re: Alfa Romeo Giulia |
Giulia are NOx trap, o solutie mai slaba la redus NOx (vezi problemele lui VAG, Reno si altii). De aici vine cilindree mare (sa mearga cu presiune mai mica) si puterea jenanta pentru un 2.2 |
Author: | Mezzo [ 14 Dec 2016, 22:00 ] |
Post subject: | Re: Alfa Romeo Giulia |
Să ne mai descrețim frunțile, zic... https://www.youtube.com/watch?v=RFzViqkHb5Y" onclick="window.open(this.href);return false; |
Author: | AlexandruC [ 15 Dec 2016, 11:17 ] |
Post subject: | Re: Alfa Romeo Giulia |
cam ce greutate are tot sistemul asta? rezervor plin,pompa,conducte. Poate s-au gandit si la greutate ?! |
Author: | IRBabuin [ 15 Dec 2016, 15:42 ] |
Post subject: | Re: Alfa Romeo Giulia |
E clar ca ai putina greutate in plus, dar nu asta e motivul. Motivul e ca masina a fost gindita din start cu NOx trap pentru ca mergea sa intepi normele de poluare. Acum ca le-au revizuit, toti fug berbeceste sa puna AdBlue, care in buna traditie a industriei, rezolva 1 problema si creaza 10. |
Author: | Valak [ 15 Dec 2016, 17:03 ] |
Post subject: | Re: Alfa Romeo Giulia |
Nu vreau sa incep o polemica, dar s-au spus niste lucruri pe-aici si n-as vrea ca cineva din afara comunitatii, citind intamplator topicul, sa ramana cu o parere gresita apropo de Giulia si solutiile tehnice adoptate. Prin urmare, fara a avea pretentia de a fi studiat in profunzime produsul (la o adica, pot face si asta) si fara a intra foarte mult in detalii tehnice, as vrea sa fac unele observatii. Nu am pretentia ca am dreptate in tot ceea ce spun, dar mi-ar placea sa fiu combatut cu argumente si ii rog si pe altii care cred ca au ceva interesant de adaugat sa se alature discutiei, in acceasi masura in care ii rog pe cei ce stapanesc mai putin anumite notiuni sa se abtina. * "unghiul V-ului motorului de QV, de 90 de grade, e unul gresit, s-a facut compromisul asta pentru a reduce costurile, ar fi trebuit ales unul de 60 de grade" - Aici sunt multe de spus, nu contest ca poate si consideratiile de cost au avut ponderea lor, dar e cel putin simplist sa afirmi asa ceva. E adevarat, un motor cu un V de 60 de grade se echilibreaza dinamic mai bine, dar cel putin in aceeasi masura, un V la 90 de grade ofera multe alte avantaje, in primul rand in ceea ce priveste cuplul dezvoltat, dar si in ceea ce priveste racirea, un centru de greutate mai jos etc. Mai mult decat atat, motorul asta a fost gandit si pentru a functiona cat mai bine cu un singur banc (celalalt banc este "total dezactivat" la sarcini partiale, pentru a se reduce consumul), prin urmare a fost gandit ca doua motoare in 3 cilindri ce folosesc acelasi arbore cotit. Fiecare banc are propriul lui calculator, propria lui turbina si colectoare de admisie si evacuare separate. Am mentionat aspectul asta numai pentru a sublinia faptul ca sunt mai multe lucruri de care trebuie tinut cont atunci cand alegi V-ul motorului ; https://www.youtube.com/watch?v=JNUmch7dm1s" onclick="window.open(this.href);return false; (din pacate doar in italiana, un interviu cu Gianluca Pivetti, cel ce a coordonat echipa care a proiectat motoarele pe benzina) * "sistemul de franare e fail, a folosit si Mercedes asa ceva acum multi ani si au renuntat la el" - Sistemul prezent pe Giulia (Continental) e o evolutie a celui lansat de Mercedes (Bosch) in 2001. SBC-ul celor de la Mercedes nu a fost retras in 2007 din ratiuni de fiabilitate sau performante (oricine a mers cu o masina care are SBC stie despre ce vorbesc, e mult peste orice alt sistem de franare), dovada stand faptul ca el a fost pastrat pana la sfarsitul productiei pe modelele de varf, Maybach, SLR MCLaren si SL. Timpul obtinut pe Nurburgring se datoreaza in mare masura lui, fiind perfect integrat in controlul dinamic al sasiului, alaturi de suspensii si controlul tractiunii (cel putin asta afirma Fabio Francia) ; * "motorul diesel e unul long stroke, deci alt fail" - Toate motoarele diesel moderne au cursa(stroke) mai lunga decat alezajul(bore), cu efecte directe asupra reducerii emisiilor si cuplului. Bore x Stroke: Alfa 2.2 JTDm (83.8x99), BMW B47 (84x90), Mercedes OM654 (82x92.3), OM651(83x99); * "NOx trap o solutie slaba, de aici cilindree mare si putere jenanta" - Adoptarea SCR-ului uscat a fost posibila tocmai datorita faptului ca motorul e unul foarte "curat" (aici conteaza cilindreea) si nu limiteaza in niciun fel puterea dezvoltata. De asemenea, s-a reusit respectarea normelor Euro6 fara a fi nevoie sa se apeleze la doua EGR-uri (unul de inalta presiune si unul de joasa presiune). |
Author: | AlexandruC [ 15 Dec 2016, 18:02 ] |
Post subject: | Re: Alfa Romeo Giulia |
Nu înțeleg italiana așa că întreb aici vreo două chestii la care nu gasestc răspuns: 1.Când se dezactivează 3 cilindri ,ce se întâmplă de fapt? se taie alimentarea si atât sau sunt cumva decuplati si de la arbore astfel încât să nu producă frana de motor cum ar fi normal!? 2.Dezactivarea se face pe aceiași 3 cilindri tot timpul sau alternativ?Cum păstrează uzura egală dacă unii merg si alții nu? |
Author: | Valak [ 15 Dec 2016, 18:17 ] |
Post subject: | Re: Alfa Romeo Giulia |
1. Se taie nu doar comanda injectoarelor, dar si alimentarea cu ulei a turbinei, pentru a nu avea pierderi de ulei in lagarul turbinei atunci cand axul nu se invarte. Pentru a elimina pierderile prin pompaj supapele cilindrilor dezactivati raman inchise. 2. Este dezactivat mereu acelasi banc, diferenta de uzura e neglijabila. In alta ordine de idei, se pare ca se pregateste si versiunea de 350 de cai a motorului de 2 litri pe benzina. http://www.motor1.com/news/131243/alfa- ... to-launch/" onclick="window.open(this.href);return false; |
Author: | yux_mm [ 15 Dec 2016, 18:22 ] |
Post subject: | Re: Alfa Romeo Giulia |
Dezactivarea se face pe unul din bancuri, nu stiu care, dar mereu acelasi. Decuplarea de la arbore cotit cred ca e inca de domeniul SF, asa ca doar taie alimentarea. Paternul pe care ii dezactiveaza e destul de variabil: la relantii, sau la diferite regimuri de condus constant. Evident daca nu e in panta, daca nu e viteza prea mare ca sa aiba nevoie de putere, daca temperatura e cea potrivita, etc, etc. Cel mai probabil ca e un algoritm care ia in calcul diverse aspecte, mai multe decat ne imaginam noi simplist... |
Author: | Valak [ 15 Dec 2016, 19:07 ] | ||
Post subject: | Re: Alfa Romeo Giulia | ||
Dezactivarea cilindrilor se face doar pe bancul drept.
|
Author: | lauraplugaru [ 15 Dec 2016, 19:09 ] |
Post subject: | Re: Alfa Romeo Giulia |
Salut, Eu sunt fata de mecanic, dar sunt de parere ca fac mai bine PR decat stiu mecanica, asa ca l-am rugat pe trainerul nostru sa ne explice pe scurt cum are loc dezactivarea cilindrilor la QV. Pe scurt,lucurile sunt asa cum le-a expus si Valak: - autovehiculul are doua unitati electronice de control motor, un Master si un Slave - Master-ul este responsabil de managementul general al motorului, inclusuv de decuplarea bancului drept al cilindrilor - decuplarea inseamna atat intreruperea alimentarii cu combustibil, cat si a schimbului de gaze (supapele de admisie si evacuare vor ramane inchise pe durata decuplarii celor 3 cilindri) - decizia de decuplare a cilindrilor o ia unitatea electronic de management sasiu, si nu cea de management motor, dar doar daca sunt indeplinite anumite conditii de siguranta motor si autovehicul si doar dupa evaluarea oportunitatii decuplarii cilindrilor (estimarea economiei de combustibil ce s-ar obtine in cazul decuplarii celor 3 cilindri ai bancului drept). |
Author: | ALXege [ 15 Dec 2016, 19:20 ] |
Post subject: | Re: Alfa Romeo Giulia |
Valak & Laura! O sa va rog sa mentinem discutia din punctul asta pe un ton constructiv |
Author: | VladimirG [ 15 Dec 2016, 19:31 ] |
Post subject: | Re: Alfa Romeo Giulia |
https://www.youtube.com/watch?v=63VG0h5Ilx8" onclick="window.open(this.href);return false; My group B hero Pacat ca nu e in engleza interviul, dar e incredibil cum se joaca cu qv-ul |
Author: | yux_mm [ 15 Dec 2016, 21:29 ] |
Post subject: | Re: Alfa Romeo Giulia |
Supapele nu pot ramane complet inchise. |
Author: | yux_mm [ 15 Dec 2016, 22:19 ] |
Post subject: | Re: Alfa Romeo Giulia |
Hai ca am mai studiat. Principiul deactivarii cilindrilor se bazeaza pe inchiderea completa a valvelor, insa mai pe peste tot oamenii spun ca tre sa ai un numar egal de cilindrii aflati in detenta respectiv compresie. Nu-mi iese la numar... |
Author: | 82sas [ 15 Dec 2016, 22:25 ] |
Post subject: | Re: Alfa Romeo Giulia |
yux_mm Quote: Hai ca am mai studiat. Principiul deactivarii cilindrilor se bazeaza pe inchiderea completa a valvelor, insa mai pe peste tot oamenii spun ca tre sa ai un numar egal de cilindrii aflati in detenta respectiv compresie. Nu-mi iese la numar...
Posibil ca axa cu came sa aiba un cuplaj in genul flansei de la compresor care se invarte continuu insa cand e cuplat aerul conditionat, acesta actioneaza compresorul.
|
Author: | yux_mm [ 15 Dec 2016, 22:34 ] |
Post subject: | Re: Alfa Romeo Giulia |
Nu modul in care se blocheaza supapele e problema, pentru ca daca pui 2 module multiair pe admisie, respectiv evacuare, ai rezolvat problema. Supapa fiind controlata hidraulic, poti comanda sa ramana inchisa. Pe mine ma intereseaza ce se intampla cu aerul/gazele ramase la interior. E nevoie de un numar egal de pistoane care sunt pe evacuare si respectiv pe admisie, astfel incat efectele sa se anuleze reciproc si sa nu intri in frana de motor cu cei dezactivati. Cu 3 pistoane e cam greu... Mai studiem. |
Author: | 82sas [ 15 Dec 2016, 22:53 ] |
Post subject: | Re: Alfa Romeo Giulia |
yux_mm Quote: Nu modul in care se blocheaza supapele e problema, pentru ca daca pui 2 module multiair pe admisie, respectiv evacuare, ai rezolvat problema. Supapa fiind controlata hidraulic, poti comanda sa ramana inchisa.
Ma gandesc ca se suspenda injectia de combustibil lasand supapele sa se miste liber. Desigur asta inseamna ca nu se "inchid cilindrii" in adevaratul sens al cuvantului.
Pe mine ma intereseaza ce se intampla cu aerul/gazele ramase la interior. E nevoie de un numar egal de pistoane care sunt pe evacuare si respectiv pe admisie, astfel incat efectele sa se anuleze reciproc si sa nu intri in frana de motor cu cei dezactivati. Cu 3 pistoane e cam greu... Mai studiem. |
Author: | yux_mm [ 15 Dec 2016, 23:03 ] |
Post subject: | Re: Alfa Romeo Giulia |
https://youtu.be/7ijmRV5Y2Y8 |
Author: | IRBabuin [ 16 Dec 2016, 11:24 ] |
Post subject: | Re: Alfa Romeo Giulia |
tl;dr Nu sintem inside ca sa avem asa informatii, dar 99% puterea e mica si cilindreea e mare ca are NOx Trap si normativul de masurare s-a schimbat si motorul vibreaza exact ca Mercedes 250CDI de generatie anterioara, care, ce surpriza, are aceleasi dimensiuni. |
Author: | Valak [ 16 Dec 2016, 13:01 ] |
Post subject: | Re: Alfa Romeo Giulia |
Ai ceva date apropo de nivelul de NVH al motorului 2.2 JTDm (17C69) ? Te referi la OM651 cu injectie Delphi (D3SC), cu Bosch (CP57-43), sau la oricare dintre ele ? Sa presupui ca avand aceeasi cursa si acelasi alezaj doua motoare se vor comporta la fel e ca si cum ai presupune ca doua masini cu acelasi ampatament si ecartament vor oferi aceeasi stabilitate. Altfel, cele doua motoare nu au absolut nimic in comun, folosesc sisteme de injectie de generatii diferite, cu alte pompe, alte injectoare, alte debitmetre, alte clapete de aer etc. |
Page 109 of 178 | All times are UTC+03:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |