ALXege Quote:
daca da, vreau niste argumente, indepente de cilindree! Daca nu, iti accept scuzele pentru afirmatiile pe care le faci fara sa le gandesti
Chiar ma intreb si eu cine nu a gandit de fapt in toate aceste pagini. Am spus de la inceput ca masina duce lipsa de putere raportat la cilindree. Cele doua merg mana in mana. Nu o lua acum pe aratura sa imi spui ca nu asta vrei sa auzi, dar eu asta am spus de la inceput. La cilindreea masini putea avea mai multa putere. Daca as cauta acum postarea de acum 4-5 luni de pe topicul asta, as putea sa iti arat impresiile mele de atunci, cand banuiesc ca am recunoscut ca desi pare putin mai sprintena decat un 159 de 2.4, nu m-a impresionat nimic la masina. Nu poti analiza doar o parte, trebuie si putina privire in ansamblu care in cazul asta cuprinde si cilindreea raportata la putere. Asta spun inca de la inceput. Iar apoi vin costurile mai mari care o pot transforma intr-o masina nefezabila in anumite piete. Nu uita, suntem in 2016 si asta e o masina menita sa salveze Alfa Romeo, iar motorizarile diesel sunt cele care se vand cel mai bine in Europa la masinile de genul asta.
ALXege Quote:
Acum, revenind putin la principalul motiv de suparare, si anume cei 200cmc in plus care presupun alte costuri de exploatare pe principalele piete europene:
- poti sa-mi zici si mie te rog care sunt principalele piete europene, in acceptiunea ta?
Nu stiu, spune-mi tu. Eu cred ca pe langa Italia mai conteaza Franta, Germania si Anglia. In Olanda de exemplu Alfa se vinde foarte bine raportata la BMW fata de alte tari din zona.
ALXege Quote:
- poti sa ne zici si noua te rog care este diferenta de costuri in exploatare intre 2000cmc si 2200cmc pe aceste principale piete?
Iti pot spune exact in 2 tari: Olanda si Franta. In Olanda diferenta pe an pentru toate taxele pe care le platesti, inclusiv asigurarea masinii, este de aproape 2700eur intre un 1998cmc si ceva peste. Daca adaugam echivalentul unui casco, ajungem la peste 3500eur anual. Asta e doar diferenta, in jur de 5000EUR pe an pentru un 2.2 si sub 1500eur pe an pentru un motor sub 2000.
In Franta e un sistem de calcul mai complicat si conteaza multi factori precum profesia si alte nebunii de genul, in cazul meu insa s-a dovedit a fi vreo 2300eur. Aici include si echivalentul lui casco, asistenta rutiera, etc. In Franta ajunge pe la vreo 1200EUR pe an pentru un 2000cmc si peste 3500eur pentru un 2.2.
Nu ti se par diferente importante care pot afecta vanzarile? Asa ca daca tot platesti in plus, macar sa primesti ceva considerabil in plus fata de competitie.
Iar in Romania cred ca stim majoritatea diferentele, impozit de vreo 4x mai mare si RCA in functie de varsta.