N-oi fi eu nici Giurgea nici Bratu (Doamne ajuta!), dar hai sa imi incerc si eu norocul.
Am condus si eu, prin amabilitatea Laurei, pret de 2 zile, Giulia! Motivul a fost o sesiune foto, dar nu pot sa nu recunosc ca abia asteptam momentul
Nu e primul review pe care-l fac, am scris nu cu foarte mult timp in urma despre Mazda MX-5, insa sa ma scuzati daca pentru masina asta o sa imi gasesc putin mai greu cuvintele..
In ziua in care am luat-o am petrecut 10 minute in interior, in spatele volanului, si alte 2 ore pe-afara, in spatele aparatului foto. Anyway, a fost suficient cat sa-mi fac o prima impresie, impartasita lui tzzivii, care chiar radea de mine si nu intelegea ce vreau sa zic: se simtea al dracului de germana! Suna rau cand o spui, si recunosc ca gandul asta nu mi-a dat pace in urmatoarele zile, am incercat sa definesc mai bine ce-am vrut sa spun. Si dupa ce-am mai mers cu ea am inteles: este o masina cu adevarat premium! Adevarul trist este ca pana la Giulia, doar masinile germane erau cu adevarat premium.. In acelasi timp, are inca suflet!
Exteriorul
Nu insist prea tare caci fiecare o poate aprecia cu ochii lui. Pentru mine recunosc ca e un love-hate relationship, uneori imi place de mor, alteori (rareori) reusesc sa ii gasesc anumite unghiuri.. "nepotrivite"
Recunosc deasemeni ca orice parcare langa un 159 (hai s-o spun p-aia dreapta, nu orice 159, ci frumoasa
Monica) nu o avantajeaza.
Pe de alta parte, e cert o aparitie pe strada! Deseori am surprins oameni "rupandu-si" gatul din alte masini sa o priveasca, ba chiar mi s-a intamplat in 3 randuri sa opreasca diversi sa intrebe de ea (unul din ei proaspat coborat dintr-un BMW seria 5 cu numere rosii, care a oprit special sa intre in vorba cu mine).
Viata la bord
Ei bine, aici o sa insist, pentru ca mi se pare unul din cele mai tari lucruri la noua Giulia! Interioarele de Alfa Romeo au fost dintotdeauna frumoase, primitoare, intesate cu mici detalii menite sa-ti gadile sufletul. Imi aduc si-acum aminte cu emotie de momentul in care mi-am cumparat prima Alfa, 147le, cand a fost suficient ca proprietarul sa deschida portiera soferului si sa lase sa se intrevada bordul iluminat cu rosu si scaunele din piele crem ca sa stiu ca aia e masina ce mi-o doresc!
Ei bine, Giulia nu face exceptie! Ce este cel mai frapant este contrastul dintre simplitatea si ergonimia bordului si toata tehnlogia ce o ascunde in spate. Masina condusa era echipata cu cutie autoamata si padele in spatele volanului, plus o tona de sisteme de siguranta (senzori de parcare fata-spate asistati de camera de mers inapoi, sistem de avertizare la schimbarea accidentala a benzii de mers, sistem de avertizare la coliziune etc.). Era echipata cu display-ul mic, insa nu m-a deranjat vreo clipa, cine zice ca e insuficient (ca suprafata sau ca integrare in bord) este fie extrem de pretentios, fie doar carcotas
Intr-un final am invatat cum se foloseste absolut tot, desi recunosc ca la inceput toata avalansa de tehnologie a fost usor overwhelming..
Pozitia la volan este buna, suficient de joasa pentru gusturile mele (nu sunt tocmai o persoana inalta, deci altii s-ar putea sa ma contrazica legat de aspectul asta), scaunele sunt extrem de confortabile (nu ofera aproape deloc sustinere laterala, dar va spun sincer ca este poate prima masina la care nu m-a deranjat asta), tot ce atingi (volan, schimbatorul de viteze, PADELELE
, switch-ul de frana de mana, selectorul DNA, selectorul pentru Infotainment etc) respira premium!
Nu intamplator am scris de padele: sunt extrem de mari, sunt fixe (nu bracheaza odata cu volanul), au un feeling metalic la atingere si mai ales la actionare. Am condus un diesel, dar de fiecare data cand am condus-o in modul manual, ma faceau sa ma simt intr-un Ferrari!
Motor, cutie, transmisie
Am testat versiunea 2.2JTD de 180cp echipata cu cutie automata in 8 trepte.
Motorul trage extrem de liniar, aproape enervant de liniar as spune
Asta, combinat cu cutia automata care schimba lin, cu o antifonare decenta si o tinuta foarte buna de drum te pacaleste foarte usor in privinta vitezei. Abia la prima frana iti dai seama ca mergeai poate un pic cam tare, si asta nu pentru ca masina nu franeaza, ci pentru ca fortele G sunt putin mai mari decat poate ti-ai dori la un mers obisnuit
Si tot ce povestesc se intampla inca din modul N al DNA-ului..
La mers sportiv recomand utilizarea in modul manual: scriam si mai sus, reiau, e un deliciu! Parca si cutia devine mai prompta, nu stiu daca isi modifica in vreun fel raspunsul sau e doar placebo legat de faptul ca face ce-i zici tu, nu ce crede ea.
Un lucru care mi-a placut: chiar si in modul automat poti folosi padelele din spatele volanului pentru a retrograda sau schimba in treapta superioara. Ajunsesem chiar sa o conduc in modul automat dar sa retrogradez eu la kickdown.
Hai sa zic tot aici si de consum: da, mi-a consumat si mie 11 in oras! Pe o distanta scurta, in modul manual, in momentele alea in care credeam ca sunt la volanului unui Ferrari
Nu pot sa bag mana in foc pentru cat consuma in oras, insa la drum lung, pe o autostrada din Germania care leaga Bucuresti de Constanta, cu o medie de viteza de 146kmh (probabil nu va pare mare, aruncati insa un ochi cat scoateti data viitoare cand bateti drumul) masina a consumat fix 7l/100km! Cu peste 2l mai putin decat consuma fostul Spider 2.4 in conditii de mers similare
Tinuta de drum
Sunt atat de multe lucruri de spus aici...
In primul rand, masina se simte extrem de usoara si echilibrata (meritul distributiei perfecte de greutate pe punti).
Directia e usoara si in acelasi timp ferma, desi este electrica nu pot spune ca este lipsita de feeling.
Franele sunt extraordinare!
Suspensia e poate lucrul care mi-a placut cel mai mult! E adaptiva, si chiar se simte diferenta intre cele 2 setari (soft si hard). In pozitia N a DNA-ului este default pe modul soft, se intareste in D, insa ai posibilitatea de a o trece inapoi in modul soft din butonul dedicat, amplasat tot pe selectorul DNA. Este o combinatie foarte placuta intre confort si fermitate, iar decizia catre care atribut sa incline balanta iti apartine! Personal, am mers doar in modul soft cu Roxana, si doar pe modul hard singur in masina
Desi e tactiune spate, si desi am luat-o echipata cu cauciucuri de vara in Decembrie, masina nu ofera absolut nici o emotie (d-aia negativa
), singurul mod in care poti sa o scapi de sub control este sa fii rau certat cu legile fizicii!
E totusi o Alfa, ce nu-i perfect?
Acum o sa ma transform putin in Bratu
tratati-le deci din capul locului ca niste carcoteli, nimic din tot ce o sa zic nu-i un major turn off pentru care nu va recomand sa cumparati o asemenea masina.
Pentru inceput, motorul, desi am avut confirmarea colegilor ca misca mai bine masina decat un 59 2.4 resoftat, mi s-a parut ca are mai putin caracter. Parca imi lipseau forta sau zgomotul motorului in sarcina de la Spider..
Si in privinta cutiei, desi overall mi-a placut enorm, am cateva reprosuri:
- intre 1 si 2, mai ales cu pedala la fund, schimbarea treptei nu-i tocmai lina..
- m-as fi asteptat sa reactioneze mai repede la kickdown; chiar si in D, uneori parca sta putin pe ganduri, rareori nici macar nu schimba treapta inferioara, probabil considera ca are suficienta forta de accelerare in treapta curenta. Si are, nu m-a pus niciodata in vreo situatie delicata, dar ajunsesem uneori sa schimb eu din padela treapta inferioara concomitent cu infundarea piciorului in acceleratie
Mi-ar fi placut ca ESPul sa te lase sa te joci putin cu masina.. In momentul in care risti sa pierzi aderenta puntii spate, taie brusc gazul! E safe daca te gandesti ca nu risti niciodata sa pierzi aderenta puntii spate, e nasol insa daca incerci de exemplu sa iesi de pe o straduta laterala cu piciorul in podea..
Pe cat de ergonomic este interiorul, pe atat de tare au gresit-o cu padelele! Probabil va intrebati daca nu cumva sunt nebun, caci tocmai le laudam mai sus
Da, le laud in continuare, sunt extrem de misto din toate punctele de vedere (pozitionare, feeling), insa de dragul lor au impins cam in spate manetele de semnalizare/stergatoare; e un efort perceptibil sa le actionezi..
In concluzie
Daca aveti bugetul si intentionati sa o cumparati, luati-o fara regrete! Overall, mie mi-a placut. Mult! Nu este (inca) genul meu de masina, desi m-as putea obisnui cu ea
Attachment:
sunset_before.jpg [ 116.32 KiB | Viewed 2391 times ]
Attachment:
beach_1080p_tweaked.jpg [ 124.36 KiB | Viewed 2391 times ]
Attachment:
birdview.jpg [ 158.47 KiB | Viewed 2391 times ]
Attachment:
sunset_interior.jpg [ 114.57 KiB | Viewed 2391 times ]
Attachment:
sunset_interior01.jpg [ 119.26 KiB | Viewed 2391 times ]