Asociatia Alfa Club Romania https://www.alfaclub.ro/forum/ |
|
Alfa Romeo GT 1.9 JTDm - Nero Pastello https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?t=22816 |
Page 11 of 12 |
Author: | nesquick [ 20 Sep 2015, 22:19 ] |
Post subject: | Alfa Romeo GT 1.9 JTDm - Nero Pastello |
Guys, este suspensia stock a masinii si este a naibii de confortabila. Recunosc ca mi-ar fi placut un -15mm sau maxim -20mm dar tre sa mai cercetez si nu am timp momentan. @twin_twin, eu fac aprox 30k/an, iar ref la anvelope, intr-adevăr sunt mai gumoase, insa atat timp cat isi fac treaba bine nu ma intereseaza daca se uzează putin mai repede. Pe 147 aveam Pirelli si in 20k km, ajunseseră la 4mm... @dans, uite consum in treapta 6 pe autostrada. Attachment: ImageUploadedByTapatalk1442776787.633667.jpg [ 246.47 KiB | Viewed 2232 times ] Sent from my mobile |
Author: | yux_mm [ 21 Sep 2015, 02:41 ] |
Post subject: | Re: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm - Nero Pastello |
Mergeai la vale partenere. Sau computadorul de bord iti joaca feste. Sau altfel spus, eu nu te cred... |
Author: | nesquick [ 21 Sep 2015, 07:30 ] |
Post subject: | Re: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm - Nero Pastello |
@yux, la vale indica 3-4... Iar consumul minim este undeva la 90kmh, ~4,5%. Cu siguranta, cb-ul indica corect, deorece in trecut am calculat făcând consumul la pompa. Sent from my mobile |
Author: | Godzzi [ 23 Sep 2015, 12:43 ] |
Post subject: | Re: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm - Nero Pastello |
este un consum foarte real. Eu merg zilnic cu masina la munca aprox 15km fara niciun semafor si am acceasi medie. Insa tind sa cred ca la minte cb-ul cam cu 0.5%. |
Author: | nesquick [ 27 Sep 2015, 18:11 ] | ||
Post subject: | Alfa Romeo GT 1.9 JTDm - Nero Pastello | ||
A implinit 1 an si am parcurs impreuna ~31k km. Recunosc ca atunci cand am cumparat-o avea ceva probleme, insa incet incet le-am rezolvat pe toate si este exact asa cum imi doream. Cum a spus dl Guru, aceasta masina este precum o capsula a timpului. De fiecare data cand urc la volan dupa o zi agitata la birou, reuseste sa ma linisteasca si drumul spre casa ma face sa uit de toate problemele. Incerc sa fac o lista cu operatiunile efectuate in acest an, insa cu siguranta imi va scapa ceva: - schimbat distributie + pompa de apa; - curatat galerie admisie; - anulat clapete swirl; - anulat EGR hardware si software; - soft custom SquadraCorse ( tibi ) - inlocuit ambreiaj; - inlocuit placute frana fata/spate; - inlocuit discuri frana spate; - inlocuit cabluri frana de mana; - inlocuit brate superioare si inferioare fata; - inlocuit bucsi bara stabilizatoare; - inlocuit capete de bara; - inlocuit brate spate; - inlocuit bielete anti-ruliu fata/spate; - inlocuit toate lichidele ( lichid frana, ulei servo directie, ulei transmisie, antigel, ulei motor ); - igienizare instalatie climatizare; - inlocuit amortizoare spate; Pe viitor ma bate gandul la urmatoarele upgrade-uri, cu toate ca unele piese nu sunt tocmai usor de gasit si nici ieftine ( in ideea ca nu voi trece la brera ): - frane mari Brembo ( 330mm ); - interior piele crem cu incalzire in scaune; - oglinzi satinate; - kit suspensie Sportiva ( Bilstein B6 + Eibach Pro Kit ); - Eibach Anti-Roll Bar kit; - diferential Q2; - Comenzi pe volan ( instalatie electrica, spirala airbag + volan cu comenzi );
|
Author: | ALXege [ 27 Sep 2015, 23:17 ] |
Post subject: | Re: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm - Nero Pastello |
Stai cuminte cu franele, suspensia si barele anti-ruliu Pentru frane, in cazul fericit in care le vei gasi pe undeva, iti vor trebui si fuzetele de pe masina donatoare, si deci si rulmenti. Cu placute si discuri, probabil si o revizie a ertierilor, vei ajunge la o suma considerabila pe care mai bine o tii sub saltea diferenta pentru urmatoarea. Mai ales ca, din spusele tale, nu prea alergi masina, deci nici nevoie de frane de GTA nu ai... Suspensia, in ciuda a ceea ce ti-au spus alfistii, va fi considerabil mai rigida decat cea stock, amortizoarele pe care ei ti le propun sunt mai tari. Mergi pe combinatia amortizoare OEM spec cu arcuri Eibach. Iar cu barele antiruliu, iar nu te prea inteleg: te plangeai de masina ca-i rigida cu arcuri, acum vrei kitul anitruliu? |
Author: | nesquick [ 27 Sep 2015, 23:23 ] |
Post subject: | Alfa Romeo GT 1.9 JTDm - Nero Pastello |
Aici recunosc, lipsesc date... Cu o bara stabilizatoare mai groasa, automat masina devine mai rigida? Pe mine ma intereseaza o stabilitate sporită in viraje strânse, insa sa fie destul de soft pt un daily use. Multumesc pt ajutor Alex ! Le: nae mi-a recomandat ferodo ds si revizuit etrieri stock. Ar trebuii sa-si faca treaba f bine raportat la puterea masinii. Sent from my mobile |
Author: | BZ-76-DIA [ 27 Sep 2015, 23:32 ] |
Post subject: | Re: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm - Nero Pastello |
cristianmiu Quote: Cu o bara stabilizatoare mai groasa, automat masina devine mai rigida?
Nu, dar poate deveni cel mult cu cateva grame mai grea. Rigiditatea raportata la diferenta de grosime a barei este o constanta, asadar nu se modifica in functie de folosirea unui element sau al altuia avand proprietati asemanatoare. |
Author: | tzzivii [ 27 Sep 2015, 23:45 ] |
Post subject: | Re: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm - Nero Pastello |
Dar cum se modifica? |
Author: | yux_mm [ 28 Sep 2015, 01:54 ] |
Post subject: | Re: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm - Nero Pastello |
BZ-76-DIA Quote:
Rigiditatea raportata la diferenta de grosime a barei este o constanta, asadar nu se modifica in functie de folosirea unui element sau al altuia avand proprietati asemanatoare.
Vrei sa elaborezi ideea asta? Nu cred ca am inteles precis ce vrei sa spui...
|
Author: | BZ-76-DIA [ 28 Sep 2015, 08:27 ] |
Post subject: | Re: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm - Nero Pastello |
Pai bara aia este un fier mort care invervine asupra rigiditatii prin faptul ca este montat acolo, nu prin cat de gros este. Mai degraba o suspensie ca lumea si brate de calitate sa fie avute in vedere, nu grosimea unei bare. In plus, Ness seteaza masina dupa cum trece Pluto prin Jupiter, azi o cocoata pentru borduri, maine ii vine s-o puna pe burta. Eu as sugera sa o seteze cat mai sportiv si sa mai cumpere in compensare un CW pentru daily use. E 3.000 unul bun, au ajuns de ras, nici nu-l treci pe numele tau, mergi cu el pana cade. |
Author: | nesquick [ 28 Sep 2015, 08:54 ] |
Post subject: | Re: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm - Nero Pastello |
Am inteles acum Multumesc DIA Bai adevarul este ca si noi avem niste drumuri de toata rusinea si nici nu stii cum sa o dai ca sa iasa bine. |
Author: | Hermanoli [ 28 Sep 2015, 08:58 ] |
Post subject: | Re: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm - Nero Pastello |
cristianmiu Quote:
- frane mari Brembo ( 330mm );
Toate upgrade-urile la suspensie, frana, transmisie etc sunt doar o nevoie psihologica de a sti ca dispui de o masina "tunata" si de a scoate "Schumacher"-ul. Sunt ferm convins ca n-o sa duci niciodata un GT stock la limitele sale, astfel toate aceste moficari sunt absolut "overkill" / degeaba. - interior piele crem cu incalzire in scaune; - oglinzi satinate; - kit suspensie Sportiva ( Bilstein B6 + Eibach Pro Kit ); - Eibach Anti-Roll Bar kit; - diferential Q2; - Comenzi pe volan ( instalatie electrica, spirala airbag + volan cu comenzi ); P.S. Randurile de mai sunt doar o incercare de a-mi oprima propriile porniri |
Author: | nesquick [ 28 Sep 2015, 09:01 ] |
Post subject: | Re: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm - Nero Pastello |
Tu ai deja frane mari, nu te mai plange Si suspensia la benzina sta mai jos cu 1-2cm fata de diesel ce altceva mai vrei? Pastreaza banii pt benzina mai bine |
Author: | nae [ 28 Sep 2015, 10:03 ] |
Post subject: | Re: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm - Nero Pastello |
BZ-76-DIA Quote: Pai bara aia este un fier mort care invervine asupra rigiditatii prin faptul ca este montat acolo, nu prin cat de gros este. Mai degraba o suspensie ca lumea si brate de calitate sa fie avute in vedere, nu grosimea unei bare.
Bara aia nu este fier mort.In plus, Ness seteaza masina dupa cum trece Pluto prin Jupiter, azi o cocoata pentru borduri, maine ii vine s-o puna pe burta. Eu as sugera sa o seteze cat mai sportiv si sa mai cumpere in compensare un CW pentru daily use. E 3.000 unul bun, au ajuns de ras, nici nu-l treci pe numele tau, mergi cu el pana cade. Grosimea influenteaza rgiditatea, normal!!! |
Author: | Hermanoli [ 28 Sep 2015, 10:37 ] |
Post subject: | Re: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm - Nero Pastello |
cristianmiu Quote: Tu ai deja frane mari, nu te mai plange
O sa ma cam plang atunci cand va trebui sa schimb discuri/placute Quote: Si suspensia la benzina sta mai jos cu 1-2cm fata de diesel
95% din timp este un dezavantaj. Quote: ce altceva mai vrei? Pastreaza banii pt benzina mai bine
La acest capitol ma plang cel mai tare dar vorba din batrani ... |
Author: | yux_mm [ 28 Sep 2015, 11:18 ] |
Post subject: | Re: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm - Nero Pastello |
@dia: am crezut ca ai vreo explicatie tehnica iar formularea ta nu era pe intelesul meu. Grosimea barei este foarte importanta pentru limitarea ruliului caroseriei in curbe. Grosimea are o influenta directa asupra limitarii acestuia. Pentru o intelegere mai buna a fenomenului, urmareste scandalul de la lansarea primului A-class, rasturnarea acestuia in testul elanului si modul in care au rezolvat problema. |
Author: | BZ-76-DIA [ 28 Sep 2015, 11:44 ] |
Post subject: | Re: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm - Nero Pastello |
O fi, nu zic nu, insa nu vad de ce. Ce treaba are grosimea ? Chiar daca le dai jos de tot si de pe fata si de pe spate tot nu te vei rasturma la un mers normal. Ca au rolul lor e clar, dar cu ce influentreaza grosimea rigiditatea ? Ma refer la gosimile apropiate, cum aprecia Ness ca daca pune putin mai groasa devine masina mai rigida, nu la diferente mari in diametru, asa poate as mai crede. |
Author: | goldfinger [ 28 Sep 2015, 14:35 ] |
Post subject: | Re: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm - Nero Pastello |
cristianmiu Quote:
- inlocuit brate spate;
ce ai pus pe spate? OEM? Si, daca da, ai idee cine furnizeaza reperele OEM ? TRW cumva?
|
Author: | yux_mm [ 28 Sep 2015, 17:42 ] |
Post subject: | Re: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm - Nero Pastello |
Bara de torsiune este acolo ca sa se... torsioneze. Cu cat e mai groasa cu atat se torsioneaza mai greu, evident. Asta inseamna ca ruliul caroseriei in curbe va fi mai mic cu implicatii evidente asupra dinamicii si stabilitatii. O diferenta de 1mm in diametru poate parea putin, dar poate insemna foarte mult in termeni de dinamica. Sa nu uitam ca exista masini, sau cel putin s-au fabricat, la care arcurile au fost inlocuite total de bare de torsiune. Un exemplu ar fi Citroen 2CV. Chiar si Oltcitul avea pe spate aceeasi arhitectura.... sper sa nu ma insel in privinta lui. Is cam pe fuga acum, dar o sa explic mai tarziu mai pe larg importanta barei de torsiune. |
Author: | TwinTwin [ 28 Sep 2015, 19:59 ] |
Post subject: | Re: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm - Nero Pastello |
S- a plecat de la bara stabilizatoare si s- a ajuns la bara de torsiune. Bara stabilizatoare controleaza ruliul. O bara stabilizatoare mai rigida va da si senzatia unei suspensii mai rigide. Bara de torsiune preia functia arcului. La 75 exista bare de torsiune de diferite grosimi cu efecte evidente asupra duritatii suspensiei. Cu alte cuvinte, grosimea conteaza! |
Author: | tzzivii [ 28 Sep 2015, 20:01 ] |
Post subject: | Re: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm - Nero Pastello |
conteaza si grosime barii stabilizatoare. si inca f mult. nu pt ness, dar asta e alta poveste. |
Author: | PabloBVR [ 28 Sep 2015, 21:55 ] |
Post subject: | Re: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm - Nero Pastello |
cristianmiu Quote: Am inteles acum Multumesc DIA
Nu stiu pe unde mergi tu dar drumurile noastre chiar sunt ok, fata de anii trecuti sau comparandu-le cu ale vecinilor nostri sarbi,bulgari smd...
Bai adevarul este ca si noi avem niste drumuri de toata rusinea si nici nu stii cum sa o dai ca sa iasa bine. |
Author: | VladimirG [ 28 Sep 2015, 22:27 ] |
Post subject: | Re: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm - Nero Pastello |
daca merge omu la cules de prune... |
Author: | yux_mm [ 29 Sep 2015, 00:39 ] |
Post subject: | Re: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm - Nero Pastello |
TwinTwin Quote: Bara stabilizatoare controleaza ruliul. O bara stabilizatoare mai rigida va da si senzatia unei suspensii mai rigide.
Aici e putin confuza treaba: bara de torsiune e limpede ce este, unde se afla si ce face; bara stabilizatoare, daca intrebi google-ul, iti returneaza 2 feluri de poze - poze cu bare de torsiune si poze cu bara care se monteaza in capul oalelor si implicit a amortizoarelor. Eu pe aceasta din urma o cunosc si sub denumirea de bara de rigidizare. Din pacate, mai academic nu stiu cum sa o caut si nic AR-ul nu l-am facut, deci am apelat la domnul Goggle. Bara de torsiune preia functia arcului. Pentru ca bara de torsiune sa preia functia arcului, ea ar trebui sa aiba o cu totul alta prindere decat cea de pe GT-ul lui Nesquick, de exemplu. Din fericire pentru noi, in particular pentru aceasa platforma, arcurile si bara de torsiune lucreaza impreuna si fiecare isi face treaba ei, nesuprapunandu-si rolurile. Flacaul asta explica destul de bine ce si cum se intampla cu bara de torsiune. Asta ca sa fie clar ca nu e fier mort acolo. Bineinteles, se pot gasi si video-uri mai profi decat asta, cu o explicatie si mai precisa, insa va las pe voi sa rascoliti sa le urmariti. Sa ma ierte colegii mai priceputi la partea practica decat teoretica, dar pentru proiectanti cred ca exista prea putin fier mort intr-o masina, mai ales atunci cand se urmareste cu disperare reducerea pretului. Si, ca sa fim intelesi, pentru offroad exista optiunea unei bare de torsiune detasabila la comanda, astfel incat cursa rotii se mareste considerabil. |
Page 11 of 12 | All times are UTC+03:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |