la care performante te referi ca sunt apropiate?
am sa postez in continuare raspunsul pe care i l-am dat pe PM unui coleg:
"Salutare,
Minimul de consum l-am scos pe bucuresti comarnic, 6%, mers decent si constant cu maxim 110. la comarnic m-a enervat un berbec si pana la predeal aveam mediu 7.5 (aproape i-am scos pistoanele prin capota).
in rest nu reusesc sa merg mai niciodata legal, adica in afara 120-140 si in localitati 60-80. depasirile le fac destul de in forta, turata spre 3300-4200, functie de situatie. la coborare mai rar merg in frana de motor, daca e liber, accelerez. in conditiile astea scot medii de 6.5-6.8.
daca as merge mai cumpatat, cu frana de motor sau pe liber la vale si alte de-astea, as reusi un 6%. cam asta ar fi consumul la mers normal. eu majoritatea drumurilor le fac spre bv si deci am de urcat dealul. dar in iarna, prin decembrie am fost pana la viena, praga, vreo 2800km. consum mediu 6.3, in conditiile in care in romania nu am facut excese pentru ca era mazga, ploaie, la intoarcere mega trafic, iar pe autostrada cam jumatate cu 140 jumatate cu 170. pe drumuri nationale (in austria si cehia) 100-110.
cel mai economic e in treapta a 6-a la 95-100 cand vezi un consum instantaneu de 4.7-5.2 (depinde de cum bate vantul, usoara declivitate a drumului). mai economic de atat e la 90 intr-a 6-a, dar mi se pare cam subturata (1300-1500rot/min si consum 4.2-4.5)
in oras, doar in bv am reusit sa ma apropii de consumul estimat de producator. am scos un 8.2 in vreo 250km. in bucuresti pot doar sa-ti spun cat am scos maxim: 12%, cand lucram in pipera, in rest nici nu m-am mai obosit sa fac un calcul de consum.
acu vreo luna cu un plin am facut asa: bucuresti-pitesti- transalpina-sibiu-brasov-bucuresti, 790km in conditiile in care am cam tras de masina, mai ales pe urcari. acum fa socoteala: 60litri rezervor/790km
spre comparatie am sa-ti dau un exemplu cu un ford focus facelift motor diesel 1.8 115cp, masa masinii 1430kg (a mea are 1310), nivel de incarcare similar. este masina unui amic cu care am fost in multe vacante impreuna si deci aveam regimuri de condus similare (ca doar mergeam unu dupa altul). in aceste conditii el avea consum mediu cu 0.3-0.7litri/100km mai putin ca mine, si o arde si el, nu gluma.
concluzia mea: nu e un motor foarte economic dar nu inghite totusi cat o benzinara de putere echivalenta. este consumatoare in comparatie cu tdi-ul de 140 de la vw, insa am constatat ca si eu am talpa mai grea. este un motor de turatie care se simte bine dupa 2000rpm si trage viguros pana in 4500, spre deosebire de ce am condus de la ford si vw care trag incepand cu 1300 dar pe la 3500-3700 nu mai au vlaga (ca sa nu spun de PD-urile de la vw care la 3000 sunt moarte).
cu putin efort consider ca se poate scoate un consum real de 6% (in afara orasului)."
cred ca 1 litru la fiecare suta ar mai trebui sa punem in plus la 59 la mersul prin oras, asta datorita greutatii suplimentare a masinii. greutate care se simte in special la plecarile de pe loc. consumul la drum intins pe drum preponderent drept (de exemplu buc-constanta) poate fi asemanator cu cel de 47, poate chiar mai mic datorita formei/aerodinamicii masinii.
in alta ordine de idei, sa nu crezi ca poti scoate untul din octavia aia si sa ai consum mediu 5.2. majoritatea celor care scot consumuri din astea fabuloase merg in regim de turatie 1300-1500, cu scimbari de treapta maxim 2000rpm (consuma dom'le, consuma daca merg mai mult) si viteza in afara orasului nu mai mari de 100km/ora.
eu am mai spus-o si alta data, cu alte ocazii si pe alte topicuri: cea mai mare economie la consum pentru o masina se face in oras, nu in afara, si se face folosind transportul in comun, scuterul sau bicicleta, sau pentru cine tine mortis sa aibe 4 roti, tico, matiz, saxo, twingo, 107. in plus, transportul in comun merge indiferent daca mergem sau nu cu masinile mici. eu cel putin ma mai gandesc si la planeta.
_________________ 147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6
|