Asociatia Alfa Club Romania
https://www.alfaclub.ro/forum/

Brera 3.2 bi-turbo
https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?t=6225
Page 2 of 3

Author:  IRBabuin [ 12 Mar 2009, 08:38 ]
Post subject:  Re: Brera 3.2 bi-turbo

Injectia directa face singura lucrurile alea pe care le spui mai sus (preluarea caldurii prin evaporare si racirea camerei de combustie, prevenirea detonarii etc). Sa mai pui injectie de metanol (sau mai rau apa care se evapora mai greu) ar fi overkill.

Author:  thezapper [ 12 Mar 2009, 13:32 ]
Post subject:  Re: Brera 3.2 bi-turbo

Injectia consta intr-un amestec de apa si metanol si un pic de ulei.
Apa raceste si previne detonatia, metanolul arde lung si previne inghetarea
apei (care prin compresie tinde sa inghete) iar uleiul previne oxidarea.

Aici vorbim 90% de masini convertite de pe aspirat pe turbo. Sigur ca pe
o masina turbo de fabrica nu are sens. Dar la o conversie face treaba
pentru ca motorul nu este gandit turbo. Apar niste probleme de racire ale
motorului -> caldura excesiva duce la detonatie. Plus ca poti urca motorul
si mai sus in cai putere.

Author:  alexmirica [ 13 Mar 2009, 00:51 ]
Post subject:  Re: Brera 3.2 bi-turbo

thezapper Quote:
Apa raceste si previne detonatia, metanolul arde lung si previne inghetarea
apei (care prin compresie tinde sa inghete) ...
E ceva gresit aici, nu cumva prin comprimarea oricarui lichid sau gaz SE INCALZESTE?!? WTF?!?
Mai citeste inca o data si vezi solutia... :wink:

Author:  thezapper [ 13 Mar 2009, 02:30 ]
Post subject:  Re: Brera 3.2 bi-turbo

Nu sunt inginer, pot sa gresesc. Dar asa am citit :)
http://en.wikipedia.org/wiki/Water_inje ... engines%29

Author:  alexmirica [ 13 Mar 2009, 02:38 ]
Post subject:  Re: Brera 3.2 bi-turbo

Quote:
The water provides the primary cooling effect due to its great density and high heat absorption properties. The alcohol is combustible, and also serves as an antifreeze for the water. The purpose of the oil is to prevent corrosion of water injection and fuel system components.
Mai pe romaneste inseamna asa: apa, datorita proprietatilor sale de a absorbi caldura cauzata de COMPRESIA aerului (apa se incalzeste f putin in raport cu aerul), fiind mai densa, ajuta la restabilirea densitatii aerului scazuta prin comprimarea cu ajutorul turbinei sau compresorului mecanic. Alcoolul, pe langa proprietatile sale combustibile, mai serveste si ca antigel impotriva inghetarii apei IN REZERVOR, fiind solubila in apa. Iar uleiul previne coroziunea metalelor in contactul cu apa folosita pentru racire...

Limpede?

Adminu'

Author:  IRBabuin [ 14 Mar 2009, 09:27 ]
Post subject:  Re: Brera 3.2 bi-turbo

Si cum ziceam mai sus, exact ceea ce face injectia directa de benzina care are ~ aceeasi caldura specifica (adica cita caldura are nevoie pentru a se incalzi cu un grad C) cu metanolul dar nu ingheata ca apa. Care totusi e aproape imposibil de adoptat de o masina care nu are din fabrica asa ceva, deci se folosesc inlocuitori.

Si mai limpede. :clapping:

Author:  Alexandrus [ 15 Mar 2009, 00:32 ]
Post subject:  Re: Brera 3.2 bi-turbo

OK, numai ca Brera V6 are injectie directa.

Author:  thezapper [ 17 Mar 2009, 04:05 ]
Post subject:  Re: Brera 3.2 bi-turbo

N-are nici o legatura cu injectia directa. Si daca fac acelasi lucru,
e vorba de un sistem suplimetar care face ce face regardless de injectia directa.

Author:  Alexandrus [ 17 Mar 2009, 04:06 ]
Post subject:  Re: Brera 3.2 bi-turbo

Da, numai ca ideea era : nu este redundant ?

Author:  thezapper [ 17 Mar 2009, 14:40 ]
Post subject:  Re: Brera 3.2 bi-turbo

Depinde de masina si ce vrei sa faci cu ea.
Pentru un kit normal de compresor care iti da 90 de cai in plus (Brera - Autodelta)
clar ca nu ai nevoie. Dar daca vrei sa duci motorul in 600-700 de cai cu doua
turbine atunci s-ar putea sa fie folositor.

Author:  valentinp [ 18 Mar 2009, 16:02 ]
Post subject:  Re: Brera 3.2 bi-turbo

Pana una alta si-a luat omul masina acasa, dar cica nu e totul gata.
Deocamdata, spune el-si il cred, este un monstru si cica "are doar 410cp" si peste 500NM si mai sunt pe drum 60-70cp.
Cu "doar" 410 cai este un monstru si la 500cp si cuplul pe care o sa-l aiba cred ca nu o sa-i mai dea voie pe sosele ca smulge asfaltul :clapping: . Eu chiar sunt curios daca poate omologa vreodata masina cum zicea el.

Toata lumea asteapta acum poze si date despre performantele masinii:). Daca J6(e adevarat, Spider care e ceva mai grea decat Brera) de la Autodelta are 348cp si suta in 5.4s, ma gandesc ca Brera GTA(ca putem sa-i spunem asa, nu?) nu o sa dezamageasca.
Ca sa parafrazez(cu extrem de multa rautata:P) pe cineva care scria pe topicul diesel vs benzina, i-au trebuit inca 88cp ca sa scoata suta cu "doar" 1.6s mai repede?

Author:  marius [ 18 Mar 2009, 16:10 ]
Post subject:  Re: Brera 3.2 bi-turbo

Mai tine-ne la curent si cu poze ale proiectului terminat.

Author:  Alexandrus [ 18 Mar 2009, 17:10 ]
Post subject:  Re: Brera 3.2 bi-turbo

410CP ? Nu e cam putin dupa atitea modificari ? Posibil sa nu reziste transmisia la mai mult cuplu, dar tot e ciudat, diferentialul Torsen sigur rezista, doar e pus si pe Audi RS6 ce e V10 bi-turbo.
GTV6 cu 2.5 si 3.0 V6 Busso modificate pina la 3.4l biturbo duceau usor 700-800CP, ar fi dus mai mult dar nici cu modificarile modificarilor la transmisie nu mai rezista.

Author:  valentinp [ 18 Mar 2009, 18:13 ]
Post subject:  Re: Brera 3.2 bi-turbo

Pai zicea ca nu e gata masina inca. Adica a mers cu ea, dar mai au de lucrat la ea ca sa o duca la ~500cp.
I-au dat acasa ceva neterminat ca omul asteapta de mai bine de 1 an sa-i pregateasca masina:).

Author:  Alexandrus [ 18 Mar 2009, 18:22 ]
Post subject:  Re: Brera 3.2 bi-turbo

Man, n-ai inteles. Pentru un 3.2 V6 biturbo, 500CP nu sunt o mare realizare, mai ales ca are pistoane forjate, compresie scazuta, un intercooler serios, si asa mai departe. De asta mi se pare putin. Nu zic, e mai mult decit suficienta putere, nu e masina de curse ca e Brera si cintareste cit China, dar ma gindeam ca dupa atita munca, rezultatele sa fie mai ... impresionante.

Author:  valentinp [ 18 Mar 2009, 18:50 ]
Post subject:  Re: Brera 3.2 bi-turbo

pai el a zis ca initial i-au spus asa: o facem 500cp si apoi putem sa mai facem niste modificari(nu stiu ce modificari ca nu a dat foarte multe detalii) sa o ducem chiar peste 600cp.
Dar uite ca de fapt sunt 3 faze: 410cp, 500cp si peste 600cp.
Ma gandesc ca au facut compromisul asta cu 410cp ca sa-i dea mai repede omului masina ca fierbea de cand tot astepta.
Si daca o sa mai aiba chef si bani poate ca o sa continue si sa ajunga la peste 600cp cum ii promitea firma respectiva.

Author:  Alexandrus [ 18 Mar 2009, 18:53 ]
Post subject:  Re: Brera 3.2 bi-turbo

valentinp Quote:
Brera GTA(ca putem sa-i spunem asa, nu?)
NU. E mai grea decit Brera 3.2 V6 Q4 care e cam la polul opus de Alleggerita.

Anyway, scumpa si de cam lunga durata conversia asta, pina ajunge la 600CP apare Giulia si cine stie ce alta versiune coupe ;)

Author:  nae [ 18 Mar 2009, 19:10 ]
Post subject:  Re: Brera 3.2 bi-turbo

Pai ideea e ca sunt pe teritoriu necunoscut, chiar nu e asa simplu sa modifici un motor care s-a nascut aspirat intr-un monstru biturbo, care apropo, sa treaca de toate testele de poluare, sonore etc.
Probabil incet incet cu alte versiuni de soft o sa mareasca presiunea in turbine si o sa ajunga mai sus cu puterea.
Sincer, de la 240 cai, cam cat scoate un motor de 3.2 JTS pe dyno, mi se pare decenta cresterea la 410 cai.
Inca nu am citit topicul omului, turbinele sunt la fel, sau functioneaza in "cascada"? O turbina mica intre 1500-4000 rpm pentru a reduce lagul si dupa o turbina mare pentru putere in ture.

Author:  valentinp [ 18 Mar 2009, 19:14 ]
Post subject:  Re: Brera 3.2 bi-turbo

Alexandrus,
Eu ziceam Brera GTA masinii modificate de el. Si ma refer la tinta initiala de 500cp.
Proiectul a inceput cu 1 an si vreo 2 luni in urma. Saracul baiat nu stia ca o sa astepte atat de mult. Altfel pun pariu ca s-ar fi gandit de mai multe ori inainte sa porneasca proiectul, care se pare ca o sa mai dureze ceva vreme.

Author:  Alexandrus [ 18 Mar 2009, 19:47 ]
Post subject:  Re: Brera 3.2 bi-turbo

Si masina modificata de el e mai usoara decit Brera 3.2 Q4 sau mai grea :P ?
GTA = Grand Turismo Alleggerita.

Author:  valentinp [ 19 Mar 2009, 16:08 ]
Post subject:  Re: Brera 3.2 bi-turbo

Ai dreptate, am inteles:). Bine ca esti tu destept :tongue:.
Pai se poate intepreta Allegeritta si ca fiind mai usoara pentru ca ii pune costum cu muschi si corpul i se pare un fulg :naughty:.

Author:  thezapper [ 19 Mar 2009, 17:28 ]
Post subject:  Re: Brera 3.2 bi-turbo

What? :ohmy:
:roll2:

Valentine, valentine... Din ce in ce ai bine...
:roll2:

Author:  valentinp [ 19 Mar 2009, 17:56 ]
Post subject:  Re: Brera 3.2 bi-turbo

thezapper, ce ai patit de te tavalesti asa? :)
Am glumit, am pus semne sa se vada ca am glumit(de exmplu smile sau limba scoasa, you know...) si interpretarea era tot o gluma.
thezapper Quote:
Valentine, valentine... Din ce in ce ai bine...
Si data trecuta cand ai citit posturile mele tot doua din patru cuvinte citeai din ce am scris de ai ajuns la concluziile la care ai ajuns :) ?
Poate gresesc, dar sunt aproape sigur ca ai inteles total gresit mesajul meu. Sau macar zi-mi ce e cu reply-ul asta al tau ca sa inteleg.

Author:  ALXege [ 19 Mar 2009, 23:26 ]
Post subject:  Re: Brera 3.2 bi-turbo

sau mai bine nu ca iar o dam in offtopic si cine continua primeste warn! Stick on the subject, muschii ii aratati pe private :wink:

Author:  valentinp [ 20 Mar 2009, 11:50 ]
Post subject:  Re: Brera 3.2 bi-turbo

ALXege, sorry. Eram sigur ca nu intelesese ca am glumit si nu vroiam sa-l las nelamurit. Cum spun copii, he started it first!

Oare cum merge acum cu 410cp? Ar trebui sa fie sub un 147/156 GTA AM Super sau GT 3.7 Super(care BTW:top speed 293km/h :shock: ). Si deocamdata e cam stock totul in afara de motor dupa cum spune el pe forum. 147 GTA AM Super are 1360kg, 156 are 1460kg si GT 3.7 Super are 1425kg dupa specificatiile de la Autodelta.
Oare o sa ajunga la performantele 147/156/GT 3.7 Super de la Autodelta vreodata? :)

Page 2 of 3 All times are UTC+03:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/