It is currently 07 Jan 2025, 18:47

All times are UTC+03:00




Post new topic  This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 132 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 5 6 Next
Author Message
PostPosted: 24 Sep 2008, 09:18 
Offline
User avatar

Joined: 03 Feb 2008, 00:10
Posts: 714
Location: Cluj-Napoca
@mariusvldr: Semnalizai stanga - venind din directia Floresti, pe Calea Floresti - si un taran cu 156 cu numere de IF nu te-a lasat sa intri cumva? Ieri seara pe la 8 parca. Nu sunt sigur ca ai fost tu, dar in orice caz shame on me :oops: , te-am/l-am observat prea tarziu! Sper ca nu e suparare :wave:

_________________
Alfa 156 1.9 JTD M-Jet 16v, 140+ CP
------
When the fast car picks you up, you will weep and smile,
And see Heaven in the headlights,
Mile after mile, after mile, after mile..


Top
   
 
PostPosted: 24 Sep 2008, 11:35 
Offline

Joined: 24 Jul 2008, 11:23
Posts: 322
Location: Cluj-Napoca
Te-am vazut eu eram si am stiut ca esti tu dupa numarul de la masina - il stiam de cand m-am interesat de ea, stai linistit ;) aseara am intrat repede fata de cat stau de obicei. Eu acolo stau in chirie la numarul 62 pana se termina apartamentul meu. Si cum nu am loc de parcare ma furisez in spatele blocului unde mai gasesc cate unul liber .

_________________
----------------------------------------------


Top
   
 
PostPosted: 24 Sep 2008, 12:09 
Offline
User avatar

Joined: 03 Feb 2008, 00:10
Posts: 714
Location: Cluj-Napoca
Of Mariuse.. Si eu astept dupa apartamentul meu! Constructorul a depasit cu mai bine de 2 ani deja termenul de finalizare din contract :censored: Nasol rau.

_________________
Alfa 156 1.9 JTD M-Jet 16v, 140+ CP
------
When the fast car picks you up, you will weep and smile,
And see Heaven in the headlights,
Mile after mile, after mile, after mile..


Top
   
 
PostPosted: 24 Sep 2008, 15:53 
Offline

Joined: 24 Jul 2008, 11:23
Posts: 322
Location: Cluj-Napoca
Offtopic : Al meu e mai de cuvant inseama o sa depaseasca cu maxim o luna. Deci pe sf lui octombrie al meu e. La mine are penalizari babane in contract pentru fiecare zi de intarziere.

_________________
----------------------------------------------


Top
   
 
PostPosted: 12 Oct 2008, 19:05 
Offline

Joined: 24 Jul 2008, 11:23
Posts: 322
Location: Cluj-Napoca
Am o problema tare ciudata sper ca ma puteti ajuta "actiunea sta c-am asa"
Joi am scimbat filtrele si uleiu - totul OK,
Vineri seara am mers la tara , inainte am alimentat de la OMV (Sprint diesel) toate bune zi frumoase. Am parcat masina in garaj vineri seara iar sambata seara cand am pornit surpriza : "Motor Control System Failure" si martor-ul aprins in bord, dar la masina nici o schimbare in comportament merge brici. Am pornit/oprit dar nu a disparut eroarea pana acuma seara (duminica ) cand inainte sa pornesc spre Cluj , pornesc motorul si surpriza nu mai are eroare si martor este stins.
Am oprit/pornit si nimic totul pare ok, alti martori care mai apar este cel de la aprindere care cateodata sta aprins c-am 5-10 secunde si apoi se stinge.

Daca aveti vreo idee ce ar fi putut cauza acest comportament va rog sa imi ziceti.

Mersi

_________________
----------------------------------------------


Top
   
 
PostPosted: 15 Oct 2008, 20:08 
Offline
User avatar

Joined: 02 Jul 2008, 15:15
Posts: 2054
Location: Praga CZ
Am avut si eu eroarea Motor Control System Failure cand am fost prin Cluj. In cazul masinii mele (156 1.9 16v) a fost supapa Pierburg de vina (se mai cheama si controler turbo daca nu ma insel).
Pana i-am dat de cat m-am documentat, pot fi mai multe cauze se pare:
-aditivii din combustibil care afecteaza senzorii. daca pui de la OMV nu ar trebui sa ai probleme
-debitmetru de aer

Ce ar trebui sa ai si tu in vedere, sunt 3 furtunase mici si dragutze de la vacuum care erau crapate la masina mea si pierdeam o gramada de putere. Practic aveam un fel de diesel nu turbodiesel. De asemenea ai putea sa te ocupi de curatarea EGR-ului care iti mai poate lua din performante.

Acum trebuie sa vad ce fac si eu cu acel furtun de la turbo la admisie ca a inceput sa scape. Am cumparat masina cu el vulcanizat si acum a cedat. Trebuie sa il scot sa il bandajez pana vine unu nou... si eventual sa curat si admisia si EGR-ul.

Cat priveste uleiul, eu unu folosesc Castrol 10w40 asa cum folosea si vechiul proprietar. Multi considera Castrol cam cel mai bun ulei. Se pare ca Alfa e de alta parere.

_________________
alfas don't break down... they stop to be admired
my fiat is fantastic:
Ex: 156 SW 1.9 JTD 16V
Ex: 159 SW 2.4 JTD Q-tronic
Ex. Jeep GC 2005 3.0 crd
A6


Top
   
 
PostPosted: 07 Sep 2009, 16:46 
Offline

Joined: 24 Jul 2008, 11:23
Posts: 322
Location: Cluj-Napoca
Nu am mai scris de mult pe topicul deschis pentru masina mea, dar acum tocmai m-am intors din concediu (cel mai lung traseu cu masina , de cand o am 2500 KM) si vreau impart cu voi impresii-le pe care mi le-a lasat si de asemenea cateva intrebari legate de mici "probleme" observate .
In masina am fost 4 persoane si portbagajul ca nu mai puteai arunca un ac :D (c-am lasata de spate fost dar ce sa faci :| )
La dus am facut traseul Cluj - Belgrad - Podgorica - si vreau sa zic ca am ramas surprins de cum s-a comportat pe super serpentinele din Serbia si Muntenegru (cine a facut drumul acela cred ca stie cum e) . Am facut c-am 700 de KM numai de drumuri de munte dar a fost o adevarata placere sa merg cu Alfa pe astfel drumuri.
La intoarcere am venit prin Croatia - Ungaria si vreau sa zic ca pe autostrada e bijuterie. Am scos o medie de 97 KM/h din Plitvice (Croatia) pana in Cluj (va dati seama ca dupa ce am intrat in Romania am venit ca melcul) . Viteza maxima a fost 201 :twisted: KM/h pe GPS si c-am 208km/h pe ceas - mai mult de atata nu a mers eram in podea cu acceleratia - dar la ce incarcat eram nu ma mir :peace: .
Dar cel mai mult mi-a placut cum se comporta la seriile intre 140 - 180 aveam senzatia ca pilotez nu ca , conduc :tongue: .

Acum lasand la o parte entuziasmul meu am si observat unele lucruri destul de ciudate si as vrea daca se poate sa imi ziceti din experienta voastra daca sunt normale sau nu:

1. La un moment dat mergeam in a 5 c-am la 100 (putin subturat), si cand am apasat mai brusc pe acceleratie am auzit cum se tureaza motorul si apoi dintr-o data masina a plecat. Senzatia mea e ca se tureaza - fara sa traga - pana pe 2500-3000 ture si apoi parca trage dintr-o data - ca si cum ar intra turbo brusc - repet asta se intampla de obicei la urcare sau cand masina e foarte incarcata si o accelerez brusc - aveti idee daca este normal sau e o problema la masina mea :?:

2. Cand schimb viteza cateodata (mai ales cand sunt subturat) mi se aude o bataie in momentul cand las ambreiajul ca si cum ar fi un troncanit am observat ca se intampla mai ales cand schimb din 3 in 4 si din 4 in 5. - ceva idei ?

3. Azi dimineata cand am vrut sa plec de pe loc nu mai intra nicicum in a 1 , m-am chinuit un pic dar am observat ca agata in draci atat in 1 cat si in treptele 2-3 . Ce este ciudat ca pe cand sa ajung la servici c-am 20 minute de mers a inceput sa intre in viteza foarte usor si finut. Aveti idee care ar putea fi buba ? Sa fie problemele 2 si 3 legate una de alta?

Curand o sa pun si ceva poze de pe drum .

_________________
----------------------------------------------


Top
   
 
PostPosted: 07 Sep 2009, 16:55 
Offline
User avatar

Joined: 03 Feb 2008, 00:10
Posts: 714
Location: Cluj-Napoca
Problemele descrise cam suna a ambreaj uzat. Nu-i tragedie :wave:

_________________
Alfa 156 1.9 JTD M-Jet 16v, 140+ CP
------
When the fast car picks you up, you will weep and smile,
And see Heaven in the headlights,
Mile after mile, after mile, after mile..


Top
   
 
PostPosted: 07 Sep 2009, 17:13 
Offline

Joined: 24 Jul 2008, 11:23
Posts: 322
Location: Cluj-Napoca
La cat l-am chinuit pe serpentinele respective ar putea sa fie, sa vedem ce mai zice lumea poate ma pregatesc de un kit de ambreiaj nou :?:

_________________
----------------------------------------------


Top
   
 
PostPosted: 07 Sep 2009, 17:22 
Offline
User avatar

Joined: 15 Mar 2009, 18:42
Posts: 522
Location: cluj
cand pornesti de pe loc, nu ai o usoara trepidatie, mai mare decat de obicei? :-?


Top
   
 
PostPosted: 07 Sep 2009, 17:36 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15275
Car: 115/960
Location: Bucuresti
mai ales prima ta problema pare sa fie un ambreiaj ce patineaza!
Cati km are masina?

_________________
4C | Spider S4 2.0
ex Stelvio 2.0T | GTV 916 3.0 V6 | GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
 
PostPosted: 07 Sep 2009, 17:43 
Offline

Joined: 24 Jul 2008, 11:23
Posts: 322
Location: Cluj-Napoca
Masina are catre 97000. Legat de prima problema ce mi se pare ciudat este ca de multe ori schimb viteza incep sa las de ambreiaj pana e lasat de tot iar apoi cand accelerez brusc se intampla cele descrise, deci practic face la fel si cand ambreiaj-ul nu e apasat deloc. Eu ma gandeam sa nu fie ceva problema cu furtunele de la turbo (ochiometric le-am verifica si par ok, nici fum negru nu am) ,pentru ca eu asa am impresia ca daca e subturata si o accelerez urca pana la 2500-3000 ture si apoi dintr-o data pleaca.
Eu nu prea ma am cu mecanica si tocmai de asta am pus problemele aici , ca sa stiu ce masuri sa iau.

Mersi,
Marius

_________________
----------------------------------------------


Top
   
 
PostPosted: 07 Sep 2009, 17:45 
Offline
User avatar

Joined: 15 Mar 2009, 18:42
Posts: 522
Location: cluj
daca ar fi furtunele ma gandesc ca ar scoate si ceva fum.. la mine asa a fost cand era spart. nu tragea si scotea fum


Top
   
 
PostPosted: 07 Sep 2009, 17:52 
Offline

Joined: 24 Jul 2008, 11:23
Posts: 322
Location: Cluj-Napoca
adisoru Quote:
cand pornesti de pe loc, nu ai o usoara trepidatie, mai mare decat de obicei? :-?
Sincer parca se simte o trepidatie in plus . Adica acum parca accelerez putin mai tare ca sa plece de pe loc fara trepidat fata de cum era acum ceva vreme.
Macar bine ca in concediu nu mi-a facut probleme si am mers 2500 de km super bine. Acum daca o sa ii trebuiasca alt kit de ambreiaj asta e o sa i-l fac cadou :) .

_________________
----------------------------------------------


Top
   
 
PostPosted: 07 Sep 2009, 17:55 
Offline

Joined: 02 Aug 2006, 12:24
Posts: 1140
Location: Bucuresti/Alexandria
Pregateste-te de schmbat ambreiajul, si cit mai curind dupa cum descrii problema. Kitul (rulment/placa/disc) te va face cam 9-1100RON, iar schimbatul cam 3-500 functie de unde il faci (locuri normale, nu AutoItalia).

Cind alegi kitul, alege-l pe cel mai ieftin, oricum pe placa de presiune vei vedea stantat "Valeo", indiferent ca pe cutie scrie Sachs/Luk etc (valabil la ambreiaje normale, nu sport).


Last edited by IRBabuin on 07 Sep 2009, 18:19, edited 1 time in total.

Top
   
 
PostPosted: 07 Sep 2009, 17:58 
Offline

Joined: 24 Jul 2008, 11:23
Posts: 322
Location: Cluj-Napoca
IRBabuin Quote:
Pregateste-te de schmbat ambreiajul, si cit mai curind dupa cum descrii problema. Kitul (rulment/placa/disc) te vor face cam 9-1100RON, iar schimbatul cam 3-500 functie de unde il faci (locuri normale, nu AutoItalia).

Cind alegi kitul, alege-l pe cel mai ieftin, oricum pe placa de presiune vei vedea stantat "Valeo", indiferent ca pe cutie scrie Sachs/Luk etc (valabil la ambreiaje normale, nu sport).
Am intrebat doar informativ la ItaloParts e 1130 Kitul Valeo ziceau cei de acolo, o sa mai caut alternative sa vad si alte preturi. O sa pun ambreiaj stock , din cate am citit pe forum nu se prea justifica cel sport.

_________________
----------------------------------------------


Top
   
 
PostPosted: 07 Sep 2009, 18:24 
Offline

Joined: 02 Aug 2006, 12:24
Posts: 1140
Location: Bucuresti/Alexandria
Vorbeste si cu oamenii de pe forum, gabidima si alexmirica au preturi excelente. Si eu am incercat la Italoparts si am primit acelasi pret. La un distribuitor Metor am primit 1000 Luk, 1050 Valeo si 1100 Sachs. Am luat Sachs ca sa vad ca pe el e stantat din matrita 'valeo'. Buna afacere.


Top
   
 
PostPosted: 07 Sep 2009, 19:39 
Offline

Joined: 24 Jul 2008, 11:23
Posts: 322
Location: Cluj-Napoca
Mersi de informatii, ce este ciudat ca acum dupa masa cand am iesit de la servici s-a comportat ok nu a mai agatat sau ceva insa cand schimb viteza si las putin mai brusc ambreiajul mi se aude un zgomot ca si cum ceva ar smuci - lovi in ceva brusc - . Deci cred pana la urma ca ambreiaj-ul meu este pe duca :!:
Ce efecte negative mai poate avea acesta daca mai tine si merg cu el asa maxim o luna ?

Mersi,
Marius

_________________
----------------------------------------------


Top
   
 
PostPosted: 07 Sep 2009, 21:25 
Offline
User avatar

Joined: 24 Apr 2007, 13:15
Posts: 674
Car: AR 156 1.9 JTD
Location: Bucureşti
Bang-ul ala la cuplare e din volanta cred, mai ales ca zici ca tremura.
Daca e sa schimbi kit-ul verifica volanta ca este bimasica precum cea de TDI si de cele mai multe ori e muci.
Mai nasol e ca fieratania costa cat kit-ul.

_________________
Cuore Sportivo


Last edited by MainEvent on 07 Sep 2009, 21:31, edited 1 time in total.

Top
   
 
PostPosted: 07 Sep 2009, 21:25 
Offline
User avatar

Joined: 11 May 2008, 19:21
Posts: 583
Location: Bucuresti
Poate sa mai fie si volanta uzata parearea mea mai ales ca e diesel.
Nu se intampla nimic in cel mai rau caz iti cade brusc si ramai cu ea in mijlocul intersectiei sau poate sa te mai tina inca 20.000km e ca o loterie nu ai de unde sa stii, dar e de preferat sa nu ajungi pana acolo.


Top
   
 
PostPosted: 07 Sep 2009, 22:30 
Offline
User avatar

Joined: 15 Mar 2009, 18:42
Posts: 522
Location: cluj
E kit-ul. Trebuie sa schimbi kit-ul. Exact asa a fost si la mine acu 2 sapt. Exact aceleasi simptome. Am luat valeo la 950 ron, printr-un prieten mecanic. Manopera a fost 350 ron, ulei la cutie 120 ron, ceva furtunase si coliere (daca tot a trebuit facut ceva la motor, am facut cam tot ce trebuia sau ar fi urmat sa trebuiasca schimbat ) 50 ron. Deci 520 ron cu totul. Zic ca a fost ok la pret. Desigur ca motoarele noastre sunt diferite .. eu am 2,4 jtd, deci costurile au fost nitel mai mari decat ar trebui sa fie la tine. Volanta a fost ok. Placa a fost albastra in 3 puncte. Doar in cele 3 puncte mai freca ambreajul, de unde si trepidatiile. Discul a fost destul de uzat. Mai avea ff putin pana sa ajunga la nituri. Daca mai mergi mult cu el asa risti sa ramai in drum cand iti e lumea mai draga. Poti sa mai mergi cu ea, dar nu iti recomand sa mergi la drum lung. O sa coste mult platforma, daca nu vrei sa o aduci tractata. :P Volanta nu are cum sa fie defecta decat daca ai ff muuulti km cu ea, sau defect de fabricatie. O volanta, zic eu, si cativa prieteni ai mei, mecanici, trebuie sa tina peste 300000.


Top
   
 
PostPosted: 07 Sep 2009, 23:05 
Offline

Joined: 24 Jul 2008, 11:23
Posts: 322
Location: Cluj-Napoca
Mersi adisoru de informatii, da cel mai probabil o sa schimb si eu kitul cat de curand .
Ai avut si tu probleme cu agatatul la intrarea in viteze si acel zmucit la schimbarea vitezei subturat sau doar trepidatii ?
La ce ar trebui sa ma mai uit daca tot se desface masina ce ar mai putea necesita inlocuire pe acolo (ce o sa schimb sigur sunt bucsile de la bara stabilizatoare care sunt duse) ?

Mersi
Marius

_________________
----------------------------------------------


Top
   
 
PostPosted: 08 Sep 2009, 12:13 
Offline

Joined: 24 Jul 2008, 11:23
Posts: 322
Location: Cluj-Napoca
Mi-am gasit kit de ambreiaj Valeo la 950 Ron , o sa il comand azi sau maine si apoi in service cu gagica. Sper doar sa nu fie dusa si volanta .

Marius

_________________
----------------------------------------------


Top
   
 
PostPosted: 08 Sep 2009, 21:47 
Offline

Joined: 24 Jul 2008, 11:23
Posts: 322
Location: Cluj-Napoca
In aceasta dupa masa am observat ceva ciudat in comportamentul ambreiaj-ului de la masina mea : pedala de ambreiaj a devenit parca mai moale fata de cum era iar ambreiaj-ul prinde sensibil mai sus fata de cum era. Acum prinde aproape sus de tot. Din ce am citit eu pe forum mie mi se pare lipsit de logica acest comportament :bash: intrucat pedala se intareste cand se duce ambreiajul . . . voi ce ziceti?

_________________
----------------------------------------------


Top
   
 
PostPosted: 08 Sep 2009, 22:07 
Offline
User avatar

Joined: 10 Oct 2008, 20:12
Posts: 4326
Car: Alfa Romeo GT BL
Location: 47.1528378,27.588692
Daca prinde sus, eu stiu ca e discul de ambreiaj :(

_________________
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
Redline it once a day, keeps the mechanic away 8)


Top
   
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 132 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 5 6 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited