firestarter Quote:
Daca scartaie cand invarti de volan iar sunetul apare de obicei cand il rotesti pe loc, este posibil sa fie vinovata pompa de servo. Oricum, sunetul emis de pompa este constant pe perioada in care tu invarti volanul si nu prea apare atunci cand masina este in miscare decat daca pompa este deja praf.
Dupa cum au raspuns deja colegii:
Vibratii: in general sunt provocate de tampoanele motorului si de bieletele de stabilizare ale acestuia sau de tampoanele cutiei de viteze.
Scartaituri: flansele amortizoarelor, frecarea arcurilor in talerele amortizoarelor, bucsile de la bara de stabilizare.
Troncanituri: bucsile de la basculele superioare si inferioare, jocuri in pivoti. (in general bucsile de la bascule nu prea scartie) Situatiile in care bucsile de la bascule scartaie sunt destul de rare dar provizoriu se pot elimina cu spary pentru bucse (este un fel de solutie gresanta). Nu pune vaselina pe bucse pentru ca le vei reduce viata la jumatate.
Toate situatiile prezentate mai sus apar in urma suprasolicitarii trenului de rulare sau a componentelor de amortizare ale vibratiilor (tampoane motor de ex). In cazul unui condus sportiv, cumulat cu amvelope cu talon mic si presiune mare, la care se adaoga in primul rand starea drumurilor, trebuie sa te astepti des la astfel de situatii.
Te voi ajuta cu placere si cu alte raspunsuri daca acestea le consideri utile.
Salut,
Am o Alfa 147, benzina din 2003 cu 90.000 km.
Raspunsul tau mi s-a parut cel mai bine argumentat, asa ca am si eu o intrebare la care mecanicii la care am fost nu au stiut sa-mi raspunda.
Cnad merg incet in viteza I si a II a la plecarea de pe loc, la 1000 -1500 rotatii, de sub capota, se aude un zgomot ciudat, ca un "rontatit" metalic.
Initial am crezut ca e de la distributie, pe care am si schimbat-o inclusiv pompa de aer, dar zgomotul persista.
Vreo idee, de la ce ar putea fi?