Asociatia Alfa Club Romania https://www.alfaclub.ro/forum/ |
|
Reparatii Alfa 156 https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?t=376 |
Page 2 of 4 |
Author: | stoiac [ 17 May 2006, 13:57 ] |
Post subject: | |
de fapt ar fii timp dar si bani.... |
Author: | alexmirica [ 17 May 2006, 14:40 ] |
Post subject: | |
Uite cum facem: cand apare scula de curatat si reglat injectoare o sa comunic scorurile pe forum, okei? Oricum sunt preturi speciale pentru AlfaClub |
Author: | Lolo [ 18 May 2006, 23:45 ] |
Post subject: | |
alexmirica Quote: Pai da, initial om facut distributia la mecanicul meu, si cu toata priceperea lui tot vibra relantiul, si colo era nevoie de o ajustare la nivel de microni care nu pot fi atinse fara cale!
cred ca ai gresit putin unitatea de masura .. un miconu este dupa cate stiu eu 0.001 mm. Vreau sa-l vad eu pe mecanicul ala care poate regla cu o cala la micron si totusi .. ce regleaza la micron ca io n-am prea inteles. Tachetii ? sau ?
So - AI all the way!!! Nu glumesc! Poate sa fie si mecanicul mecanicilor, nu se poate fara cale! |
Author: | alexmirica [ 19 May 2006, 00:49 ] |
Post subject: | |
Asa mi-or fi zis. Daca nu s-a reusit reglatul distributiei prin aducerea la PMS (punct mort superior) si fixarea curelei la semne, ci doar cu cale (ele fixeaza axele cu came intr-o anumita pozitie foarte bine determinata)... Nu stiu ce sa zic! O fi exagerat mecanicul de a zis de microni, doar is inginer si stiu ce inseamna micron!!! Io tare m-am mirat... |
Author: | Lolo [ 19 May 2006, 08:07 ] |
Post subject: | |
alexmirica Quote: Asa mi-or fi zis. Daca nu s-a reusit reglatul distributiei prin aducerea la PMS (punct mort superior) si fixarea curelei la semne, ci doar cu cale (ele fixeaza axele cu came intr-o anumita pozitie foarte bine determinata)... Nu stiu ce sa zic!
Nici eu nu ma pricept f bine la mecanica .. dar nu prea inteleg cum regleaza cureaua la semn cu ajutorul calelor .. in fine. Cea mai subtire cala este de 0,5 mm deci iti dai seama ce a inflorit acel mecanic treaba cu micronii. Este extrem de greu la prelucrarea unei piese sa atungi precizii de sutimi .. nu de microni .. si asta la prelucrarea unei piese, .. nu reglarea unui motor. A bagat si el treaba cu micronii sa nu te miri ca a cerut probabil 100 euro sa-ti schimbe curaua.
O fi exagerat mecanicul de a zis de microni, doar is inginer si stiu ce inseamna micron!!! Io tare m-am mirat... |
Author: | alexmirica [ 19 May 2006, 09:46 ] | ||
Post subject: | |||
Aaaaa, LOL, vezi ca e o cala speciala, nu e vorba aia de LERA folosita pentru reglarea platinilor!!! Se pune pe axa cu came, e un paralelipiped din otel ce are sculptata o cama pe ea. Ei, cand o pui pe axa cu came si strangi cu suruburile, axa cu came se aliniaza dupa unghiul "sculpturii". Vezi poza de mai jos, o sa te prinzi despre ce vorbesc! Adminul.
|
Author: | Lolo [ 19 May 2006, 10:04 ] |
Post subject: | |
alexmirica Quote: Aaaaa, LOL, vezi ca e o cala speciala, nu e vorba aia de LERA folosita pentru reglarea platinilor!!!
Nu vad nici o poza
Se pune pe axa cu came, e un paralelipiped din otel ce are sculptata o cama pe ea. Ei, cand o pui pe axa cu came si strangi cu suruburile, axa cu came se aliniaza dupa unghiul "sculpturii". Vezi poza de mai jos, o sa te prinzi despre ce vorbesc! Adminul. |
Author: | Lolo [ 19 May 2006, 12:20 ] | ||||
Post subject: | |||||
madkat Quote: pai da - una e CALA de care vb alexmirica si altceva e LERA de care vb tu lolo ...
Mai mai , rau esti tu si ca sa fiu ticalos - lere exista si sub 0.5mm (ca distanta la platini la dacia 1300 era 0.4mm ) Eu am stiut f bine despre ce vb. Am atasat niste poze, cu un set de cale si de lere. Trusa de cale pe care o am eu are cea mai subtire cala de 0.5mm, cum se vede si in poza ... nu sunt 100% sigur ca nu o fi existand cale mai subtiri .. dar eu nu am vazut. Despre lere .. e altceva, cea mai subtire care o am eu e de 0.05mm, cea ce inseamna 5 sutimi, adica 50 de microni. Dar alexmirica vorbeste cred ca de alte cale, probabil un dispozitiv special pt alfa ... numa eu nu vad poza atasata de el .. cred ca am ceva problema cu exploreru..
|
Author: | Lolo [ 19 May 2006, 12:46 ] |
Post subject: | |
madkat Quote: sory ca am fost rau - sper ca nu te-ai suparat
Nu m-am suparat .. stai linistit .. nu sunt prea suparacios .. numa am zis sa lamurim treburile ma gandeam ca si alex de fapt ca e o confuzie pe undeva - si da, calele de care vb el sunt altfel decat ce ai tu (si ce stiu si eu - setul "clasic") ps - lere ai exact ca ale mele - doar ca la mine cea de 0.05 e rupta ps2 - reatasez eu poza pusa de alexmirica - poate se vede acuma - ca sincer nici mie nu mi-e f clar cum naibii arata de fapt piesele alea... Legat pe poze ... interesant ce se intampla , am vazut poza atasata de alex doar dupa ce am atasat si eu pozele, acuma cand am intrat din nou , nu le mai vad nici pe ale mele .. nush care e problema. Calele de care vb alex sunt cred facute de cei de la alfa, special pt reglarea distributiei. Eu nu sunt in domeniu .. dar nu am mai vazut asa ceva Numai bine |
Author: | alexmirica [ 19 May 2006, 17:12 ] |
Post subject: | |
Pai numai la Alfa vezi asa ceva! O deviatie cat de mica, zecimi de grad, e detectata de ECU si actioneaza in consecinta, de aici si relantiul instabil. |
Author: | Tanno_alf [ 19 May 2006, 20:56 ] |
Post subject: | |
nu va mai contraziceti in privinta unitatilor de masura ,clar e ca eu mi-am pus distributia la un service "fantoma" unde a fost reglata distributia dupa deviza :1-"ia vezi axa cu came ataca ?" 2-"da", 1-"e perfect asa" si cel care a avut de "suferit " am fost tot eu,ca,normal nu era bine ceea ce aveau in cap mecanicii si pana nu mi-au pus-o la punct la AI cu ajutorul calelor motoru mergea super intrerupt si nu ii gaseam "buba".CLZ-cand e vb de motor duceti-va la AI sa nu pierdeti BANI , timp si nervi(multi rau) |
Author: | Alexandrus [ 25 May 2006, 10:26 ] |
Post subject: | |
Am si eu citeva intrebari si decit sa deschid topic nou am zis ca mai bine sa intreb aici. Acum 2 saptamini si ceva mi-am cumparat din Germania o Alfa 156 2.0 JTS. Dealerul este Fiat Niederlassung din Wiesbaden, deci nu orice turc/rus cu autohaus. Oamenii au facut ITP la masina inainte sa o cumpar, mi-au dat lista cu tot ce are masina si ce stiu ei ca ar fi avut. Cind am cumparat-o masina avea 57000 km, acuma are 60053 km. De la bun inceput, cei de la Fiat mi-au spus ca trebuie schimbat pe spate dreapta(posibil si stinga) bratele si bucsele, ca au un mic joc. Deci asta ar fi una. Apoi, panoul ce acopera cabluri si ce mai e acolo in bord deasupra picioarelor pasagerului e rupt si cazut, trebuie si ala inlocuit. Odata ajuns in tara, dupa 2 zile a inceput sa mi se aprida becul de airbag defect atunci cind aveam pasager dreapta, se stingea dupa o perioada, apoi nu se mai stingea deloc cind aveam pasager, apoi nu se mai stingea deloc chiar nici cind nu am pasager. Ma cam enerveaza chestia asta, si trebuie sa o rezolv. E oarecum posibil sa fie si de la micul accident, singura zi cind am lasat masina in parcare in fata blocului, s-a gasit un neam prost sa imi zgirie cu nesimtire si insistenta bara fata, pina la plastic, a lucrat-o bine, ce sa mai zic. Computerul de bord imi spune ca mai am cam 15000 km pina la revizie, dar ma cam bate gindul ca dupa ce rezolv cu inmatriculare si casco sa o duc la o verificare si eventuala revizie la AI. Stiu ca ma costa mult, dar m-as simti mai bine daca as stii ca totul e OK, starea pieselor si toate cele. Plus ca masina a stat la dealer ceva vreme, si parca as schimba ulei, lichid racire, filtre. Voi ce ziceti ? Pareri ? Si ar mai fi ceva, parca nu trage cum ar trebui, nu stiu ce sa zic. Banuiesc eu ca la ITP-ul ala al lor au verificat si aia ceva pe acolo, dar pentru 1.3 tone si 165CP nu mi se pare ca merge cum ar trebui. Motorul e cam zgomotos, dar am inteles ca asa sunt astea cu injectie directa, asa ca nu stiu ce sa mai cred. |
Author: | WLF [ 25 May 2006, 10:36 ] |
Post subject: | |
Becul de la airbag mi s-a aprins cateva minute dupa ce au coborat masina de pe platforma, cand mi-au adus-o. L-am resetat de vreo 3-4 ori si degeaba. Cred ca voi acoperi cu banda neagra becul ca sa nu il mai vad in bord. Pe tester imi zice eroare necunoscuta, asa ca nu am cum sa o localizez. Masina trebuie sa traga, e puternic motorul. Are zgomot, dar mai mult e un zumzait ca de diesel dar mai atenuat. Oricum, in turatii suna frumos. Eu am avut ceva probleme cu becul check-engine, mi se aprindea si mergea masina in regim de avarie, si pana la urma s-a dovedit a fi o banala masa nestransa bine, pe compresorul de la clima, care cred ca mi-a fost desfacuta cand am schimbat o conducta. |
Author: | Alexandrus [ 25 May 2006, 11:39 ] |
Post subject: | |
Dap, zgomotul de motor e exact cum spui tu, si de tras...nu stiu ce sa zic, la inceput nu prea tragea, m-am gindit ca poate fiindca a stat mai mult fara a fi pornita acolo la dealer. Acuma trage ceva mai bine ca la inceput, dar tot ma roade sa o duc la tester, nu stiu ce sa zic. Cit despre airbag, era OK pina sa merg prin tara, cred ca asta e modul ei de a imi arata ca nu ii place deloc pe drumurile noastre. |
Author: | Tupac [ 25 May 2006, 12:11 ] |
Post subject: | |
Nu cumva referitor la tras, resimti incalzirea din ultima perioada? Se stie ca pe racoare masina trage mai bine, acuma ia numai aer cald... |
Author: | Alexandrus [ 25 May 2006, 12:52 ] |
Post subject: | |
Sincer, nu stiu, dar daca ma duc sa repar chestia cu airbag-ul si cu panoul ala, ii rog sa o bage pe tester sa vad ce si cum, sa fiu eu impacat. |
Author: | mihai65 [ 26 May 2006, 20:54 ] |
Post subject: | |
salut azi am fost la service laAI (Autoroma) pt climatizare. Ei au o colaborare cu o firma de frig care fac si auto. verificare +incarcat cu R134A =98RON inclusiv TVA acum totul e OK Daca tot am fost la AI am bagat-o si pe tester si totul e OK nu sunt erori Cu ocaziaasta l-am cunoscut si pe directorul lor de service ,un tip de nota 10 care este si pasionat de alfa (i-am lasat si ceva pliante de la noi cu alfa club) Din discutii am atins si problema distributiei la alfa si imi spunea ca a avut ceva cazuri de rupere a curelei inainte de termenul de schimb(40k) si la majoritatea a cedat rola intinzatoare din plastic si e bine de verificat pe la 25-30k aceea rola, vizual,daca cumva si-a format un "sant"trebuie schimbata distributia. oricum apropo de discutia cu reglajul distributiei intradevar fara cale de blocare nu se poate(admine, in cont o bere in sept. ) dar sigur cind voi schimba distributia o sa particip activ ca sunt tare curios |
Author: | Alexandrus [ 26 May 2006, 21:10 ] |
Post subject: | |
Inca o intrebare : prin Bucuresti e cineva care poate sa-mi faca o legatura la AutoItalia ? Am pe scara un vecin care lucreaza la AI, dar se ocupa de motociclete Honda mai mult(nu vad ce legatura are Honda cu auto italiene, dar....). Nu de alta, dar pe linga chestiile enumerate mai sus am mai observat inca citeva, si anume o vibratie in spate undeva, cind ascult muzica cu bass pe +5, si vreau sa imi scot carkit-ul Nokia ca nu am nevoie de el si nici codul nu il stiu, vreau sa fac curata masina A, plus ca de azi nu mai am decit o cheie la masina, si aia cu butonul de deschidere/inchidere striat, asa am primit-o. Pe aia buna m-a mincat undeva sa o desfac, si am facut-o muci, am pastrat din ea doar bateria si emblema aia mica AR |
Author: | mihai65 [ 27 May 2006, 19:14 ] |
Post subject: | |
azi am inlocuit bujiile si filtrul de aer ,deja alta viata costuri bujii(iridium) 480ron filtru aer 64ron manopera 0 lei(le-am inlocuit singur) |
Author: | alexmirica [ 27 May 2006, 20:25 ] |
Post subject: | |
Au fost bune bujiile? Sa-ti fie de bine!!! @Alexandrus: La AI pot sa vorbesc io, despre ce e vorba??? |
Author: | mihai65 [ 27 May 2006, 20:36 ] |
Post subject: | |
super ok motorul porneste la "sfert" plus ca si sunetul s-a schimbat |
Author: | Alexandrus [ 28 May 2006, 01:57 ] |
Post subject: | |
Nene admin, pai la AI imi trebuie urmatoarele : Faza 1 : - set chei noi - tester(verificat mai tot) si rezolvat problema cu airbag - scos carkit + curatat urme - inlocuit/reparat panoul de care vorbeam, de sub bord - verificat ce vibreaza prin masina la volum pestre 40 si bass mai ridicat(asta as putea sa o fac si la baieti care instaleaza sisteme auto si alarme and stuff, stiu unii chiar meseriasi, dar parca nu i-as lasa sa-si bage nasul prin masina mea) Faza 2 : - schimb bucse si ce mai trebuie pe spate, ca deja la inspectia tehnica periodica la nemti mi-au zis ca au mic joc, si daca le mai tin asa prin gropile noastre poate mai stric si amortizoarele - revizie, pe cit posibil, adica schimb filtre(aer, polen, etc), ulei, lichid racire motor, bujii(asta ceva mai tirziu, adica in momentul in care o sa am bani). Sunt convins ca nemtii NU sunt neseriosi, si daca scrie acolo ca revizia urmatoare e peste 15k km, atunci chiar asa e, dar cine stie cit a stat masina sub cerul liber, si prefer sa stiu eu ce am facut si cind, sa nu am dupa aia surprize neplacute si sa ma dau cu capul de pereti. Daca ma poti ajuta cu ceva, iti super multumesc si dau eu beri multe |
Author: | Tupac [ 28 May 2006, 07:10 ] |
Post subject: | |
Eu sincer, m-as duce la AI doar pentru tester. Restul poti sa le faci foarte bine oricunde si MULT mai ieftin zic eu. |
Author: | alexmirica [ 28 May 2006, 09:28 ] |
Post subject: | |
da... pentru primele 2 te rezolv io... da-mi PM sau vb pe ymess pentru consumabile si piese... iti dau io piese ieftin si service la fel! |
Author: | Alexandrus [ 28 May 2006, 12:26 ] |
Post subject: | |
Super, atita vreme cit totul e facut OK nu trebuie neaparat sa fie facut la AI. Atunci vb. pe YM, multumesc |
Page 2 of 4 | All times are UTC+03:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |