It is currently 20 Nov 2024, 20:37

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 49 posts ]  Go to page Previous 1 2
Author Message
 Post subject:
PostPosted: 06 Dec 2007, 15:25 
Offline
User avatar

Joined: 11 Jan 2006, 12:06
Posts: 2128
Location: Brasov
Ok. Vad ca nu se gasesc explicatii sau sugesti coerente. Voi incerca sa va explic in linii mari cam care este treaba in diferite situatii si care este combinatia ideala. Dau exemple generale pentru ca in particular solutiile difera la fiecare model.

1. arcuri scurte cu amortizoare stock, articulatii stock, jante si dimensiune gume stock.
Avantaje:
-masina arata mai sportiv
Dezavantaje
-garda la sol te va chinui prin traficul urban plin de capcane
-dinamica masinii in conditii de drum virajat este diminuata pentru ca se modifica ungiurile rotilor (veti observa ca amprenta de aderenta a pneurilor se distribuie catre interior)
-scade durata de viata a amortizoarelor datorita faptului ca nu isi mai fac complet cursa

2. arcuri scurte, jante cu 2"-3" mai mari si gume mai late cu talon mai mic, restul stock
Avantaje:
-aspect sportiv
-se imbunatateste dinamica datorita faptului ca fortele laterale exercitate pe viraje afecteaza mai putin amprenta de aderenta a gumelor (obligatoriu trebuie reglate custom unghiurile rotilor)
Dezavantaje:
-aceeasi poveste cu garda la sol
-se adaoga si riscul mult mai mare de a schimba frecvent gume sau jante datorita gropilor
-aceeasi poveste legata de durata de viata a amortizoarelor
-diferenta dinamica a masinii fata de setarea stock nu este evidenta in raport cu costurile (150-180 euro arcuri, 500-1500 euro jante, 400-700 euro pt gume)

3. arcuri sport, amortizoare sport, jante si gume mai mari, restul stock
Avantaje:
-incepe sa se simta imbunatatiri evidente fata de dinamica stock a masinii
-faza cu aspectul sportiv
-creste viteza de abordare a virajelor
Dezavantaje:
-investitie deja ridicata (un total mediu de 2500 euro)
-gropile devin principalul dusman al rinichilor tai si ai masinii in viata de fiecare zi
-bucsele, pivotii si tampoanele de la motor si cutie vor deceda prematur
-caroseria este supusa la forte mai mari datorita vibratiilor si a faptului ca va trebui sa suporte in caroserie sarcinile la care este supusa masina pe viraje la viteze mari.
-trebuie sa va ganditi deja la investitii in aerodinamica deoarece garda la sol coborata si rigiditatea crescuta a structurii fac masina sa fie instabila la viteze mari. Curentii de aer care trec pe sub masina, pe laterale si pe deasupra ei exercita forte de apasare foarte mari care se pot simti de la viteze de peste 120 km/h. Faptul ca amortizarea denivelarilor este diminuata de cursa scurta a amortizoarelor, arcurilor si ale talonului amvelopelor "arunca masina" la fiecare denivelare iar pe viraje poti pierde foarte repede controlul daca treci peste o mica denivelare. Din acest motiv trebuie inceput set-up-ul aerodinamic.
Splitter sub bara fata care are rolul de a creea apasare pe puntea fata si de a distribui curentii de aer peste bosajele aripilor.
Praguri laterale cu canale de dirijare ale aerului peste bosajele aripilor spate
Difuzor aer sub bara spate care preia curentii de aer de sub masina si i transforma in curenti laminari (fara acel difuzor se creaza turbulente de aer sub bara si ridica puntea spate la viteze mari)
Eleron pentru a ceea forta de apasare pe puntea spate la viteze de peste 90 km/h
Pentru aerodinamica masinii ar fi bine sa incercati sa nu folositi solutiile tunerilor din fata blocului ci marci consacrate in acest job (Autodelta, Novitec, Zender - recomand Zender pentru ca dezvolta kiturile agreeate de casa Alfa si sunt dezvoltate impreuna)

4. Solutia ideala
-Arcuri sport si amortizoare sport (recomand arcuri Eibach sau H&R si amortizoare Bilstein sau Koni)
sau amortizoare coilover - sistem de amortizoare cu arcuri la care se poate regla inaltimea si duritatea (recomand Bilstein sau KW)
-Jante cu 2-3 inch mai mari (diametrul final al rotii nu trebuie sa il depaseasca pe cel stock) plus gume cu profil sport si aderenta ridicata la viteze mari (Good Year Eagle F1 GSD3 de ex)
-bucse de polioretan (powerflex) pentru toate punctele de articulatii
-tampoane pentru motor si cutie cu consitenta dura
-bara de rigidizare pentru puntea fata si spate (reduce torsionarea caroseriei pe viraje si creste simtitor comportamentul dinamic)
-bare de stabilizare pentru ambele punti
-kit aerodinamic
-sistem de franare imbunatatit (discuri mai mari pe fata, etrieri cu minim 4 pistonase, furtune de frana cu manson metalic, lichid de frana DOT 5)

Avantaje:
-comportament dinamic apropiat de cel al masinilor de competitie
-viteza ridicata substantial fata de cea stock in abordarea virajelor
-faza cu aspectul daca mai conteaza mentionat

Dejavantaje
-buget deja foarte mare
-nu mai exista ideea de confort nici daca treci peste o pasta de pix
-nu va merge nici un sex slab cu tine mai mult de 10 km
-vei merge mai des la dentist dar macar se sparg singure pietrele de la rinichi
-intretinerea unei astfel de configuratii in Bucuresti te va transforma intr-un sclav al masinii (deci adio familie, copii, caine, bere, femei)
-si multe altele :)

Dupa ce faci toata povestea asta iti vei da seama ca alfa ta 1,6 TS de 105 CP trebuia sa fie de fapt GTA ca sa merite asa ceva si vei vrea sa umblii la motor... dar asta intr-un alt episod :D

Ca si concluzie. Masina este bine sa ramana stock asa cum au gandit acei cateva sute de macaronari, eventual doar cu niste jante mai mari si gume mai late dar in limitele date de producator. Nu exista solutii intermediare pana la varianta ideala. Aceasta din urma este dedicata pasionatilor de curse pe circuit sau celor care calatoresc mult pe drumuri bune, Deci exclus pentru cei care folosesc o alfa 90% din timp in Bucuresti.

A, inca ceva, vorbesc din experienta... carti nu prea am gasit :)

_________________
Razvan Patrascu

-------------------------------------
Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 120 CP
Alfa Romeo GTV V6 3.2 270CP
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 101CP
Alfa Romeo 33 boxer 1.7 16V QV 140CP
Ex. Alfa Romeo GTV V6 2.0 Turbo 240CP


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 06 Dec 2007, 15:46 
Offline
User avatar

Joined: 11 Jan 2006, 12:06
Posts: 2128
Location: Brasov
Rigidizarea caroseriei cu bare fara a ajunge la amortizoare si arcuri + bucse va trasnmite toate fortele in acestea din urma. Masina nu va mai "ondula" pe drum dar va topai neregulat pentru ca toate fortele se descarca in arcuri si amortizoare, gandite cu o cursa mai lunga pentru preluarea acestora. Deci nu faci nici o mare branza. Este simplu.... TOTUL SAU NIMIC.

_________________
Razvan Patrascu

-------------------------------------
Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 120 CP
Alfa Romeo GTV V6 3.2 270CP
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 101CP
Alfa Romeo 33 boxer 1.7 16V QV 140CP
Ex. Alfa Romeo GTV V6 2.0 Turbo 240CP


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 06 Dec 2007, 16:47 
Offline
User avatar

Joined: 10 Nov 2006, 12:44
Posts: 1212
Car: '04 147 1,6 TI
Location: Villach
Quote:
-trebuie sa va ganditi deja la investitii in aerodinamica deoarece garda la sol coborata si rigiditatea crescuta a structurii fac masina sa fie instabila la viteze mari. Curentii de aer care trec pe sub masina, pe laterale si pe deasupra ei exercita forte de apasare foarte mari care se pot simti de la viteze de peste 120 km/h. Faptul ca amortizarea denivelarilor este diminuata de cursa scurta a amortizoarelor, arcurilor si ale talonului amvelopelor "arunca masina" la fiecare denivelare iar pe viraje poti pierde foarte repede controlul daca treci peste o mica denivelare. Din acest motiv trebuie inceput set-up-ul aerodinamic.
Splitter sub bara fata care are rolul de a creea apasare pe puntea fata si de a distribui curentii de aer peste bosajele aripilor.
Praguri laterale cu canale de dirijare ale aerului peste bosajele aripilor spate
Difuzor aer sub bara spate care preia curentii de aer de sub masina si i transforma in curenti laminari (fara acel difuzor se creaza turbulente de aer sub bara si ridica puntea spate la viteze mari)
@firestarter sunt de acord cu ce ai spus tu mai putin cu pasajul de mai sus.
La o masina cu garda la sol redusa inseamna aer mai putin intrat sub masina, deci Lift mai mic!!! Turbulentele create la evacuarea aerului in spate exista si in cazul garzii la sol stock. Un extractor (sau difuzor de aer) intradevar face treaba buna, insa investitiile in inbunatatirea aerodinamicii la o masina de strada mi se par fix bani aruncati pe fereastra.

Din ce stiu eu confortul are mai putin de suferit in cazul montarii unui set de arcuri+amortizoare sport decat doar in cazul montarii arcurilor.

_________________
ex. Alfa 156 1.8 TS
ex. Alfa 147 1.9 JTD
ex. Alfa Spider 3.0 V6
Alfa 147 1.6 TI


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 06 Dec 2007, 17:07 
Offline
User avatar

Joined: 11 Jan 2006, 12:06
Posts: 2128
Location: Brasov
Dany, importanta imbunatatirii aerodinamicii este necesara pentru ca articulatiile devin mai rigide iar masina are tendinta de a se desprinde mai usor de sol. Cursa redusa a articulatiei face ca de multe ori pe viraje sa ramai cu roata spate de pe interiorul curbei in aer sau cu mai putin grip. La drum drept si viteze mari orice denivelare te poate arunca de pe drum daca nu ai forta de apasare pe punti. Este exact motivul pentru care masinile de competitie au toate acele aripi si aripioare pe ele. Legat de partea cu arcurile si amortizoarele. Confortul este clar diminuat in acest gen de set-up pentru ca arcurile sunt mai dure, cursa este mai scurta iar amortizoarele la randul lor au cursa mai scurta si presiunea mai mare. Cand pui doar arcuri pe amortizoare stock se folosesc doar 2/3 din cursa amortizorului insa eficienta este mai scazuta fata de configuratia stock.

Probabil ca pentru cei care nu ma cunosc sau sunt mai noi pe forum toate aceste cuvinte par greu de crezut.
experienta mea in aceste lucruri consta in modificarea unei alfa 33 (am facut diferite greseli de set-up din care am invatat), modificarea Alfei GTV (sunt aproape de "varianta ideala" insa abia saptamana viitoare sper sa scot masina din service si sa vad efectele. In plus sunt pilot de karting si detin un kart de competitie la care i fac singur set-up-ul. Am tot felul de bare la cadru pe care le scot sau le adaog, reglaje de unghiuri, presiuni de roti pentru diferite tipuri de gume etc. Pe langa toate astea, in 1997 am facut o scoala de pilotaj unde am studiat aerodinamica, sunt pilor de aeronave ultrausoare de vreo 10 ani iar tatal meu a fost pilot la Tarom, motiv pentru care aerodinamica se gasea in majoritatea cartilor din biblioteca de acasa. :) Pot sa mai adaog si niste timp petrecut pe la garajul lui Gunter Graef care mi-a explicat destul de multe cu exemple concrete pe masina lui de competitie, Toyota Celica. La fel si de la o alta cunostinta a pe a carui masina eram trecut ca si partener acum cativa ani. Dan Gartofan cu al lui Seat Cordoba WRC.

Deci sper sa ma credeti pentru ca ideea este sa luati cuvintele mele ca pe niste sfaturi cat de cat coerente si sa nu faceti greseli care sa va coste mai mult decat e cazul.

_________________
Razvan Patrascu

-------------------------------------
Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 120 CP
Alfa Romeo GTV V6 3.2 270CP
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 101CP
Alfa Romeo 33 boxer 1.7 16V QV 140CP
Ex. Alfa Romeo GTV V6 2.0 Turbo 240CP


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 06 Dec 2007, 17:19 
Offline
User avatar

Joined: 10 Nov 2006, 12:44
Posts: 1212
Car: '04 147 1,6 TI
Location: Villach
Razvan apreciez backgroundul tau in setari, insa sa nu uitam totusi ca vorbim de o masina de strada unde trebuie sa faci compromisuri.

La buget maxim, performanta maxima, confort minim sunt perfect de acord cu ce ai spus tu, insa nu cred io ca o sa simta cineva prezenta unui difuzor de aer pe sosele. Vitezele la care isi fac simtita prezenta jucariile aerodinamice sunt de obicei atinse numai pe autostrada.

PS: Mi-ar place sa stam mai mult de vorba, pentru ca aerodinamica e partea despre care am citit cel mai mult in timpul liber. Intamplator am avut tangente cu domeniul asta si in anul 1 de facultate (de fizica daca pare relevant).

_________________
ex. Alfa 156 1.8 TS
ex. Alfa 147 1.9 JTD
ex. Alfa Spider 3.0 V6
Alfa 147 1.6 TI


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 06 Dec 2007, 17:38 
Offline
User avatar

Joined: 11 Jan 2006, 12:06
Posts: 2128
Location: Brasov
Setarile aerodinamice devin extrem de importante intradevar la viteze de peste 200 km/h insa cu cat creste viteza cu ata suprafetele acestor elemente se modifica. Masinile de strada au aceste kituri aerodinamice calculate sa fie eficiente incepand cu viteze de 120 km/h. Ca sa iti dau en exemplu banal, cand mergi cu masina, scoate mana pe geam si pozitioneaza palma paralel cu solul dupa care rotesteo in sus sau in jos cateva grade. De la viteze de 40 km/h deja simti forta de apasare a aerului exercitata asupra mainii. Acum pur si simplu incearca sa iti imaginezi cate kgf exercita curentii de aer asupra unui eleron. Legat de difuzorul de aer, exact cum spunea si Madkat, reducerea distantei dintre podeaua masinii si sol creeaza portanta. Curentii de aer au viteza mai mare datorita presiunii crescute fata de o garda mai mare la sol. Acei curenti de aer vor cauta sa se descarce cat mai repede iar prima zona in care gasesc loc este partea din spate a masinii intre articulatiile puntii si bara. Acolo se creeaza un curent turbionar denumit rotor si care "impinge" in sus spatele masinii. Difuzorul practic preia curentii de aer si i transforma in curenti laminari. Se scurg fluent pe peretele difuzorului iar lamelele verticale au rolul de directionare a aerului. Daca privesti orice filmare intr-un tunel aerodinamic unde sunt testate astfel de elemente o sa observi exact modul in care curentii se descarca de pe caroserie. Intradevar, in conditiile legale de trafic, nu ai de ce sa pui difuzor de aer insa discutia vis a vis de set-up-ul aerodinamic al masinii este legata strict de modificarea sistumului de amortizare. Am dat exemple de situatii iar ultimul tip de set-up impune astfel de modificari. Este clar ca nu bagi atatia bani intr-o masina, sa i schimbi amortizoare, bucse si alte elemente doar ca sa povestesti limii ce are masina ta. O faci pentru ca alergi cu ea. Pe drumuri publice, pe circute etc. Eu m-am apucat de partea asta la GTV pentru ca vreau sa o scot mai des pe circuit (cel mai devreme in Februarie in grecia) si pentru ca merg prin tara ceva mai putin ortodox :D In decembrie ma mut inapoi la Brasov dupa 10 luni de chin in Bucuresti asa ca ma voi bucura din plin de serpentine si toate cele :)

PS. Daca mai esti prin romania mi-ar face placere sa ne cunoastem. Mi-au spus baietii ca ai venit la o intalnire insa cum eu am ambele masini in service nu am reusit sa ajung.

_________________
Razvan Patrascu

-------------------------------------
Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 120 CP
Alfa Romeo GTV V6 3.2 270CP
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 101CP
Alfa Romeo 33 boxer 1.7 16V QV 140CP
Ex. Alfa Romeo GTV V6 2.0 Turbo 240CP


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 06 Dec 2007, 18:43 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15258
Car: 115/960
Location: Bucuresti
eh, acum ma intelegeti de ce am pus si difuzor de aer sub bara spate cand am montat arcurile sport :lol:
no, really, super interesanta discutia si sfaturile emise, insa tot din experienta o sa va vorbesc si eu: arcuri scurte (nu exagerat de scurte: ex meu, -30mm) pe amortizoare stock, in combinatie cu niste jante de dimensiuni decente (ex meu: 7x17") si incaltate cu niste gume bune (ex meu: GY Eagle F! GS-D3). schimba complet comportamentul masinii stock! Si madkat (ca tot ca participa activ aici la discutie) poate confirma asta odata cu tura de la felix, cand inainte sa intru in curba se astepta ca masina sa zboare de pe sosea si cu toate astea a ramas perfect pe trasa.. plus rezultatul obtinut la Arad pe circuit in fata tuturor celorlalte masini cu motoare mult mai puternice dar cu suspensie stock (exceptand aici masina lui Razvan, care desi stock, stim cu totii ce inseamna un GTV, mai ales in configuratia lui Razvan, plus calitatile sale de pilot). Atentie insa, ca efect negativ intradevar va pot spune ca amortizoarele vor avea o viata mai scurta (eu personal nu am intampinat problema asta..ce-i drept nici nu am mai tinut mult masina, si in plus am avut foarte mare grija de ea), iar gumele vor avea o uzura accentuata spre interior (ei bine, asta am vazut-o cu ochii mei!)

_________________
4C | Spider S4 2.0
ex Stelvio 2.0T | GTV 916 3.0 V6 | GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 06 Dec 2007, 19:00 
Offline
User avatar

Joined: 11 Jan 2006, 12:06
Posts: 2128
Location: Brasov
Am omis un aspect important in discutie. Este foarte important de stiut ca cele spuse mai sus sunt niste situatii generale. De ex o masina care are punte independenta pe spate se comporta diferit cu aceleasi setari fata de o masina cu punte rigida. Difera comportamentul si in functie de configuratia caroseriei. De ex o alfa GTV nu are nevoie pe spate de "suport de ciorapi" pentru ca puntea spate este construita pe un cadru de aluminiu iar caroseria este extrem de inchegata, motiv pentru care este si portbagajul minuscul. Nu acelasi lucru este valabil insa la un 156 sau 156 SW care are structura mai elastica si permite schimbari ale centrului de greutate mai evidente. Fiecare masina are comportament diferit asa ca incercati sa studiati foarte in detaliu problema, eventual si pe forumuri din alte tari unde veti gasi oameni care au facut asta pe modelul de care sunteti interesati. La noi sunt cateva exemple pentru 147 (masina lui Aicu, cea a lui Horia, cea a lui Allex etc). Pentru 156 nu stiu decat un GTA SW care are modificari la acest capitol, cel a lui Vlad Huidu. Ar mai fi si fostul lui 156 2.0 TS care statea bine pe strada. oricum ar fi, cautati sa vedeti ce anume vreti sa obtineti de la masina si sa o setati pentru acel lucru. Nu aruncati banii aiurea doar pentru impresia artistica pentru ca poate sa se lase cu accidente la un moment dat daca stricati dinamica masinii.

_________________
Razvan Patrascu

-------------------------------------
Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 120 CP
Alfa Romeo GTV V6 3.2 270CP
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 101CP
Alfa Romeo 33 boxer 1.7 16V QV 140CP
Ex. Alfa Romeo GTV V6 2.0 Turbo 240CP


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 06 Dec 2007, 19:10 
Offline
User avatar

Joined: 01 Apr 2007, 20:53
Posts: 445
Location: oradea
deci concluzie
la rotile mele de 225/35/18 ajunge doar arcuri sport fara telescoape sport,numa pt look ma intereseaza,avand in vedere ca in 2 ani si ceva deabea am 10.000 km rulati in tara,deci foarte putin km fac cu ea,nare rost sa bag 1ooo si ceva de euroi ca sa arate ca si cum arata cu niste arcuri sport de maxim 150 de euro,corect? :idea:


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 07 Dec 2007, 13:03 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15258
Car: 115/960
Location: Bucuresti
firestarter Quote:
La noi sunt cateva exemple pentru 147 (masina lui Aicu, cea a lui Horia, cea a lui Allex etc).
Pay hai sa le luam pe rand:
Aicu: arcuri sport, amortizoare stock, jante 18", gume GY Eagle F1 GS D3, strutbars fata/spate
Alexx (nu Allex care nu are nici o treaba cu discutia de aici): arcuri sport, amortizoare stock, jante 17", strutbar fata
abia la Horia se schimba putin datele problemei, suspensie sport completa, bari antirului etc..

_________________
4C | Spider S4 2.0
ex Stelvio 2.0T | GTV 916 3.0 V6 | GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 07 Dec 2007, 13:24 
Offline
User avatar

Joined: 11 Jan 2006, 12:06
Posts: 2128
Location: Brasov
Exact, deci ar putea exista termene de comparatie intre diferite setari.
legat de masina lui Alex Tanza, amortizoarele nu sunt stock ci sunt Novitec KW din cate stiu eu.
Oricum, o sa vad si eu pe pielea mea care este diferenta cu configuratie sport completa fata de stock la GTV. Mai am de schimbat doar bucsile cu cele powerflex ca sa ajung la faza finala. Legat de aerodinamica, ma tot chinui sa iau din anglia restul kit-ului Zender (acum am doar eleronul) insa nu vor aia sa trimita in romania ca cica iese prea scump transportul. Oricum, o sa va impartasesc impresiile dupa ce scot masina din service (amortizoare bilstain B6, arcuri Eibach, strout bar wiechers, eleron zender, jante 17" Alfa Romeo Sport Cup) La GTV nu exista set-up mai sport decat cel de fabrica pentru barele de stabilizare asa ca alea raman stock. Oricum, ca si diametru sunt mai mari decat cele de pe 147, 156 asa ca isi fac treaba ok.

_________________
Razvan Patrascu

-------------------------------------
Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 120 CP
Alfa Romeo GTV V6 3.2 270CP
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 101CP
Alfa Romeo 33 boxer 1.7 16V QV 140CP
Ex. Alfa Romeo GTV V6 2.0 Turbo 240CP


Last edited by firestarter on 07 Dec 2007, 13:43, edited 1 time in total.

Top
   
 Post subject:
PostPosted: 07 Dec 2007, 15:10 
Offline

Joined: 19 May 2006, 12:20
Posts: 422
Location: Bucuresti
baubau_23 Quote:
Dany Quote:

6)daca o bagi la curse toate cele de mai sus banui ca isi merita banii,dar daca numa la liniute nai nevoie de suspensie sport ca nu o sa prinzi mai repede suta cu ea pe masina


p.s. PAREREA MEA


pot sa contrazic si eu afirmatia asta?!? :lol: :lol: :lol:

_________________
"La potenza e' nulla senza controllo"


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 07 Dec 2007, 16:07 
Offline

Joined: 19 May 2006, 12:20
Posts: 422
Location: Bucuresti
ALXege Quote:
firestarter Quote:
La noi sunt cateva exemple pentru 147 (masina lui Aicu, cea a lui Horia, cea a lui Allex etc).
Pay hai sa le luam pe rand:
Aicu: arcuri sport, amortizoare stock, jante 18", gume GY Eagle F1 GS D3, strutbars fata/spate
Alexx (nu Allex care nu are nici o treaba cu discutia de aici): arcuri sport, amortizoare stock, jante 17", strutbar fata
abia la Horia se schimba putin datele problemei, suspensie sport completa, bari antirului etc..

Mersi pt amintire. N am mai fost de mult prin club... Legat de suspensii.. eu ce sa zic.. iubesc configuratia mea.. rigida-confortabila inalta-joasa etc.. :lol:
Dar vorba aia nu o recomand tuturor.. ca dupa aceea despre ce s ar mai discuta? :roll:

Iar despre 156 le tau (sa l stapanesti sanatos) eu cred ca bine ar fi sa o aduci la zi, adik.. masina nu e noua deci tre sa aibe o bucsa mai uzata un amortizor care lacrimeaza... Cel mai bine este sa o aduci la zi.. deja aia o sa fie o diferenta mare. Apoi niste jante pe 17" cu anvelope 215/45 cred ca maximul pe care il doresti ( 18-19-20) nu le vad rostul.. sunt pierderi la acceleratie pt un surplus la viteza max. si este si ilegal. Daca masinile noastre aveau nevoie de 18 s ar fi ocupat fabrica de asta.
Filtru de aer iti recomand de la K&N sau BMC dar stock, in cutie.. iar cat despre evacuare... daca nu o faci toata o faci degeaba iar ca sa o faci pt zgomot (sunet) atunci mai bine o scoti de tot. + ca partea cea mai importanta este si ultima pe care o schimba lumea (galerie+kat).

In rest foloseste banii pe benzina.. Have fun!

_________________
"La potenza e' nulla senza controllo"


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 14 Dec 2007, 00:55 
Offline
User avatar

Joined: 02 Dec 2006, 00:02
Posts: 677
Location: Baia Mare
Deci parerea mea ar trebui sa iti pui suspensie sport...cand am condus la inceput alfa cu suspensie stock si jenti pe 16 si am vazut cum sta in curbe am ramas impresionat...de o luna am cumparat un seat leon 1.9 tdi cu suspensie sport cu jenti pe 15 care ma blocat...sta mult mai bine decat alfa in viraje...desi simt fiecare denivelare..parerea mea e ca suspensia sport si-ar merita fiecare ban

_________________
Alfa Romeo GT 2.0 JTS 165cp
ex:Seat Leon 1.9 TDI 2001 110cp+
ex:Skoda Octavia 1.9 TDI 2007 105cp
ex:Audi A6 2.7 quattro 2006 180 cp
ex:Alfa 155 1.9 TD 1993 90cp
ex:Alfa 156 1.9 JTD 2002 115 cp


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 14 Dec 2007, 19:21 
Offline
User avatar

Joined: 11 Sep 2006, 15:54
Posts: 1018
Location: Oradea
Parerile sunt impartite, evident.

PS: Nu pot decat sa-i multumesc lui Razvan pentru expunerea sa cat si pentru modul in care a facut-o. Avem multe de invatat unii de la altii, cred ca sunteti toti de acord cu acest lucru, iar astfel de dezbateri ne aduc un plus de experienta. Dar totul este relativ, de la masina la masina, de la buget la buget, etc. Cred ca si asta incerca Razvan sa spuna printre randuri. E bine de stiut cum putem upgrada masinile noastre atunci cand si bugetul ne permite.

Bani multi si spor la treaba tuturor. :wink:

_________________
Alfa Romeo 155 Q4 '95 WB
Alfa Romeo per sempre !


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 15 Dec 2007, 13:17 
Offline
User avatar

Joined: 10 Aug 2006, 17:06
Posts: 714
Location: London
Nicorec Quote:
...de o luna am cumparat un seat leon 1.9 tdi cu suspensie sport cu jenti pe 15 care ma blocat...sta mult mai bine decat alfa in viraje...
Nu stiu daca diferenta e chiar atat de mare; poate daca alfa cu care ai mers avea o suspensie f uzata, atunci mai da.

Acum....intrebarea mea ar fi urmatoarea: daca sw`ul meu are o suspensie f rigida, sta tzapana pe sosea, incaltata fiind cu teledial`uri de 16 si gume nokian sau goodyear ventura (dupa anotimp) ...cat de rigida poate sa devina daca ii montez arcuri sport si eventual telescoape sport ...intr`o combinatie cu jante de 17 ? My point is: oricum conduc o masina rigida, in care simt si gropi, si mine de pix, si mai stiu eu ce...atunci daca tot e rigida masina, de ce sa nu fie putin mai rigida insa avand piese cu un plus calitativ pe ea, dobandind astfel imbunatatiri dinamice substantiale ?

PS: ce parere aveti de kiturile de suspensie de pe alfisti.net ? pret & perf.; dar despre jantele de acolo ?

_________________
Alfa Romeo 156 sw 1.9 jtd - 140 cp
"Sa iti iei Alfa Romeo este ca si cum ai avea prietena stripteuza: toata lumea considera ca e proasta dar toti te vor invidia"


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 15 Dec 2007, 14:46 
Offline
User avatar

Joined: 21 Aug 2007, 16:46
Posts: 1019
Si eu ma gandesc serios sa iau kit de suspensie si jante de pe alfisti.net.

Eu voi opta pentru kit-ul Eibach ProSystem Fahrwerk (600eur) pentru ca mi se pare cel mai bun pret raportat la ce obtin odata cu montarea lui: in primul rand cobor masina cu 30mm /45mm (sunt doua variante pe site) si am o suspenise mai sportiva decat stock, completa si nu exagerata cat sa imi blestem zilele prin Bucuresti (si asa injur destul si acum).
Sunt aproape de B8 sprint din ce am inteles, din pacate nu am reusit sa le si vad montate pe vreo masina sa le simt, iar ca bani fa calcul ca un set de B8-uri plus arcuri Eibach sau H&R -30mm (179eur) te duc pe la 860eur.

Asa ar merita si un kit cu suspensie reglabila Koni sau Bilstein, dar gandeste-te la rezultatul final: mai bine iei kit-ul Eibach si sa mai umbli la motor (turbina :wink:) decat sa ai doar suspensie reglabila.

Referitor la jante mai trebuie sa aflu greutatea unei jante N8, pentru ca pretul este foarte bun, comparabil cu Alessio Monza (asta daca vrei spitate) si la jumatate de pret fata de ce vroiam initial: OZ Racing Ultraleggera.

_________________
Audi S3 1.8T
Ex: BMW 120i E87 silver
Ex: Alfa Romeo 156 TI 2.4 JTD 20V matt black
Ex: Alfa Romeo 156 2.4 JTD 10V black
Ex: Alfa Romeo 156 1.9 JTD 8V blue-cosmo

Live to drive, drive to live


Top
   
 Post subject: salurare
PostPosted: 16 Dec 2007, 09:32 
Offline

Joined: 02 Aug 2006, 11:31
Posts: 67
Location: oradea
referitor la suspensii sport pot sa va spun din propria experienta ca fac toti bani dar iti si blestemi zilele. eu pe 145 am avut kony reglabile virful de gama si nu as mai vrea pe romania asa ceva doar daca tin masina ptr circuit. Nin cauza drumrilor din rol am ajuns sa am dureri de coloana asa ca pe viitor nu voi mai opta decit in cazul in care voi avea o maina secundara doar ptr figuri.
sa auzim numai de bine.[/i]

_________________
SpeedLover
Alfa Romeo 156 sw Selespeed
Ex, AR 145 1.7 16v


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 05 Jan 2008, 23:33 
Offline
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 02:06
Posts: 527
Location: Sebes-Alba
Quote:
3. arcuri sport, amortizoare sport, jante si gume mai mari, restul stock
Avantaje:
-incepe sa se simta imbunatatiri evidente fata de dinamica stock a masinii
-faza cu aspectul sportiv
-creste viteza de abordare a virajelor
Dezavantaje:
-investitie deja ridicata (un total mediu de 2500 euro)
-gropile devin principalul dusman al rinichilor tai si ai masinii in viata de fiecare zi
-bucsele, pivotii si tampoanele de la motor si cutie vor deceda prematur
-caroseria este supusa la forte mai mari datorita vibratiilor si a faptului ca va trebui sa suporte in caroserie sarcinile la care este supusa masina pe viraje la viteze mari.
-trebuie sa va ganditi deja la investitii in aerodinamica deoarece garda la sol coborata si rigiditatea crescuta a structurii fac masina sa fie instabila la viteze mari. Curentii de aer care trec pe sub masina, pe laterale si pe deasupra ei exercita forte de apasare foarte mari care se pot simti de la viteze de peste 120 km/h. Faptul ca amortizarea denivelarilor este diminuata de cursa scurta a amortizoarelor, arcurilor si ale talonului amvelopelor "arunca masina" la fiecare denivelare iar pe viraje poti pierde foarte repede controlul daca treci peste o mica denivelare. Din acest motiv trebuie inceput set-up-ul aerodinamic
Splitter sub bara fata care are rolul de a creea apasare pe puntea fata si de a distribui curentii de aer peste bosajele aripilor.
Praguri laterale cu canale de dirijare ale aerului peste bosajele aripilor spate
Difuzor aer sub bara spate care preia curentii de aer de sub masina si i transforma in curenti laminari (fara acel difuzor se creaza turbulente de aer sub bara si ridica puntea spate la viteze mari)
Eleron pentru a ceea forta de apasare pe puntea spate la viteze de peste 90 km/h
Pentru aerodinamica masinii ar fi bine sa incercati sa nu folositi solutiile tunerilor din fata blocului ci marci consacrate in acest job (Autodelta, Novitec, Zender - recomand Zender pentru ca dezvolta kiturile agreeate de casa Alfa si sunt dezvoltate impreuna)
To do or not to do, need advice!

Problema:

Spoilerul (front bumper) de la Alfa mea 147, pe care il banuiesc a fi de plastic (dar cred ca poate foarte bine sa fie din fibra) are in fata o terminatie de ~ 2 cm (am incercat sa o exemplific cat mai concret in poze) care pe alocuri este ciobita/stirba/sparta/lipsa/prinsa cu bride! :D
Vreau s-o duc in service la un prieten si sa o taiem cu flexul! De ce?

1. Ca sa o pot baga in curte fara emotii! (Castig 2 cm)
2. Sa nu mai arate urat asa ciobita/stirba/sparta/lipsa/prinsa cu bride!

E ok s-o indepartam? Afecteaza cu ceva aerodinamica? Nu sunt vitezoman, de regula merg 90-100-110 (am mai scris pe undeva) :D cu reprize scurte de 140 cand depasec ceva sau am chef sa merg tare! Mi-am pus demult in cui casca, manusile si pantofii de pilot, (in urma unui acrosaj desigur) acum vreau doar sa ma bucur de placerea pe care mi-o ofera condusul urban cotidian al unei Alfa 147!
Drumurile prin Sebes sunt nasoale, (ca peste tot banuiesc) eu incerc din rasputeri sa am grija de ea, s-o menajez pe cat pot, trec peste gropi si denivelari cu viteza mica, inlaturarea acelei portiuni de spoiler mi-ar da incredere si in abilitatile de parcare ale neveste-mii! :D
Am evidentiat in citat cu bold potentialele efecte negative, pe langa asta am si arcuri si amortizoare sport, jante de aliaj 17" originale Alfa si pneuri 215/45/R17 fata/spate!

Pareri, recomandari pro/contra? Eu sunt destul de hotarat sa o tai cu toate riscurile de rigoare, am nevoie doar de ok-ul vostru ca nu vor interveni schimbari majore d.p.d.v. aerodinamic!
Multumesc!

Poze cu masina mea, aici: http://forum.alfaclub.ro/viewtopic.php? ... c&start=23


Attachments:
147 Blueprint.jpg
147 Blueprint.jpg [ 75.8 KiB | Viewed 2247 times ]

_________________
Eee...vulpea cand nu ajunge la struguri, zice ca sunt acrii!!!
I am not discriminating anybody! I hate everybody equally!
Top
   
 Post subject:
PostPosted: 06 Jan 2008, 13:13 
Offline
User avatar

Joined: 11 Jan 2006, 12:06
Posts: 2128
Location: Brasov
Bucata pe care vrei tu sa o tai nu are neaparat rol aerodinamic cat este importanta in structura de rezistenta a barii. Bara ta este din plastic si daca tai bucata de sub ea o sa devina mai elastica si se va sparge mai usor daca insisti sa te urci pe o bordura de ex. sau daca lovesti ceva pe drum. Decat sa o tai mai bine completezi bucatile lipsa cu fibra sau cu plastic si o vopsesti cu un spray negru doar in zona inferioara (partea care nu se vede din exterior)

_________________
Razvan Patrascu

-------------------------------------
Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 120 CP
Alfa Romeo GTV V6 3.2 270CP
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 101CP
Alfa Romeo 33 boxer 1.7 16V QV 140CP
Ex. Alfa Romeo GTV V6 2.0 Turbo 240CP


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 06 Jan 2008, 13:59 
Offline
User avatar

Joined: 13 May 2006, 10:56
Posts: 1987
Location: Bucuresti
Nici eu n-o mai am de mult, si n-am simtit sa aiba vreo diferenta la aerodinamica. Bucata cu pricina e din cauciuc, si nu cred sa aiba de-aface cu rezistenta barii(sau barei?)

_________________
Alfa GT, 2.0 JTS, 166 CP
ex Alfa 156 SW 1,9 JTD 110 CP
ex Alfa 147, 1.6 TS, 105 CP


Top
   
 Post subject: Re: Tuning alfa 156
PostPosted: 14 Oct 2008, 21:17 
Offline
User avatar

Joined: 10 Jul 2008, 16:37
Posts: 599
Location: Frascati Italy
Saluare tuturor!Poate sa-mi spuna si mie cineva ce trebuie sa fac la 156 8v,sa-i maresc vieza?pina la cit?putere nu ma intereseaza e suficenta,doar viteza.multumesc

_________________
Image
"Ho scelto di guidare italiano...Una scelta che mi ha cambiato la vita
C'è qualcosa che lega ogni pilota alla sua Alfa Romeo
Noi lo chiamiamo:Cuore Sportivo"...


Top
   
 Post subject: Re: Tuning alfa 156
PostPosted: 15 Oct 2008, 01:24 
Offline
User avatar

Joined: 16 Nov 2007, 22:09
Posts: 598
Location: Timisoara
eugen Quote:
Saluare tuturor!Poate sa-mi spuna si mie cineva ce trebuie sa fac la 156 8v,sa-i maresc vieza?pina la cit?putere nu ma intereseaza e suficenta,doar viteza.multumesc
Sa apesi mai tare pedala de acceleratie...? :roll:

_________________
“The only way to get smarter is by playing a smarter opponent.”


Top
   
 Post subject: Re: Tuning alfa 156
PostPosted: 15 Oct 2008, 20:39 
Offline
User avatar

Joined: 10 Jul 2008, 16:37
Posts: 599
Location: Frascati Italy
De apasat o apas ,am si unde,dar pina la 195 .Nu pot modifica nimic ?,nici o problema,156 devine masina sotiei ,iar eu la vara imi iau cel mai puternic gtv (galben)pe care il gasesc. :lol:

_________________
Image
"Ho scelto di guidare italiano...Una scelta che mi ha cambiato la vita
C'è qualcosa che lega ogni pilota alla sua Alfa Romeo
Noi lo chiamiamo:Cuore Sportivo"...


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 49 posts ]  Go to page Previous 1 2

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited