Asociatia Alfa Club Romania
https://www.alfaclub.ro/forum/

Alfa 159 MY 2008
https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?t=2903
Page 2 of 3

Author:  toshy [ 18 Jan 2008, 13:58 ]
Post subject: 

550nm... misto :)

deci e clar: 159 (diesel) este masina de cruising si autostrada, deci greutatea mare este chiar binevenita aici. pentru cei care se plang ca s-a dus sportivitatea exista inca 147 si sunt sigur ca junior si inlocuitorul pentru 147 vor aduce sportivitatea inapoi.

si pana la urma este logic... 159 este o masina pentru segmentul 35-45 de ani si pretul arata asta cel mai bine.

Author:  radu [ 18 Jan 2008, 14:24 ]
Post subject: 

toshy Quote:
deci e clar: 159 (diesel) este masina de cruising si autostrada, deci greutatea mare este chiar binevenita aici. pentru cei care se plang ca s-a dus sportivitatea exista inca 147 si sunt sigur ca junior si inlocuitorul pentru 147 vor aduce sportivitatea inapoi.

si pana la urma este logic... 159 este o masina pentru segmentul 35-45 de ani si pretul arata asta cel mai bine.
Alfa prin definitie nu e o masina numai pentru autostrada, e mai mult, locul perfect fiind pe un drum de munte. Pe autostrada, da, trebuie barca, salupa sau cum vrei sa ii spui, dar nu Alfa. Si aici din pacate asa e, 159 se simte mai bine pe autostrada decat pe un drum de munte. De exemplu eu prefer sa fac urcarea din Rasnov in Poiana cu Foresterul decat cu Alfa. Parca ma impinge sa o calc mai tare, parca motorul, desi nu e la fel de puternic urca mai viguros in 7000 de ture, parca cutia ceva mai lunga e pe gustul meu.

Iar cu segmentul de 35 -45 nu stiu daca au facut bine dar intradevar asa e. Alfa 159 nu prea se preteaza la cei mai tineri (si simt asta pe pielea mea).

Ca posesor de 159 pot sa zic ca masina e ok, dar ca fost posesor de 156 ma asteptam la altceva! Poate o sa deschid un topic unde sa detaliez.

Author:  toshy [ 08 Feb 2008, 02:02 ]
Post subject: 

motor - greutate kg my2008 - greutate kg serie 0

159 1.8 1385 (1430)
2.2JTS 1445 (1490)
2.2JTS Selespeed 1445 (-/-)
3.2JTS 1540 (-/-)
3.2JTS Q4 1610 (1680)
3.2JTS Q4 Q-Tronic 1630 (1700)
1.9JTDm 8v 1480 (1525)
1.9JTDm 16v 1490 (1535)
1.9JTDm Q-Tronic 1495 (1540)
2.4JTDm 1585 (1630)
2.4JTDm Q-Tronic 1605 (1650)
2.4JTDm Q4 1645 (1690)

Sportwagon +50kg

Brera 2.2JTS 1445 (1470)
2.2JTS Selespeed 1445 (-/-)
3.2JTS 1540 (-/-)
3.2JTS Q4 1605 (1630)
3.2JTS Q4 Q-Tronic 1625 (-/-)
2.4JTDm 1575 (1600)
2.4JTDm Q-Tronic 1595 (-/-)

Spider 2.2JTS 1505 (1530)
2.2JTS Selespeed 1505 (-/-)
3.2JTS 1600 (-/-)
3.2JTS Q4 1665 (1690)
3.2JTS Q4 Q-Tronic 1685 (-/-)
2.4JTDm 1635 (1660)
2.4JTDm Q-Tronic 1655 (-/-)

Attachments:
File comment: pdf de la nemti
MY2008.zip [312.75 KiB]
Downloaded 96 times

Author:  radu [ 09 Feb 2008, 17:01 ]
Post subject: 

Cele aproximativ 50Kg care s-au indepartat dupa parerea mea nu inseamna mare lucru. E ca si cum as merge fara prietena.

Plus ca mai e ceva.
De exemplu a mea, 2.2JTS, are greutatea (pe talon) de 1620 kg, fata de cele 1490kg declarate in borsurile informative si imi este greu sa cred ca scaunele de piele, sistemul blue&me, xenoane si alte cateva briz-brizuri in genul asta fac 130kg...

De curiozitate un 2.4JTD cat are greutatea trecuta pe talon? .... 1800kg?

Author:  toshy [ 09 Feb 2008, 18:51 ]
Post subject: 

poate ma insel dar cred ca pe talon este trecuta greutatea cu masina cu ceva plinuri (lichide) facute. nu stiu... imi dau si eu cu parerea :P

dar sa reduci 50kg la o masina DE SERIE (care trebuie sa reziste si sa fie in parametrii pentru TOTI utilizatorii si in TOATE situatiile) este foarte mult. acum sper sa fie facuta cu cap cura asta de slabire si sa nu se fi pierdut nimic din rigiditate etc.

Author:  lucian [ 11 Feb 2008, 11:26 ]
Post subject: 

radu Quote:
De exemplu a mea, 2.2JTS, are greutatea (pe talon) de 1620 kg, fata de cele 1490kg declarate in borsurile informative si imi este greu sa cred ca scaunele de piele, sistemul blue&me, xenoane si alte cateva briz-brizuri in genul asta fac 130kg...
Salut,

1490 kg este greutatea minima a masinii. In cartea tehnica este trecuta greutatea in ordine de mers, care contine si masa soferului (75 kg). in carte este trecut 1616 kg. Asta deoarece in Romania, RAR a stabilit alta procedura de calcul a masei si anume o medie intre masa minima si cea maxima a vehiculului. Daca in Italia se trece ca interval, la noi se trece o singura valoare. De fapt diferenta este de 51 kg.

Author:  radu [ 11 Feb 2008, 12:06 ]
Post subject: 

Toshy, intradevar e ceva sa reduci 50 de kg, dar vroiam sa zic ca masina tot grea se va simti si fara cele 50kg!

Lucian, multumesc de lamurire dar tot e ceva ciudat, de exemplu la 156 aveam 1260 kg trecute pe talon, cat si in brosurile informative.
Nu ramane decat sa ma duc cu masina la cantar :lol: sa ma conving.

Author:  lucian [ 11 Feb 2008, 12:53 ]
Post subject: 

Anul trecut s-au schimbat procedurile de omologare RAR.

Author:  georgecristian [ 11 Feb 2008, 16:09 ]
Post subject: 

Cred ca n-ar strica sa reluam intalnirea 159, personal sunt curios sa vad si un 2.2 ! Eventual intr-un weekend la iesirea A2, pentru ca ne putem "desfasura " altfel. Mai schimbam si alte impresii in afara de datele din talon ( fad subiect )!

Author:  radu [ 11 Feb 2008, 16:27 ]
Post subject: 

Eu unul sunt pentru...

Author:  toshy [ 11 Feb 2008, 18:17 ]
Post subject: 

mai stati sa-mi vina si mie my08 si ne vedem dupa :) oricum trebuie sa iau o decizie pana vineri: ori imi pastrez comanda care o am acum ori o schimb la TI :P incerc sa-mi dau seama cum e cu acoperisul negru, dar din bmw-uri si alte alea nu-mi dau seama :)

Author:  soso [ 11 Feb 2008, 18:25 ]
Post subject: 

toshy Quote:
mai stati sa-mi vina si mie my08 si ne vedem dupa :) oricum trebuie sa iau o decizie pana vineri: ori imi pastrez comanda care o am acum ori o schimb cu un TI rosu :P incerc sa-mi dau seama cum e cu acoperisul negru, dar din bmw-uri si alte alea nu-mi dau seama :)
Acoperis exterior negru?

Soso

Author:  toshy [ 11 Feb 2008, 18:45 ]
Post subject: 

interior soso, cum ai si tu :) stiu cum arata si cum am mai zis, ma dau cu un bmw 3coupe care este la fel de negru pe tavan :) dar inca nu pot sa-mi dau seama daca imi place sau nu... sunt cam claustrofob :)

Author:  toshy [ 19 Feb 2008, 19:17 ]
Post subject: 

Image
Image
Image
Image
Image


restul e aici http://www.italiaspeed.com/2008/cars/al ... /1902.html

ce e mai important este ca 3.2 FWD nu o sa aiba un slipdif mecanic ci unul electronic, adica un ESP putin modificat... ii zice "electronic Q2" :)

Author:  marius [ 24 Feb 2008, 12:08 ]
Post subject: 

toshy Quote:
Image
Am descoperit ca am o problema.Nu m-am hotarat care imi place mai mult,berlina sau SW-ul ?! :thinking:

toshy Quote:
ce e mai important este ca 3.2 FWD nu o sa aiba un slipdif mecanic ci unul electronic, adica un ESP putin modificat... ii zice "electronic Q2" :)
Interesant.Chiar ma gandeam cum vor face ei ca ditai motorul sa transimita toata putearea si cuplul doar rotilor din fata.Daca e un fel de Q2 inseamna ca au studiat ei problema...Si care e diferenta dintre Q2 clasic si Q2 electronic?

Author:  Alexandrus [ 24 Feb 2008, 19:20 ]
Post subject: 

Pai e simplu, Q2 e un Torsen, adica mecanic, Q2 electronic probabil frineaza roata ce pierde aderenta.

Author:  radu [ 25 Feb 2008, 16:23 ]
Post subject: 

Alexandrus Quote:
Pai e simplu, Q2 e un Torsen, adica mecanic, Q2 electronic probabil frineaza roata ce pierde aderenta.
Pai nu tot acelas lucru face si ASR-ul????

Author:  IRBabuin [ 26 Feb 2008, 00:05 ]
Post subject: 

In mare parte e acelasi lucru, difera faptul ca poate bloca pur si simplu roata care patineaza pentru a forta diferentialul sa dea cuplu la cealalta roata. Este un sistem prezent si la alte firme (EDL la VAG, ETS la MB).

Avantaje? Costul (implica in general o mica schimbare de logica in functionarea ASR), asigura suficienta tractiune cit sa iesi din problema (mercedes in particular a gasit solutii eficiente la implementarea pe ML).

Dezavantaje?Este lent, asa ca nu poate fi privit ca o solutie care sa avantajeze dinamica si tinuta de drum. Daca esti in nameti si fortezi nota, computeru vede ca frinele s-au incins si iti taie acceleratia.

Concluzie: nu e ceva cu care sa te lauzi asa cum era Q2 original.

Author:  toshy [ 26 Feb 2008, 00:41 ]
Post subject: 

IRBabuin Quote:
Dezavantaje?Este lent, asa ca nu poate fi privit ca o solutie care sa avantajeze dinamica si tinuta de drum. Daca esti in nameti si fortezi nota, computeru vede ca frinele s-au incins si iti taie acceleratia.
este foarte... uhm... 'evil' ce spui tu aici, dar din cate stiu eu taia frana aia care tinea de lock pentru diferential. in orice caz viteza cred ca e data de cat de mare este diferenta de rpm la care este programat sa intervina cu o frana, iar situatia de pierdere completa a aderentei unei roti se intampla poate de doua-trei ori pe an cand da zapada :)

Author:  toshy [ 06 Mar 2008, 01:41 ]
Post subject: 

there it goes...

Attachments:
GENF08083.JPG
GENF08083.JPG [ 40.98 KiB | Viewed 1906 times ]

Author:  Nea Victor [ 27 Mar 2008, 01:27 ]
Post subject: 

Acum ca subiectul MY2008 imi da insomnii , lamuriti-ma si pe mine cu o chestie : pe prima pagina a thread-ului se facea vorbire de niscaiva JTB-uri , care insa , din link-urile postate aici , se pare ca se vor regasi doar pe Mi.To.
Vreo sansa sa vedem 1.8 JTB de 230 de cai pe un 159 ? Din cate am inteles este rezervat pentru varianta GTA a lui Mi.To . Daca da , sunt primul care fug la reprezentanta maine .

Offtopic: la rai sunt reclame cu drive-test la 8c in retelele lor de concesionari . Ce ziceti ? dam o fuga ? :dribble:

Author:  toshy [ 27 Mar 2008, 03:13 ]
Post subject: 

ei zic ca noile motorizari vin in toamna, dar nu se mai aude nimic de v6-le diesel de la vm sau de astea pe benzina... singurul lucru semi-sigur e dieselu' twin stage turbo, care deja e pe saab 9-3 cu 10cp mai putin (tocmai i-a venit unui prieten un 9-3 ttid din asta si zice ca nu ie cines stie ce fata de dieselu' lor vechi de 150cp :( ).

probabil, dupa cum au tot amanat pana acum lucrurile noile motoare vin pe face lift-ul din 2009...

Author:  lucian [ 27 Mar 2008, 16:58 ]
Post subject: 

deocamdata raman motorizarile vechi.

Author:  toshy [ 29 Mar 2008, 01:13 ]
Post subject: 

in sfarsit au facut update pentru configuratorul de pe alfaromeo.it la my2008 :) bianco ghiaccio arata misto ;)

Author:  Alexandrus [ 29 Mar 2008, 02:11 ]
Post subject: 

Bianco ? Come on, alb e noul negru....toate masinile de basini sunt albe, altfel nu e bine.
Indiferent cum arata masina pe alb, sa nu vad asa ceva, mi se va parea kitsch, si nu e nici vina culorii nici vina masinii, e vina ciorilor care au umplut tzara de Q7, X5, si toate cele masini albe.

Page 2 of 3 All times are UTC+03:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/