Asociatia Alfa Club Romania
https://www.alfaclub.ro/forum/

Cauciucuri de iarna
https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?t=2892
Page 2 of 9

Author:  ALXege [ 12 Nov 2007, 12:16 ]
Post subject: 

tziplare, dar indicele de viteza, cum e domle cu el? cum e mai bine? :D
cat despre model, dupa cum scrie si mai sus m-am decis la DUNLOP WINTER SPORT 3D dar inca nu sunt foarte convins, o fi bine, o fi rau? :roll:

Author:  dand [ 12 Nov 2007, 13:16 ]
Post subject: 

in principiu e bine ca indicele de viteza sa fie mai mare cu 30kmh decat viteza reala. Adica daca ai de gand sa te dai cu 170-180 un T nu e tocmai indicat cu toate ca specificatia suna ok. Daca diferenta de pret nu e asa mare, eu as merge pe minim V. Ca sa mai adaug putina complexitate in ecuatie :) , verifica si DOT-ul, sa fie macar de prin 2006.

Author:  Dany [ 12 Nov 2007, 13:41 ]
Post subject: 

Quote:
@Dany: din cate stiu eu este chiar recomandat sa folosesti 195/65/15, cel putin asa vine Alfa echipata cu jante 15" din fabrica..
Pai faza e ca in talon scrie 185/65 R15, de asta am intrebat.

In legatura cu problema ta cu indicele de viteza, as zice ca un T e suficient avand in vedere ca e iarna, iar la viteze de peste 170 kmh poti sa ai si senile ca daca prinzi o pata de polei (sper sa nu) nu mai ai ce face.

Author:  marp [ 12 Nov 2007, 14:07 ]
Post subject: 

ALXege Quote:
...
cat despre model, dupa cum scrie si mai sus m-am decis la DUNLOP WINTER SPORT 3D dar inca nu sunt foarte convins, o fi bine, o fi rau? :roll:
Pot sa-ti spun ca eu am avut Dunlop de vara si am fost destul de nemultumit de ele.
Acum, despre DUNLOP WINTER SPORT 3D am auzit numai lucruri bune - am 2 prieteni care sunt foarte multumiti de ele iar cand mi-am pus Teledialurile pe masina m-am interesat si eu de cauciucuri de iarna, iar cei de la service mi le-au recomandat ca fiind cel mai bun raport pret-calitate.

Author:  dand [ 12 Nov 2007, 15:02 ]
Post subject: 

@ALXege: sorry, ma gandeam la gume de vara, mea culpa (luni dimineata :oops: )...la cele de iarna T e suficient. Teoretic, T si H sunt mai bune in conditii de gheata si zapada, W mai degraba ptr. ierni blande. Desigur, nu o sa-ti iei 2 randuri de gume de iarna, unele ptr. cand e soare afara si e uscat si unele ptr. cand ninge :)
@Dany: teoretic trebuie sa ai ce iti scrie in Fahrzeugschein, orice modificare trebuie anuntata la TUV. Am zis teoretic intrucat daca intrebi dealerul iti va spune ca nu e nici o problema sa pui 195, daca intrebi la TUV iti va spune ca e musai ce e scris acolo...nu cred insa sa te opreasca polizei-ul pe strada sa-ti verifice caucioacele. again, insa, daca Doamne fereste ai accident asigurarea se poate lega de aspectul gume neconforme cu Fahrzeugschein-ul...

Author:  bh00ooo [ 12 Nov 2007, 16:51 ]
Post subject: 

Ale mele de iarna Conti Wintercontact sunt T. Deci pana la 170. Mers cu ele 180-190 pe ceas pe autostrada fara probleme. Sincer, pentru Romania, mai mult de T nu ai nevoie de iarna.
Diferentele intre modelele marcilor consacrate sunt marginale, ia cea mai buna oferta.

Author:  ALXege [ 12 Nov 2007, 17:49 ]
Post subject: 

multumesc tuturor pentru raspunsuri, maine am sa comand 4 bucati DUNLOP SP WINTER SPORT 3D 205/55 R16 91T. In principiu am vrut cauciucuri pe care sa le folosesc tot sezonul rece, deci cu performante bune pe zapada (nu o sa am pretentia sa urc in varf de partie) insa cat mai pretabile si la sosea umeda/uscata la temperaturi scazute. De aici si ideea ca ocazional as putea alerga chiar si un 180-200 cu ele (sa zicem un bucuresti - sinaia, 4 benzi, sosea uscata, in drum spre munte la zapada).
Cat despre vara, acolo este alta discutie, la primavara voi opta pt niste GOODYEAR EAGLE F1 GS-D3, anvelope de care am fost mai mult decat multumit cu precedenta. Da, at o sa folosesc cu incredere anvelope cu indice mai sus decat T :)

Author:  gigi [ 12 Nov 2007, 20:50 ]
Post subject: 

la ce pret ai gasit?

Author:  Dany [ 12 Nov 2007, 22:16 ]
Post subject: 

dand Quote:
@Dany: teoretic trebuie sa ai ce iti scrie in Fahrzeugschein, orice modificare trebuie anuntata la TUV. Am zis teoretic intrucat daca intrebi dealerul iti va spune ca nu e nici o problema sa pui 195, daca intrebi la TUV iti va spune ca e musai ce e scris acolo...nu cred insa sa te opreasca polizei-ul pe strada sa-ti verifice caucioacele. again, insa, daca Doamne fereste ai accident asigurarea se poate lega de aspectul gume neconforme cu Fahrzeugschein-ul...
Culmea e ca in cerificat (Fahrzeugschein) la cauciucuri de vara am trecut tot 185\65 R15, dar masina a venit echipata cu 205\55 R16 si a trecut TUV-ul. Banuiesc ca daca dimensiunile respective sunt trecute in cartea masinii ca acceptate atunci e ok. Insa in cartea masinii imi scrie fir 205\55 R16 fie 185\65 R15. Probabil o sa ma iau dupa asta pana la urma.

Author:  icoman [ 14 Nov 2007, 21:00 ]
Post subject: 

Eu am cumparat Yokohama W* drive (215/45/R17). Au o aderenta foarte buna si zgomot de rulare mic. De vara am GOODYEAR EAGLE F1 (215/45/R17) de care sunt cam dezamagit deoarece au zgomot mare de rulare.

Author:  dand [ 19 Nov 2007, 11:54 ]
Post subject: 

ca-n filmele cu prosti...am fost vinerea trecuta sa pun cauciucurile de iarna si stiind ca unul e dus le-am zis sa pastreze 2 si sa puna 2 noi de aceleasi dimensiuni desigur...nu m-am uitat ce-au facut ei, oricum eram si superobosit, vineri seara ora 8 trecute fix asa ca nu am remarcat ca pana si pe factura scria 2 cauciucuri 195/65 R15. Problema e ca eu am 195/60 R15 si am observat asta abia ieri ca cele noi au alte dimensiuni. Ma rog, problema n-ar fi asa mare intrucat ma duc azi sa le dau in cap cu ele, insa dupa schimbare am inceput sa am un zgomot infundat in spate, ca o bataie scurta si puternica la viraje luate spre dreapta. Oare sa fie o coincidenta sa se fi dus planetara sau e de la cauciucuri? ma gandesc ca cele de pe spate fiind mai mici au o cursa mai rapida, posibile probleme si la diferential?...sau si mai elegant, sa nu fi strans bine suruburile in spate? mersi de ajutor.

Author:  Dany [ 19 Nov 2007, 12:39 ]
Post subject: 

@dand ai masina cu tractiune spate? ca altfel nu inteleg cum asociezi zgomotul din spate cu planetarele si diferentialul? se pare ca intradevar daca pui cauciucuri cu alte dimensiuni decat cele recomandate de producator se modifica geometria, insa sa apara probleme chiar asa repede nu cred. Poate ai fro bucsa busita si a iesit la iveala problema acum.

Author:  dand [ 19 Nov 2007, 12:48 ]
Post subject: 

@dany - good point...mi s-a parut cam ciudat sa inceapa dintr-o data, am asociat cu schimbarea cauciucurilor...normal ca nu se strica ceva la 10 minute dupa ce ai pus cauciucuri de alta dimensiune, ma mai gandesc ca poate n-au strans suruburile ca lumea, in fine ma duc in pauza de pranz sa schimb din nou si vad dupa cum se comporta.

Author:  Alex_Alfa [ 20 Nov 2007, 23:09 ]
Post subject: 

Azi mi-am echipat si eu masinuta cu gume de iarna.
Nu am pus prea mare accent pe marca/model optand pentru un model mai modest ca pret, cu intentia de a investi mai mult eventual in rotile de vara. Este vorba de Dayton DW510 (licenta si profil Firestone).
Imi plac ca nu sunt zgomotoase, ma asteptam sa fie mult mai zgomotoase dar nu sunt.. sa speram ca si pe zapada se vor comporta bine.
Le-am luat de la www.gerbog.ro din Satu-Mare. Il recomand pentru seriozitatea lui dar si pentru preturile bune. Am ajuns undeva la 185 de lei /bucata la 185/65/R15. (TVA inlcus ;) )


Image

Author:  dcmilitaru [ 21 Nov 2007, 11:04 ]
Post subject: 

Daca mai are cineva nevoie de anvelope, sa-mi dea de stire, pot obtine preturi bune pentru orice tip de anvelopa.

Author:  bubu_02 [ 21 Nov 2007, 12:47 ]
Post subject: 

Si pentru jante?

Author:  dcmilitaru [ 21 Nov 2007, 14:51 ]
Post subject: 

Si jante

Author:  gabri83 [ 27 Nov 2007, 21:56 ]
Post subject:  sal

as vrea eu anvelope bune si ieftine.195/65/15 sau 205/60/15

Author:  AndreiSW [ 24 Dec 2007, 00:38 ]
Post subject: 

Ma intereseaza un pret pentru Continental SportContact2 205/55/16.

Author:  marius [ 15 Feb 2009, 16:18 ]
Post subject:  Re: Cauciucuri de iarna

Am citit pe un alt forum un mesaj de potential interes pentru toata lumea.
Quote:
In principiu avem 3 filozofii de cauciucuri de iarna
Cine are ceva de adaugat sau de corectat, este binevenit, eu am incercat sa dau doar cateva repere.
1. filozofia germana: sunt cauciucuri cu un profil f asemanator cu un cauciuc performant de vara si este conceput pentru a rula in special pe autostrada, la mare viteza. In general autostrada este uscata sau umeda, prezenta zapezii sau a ghetii fiind practic inexistenta, deoarece curatarea zapezii se face frecvent si se imprastie deasemenea o mare cantitate de material antiderapant (nisip si sare)
http://www.tirerack.com/tires/tires.jsp ... +Sottozero
http://www.tirerack.com/tires/tires.jsp ... tact+TS810
2. filozofia japoneza: sunt cauciucuri special concepute pentru rularea pe suprafete acoperite de polei si legislatia nu permite utilizarea cuielor. Profilul este usor de recunoscut, fiecare bloc cauciuc al profilului fiind dotat cu o multitudine de "serpisori"
http://www.tirerack.com/tires/tires.jsp ... odel=X-Ice
http://www.tirerack.com/tires/tires.jsp ... zak+REVO+1
3. filozofia nordica: este un cauciuc care este conceput in principal pentru drumuri acoperite de zapada ori amestec zapada si apa , sau in regiunile unde este frecventa prezenta a catorva centimetrii de zapada, zapada ce este curatata mai rar sau foarte tarziu. In general un astfel de cauciuc poate fi dotat cu cuie (atentie sunt tari sau regiuni unde cuiele nu sunt permise!)
http://www.tirerack.com/tires/tires.jsp ... interforce
http://www.tirerack.com/tires/tires.jsp ... er+Carving

In afara de asta ce ar mai trebui stiut:
1. un cauciuc 4 sezoane ajunge la "aderenta 0" odata cu scadera temperaturii sub -7C
2. marea majoritate a cauciucurilor de iarna incep sa se supraincalzeasca la temperaturi peste +7C
3. recomand instalarea cauciucurilor de iarna pe jante de tabla de otel, janta de aliaj fiind predispusa coroziunii, iar repararea acestea costand o avere in cazul unui accident sau a aspectului corodat.
4. cei care au o iarna cu f putina zapada si chiar cu temperaturi peste 0 grade, eu recomand un set bun de lanturi in caz ca......mergi la ski.
5. pentru cei care opteaza la jenti de tabla, eu recomand o jeanta de origine (noua sau din dezmembrari) Asta va da posibilitatea de a reduce diametrul jentii si ca atare puteti instala un cauciuc de iarna care este mai putin costisitor.
de ex: masina este echipata cu jante de aliaj 18" dar se pot instala fara probleme jante 16" cu cauciucuri echivalente. Asta poate fi un mare avantaj financiar, un set complet de roti 16" poate avea acelasi pret cu 3 cauciucuri 18" :wink:
6. dimensiunea minima a jantei este data de.... etrierul de frana fata. Adica trebuie sa va dea posibilitatea de a instala janta si sa se invarta fara a freca in etrier.....
Iar daca nu puteti avea o geanta de tabla de origine si singura solutie este o jeanta universala, trebuie sa fiti f atenti ca jeanta sa se sprijine pe butucul fuzetei! :wink:
7. Un reglaj/verificare a unghiurilor este recomandat sa fie facut macar o data pe an, ideal fiind o data toamna si o data primavara. Iar daca luati o bordura "la pachet" .....imediat!

Author:  Cristi99 [ 16 Feb 2009, 10:49 ]
Post subject:  Re: Cauciucuri de iarna

:goodpost:

Author:  mariusv [ 16 Feb 2009, 19:55 ]
Post subject:  Re: Cauciucuri de iarna

intrebare: La mine Alfa recomanda presiunea in cauciucuri la 2,5 atm, avand pneuri 225/50 pe 17, credeti ca trebuie sa respect recomandarea lor? Abia le-am umflat la 2,5 si mi se pare masina foarte rigida ...

Author:  Cristi99 [ 16 Feb 2009, 21:08 ]
Post subject:  Re: Cauciucuri de iarna

E normal pt 17, dar poti sa o mai scazi cat sa-ti placa, riscand sa uzezi cauciucul inegal si sa indoi janta pe vreo ulita..

Author:  marius [ 16 Feb 2009, 21:34 ]
Post subject:  Re: Cauciucuri de iarna

Respectarea recomandarii producatorului in ce priveste presiunea din pneuri o consider o chestiune de siguranta.La a mea este de 2,8,dar nu m-am gandit niciodata sa-i scad presiunea pentru a o face mai confortabila.

Author:  AndreiSW [ 18 Feb 2009, 21:31 ]
Post subject:  Re: Cauciucuri de iarna

marius Quote:
Respectarea recomandarii producatorului in ce priveste presiunea din pneuri o consider o chestiune de siguranta.La a mea este de 2,8,dar nu m-am gandit niciodata sa-i scad presiunea pentru a o face mai confortabila.
Banuiesc ca si masina e grea !

Page 2 of 9 All times are UTC+03:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/