AlfaFest '22
Atentie, urmeaza un post lung si posibil/probabil plictisitor.
In august se va implini primul meu an ca posesor de Alfa Romeo, o experienta departe de renumele "din piata" al marcii.
Ca sa marchez cum se cuvine acest moment, alaturi de un prieten bun, m-am pus pe lista ca participant la "spirala" de anul acesta organizata de Club.
Evident, au inceput intrebarile: care-i treaba? Cum o sa fie? O sa ma simt ok? O sa fie doar un fas (cum au mai fost altele, traite chiar din postura de organizator)? ...si tot asa.
Timpul a trecut si a venit saptamana Festului. Lucrurile pareau ca se aseaza:
- bunicii si-au facut timp sa stea cu Praslea astfel incat mami si tati sa se duca "la odihna". Cei care au copii stiu ce inseamna asta in mod real..hehe.
- cererea de CO a fost trimisa si aprobata
- etc...
Dar cum niciodată planul de acasa nu se potrivește cu ce găsești la piata, a urmat agonia:
Punctul 1: vremea care parea ca va fi de rahat. Am ratat cateva zile la mare pt ca in 2022 inca nu suntem in stare sa o nimerim la meteo si asta mi-a stricat shui-ul;
Punctul 2: luni seara o bordura a decis sa mi cresteze un cauciuc si sa zgarie janta, astfel ca uite-ma pe mine cu 2 zile inainte de Fest cum sun disperat la toate magazinele online dupa un Latitude Sport 3 105v 255/45/20.
Rezumat la rezumat, dupa nervi, draci, injuraturi, 1 drum la Bucuresti si o obligatie creata la un prieten cu service, miercuri seara la 10 PM aveam anvelopa montata si ma duceam mandru nevoie mare la spalatorie si la peco sa pregătesc Aro-ul italian de drum.
Stiti ce spuneam mai sus de un prieten bun cu care am venit la Fest? El m-a rezolvat cu anvelopa. Chapeau!
Revenind, cu mintea in sfarsit la evenimentul care urma sa inceapa "maine", am inceput sa planific un traseu/program.
Uitandu-ma la stiri, noaptea tarziu, aflu ca fix "azi" Transfagarasanul a fost deschis asa ca decizia logica ce a urmat a fost sa plecam la Covasna pe acolo. Da da, sa facem "the best driving road in the world" cu Stelvio. (V-ati prins ce am facut aici, nu? Hehe)
Si acum incep impresiile.
Ziua 1 --> Mioveni - Curtea de Arges - Balea - Brasov - Covasna
1. Transfagarasanul, pe partea argeșeană, este o rusine. Daca n-ai o masina confortabila sau extrem de mult timp la dispozitie ca sa poti merge cu 20/30 kmh atunci nu e de mers. E trist...
2. Pe urcare spre Vidraru am depasit niste biciclisti si pentru ca 500 de m mai sus era un ursulet, am facut o intoarcere rapida ca sa ii anuntam pe baieti de obstacol. Erau strainezi, ne am inteles in engleza, le am urat succes si am facut stanga-nprejur.
3. Ne-am oprit la Conacul Ursului, inainte de golul aplin, sa luam un mic dejun absolut decent, sa bem o cafea si sa ne bucuram de libertate.
4. Urcarea spre Balea, dupa Capra, are un asfalt ok si nu sunt pietre pe drum. Ne-am bucurat de vremea absolut superba, am facut cateva poze cu zapada si la drum
5. Wot-ul in tunel, cu trapa deschisa, a scos in evidenta nevoia unui esapament activ....va urma.
6. Coborarea pe partea sibiana a fost fara probleme, asfaltul este bun. Dupa, a urmat o ora si ceva de DN aglomerat pana la Bv, unde ACC-ul activat de Bogdan a fost dumnezeiesc.
7. Brasov - Covasna, am mers in aceeasi aglomeratie de mai devreme, dar macar a fost relativ fluent.
8. Sosirea la Clermont a fost in jur de 14.30, 6 ore pe drum care si-au pus amprenta.
Ziua 2 --> Covasna - Brasov - Covasna
Pentru ca nu ne-am inscris la cupa de karting, am zis sa facem o plimbare relaxata si relaxanta la Brasov, cu plimbare, mancare si toate cele. Delicios!
Seara, la Fest, am profitat pt prima data in mod real de hotel si cele puse la dispozitie de organizatori asa ca ne-am pus la povesti si socializare. Delicios, partea 2!
Ziua 3 --> Covasna - Sf Ana - Covasna + Bonus Run!
O sa rezum astfel prima parte super organizare, super traseu, exceptionale masini ( am mers in sunet de v6 provenit de la un GTV), super vreme, drumuri decente.
Partea a 2a insa merita ceva mai multe cuvinte.
Dorind sa "gust" pe deplin experienta primului AlfaFest, am raspuns pozitiv invitatiei de a participa la o tura pe un traseu recomandat de cei in masura.
Zis si facut, luat soție de brat si la ora indicata fost in parcare, in asteptarea startului. Dupa cateva minute de socializare, lumea s-a organizat si am plecat vreo 15 20 de masini, in coloana, inspre "traseu".
La iesirea din oras am avut un prim soc cand m-a depasit un Stelvio Qv. Initial zic: "hmm, nu face prea mult zgomot, nu pare ca fuge chiar asa tare" asta pana cand soferul a apăsat cu adevărat pedala din dreapta si s-a teleportat in capatul coloanei, de unde inca il auzeam. Prostanac si eu...stiu.
Dupa inca cativa km, am facut dreapta spre Focșani, moment in care au inceput sa se auda trosnituri de degete si de gaturi caci baietii au inceput sa dea pinteni cailor putere. Asa traseu, asa drum, asa asfalt n-am mai intalnit de mult, aducandu-mi aminte de Tihuta si de drumul spre Zalau...
Lucrurile au inceput sa se incinga dupa primele curbe si distractia a început. Asfaltul impecabil + trafic 0 + masini potente a avut ca rezultat o experienta de neuitat. Nu o sa intru in detalii specifice, cert este ca am stors untul din aro, aceasta rezistand si acceptand orice i-am cerut.
Bonus: pt cativa km am ramas fara nevasta in masina
)). Amuzanta situatie.
La retur, dupa toata nebunia anterioara, am decis sa mergem mai relaxati si sa oprim pt poze si admirat privelisti caci DA!, am avut ce. Superba zona!!
Insa, la un moment da, inainte sa terminam coborarea spre Targul Secuiesc am auzit din dreapta: "Vreau sa conduc!". Zic "Hopaaaaa" si am sarit in secunda 2 de la volan. Nu de alta, dar daca se strica ceva la masina acum aveam sansa sa spun ca e "culpa comuna" si sa evit dojana aferenta. Win-win!
In plus, pentru ca waze tinde sa mai dea rateuri, inainte de Tg Secuiesc ne-a indicat o iesire la stanga, care s-a dovedit a fi o indicatie de mare valoare printre lanurile oamenilor, drum judetean de 1 banda dar cu asfalt bun. Win-win 2!.
Si uite asa, ziua 3 de Fest s-a incheiat intrun mod genial, cu niște amintiri care mai de care mai frumoase dar si cu o concluzie cat se poate de onesta: avem nevoie de o masina care nu e Aro, pentru astfel de momente. Ok, Stelvio este excepțional dpdv tehnic dar 2 tone sunt 2 tone, indiferent de cum le-ai cantari. (Pentru cei care vor sa ma.contrazica, masina are in COC 1890 kg + 2 pasageri si ceva benzina -> +2000 kg).
Ziua 4 --> Covasna - Brasov - Bran - Mioveni
Foarte pe scurt, dupa micul dejun si poza de grup, am intins-o spre casa pentru ca ne astepta Praslea.
Pana la Bran am mers foarte bine, chiar am oprit sa luam paine si kurtos. Dupa Bran insa...doamne fereste. S-a mers efectiv bara la bara pana la Clung. Ingrozitor!
Uite asa s-au dus 925 de km si benzina de vreo 1000 ron.
Multumim Alfa Club pentru modul profesionist in care ati organizat acest eveniment si multumim membrilor vechi care ne-au primit alaturi de ei.
Energia a fost una senzationala si asteptam cu interes sa participat la urmatoarele evenimente, in formula completa si poate cu o alta masina.
Ne-am facut niste amintiri care vor ramane acolo la suflet iar asta este tot ce conteaza.
Bravo!