Asociatia Alfa Club Romania
https://www.alfaclub.ro/forum/

Un topic despre benzina
https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?t=28564
Page 2 of 3

Author:  stig53 [ 30 Dec 2020, 12:51 ]
Post subject:  Re: Un topic despre benzina

dlbogdan Quote:
pentru a putea preveni ceva depuneri, de ce sa nu o fac?
Ce fel de depuneri zici tu ca se previn datorita aditivilor? Eu din ce inteleg, mai ales la injectie directa, depunerile de pe valvele de admisie sunt cele mai problematice, cum previi asta datorita aditivilor din benzina?

Author:  dlbogdan [ 30 Dec 2020, 12:53 ]
Post subject:  Re: Un topic despre benzina

stig53 Quote:
dlbogdan Quote:
pentru a putea preveni ceva depuneri, de ce sa nu o fac?
Ce fel de depuneri zici tu ca se previn datorita aditivilor? Eu din ce inteleg, mai ales la injectie directa, depunerile de pe valvele de admisie sunt cele mai problematice, cum previi asta datorita aditivilor din benzina?
Imi inchipui ca aditivii aia ajung sa faca ceva si dupa ardere, pentru a preveni efectiv o parte din depunere. Nu stiu, imi inchipui aiurea?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Author:  Godzzi [ 30 Dec 2020, 13:19 ]
Post subject:  Re: Un topic despre benzina

Am avut un prieten cu A8 3.0 tdi. Era machedon cu conexiuni prin porturile dunarene. A mers masina aia zeci de mii de km cu motorina de vapor.

Nici eu nu as zice ca sunt diferente intre lichide......dar polemica e lunga. Vedeti.....de aia sunt eu chitit pe electrice. Nu am auzit inca de KW 100 power, sau EVO Winter KW.

Author:  GiuliaLover [ 30 Dec 2020, 13:24 ]
Post subject:  Re: Un topic despre benzina

Adica sa intelegem ca tu nu crezi in fluctuatiile de putere din sistem care-ti pot strica electrica? :lol: :thumbdown:

Author:  dlbogdan [ 30 Dec 2020, 13:25 ]
Post subject:  Re: Un topic despre benzina

Godzzi Quote:
Am avut un prieten cu A8 3.0 tdi. Era machedon cu conexiuni prin porturile dunarene. A mers masina aia zeci de mii de km cu motorina de vapor.

Nici eu nu as zice ca sunt diferente intre lichide......dar polemica e lunga. Vedeti.....de aia sunt eu chitit pe electrice. Nu am auzit inca de KW 100 power, sau EVO Winter KW.
Genuine laugh. Thx. [emoji23]


Sent from my iPhone using Tapatalk

Author:  alfetta [ 30 Dec 2020, 15:11 ]
Post subject:  Re: Un topic despre benzina

si eu stiu o firma de transport , nu e cioaca , are cateva dacii , un renault si un vito , daciile 1.5 dci sunt aproape de 1milion de km . alimenteaza de unde gaseste cel mai ieftin , dar masinile fac doar constanta -otopeni sau imprejurimi, nu fac curse locale . serviceul il face la reprezentanta dacia din constanta , si pana acum nu a avut probleme cu niciun motor. alte chestii s-au mai stricat , gen ceasuri bord , casetofon ... chestii marunte. stiu un dokker la 600 000 km care inca merge pe suspensia si bucsele originale , si merge bine.

Author:  goldfinger [ 30 Dec 2020, 18:00 ]
Post subject:  Re: Un topic despre benzina

Ma bag și eu aiurea. :mrgreen:

Consider ca usage are un aport foarte mare în performantele motorului în timp. Nu stiu cat de mult mai contează ca bagi benzina reising daca mergi numai in oras, distante foarte scurte, motor/ulei rece mai mereu etc.

Author:  dcmilitaru [ 30 Dec 2020, 20:01 ]
Post subject:  Re: Un topic despre benzina

Cu tot respectul:
In cazul unui motor cu injectie directa, ce influenta are benz8na asupra depunerilor de pe supapele de admisie? Sau asupra valvei PCV?

Author:  dlbogdan [ 30 Dec 2020, 20:21 ]
Post subject:  Re: Un topic despre benzina

Foarte putin conteaza aditivii din benzina pentru ce e in afara cilindrului, banuiesc. Uleiul cred ca e mai important, in afara de ce spunea goldfinger mai sus, stilul de condus, oras versus afara, drumuri scurte vs drumuri lungi.
Banuiesc de exemplu ca doar simpla dezactivare a sistemului start stop va influenta mult mai mult decat calitatea combustibilului.

Dar pt depuneri pe injectoare si capul pistoanelor sigur conteaza mult benzina. Si prin urmare influenteaza viteza de uzura a cilindrilor.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Author:  alfetta [ 30 Dec 2020, 20:30 ]
Post subject:  Re: Un topic despre benzina

:) pt ca suntem in perioada sarbatorilor , va rog sa ma scuzati pt urmatorul post .

batman , again ! :)

Author:  nesquick [ 30 Dec 2020, 20:32 ]
Post subject:  Re: Un topic despre benzina

Haha, ai fost haios rau domn căpitan:)

Dlbogdan... ai o masina frumoasa! Bucura-te de ea! Efectuează service-ul la 10k km si nu vei avea probleme.

Si ca tot e perioada concediilor incearcă sa înțelegi cum funcționează un motor și piesele componente ale unui piston sau ale unui injector. Ulterior vei realiza ca ceea ce ai scris mai sus este doar un mit sau o elcubratie.

Drumuri bune!

BATMAN :))

Sent from my SM-G973F using Tapatalk


Author:  dlbogdan [ 30 Dec 2020, 21:45 ]
Post subject:  Un topic despre benzina

Care parte e elucubratie (banuiesc ca ai vrut sa spui) ? cu scuzele de rigoare pentru somatia directa.
Am parerea despre mine ca stiu binisor cum functioneaza injectia directa.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Author:  bluecar [ 30 Dec 2020, 21:50 ]
Post subject:  Re: Un topic despre benzina

am cam alimentatat de la toti....cu motorina.cea mai buna a fost cea fara 7% bio,adica de la vapor.nu cea din tancurile ei ci cea pentru statii peco.cea cu 7% bio tacane injectoarele....
buna este shell,aral si agip.in rest...omv,mol si altele scumpe de pe autostrazile din germania si austria..dai bani degeaba,probabil cea mai ieftina este buna.
am pus 30 litri amestecata...10 pentru incalzire(nemtii folosesc motorina pentru incalzirea locuintelor) 20 litri 50 ppm si 1000 ppm(concentratii de sulf si parafina..)parca era benzinar motorul.
si,pentru ca topicul este despre benzina...prin 95-96 pe cand aveam olcit si,inca era shell...alimentam cu ea.olcitul meu era racheta :D :D

l.e.dupa olcit am avut lancia prisma si am cumparat motorina la negru de la cineva care o lua de prin armata.probabil era veche...avea culoarea albastra...la un drum de 1000 km a consumat 4.2 l/100...era grasa.acum,motorina uscata distruge injectoarele.cel putin la motoarele mai vechi..

Author:  Valak [ 30 Dec 2020, 22:23 ]
Post subject:  Re: Un topic despre benzina

Subscriu la ce spune Mitică, combinatia ideala ar fi uleiurile de acum si combustibilii de acum 30 de ani.

On topic si aici George ma poate contrazice, noi nu avem legislatie care sa oblige cisternele sa fie dedicate carburantilor, prin urmare daca dupa un transport de diluant urmeaza unul de benzina sau motorina, ghinion, cum spune domnul Presedinte.

Daca aveti o statie de incredere tineti de ea, acolo se petrece toata magia.

Author:  bluecar [ 30 Dec 2020, 22:41 ]
Post subject:  Re: Un topic despre benzina

&Valak,concurenta firmei de bunkeraj unde lucrez este combinata cu aral,vad cisterne acolo.chestia este ca cumpara motorina de unde luam si noi...oiltanking hamburg..si,nu rafinarie sau tancuri de stocare.din ce am vazut doar shell are terminal si tancuri de stocare...

Author:  nesquick [ 31 Dec 2020, 00:26 ]
Post subject:  Re: Un topic despre benzina

Depunerile sunt atât de mici încât exista o posibilitate ca la 150-200k km sa pice un injector. Uzura cilindrilor sau a pistoanelor din cauza carburantului nu stiu cum poate apărea sau in cat timp.

Din punctul meu de vedere, mașinile moderne sunt proiectate sa funcționeze pana la ~200k km fara probleme majore. Mai departe este cancan... noroc... sau cat de bine a fost întreținută.

Uite, eu alimentez cu motorina omv maxxmotion. După vreo 5plinuri am realizat ca injectoarele fac mai putin zgomot comparativ cu Rompetrol efix55. Insa la fel de bine poate sa fie placebo...

Ps. Masina mea este veche și trecuta de prima tinerețe...

Sent from my SM-G973F using Tapatalk


Author:  bluecar [ 31 Dec 2020, 00:35 ]
Post subject:  Re: Un topic despre benzina

hai sa fim seriosi...se depun la mersul subturat.toata lumea vrea ca masina sa consume cat mai putin.atat timp cat supapele inchid si deschid la turatii mari sansele de depunere sunt mici..

l.e...fara rost,am pus la celalalt gt aditiv in motorina special pentru commonrail.dupa 2 flcoane a inceput sa dea cu fum.a terminat injectoarele

Author:  82sas [ 31 Dec 2020, 11:47 ]
Post subject:  Re: Un topic despre benzina

Valak Quote:
Subscriu la ce spune Mitică, combinatia ideala ar fi uleiurile de acum si combustibilii de acum 30 de ani.

On topic si aici George ma poate contrazice, noi nu avem legislatie care sa oblige cisternele sa fie dedicate carburantilor, prin urmare daca dupa un transport de diluant urmeaza unul de benzina sau motorina, ghinion, cum spune domnul Presedinte.

Daca aveti o statie de incredere tineti de ea, acolo se petrece toata magia.
Cisternele pt combustibili sunt dedicate. In cel mai bun caz incarci aceeasi grupa de produse dar nu altceva. De exemplu nu ai voie sa incarci esteri dupa ce ai avut solventi. Cand mergi la spalatorie trebuie sa arati documentul de insotire a marfii ca sa confirme produsul de spalat iar la final ti se inmaneaza un certificat de spalare cu care mergi la incarcat iar cei de acolo iti verifica compatibilitatea produselor (ce s-a spalat cu ce e de incarcat). Cat despre combustibil, e aceeasi marfa. Eu distribuiam motorina de la doua centre de stocare(Shell Gent si Total Antwerp) catre mai multe Peco-ri(brand diferit) din Belgia si alaturi de mine incarcau si cei ce livrau la Shell, Total, Esso, you name it. Chiar radeam cu colegii cat stateam sa ne luam actele la birou ca daca ar sti clientii ca combustibilii vin din acelasi tank pt toate peco-rile.....

Author:  Valak [ 31 Dec 2020, 14:10 ]
Post subject:  Re: Un topic despre benzina

Esti sigur ca si in Romania se aplica ce spui tu ? Nu te contrazic, dar am avut masini la care am scos din rezervor zemuri care aveau prea putine in comun cu benzina sau motorina si statiile peco dadeau vina pe transportatori. Bine, asta se intampla in 2010, poate lucrurile s-au remediat intre timp.

Author:  centurion [ 31 Dec 2020, 14:53 ]
Post subject:  Re: Un topic despre benzina

Godzzi Quote:
...de aia sunt eu chitit pe electrice. Nu am auzit inca de KW 100 power, sau EVO Winter KW.
Vei auzi la vremea respectiva, fii sigur. Curentul electric de la Kaufland va fi mai bun decat cel de la statiile publice facute de primarie. La privat electronul e mai bun decat cel de la stat. etc.

Author:  yux_mm [ 01 Jan 2021, 04:08 ]
Post subject:  Re: Un topic despre benzina

BFX Quote:
In RO pun doar OMV 100.
Astept cu nerăbdare primul drum in afara sa pentru Shell V Power Racing 100.
La pomul laudat sa nu te duci cu sacul :roll:

Author:  yux_mm [ 01 Jan 2021, 04:18 ]
Post subject:  Re: Un topic despre benzina

georgeg Quote:
Multa lume isi da cu parerea, texte lungi, informatii corecte putine. Asa ca ma bag si eu, in calitate de persoana care cu asta se ocupa, respectiv activez pe piata vanzatorilor de carburant din romania. Deci:

1. In Romania NU EXISTA carburant la vanzare, in afara sortimentului MOL Racing 102(cel de 14 lei/L), care sa fie importat. De ce? Pentru ca nu renteaza. Da, in trecut, carburantul denumit Carrera100 din reteaua Omv era importat insa costurile erau foarte mari, iar odata cu rebrandingul in MaxxMotion carburantul este 100% de provenienta interna.
2. Pe piata din Romania se gasesc carburanti proveniti din singurele 3 rafinarii ale tarii: cele ale Petrom/Omv, cele ale Rompetrol si cele ale Lukoil. Repet, acestia sunt singurii PRODUCATORI de carburant brut din Romania.
3. Sortimentele de carburant regasiti la pompa provin de la oricare din cei 3 producatori iar aditivarea se face specific in statie, respectiv in tancuri. Concret, cisterna pleaca din rafinarie Petromidia sa zicem, incarcata cu benzina, si alimenteaza si statia Rompetrol, si cea Mol si poate chiar si cea Lukoil din Tulcea. Spun asta in cunostinta de cauza, ma ocup cu asa ceva zilnic.
4. Calitatea fiecarui aditiv specific unei retele, recte Rompetrol, Petrom, Lukoil, Mol, Omv etc este diferita. De aici si perceptia ca un carburant este mai bun decat altul. De exemplu dieselul de Rompetrol este cel mai uscat, iar cel de lukoil rezista cel mai putin la temperaturi scazute.

In concluzie, fiecare este liber sa alimenteze de unde doreste, cu ce-i place lui/ei si masinii sale pentru ca da, nu toti carburantii se manifesta la fel din cauza aditivilor folositi.
Fix aspectul asta s-a mai discutat acum cativa ani pe forum, cu fix aceeasi concluzie.

Author:  yux_mm [ 01 Jan 2021, 04:54 ]
Post subject:  Re: Un topic despre benzina

In Ro nu am avut masina pe benzina, deci nu prea stiu ce sa zic de benzine. Amicii cu benzinare ziceau de Mol ca ar fi cea mai ok.
Ca motorina cea mai ok mi s-a parut Efixul de la Rompetrol. Motorul parea mai silentios decat cu alte motorine si masina o centima mai fasneata...sau placebo.
Prin alte parti am sesizat mare diferenta intre carburantii premium si cei normali, dar niciuna intre branduri, cel mult in portofel. Dieselul din dotare e sesizabil mai silentios cu premium si mai fasnet. In sensul ca parca urca in ture mai usor. In acelasi timp o arde si mai repede.
Bussoul din dotare se invarte mai relaxat cu benzina normala. Initial am alimentat numai cu Shell V Power, la fel ca pe scuterul de mai jos si dieselul din dotare. Insa intamplator am alimentat intr-o zi cu regular si parca motorul era mai relaxat. Am vorbit cu Nae si mi-a spus ca practic, fiind un motor de generatie veche, ecu nu stie diferenta intre cifra octanica mare sau mica, drept urmare nu va fi o diferenta de comportament in directia performantei. Am ramas pe regular...
Mai am si un scuter de 50cmc, productie 2018, cu injectie, in 4 timpi (nu carburator). Aici se simte cel mai tare diferenta intre premium si regular. La numai 4cp, orice diferenta se simte.

Concluzie: nu am sesizat diferente intre producatori ci diferente intre regular vs premium. Avand in vedere ca voi astia cu Giulia aveti niste motoare de generatie noua, eu v-as recomanda numai benzina premium. Brandul e apoi doar o chestiune de preferinta, program de fidelizare, pret, etc...

Author:  lucianm [ 01 Jan 2021, 13:10 ]
Post subject:  Re: Un topic despre benzina

yux_mm Quote:
georgeg Quote:
Multa lume isi da cu parerea, texte lungi, informatii corecte putine. Asa ca ma bag si eu, in calitate de persoana care cu asta se ocupa, respectiv activez pe piata vanzatorilor de carburant din romania. Deci:

1. In Romania NU EXISTA carburant la vanzare, in afara sortimentului MOL Racing 102(cel de 14 lei/L), care sa fie importat. De ce? Pentru ca nu renteaza. Da, in trecut, carburantul denumit Carrera100 din reteaua Omv era importat insa costurile erau foarte mari, iar odata cu rebrandingul in MaxxMotion carburantul este 100% de provenienta interna.
2. Pe piata din Romania se gasesc carburanti proveniti din singurele 3 rafinarii ale tarii: cele ale Petrom/Omv, cele ale Rompetrol si cele ale Lukoil. Repet, acestia sunt singurii PRODUCATORI de carburant brut din Romania.
3. Sortimentele de carburant regasiti la pompa provin de la oricare din cei 3 producatori iar aditivarea se face specific in statie, respectiv in tancuri. Concret, cisterna pleaca din rafinarie Petromidia sa zicem, incarcata cu benzina, si alimenteaza si statia Rompetrol, si cea Mol si poate chiar si cea Lukoil din Tulcea. Spun asta in cunostinta de cauza, ma ocup cu asa ceva zilnic.
4. Calitatea fiecarui aditiv specific unei retele, recte Rompetrol, Petrom, Lukoil, Mol, Omv etc este diferita. De aici si perceptia ca un carburant este mai bun decat altul. De exemplu dieselul de Rompetrol este cel mai uscat, iar cel de lukoil rezista cel mai putin la temperaturi scazute.

In concluzie, fiecare este liber sa alimenteze de unde doreste, cu ce-i place lui/ei si masinii sale pentru ca da, nu toti carburantii se manifesta la fel din cauza aditivilor folositi.
Fix aspectul asta s-a mai discutat acum cativa ani pe forum, cu fix aceeasi concluzie.
:goodpost: pt ambii de mai sus
@alfetta: capitane, te mananca undeva... Daca imi zici ca ai sustras o canistra de combustibil de pe vapor ca sa alimentezi Alfa, imi inghit palaria... :D

Author:  georgeg [ 01 Jan 2021, 14:22 ]
Post subject:  Re: Un topic despre benzina

Toti transportatorii cu care lucrez confirma ca cisternele de transport sunt universale si NU se spala dupa transportul unui sortiment. Dupa un transport de motorina de ex. merge direct si incarca benzina fara stres, si invers.

Page 2 of 3 All times are UTC+03:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/