Asociatia Alfa Club Romania
https://www.alfaclub.ro/forum/

Ecco la mia Giulietta rossa! 2.0 JDTM 175 TCT QVLine
https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?t=28443
Page 2 of 2

Author:  Vlzz [ 05 Oct 2020, 13:11 ]
Post subject:  Re: Ecco la mia Giulietta rossa! 2.0 JDTM 175 TCT QVLine

MindRuler Quote:
Vlzz Quote:
P.S.: Vezi ca ai si launch control, nu e ca si cum ar fi util la ceva, dar e fun sa-l incerci de cateva ori :poke:
Unde am functia asta ca eu n-am gasit-o. :)
Nu e optiune in meniu sau pe undeva vizibil. Launch control se "activeaza" in felul urmator: DNA setat pe Dynamic, TCT setat pe manual (+/-), cu masina pe loc in viteza 1 tii frana apasata cu piciorul stang, apesi acceleratia pana jos cu dreptul, iar in momentul in care turometrul se stabilizeaza ( in prima faza pe la ~1500 rpm ) dai o data de padela minus (-), iar turele urca pe la ~2700 rpm. Dai drumul franei si zambesti :lol:
MindRuler Quote:
- mi s-a intamplat deja de doua ori sa ating usor masina pe dedesubt - nu stiu exact cu ce ating, banuiesc ca scutul masinii .
Uite de asta ma bucur ca s-a nimerit sa nu iau QVLine sau Sprint. Chiar daca Giulietta mea arata de parca e cocotata in copac, macar nu agat chestii pe care le agatam cu 159. Ce e drept, o si menajez mai mult.

Pentru restul problemelor, vezi cum sta cu timpul tzzivii, ca solutii are pentru orice :lol:

Author:  MindRuler [ 10 Oct 2020, 12:12 ]
Post subject:  Re: Ecco la mia Giulietta rossa! 2.0 JDTM 175 TCT QVLine

Am fost astazi la un service pentru schimb filtre (mai putin cel de combustibil) si ulei. Am luat filtre Mann si ulei Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0w30. Masina a avut pus la precedentul schimb tot 0W30, asa ca am pastrat aceeasi formula.

Pot sa spun ca am fost socat. :shock:
Au fost desfacute cred ca spre 20 de suruburi de la scuturile masinii pentru a avea acces la busonul de ulei si filtrul de aer. S-au chinuit baietii vreo 15 min sa desfaca busonul de ulei care era intepenit si foarte puternic strans. Apoi a mai fost desfacuta inca o bucata de plastic care acoperea filtrul de aer - by the way, inteleg ideea sa obligi omul sa vina cu masina cat mai des la service, inclusiv pentru operatiuni simple, dar cum sa pui filtrul de aer tocmai acolo? Care e logica?
Dar cea mai tampita chestie mi s-a parut pozitionarea filtrului de ulei. Dat roata drapta fata jos. dat jos o parte din contraaripa sau ce naiba e aia, apoi dat jos inca o piesa de plastic pentru a lucra oricum intr-o pozitie foarte incomoda la desfacerea filtrului. Nu mai spun ca modul in care e instalat pe masina face imposibila scoaterea lui fara sa umpli de ulei in jur. Sincer, inteleg sa faci lucrurile in asa fel incat sa te determine sa mergi la service, dar ce-am vazut azi la niste operatiuni care ar trebui sa fie simple ma face sa cred ca si-ai batut joc si de mecanici, si de utilizatorul masinii.
Am avut Peugeot 307, Clio, Mondeo, Golf, BMW...toate cu pitici mai mari sau mai mici, dar la niciuna din masinile astea nu am vazut modul asta de a complica lucrurile toatal anapoda pentru o simpla revizie.

Am atasat o poza cu scutul. Nu stiu daca se poate observa in imagine, dar are o burta, aia era partea cu care atingeam atunci cand dadeam peste denivelari mai mari. Nu prea am ce sa fac decat sa-l inlocuiesc, insa nu voi opta pentru reperul original din cauza ca exista riscul sa ajunga in aceeasi stare in scurt timp. Mecanicul m-a sfatuit sa caut un scut metalic, inteleg ca exista producatori after market care fac scuturi metalice rezistente si ar fi o solutie mult mai buna. Ceva sfaturi din punctul asta de vedere?
Dincolo de scut, masina arata foarte bine pe dedesubt, nicio scurgere, pic de rugina, totul foarte bine.

Masina merge foarte bine, totul OK, am vreo 600 km parcursi de la momentul in care i-am luat numere rosii.
Am reusit sa-i iau si un suport pentru telefon care se prinde bine in grila de aerisire si de care sunt multumit pentru ca tine bine telefonul si nici nu produce zgomote atunci cand nu e telefonul prins, asa cum am avut la alti suporti.
Am mai descoperit intre timp o functie inedita. :? Cica masina porneste automat climatizarea in functie de nu stiu ce senzor de umiditate. Am crezut ca are a mea vreun glitch, dar cica e o chestie inovativa gandita de italieni :blink: . Ca au gandit-o asa, e problema lor. In schimb, faptul ca nu am optiunea de a o dezactiva mi se pare iarasi aiurea. Te trezesti cu clima pornind si nu-ti dai seama de unde vine frig in masina. :thumbdown:

Attachments:
rsz_11.jpg
rsz_11.jpg [ 197.8 KiB | Viewed 1249 times ]

Author:  Valak [ 10 Oct 2020, 13:58 ]
Post subject:  Re: Ecco la mia Giulietta rossa! 2.0 JDTM 175 TCT QVLine

Partea cu senzorul de roua care porneste clima automat ca sa dezumidifice aerul nu e ceva tocmai nou, si 147-le avea asa ceva. Functia se dezactiveaza printr-o secventa de butoane sau tinand apasat butonul de AC, nu mai retin exact.

Author:  yux_mm [ 10 Oct 2020, 20:27 ]
Post subject:  Re: Ecco la mia Giulietta rossa! 2.0 JDTM 175 TCT QVLine

Le bune? Habar n-aveam...
Legat de scut metalic, vorbeste cu Ciprian, dcmilitarul pe forum. Facea, cred ca inca mai face din aluminiu.

Pozitionarea filtrului aiurea? Crezi ca Luigi s-a gandit el sa te trimita in service mai des? Pe naiba, asa le gandeste el. Sunt multe care la prima vedere par anapoda.

Author:  Godzzi [ 11 Oct 2020, 19:42 ]
Post subject:  Re: Ecco la mia Giulietta rossa! 2.0 JDTM 175 TCT QVLine

Si la Giulietta dar si la MiTo, de fiecare data cand acest senzor de temperatura sau umiditate inregistreaza valori mai mari decat cele de confort, toate ledurile de la clima fac cateva flashuri pentru a-ti atrage atentia. Cam atat........nu am vazut niciodata sa porneasca singur compresorul.

Author:  Vlzz [ 11 Oct 2020, 21:12 ]
Post subject:  Re: Ecco la mia Giulietta rossa! 2.0 JDTM 175 TCT QVLine

MindRuler Quote:
S-au chinuit baietii vreo 15 min sa desfaca busonul de ulei care era intepenit si foarte puternic strans. Apoi a mai fost desfacuta inca o bucata de plastic care acoperea filtrul de aer - by the way, inteleg ideea sa obligi omul sa vina cu masina cat mai des la service, inclusiv pentru operatiuni simple, dar cum sa pui filtrul de aer tocmai acolo? Care e logica?
Dar cea mai tampita chestie mi s-a parut pozitionarea filtrului de ulei. Dat roata drapta fata jos. dat jos o parte din contraaripa sau ce naiba e aia, apoi dat jos inca o piesa de plastic pentru a lucra oricum intr-o pozitie foarte incomoda la desfacerea filtrului. Nu mai spun ca modul in care e instalat pe masina face imposibila scoaterea lui fara sa umpli de ulei in jur.
Aici service-ul e problema, nu (neaparat) masina :lol: Cineva priceput face revizia in ~ 30 minute, cu toate cele. Si fara dat roti jos sau contraaripa sau altele. Eu zic ca ai o masina prea noua si prea frumoasa s-o lasi pe mana unor nepriceputi, but it's your choice.

Legat de clima care porneste de capul ei, eu la Giulietta nu m-am lovit de problema asta, dar ce e drept m-am obisnuit sa merg cu ea pornita 100%. Teoretic e un senzor prin parbriz care vede daca se abureste geamul si doar atunci porneste clima. Daca ti se intampla foarte des/aleatoriu, ceva e dubios acolo.

Poti pune o poza cu suportul de telefon pe care l-ai gasit?

Author:  dcmilitaru [ 11 Oct 2020, 22:19 ]
Post subject:  Re: Ecco la mia Giulietta rossa! 2.0 JDTM 175 TCT QVLine

Vlăduț, crede-ma, are o poală de suruburi, de 3 feluri, si chiar trebuie sa le dai jos ca sa ajungi la filtru de aer. Si daca mai ai noroc sa fie putin julita pe dedesubt sau ceva rugina, amintești cativa sfinti până le scoți.

Author:  Vlzz [ 11 Oct 2020, 22:35 ]
Post subject:  Re: Ecco la mia Giulietta rossa! 2.0 JDTM 175 TCT QVLine

Nu contest. Doar ca am fost de curand la tzzivii pentru un oil flush la Giulietta si l-am rugat sa-mi arate putin si filtrul de aer... Cele doua parti componente ale scutului masinii erau date jos, iar filtrul a iesit țac-pac, in cateva secunde.

Author:  nesquick [ 12 Oct 2020, 08:04 ]
Post subject:  Re: Ecco la mia Giulietta rossa! 2.0 JDTM 175 TCT QVLine

Tac-pac ti se pare csnd te uiti la cineva care face asta zilnic.
dacă te apuci singur, iti ia juma de zi :))

Ciprian are dreptate, are 1kg de suruburi :))

Sent from my SM-G973F using Tapatalk


Author:  MindRuler [ 12 Oct 2020, 14:51 ]
Post subject:  Re: Ecco la mia Giulietta rossa! 2.0 JDTM 175 TCT QVLine

Haideti s-o luam pe rand.
Suportul de telefon pe care l-am luat e asta: https://123mobile.ro/suporturi-auto/229 ... green.html Eu am avut doua criterii - sa aiba prinderea solida in grila, iar prinderea telefonului sa fie exclusiv in cleme stanga-dreapta, nu si jos. Dezavantajul e ca e mai greu de pus si de scos telefonul din suport (bratele alea au un arc destul de bine tensionat), dar pentru mine nu e asa mare dezavantajul. Nu m-a interesat cu incarcare wireless, imi incarc telefonul acasa si ma tine toata ziua. Daca doriti suport din ala care prinde singur telefonul cand il asezi in suport si il elibereaza cand vrei sa-l scoti, ce am luat eu nu e solutia OK pentru voi. :D (o sa pun o poza cu suportul si din masina, dar nu am acum).

Legat de suruburile in care e prins scutul - parerea mea e ca are nu multe, ci foarte multe. :lol: Cum am spus, aia cu filtru de aer pus acolo e o solutie aiurea, ma rog, sa spunem ca mai e cum mai e. Dar pentru filtru de ulei e ceva horror. Nu stiu cum poti inlocui filtrul fara sa dai roata dreapta fata jos + o bucata din contaaripa. Nu ai cum altfel. Aberatia maxima e ca filtrul e pozitionat orizontal (transversal pe motor), iar cand il scoti umpli de ulei in jur. Chiar m-am uitat si cred ca am vazut bine. La toate masinile, filtrul ala e pus in asa fel incat atunci cand il scoti sa actioneze forta gravitationala si uleiul sa se scurga fara sa se umple tot de ulei. Na, italienii au zis ca au ei alta metoda... :shock:
Am fost la service-ul asta pentru ca il stiu pe mecanic, mi-a mai lucrat si la alte doua masini si e OK, fiind si aproape de mine. Cand vor mai fi chestiuni de rezolvat in service, voi merge si eu pe mana mecanicilor specializati in Alfa pe care ii recomandati aici pe forum. :D

dcmilitaru, exista o varianta de inlocuire a scutului original al masinii cu un scut after-market din metal/aluminiu? Am tot cautat pe net dar n-am gasit ceva concludent.

Author:  dcmilitaru [ 12 Oct 2020, 16:34 ]
Post subject:  Re: Ecco la mia Giulietta rossa! 2.0 JDTM 175 TCT QVLine

Pot fabrica artizanal un scut din aluminiu de 1.5 mm grosime.
ImageImage

Author:  MindRuler [ 12 Oct 2020, 18:05 ]
Post subject:  Re: Ecco la mia Giulietta rossa! 2.0 JDTM 175 TCT QVLine

Am atasat o poza cu suportul pentru telefon. Nu eram decat eu in masina si n-am avut si alt telefon la indemana pentru a poza si cum arata cu telefonul in suport.
Cert este ca eu am un S10+ si face fata foarte bine.

dcmilitaru, partea care se prinde pe bara arata bine, segmentul din zona motorului nu prea ma incanta. La mine, partea aia din fata nu trebuie shimbata, nu e deteriorata, dar aia de la motor are o burta si e un pic desprinsa intr-un loc.

A, si inca ceva. Am vazut azi parcata, pe bd. Cuza, o Alfa 159 alba cu TZV la numar. Banuiesc ca e a lui tzzivii. :D

Attachments:
011.jpg
011.jpg [ 233.11 KiB | Viewed 1051 times ]

Author:  dcmilitaru [ 12 Oct 2020, 19:36 ]
Post subject:  Re: Ecco la mia Giulietta rossa! 2.0 JDTM 175 TCT QVLine

Poti sa l faci doar pe ăla din tablă.

Author:  alfetta [ 13 Oct 2020, 07:34 ]
Post subject:  Re: Ecco la mia Giulietta rossa! 2.0 JDTM 175 TCT QVLine

partea de jos a telefonului, care intra in contact cu plansa de bord, iti va lasa urme pe viitor - pe bord .

Author:  yux_mm [ 13 Oct 2020, 11:49 ]
Post subject:  Re: Ecco la mia Giulietta rossa! 2.0 JDTM 175 TCT QVLine

Eu am un Kenu asemanator. Nici o urma, bine plansa de 47 difera oleaca :lol:
Dar l-am folosit pe o Giulietta inchiriata si nu a lasat urme. Daca il pozitionezi in treimea inferioara a telefonului, nu atinge bordul ci doar grila de plastic.

Author:  MindRuler [ 26 Nov 2020, 11:45 ]
Post subject:  Re: Ecco la mia Giulietta rossa! 2.0 JDTM 175 TCT QVLine

Asa arata cu adidasii de iarna. :D
Am mers vreo 4-5 zile in oras cu echiparea de iarna...pot sa zic ca e mai confortabila. Astea sunt 225/45/R17, rotile de vara erau 225/40/R18. Poate parea o diferenta mica, dar se simte bine in termeni de rigiditate. De vara are Dunlop-uri, pe care nu intentionez sa le schimb nici sezonul viitor, sunt inca foarte OK. De iarna am Falken daca nu ma insel, si ele putin rulate, deci le mai pastrez sigur inca doua ierni.
Arata un pic mai ciudat pentru ca, cel putin pe puntea fata, distanta intre anvelopa si aripa e cam mare. Insa dincolo de asta, la condus in oras e mai potrivita configuratia asta.

In rest, ma apropii de 105.000 km (am luat-o cand avea 102.500 km). 90% mers in regim urban. M-am obisnuit cu ea si imi place foarte mult. Ne-am imprietenit si pun mai mult pret pe calitatile ei, nu mai las minusurile sa-mi influenteze aprecierile fata de ea. :D
E intr-adevar enervant uneori ca lipseste cotiera, mai ales cand stai mai mult in trafic. Dar altfel chiar nu am ce spune rau de ea. Iti pune un zambet pe fata la reprizele de accelerari, m-au salutat si alti posesori de Alfe prin trafic. E ce trebuie si sunt foarte multumit de achizitie pana acum.:peace:

Attachments:
af.jpg
af.jpg [ 513.02 KiB | Viewed 870 times ]

Page 2 of 2 All times are UTC+03:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/