Am fost astazi la un service pentru schimb filtre (mai putin cel de combustibil) si ulei. Am luat filtre Mann si ulei Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0w30. Masina a avut pus la precedentul schimb tot 0W30, asa ca am pastrat aceeasi formula.
Pot sa spun ca am fost socat.
Au fost desfacute cred ca spre 20 de suruburi de la scuturile masinii pentru a avea acces la busonul de ulei si filtrul de aer. S-au chinuit baietii vreo 15 min sa desfaca busonul de ulei care era intepenit si foarte puternic strans. Apoi a mai fost desfacuta inca o bucata de plastic care acoperea filtrul de aer - by the way, inteleg ideea sa obligi omul sa vina cu masina cat mai des la service, inclusiv pentru operatiuni simple, dar cum sa pui filtrul de aer tocmai acolo? Care e logica?
Dar cea mai tampita chestie mi s-a parut pozitionarea filtrului de ulei. Dat roata drapta fata jos. dat jos o parte din contraaripa sau ce naiba e aia, apoi dat jos inca o piesa de plastic pentru a lucra oricum intr-o pozitie foarte incomoda la desfacerea filtrului. Nu mai spun ca modul in care e instalat pe masina face imposibila scoaterea lui fara sa umpli de ulei in jur. Sincer, inteleg sa faci lucrurile in asa fel incat sa te determine sa mergi la service, dar ce-am vazut azi la niste operatiuni care ar trebui sa fie simple ma face sa cred ca si-ai batut joc si de mecanici, si de utilizatorul masinii.
Am avut Peugeot 307, Clio, Mondeo, Golf, BMW...toate cu pitici mai mari sau mai mici, dar la niciuna din masinile astea nu am vazut modul asta de a complica lucrurile toatal anapoda pentru o simpla revizie.
Am atasat o poza cu scutul. Nu stiu daca se poate observa in imagine, dar are o burta, aia era partea cu care atingeam atunci cand dadeam peste denivelari mai mari. Nu prea am ce sa fac decat sa-l inlocuiesc, insa nu voi opta pentru reperul original din cauza ca exista riscul sa ajunga in aceeasi stare in scurt timp. Mecanicul m-a sfatuit sa caut un scut metalic, inteleg ca exista producatori after market care fac scuturi metalice rezistente si ar fi o solutie mult mai buna. Ceva sfaturi din punctul asta de vedere?
Dincolo de scut, masina arata foarte bine pe dedesubt, nicio scurgere, pic de rugina, totul foarte bine.
Masina merge foarte bine, totul OK, am vreo 600 km parcursi de la momentul in care i-am luat numere rosii.
Am reusit sa-i iau si un suport pentru telefon care se prinde bine in grila de aerisire si de care sunt multumit pentru ca tine bine telefonul si nici nu produce zgomote atunci cand nu e telefonul prins, asa cum am avut la alti suporti.
Am mai descoperit intre timp o functie inedita.
Cica masina porneste automat climatizarea in functie de nu stiu ce senzor de umiditate. Am crezut ca are a mea vreun glitch, dar cica e o chestie inovativa gandita de italieni
. Ca au gandit-o asa, e problema lor. In schimb, faptul ca nu am optiunea de a o dezactiva mi se pare iarasi aiurea. Te trezesti cu clima pornind si nu-ti dai seama de unde vine frig in masina.