Am bifat o tura de peste 4,600 de km in 2 saptamani, ocazie cu care i-am dublat practic Giuliei nr de km totali. In 2 saptamani cat intr-un an si jumatate. Ce-i drept un an si jumatate total atipic.
Tura a cuprins o vizita in Tirol(A) pentru schi (ghetar), respectiv pe litoralul autohton.
Pe tot parcursul calatoriei, Giulia s-a comportat ireprosabil indiferent de drum, modurile DNA acoperind foarte bine diferitele nevoi. As mentiona ca suspensia adaptiva e must have dpmdv, in special in combinatie cu jantele de 19.
Cruise controlul (fara adaptiv) e foarte usor de folosit, click scurt urca/coboara 1km, click lung urca/coboara pana la prima cifra rotunda. In conditii de autostrada si trafic mediu, se poate merge foarte relaxat
din click-uri.
In cazul in care va enerveaza intreruperile automate de info trafic din afara, poate e mai bine sa o debifati din timp, intrucat necesita oprire pentru a o modifica (
Settings / Infotainment / Radio / Traffic Announcements OFF).
Fortat de imprejurari, a trebuit sa folosesc de 2 ori si navigatia masinii, tinand cont de problemele pe care le-au avut fie serverele Google Map fie problemele recente ale internetului la nivel global. In unele zone din Austria nu a functionat deloc. Waze este dezastru la navigatie in Ungaria / Austria, tinand cont ca nu recunoaste autostrazi principale si foloseste alternative ciudate, si culmea, mai lungi! Ma gandeam ca am eu bifat ceva gresit in setari, dar indiferent de ce schimb, nu functioneaza corect. Exceptand situatiile mentionate, am mers cu Google map pentru navigatie via Apple car play, respectiv cu Waze pe fundal, cu avertizare sonora pentru depasirea limitei de viteza si alerte trafic. Inca un minus pentru Waze – uneori intra in sleep mode, sau daca nu are destinatie setata si se foloseste doar in background, uita sa isi mai incarce harta si nu iti mai semnaleaza nimic.
Cu toate ca nu e cea mai importanta variabila, mentionez si valorile de consum inregistrate, in special pentru cei care ar fi interesati de un astfel de model, dar care sunt speriati de valorile prezente pe net. Concluzia mea dupa +9k km e: masina consuma dupa cum o conduci. Poate inregistra 7 l/100km, sau +15. La nevoie, se pot face aproape 700 km cu un plin, important pentru cei cu range anxiety (ca mine).
Consumul mediu pe cei 4,651 de km a fost de 8.9 l/100km, avand un mix intre cele 3 moduri (DNA), respectiv aceeasi diversitate si din punct de vedere carosabil (autostrazi, drumuri de munte, localitati) respectiv stil de condus. Mers in exterior 57%, respectiv 43% in tara.
Am mai mentionat si pe alt topic si imi mentin parerea: pe langa stilul de condus (duh), consumul este puternic influentat si de calitatea aditivilor din afara, diferenta perceputa de mine fiind si de -2 l/100 (afara vs tara). Nu am mers la consum nici in afara, media incluzand si ture repetate de mers sportiv pe drum de munte.
Giulia atrage priviri, chiar si pe o culoare care nu-i evidentiaza pe deplin silueta. Reactile sunt fie pozitive, gen incetinesc / accelereaza sa o priveasca, sau dimpotriva, trezeste spiritul competitiv si vor sa demonstreze/tachineze. Nu tine nici de nationalitate, nici de marca pe care o conduc. Totusi, trebuie sa recunosc ca imi face o deosebita placere sa vad caldura cu care te saluta majoritatea posesorilor de Alfe, indiferent daca e in RO sau in afara.
Alfe in afara putine, in special Giulii. Am vazut doar una in cele 8 zile petrecute in afara. Ponderea observata intre Giulia vs Stelvio e 10%/90%, cel mai probabil datorita trendului actual, dar si a plusului de practicabilitate in cazul Stelvio. Da, si eu as simti nevoia de un plus de spatiu in portbagaj, sau macar a unui acces mai facil cum e in cazul hatch/break. Dar pentru cei care isi doresc o Giulia pentru modul in care se conduce si a felului in care arata, nu e totul pierdut: va luati genti flexibile (nu troller-e rigide), pentru a va plia pe spatiul existent. Eu am gasit suficient spatiu pentru bagajele a 2 adulti + 2 copii.
Lipsuri? In afara de o varianta break pe care Alfa nu se incumeta sa ne-o ofere pentru Giulia, cred ca ii lipsesc niste frane mai bune. Probabil niste placute sport/furtune metalice isi vor face loc cand se vor uza cele OEM.
Tot la capitolul lipsuri ar mai fi si sunetul evacuarii. Este extrem de silentioasa la drum lung, un adevarat gt. Dar pentru momentele de condus sportiv, imi lipseste sunetul. Intrucat inca nu am gasit un sistem care sa se plieze pe dorinta piticilor mei (silentioasa la nivel de OEM cu valva inchisa/CEE approval/value for money), inca mai investigam.
De asemenea, as simti nevoia unui unghi de cadere mai negativ pe fata, sa “incarce”mai bine directia pe viraj. Superpro / Whiteline / Powerflex nu au nimic deocamdata pentru Giulia, dar se pare ca s-au apucat cei de la GMS de un astfel de kit. Ramane de vazut.
https://de.galemotorsport.com/product-p ... ection-kit
Si cateva cadre suprinse in aceasta tura. Frumusetea Giuliei a fost acompaniata perfect de locurile superbe din Tirol.