Buna,
Ca o continuare, masina a ajuns la mine, dupa inca 2 proprietari care au avut mai mult sau mai putin grija de ea.
Sunt fan motorului 1.7 TBI avandu-l si pe un 159 TI (Aurora pe nume) pe care o ador si nu o voi vinde niciodata. Intr-o seara am dat de aceasta Giulietta superba la un semafor si l-am rugat pe proprietar sa plece mai tare sa vad cum se aude. Atunci mi s-a pus pata pe ea avand o evacuare de bun simt, care se aude frumos dar nu tare, plus aspectul exterior incredibil, plus TBI, i-am zis la misto la urmatorul semafor ca daca o vinde sa-mi zica si mie. Doua luni mai tarziu mi-a trimis mesaj ca o vinde, iar eu aveam niste bani stransi pentru casa pe care i-am spart pe Stella
Attachment:
20240503_154024.jpg [ 883.75 KiB | Viewed 378 times ]
In afara de un ambreaj nou (aparent sachs performance) si ceva bucse pe spate, nu a avut multe interventii mecanice inafara de revizii. Fostii proprietari s-au axat mai mult pe estetica (probabil si din lipsa cunostintelor mecanicii), astfel incat, cand a ajuns la mine, masina se simtea groaznic. Fostul proprietar a terminat sa insonorizeze masina (in porbagaj), a vopsit jantele in negru lucios, a retapitat volanul si i-a facut aceasta evacuare custom. Insa Stela avea nevoie urgent de:
-termostat
-suport motor
-atentie la suspensie
-remediat 3 scurgeri de ulei (practic sub motor era horror)
Am gasit mult ulei in admisie, inainte de turbo si m-am speriat ca e dusa turbina, dar pana la urma a fost sitemul
PCV infundat, iar dupa ce schimbarea lui, am scapat de aceasta problema. Alta era la
termoflot (probabil de la filtrele MAHLE facute in Turcia care sunt varza si nu se etanseaza bine filtrul in carcasa) dar care dupa un schimb de ulei si filtre s-a reparat singura. Si scurgere de
ulei de cutie pe la o planetara, probabil din cauza dorelului care a schimbat ambreajul si a ciupit garniturile. Acum sub motor e uscat.
Attachment:
suport motor.jpg [ 719.59 KiB | Viewed 378 times ]
Suspensia era groaznica, simteam ca se rupe masina sub mine (pe fata) daca luam o groapa sau un limitator mai tare, iar masina nu o simteam deloc stabila si incredibil de inconfortabila (problema exagerata de plasticele care zdranganeau in masina -> pe care le-am mai rezolvat intre timp). Am inceput sa schimb
bratele (TRW) si am montat un set nou de
GoodYear Eagle F1 asymetric 6. Masina a inceput sa se simta fenomenal pe curbe, dar problema cu confortul a persistat. Am schimbat si
capetele de bara in zadar (pacat de ele ca erau bune si lemforder, eu am pus TRW). N-au mai ramas decat amortizoarele. Asa ca am zis sa o fac si pe asta si i-am pus un set nou de
Bilstein B4 imperechiate cu renumitele
Eibach Pro Kit, care vad aici pe forum ca se voiau puse inca din 2021. Bineinteles cu
flanse noi de la Febi.
Attachment:
20240515_224424.jpg [ 280.72 KiB | Viewed 378 times ]
Am transformat astfel masina de la una superba vizual, dar doar atat, la una care e o adevarata placere sa fie condusa atat in oras cat si la drum lung. Toate astea fara sa merg la mecanic, avand un garaj unde am putut sa mesteresc in liniste, unde ii voi face in curand si un polish.
Singurul minus ramane interiorul, care venind de pe 159 TI e clar mai urat si incomod. Scaunele pentru o persoana inalta nu sunt ce trebuie (desi te obisnuiesti). Urmaresc prin dezmambrari sa gasesc niste scaune de facelift mai bune, sau poate de pe Mito QV. Intre timp am retapitat si eu cotiera si am cumparat presuri noi OEM, ca macar sa arate cat mai curat asa cum e ea.
Attachment:
interior.jpg [ 223.78 KiB | Viewed 378 times ]
Attachment:
interior cotiera.jpg [ 258.42 KiB | Viewed 378 times ]
Pe viitor va trebui sa fac iarasi distributia, vad ca a fost facuta de maiestrul tzzivii in 2021 (la care am fost sa fac distributia si cu Aurora tot in 2021
) si va avea nevoie si de niste discuri noi pe fata.
Attachment:
20240818_085004.jpg [ 793.75 KiB | Viewed 378 times ]
Attachment:
20240904_120213.jpg [ 312.67 KiB | Viewed 378 times ]
Attachment:
20240823_131925.jpg [ 537.49 KiB | Viewed 378 times ]