Asociatia Alfa Club Romania
https://www.alfaclub.ro/forum/

The Beast from the East
https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?t=27564
Page 2 of 5

Author:  stig53 [ 14 Jul 2019, 15:25 ]
Post subject:  Re: The Beast from the East

https://streamable.com/jbf9y :roll:
Care e vinovatul? Cel mai probabil unul din brate dar care? Cel de sus sau cel de jos? Dupa cum suna eu zic ca e cel superior.
Bratele superioare au fost schimbate ultima oara in 2017 cu lemforder, insa cele inferioare nu stiu daca au fost vreodata schimbate :scratch: .

Author:  tomi_alfa [ 14 Jul 2019, 17:51 ]
Post subject:  Re: The Beast from the East

Suna a superior. Vezi daca-i poti strecura niste WD40 sa taca.

Author:  nesquick [ 14 Jul 2019, 18:23 ]
Post subject:  Re: The Beast from the East

Superior aproape sigur.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Author:  speedy91 [ 14 Jul 2019, 18:23 ]
Post subject:  Re: The Beast from the East

stig53 Quote:
https://streamable.com/jbf9y :roll:
Care e vinovatul? Cel mai probabil unul din brate dar care? Cel de sus sau cel de jos? Dupa cum suna eu zic ca e cel superior.
Bratele superioare au fost schimbate ultima oara in 2017 cu lemforder, insa cele inferioare nu stiu daca au fost vreodata schimbate :scratch: .
Posibil sa fie un pivot inferior, dar nu m-ar mira sa fie chiar brațul superior schimbat, mi s-a întâmplat sa cumpăr brațe marca lemforder și vaselina din bucși era întărită, lemn, probabil erau pe stoc de mult timp.
Ai bucși poliuretanice la bara stabilizatoare față? Poate fi și de acolo, fac asa când e foarte cald, se dilata și nu mai au vaselina.

Author:  stig53 [ 15 Jul 2019, 19:05 ]
Post subject:  Re: The Beast from the East

Am dat cu niste vaselina pe la bucse la bratul de sus dar nu a tacut. Bratele superioare le am luate deja insa imi veni un dubiu si mi-e sa nu ma apuc de treaba doar sa descoper ca defapt e cel de jos care face galagie :lol:
Nu stiu ce bucsi am la bara stabilizatoare dar face zgomot tot timpul si la cald si la rece. Sa fie din pivotul inferior? Am tras de roata, nu este joc deloc pe nici o directie.

Author:  nesquick [ 15 Jul 2019, 19:23 ]
Post subject:  Re: The Beast from the East

bratul de jos nu scartaie de regula... fie cel de sus, fie bucsile de la bara stabilizatoare.

Poti verifica daca este bratul superior vinovat.

1. Dai roata jos
2. cu o presa extragi pivotul din fuzeta
3. misti bratul sus jos. Daca scartaie, este vinovat... daca nu... ansamblezi totul la loc si treci la roata de pe partea cealalta.

Author:  stig53 [ 22 Jul 2019, 14:28 ]
Post subject:  Re: The Beast from the East

N-am apuc sa ma ocup de brate caci a venit alta la rand, mai urgenta :thumbdown: .

Se pare ca garantia alternatorului s-a terminat iar cu ocazia asta au inceput figurile. Dupa 10/15 minute de la pornire incepe sa dea eroarea cu incarcare baterie insuficienta si incepe sa fluctueze tensiunea pe baterie.
In mod normal, la rece, alternatorul scoate 14,3 cu mici variatii, deci merge bine. Insa la cald dupa 10/15 minute incepe sa varieze intre 11 si 14 volti.
In primul grafic se vede cum variaza destul de rapid intre 11 si 14 iar in al doilea grafic se vede cum cade de la 14 la 12 si ramane acolo. Am observat ca atunci cand pornesc ventilatoarele creste inapoi tensiunea la 14, weird :scratch:
Inteleg ca se rezolva problema doar prin inlocuirea regulatorului de tensiune. Se poate inlocui regulatorul si fara sa dai jos alternatorul?
Cum fac sa iau regulatorul potrivit pentru alternatorul de pe masina? Inteleg ca sunt mai multe modele compatibile care au fost montate. E deajuns sa iau un regulator original bosch pentru alternatoarele compatibile? De exemplu: F00M145220

Attachments:
Screenshot 2019-07-22 at 13.05.05.png
Screenshot 2019-07-22 at 13.05.05.png [ 256.14 KiB | Viewed 4237 times ]
Screenshot 2019-07-22 at 13.00.08.png
Screenshot 2019-07-22 at 13.00.08.png [ 75.18 KiB | Viewed 4237 times ]

Author:  tzzivii [ 22 Jul 2019, 15:46 ]
Post subject:  Re: The Beast from the East

Se poate si fara insa trebuie ori codul de regulator, ori de alternator.

Author:  bluecar [ 22 Jul 2019, 20:50 ]
Post subject:  Re: The Beast from the East

stig53 Quote:
Am dat cu niste vaselina pe la bucse la bratul de sus dar nu a tacut. Bratele superioare le am luate deja insa imi veni un dubiu si mi-e sa nu ma apuc de treaba doar sa descoper ca defapt e cel de jos care face galagie :lol:
Nu stiu ce bucsi am la bara stabilizatoare dar face zgomot tot timpul si la cald si la rece. Sa fie din pivotul inferior? Am tras de roata, nu este joc deloc pe nici o directie.
eu am pus multlaudatele lemforder si fac zgomot de noi....imi este lene sa le pun pe cele vechi oe inapoi...

Author:  stig53 [ 18 Sep 2019, 15:50 ]
Post subject:  Re: The Beast from the East

Update, am inlocuit regulatorul de tensiune, luat Bosch "original" dupa codul de alternator din ePer, schimbat si eroarea "Low Battery Charge" a disparut, me happy.
De cand am inlocuit regulatorul de tensiune am facut aprox 2000 de km fara sa observ nimic dubios. De la o vreme insa s-a prezentat o noua problema tot legat de tensiunea pe baterie.
La ralanti tensiunea variaza mai mult decat in turatie iar mai mult are momente cand trece si peste 15V. In plus ralanti-ul pare sa nu fie 100% cum trebuie.
Desi este stabil are un mers in "valuri". In mod normal e greu de sesizat aceasta oscilatie in mersul la ralanti insa cu aceeasi oscilatie pulseaza lumina de la plafoniera de exemplu, asa mi-am dat seama de problema aceasta.

Lumina pulseaza din cauza ca tensiunea nu e constanta asa cum se vede si pe grafic. In mijlocul graficului motorul este in turatie si tensiunea constanta, pe laterale motorul la ralanti si tensiunea oscileaza.

Acum problema este urmatoarea, mersul oscilant la ralanti cauzeaza variatia de tensiune sau variatia de tensiune cauzeaza mersul oscilant?
Situatia am observat-o doar recent. Dupa ce am schimbat variatorul de tensiune n-am observat anomalii si nici ralantiul dubios.

Posibile cause:
- noul regulator defect
- alternatorul defect
- ralantiul cu probleme

Alfele si probleme electrice, what a cliche... :roll:

Attachments:
Voltage variations.PNG
Voltage variations.PNG [ 190.62 KiB | Viewed 4028 times ]

Author:  Valak [ 18 Sep 2019, 16:09 ]
Post subject:  Re: The Beast from the East

Las-o sa mearga putin pe baterie, fara alternator si vezi daca iti mai oscileaza ralantiul.

Author:  skmetaly [ 18 Sep 2019, 17:32 ]
Post subject:  Re: The Beast from the East

La fel sunt si eu cu 166 2.5.
S-a schimbat releul in alternator cu ceva after market, si la relanti a inceput sa pulseze becurile in interior + ceasuri si incarcarea era la limite sau oscila mult. S-a schimbat alternatorul complet cu unul refubrished bosch si de atunci incarcarea e buna dar cu motorul cald la relanti scade putin intensitatea becurilor, dar nu scade intensitatea atunci cand merg ventilatoarele (ma gandesc ca turatia urca putin pentru a compensa). Momentan m-am dat batut cu problema ca nu mai am rabdare de ea :lol:

Author:  aschiuta [ 18 Sep 2019, 18:06 ]
Post subject:  Re: The Beast from the East

Ar trebui verificate/ schimbate periile de la alternator.

Author:  nesquick [ 18 Sep 2019, 19:37 ]
Post subject:  Re: The Beast from the East

Nu este mai simplu sa schimbi alternatorul cu totul?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Author:  stig53 [ 18 Sep 2019, 20:38 ]
Post subject:  Re: The Beast from the East

Valak Quote:
Las-o sa mearga putin pe baterie, fara alternator si vezi daca iti mai oscileaza ralantiul.
Since nu-mi dau seama cum as putea face asta. Cum fac sa scot alternatorul din circuit? :scratch:
skmetaly Quote:
cu motorul cald la relanti scade putin intensitatea becurilor, dar nu scade intensitatea atunci cand merg ventilatoarele
Si la mine la fel, cand merg ventilatoarele nu mai pulseaza lumina si tensiunea e stabila. Noroc ca la V6 cum te opresti putin imediat pornesc ventilatoarele :lol:.
aschiuta Quote:
Ar trebui verificate/ schimbate periile de la alternator.
La modelul asta de alternator periile fac parte din regulatorul de tensiune care l-am schimbat deja, deci n-ar trebui sa fie asta.
nesquick Quote:
Nu este mai simplu sa schimbi alternatorul cu totul?
La V6 schimbatul de alternator e orice mai putin simplu! :bash: Daca era simplu era schimbat deja. Din ce m-am documentat in special la modelele CF3 e mult de munca. Trebuie lasat motorul intr-o parte si/sau cadrul motor dat la o parte. Nu cred ca se poaote face DIY :uhuh:

Attachments:
Screenshot 2019-09-18 at 19.29.19.png
Screenshot 2019-09-18 at 19.29.19.png [ 621.15 KiB | Viewed 3963 times ]

Author:  Valak [ 19 Sep 2019, 00:24 ]
Post subject:  Re: The Beast from the East

Ii dai jos cureaua de accesorii sau scoti mufa regulatorului si il lasi fara excitatie.

Author:  stig53 [ 11 Nov 2019, 17:52 ]
Post subject:  Re: The Beast from the East

S-a facut un an de cand e la mine si 22.000 km parcursi pana acum :clapping: .

Winter updates:

Probleme existente:
- Zgomotul de pe fata l-am identificat, vine de la bucsa centrala a bratului inferior. Se pare ca ambele brate au fost stranse cu masina ridicata. Cu masina pe roti, se vad ambele bucse torsionate iar in partea cu galagia are si crapaturi. Mi-am luat doua bucse TRW sa le inlocuiesc insa intre timp a tacut, eventual la primavara mai vedem.
- Alternatorul inca e in viata, tot la fel merge, putin figurant la ralanti iar la turatii merge cum trebuie. La cald merge mai bine si la ralanti. Eventual la primavara combinat cu alte lucrari o sa fie inlocuit. Un nene mi-a zis ca probabil o dioda sa fie arsa si de aici comportamentul alternatorului, suna plauzibil :scratch: .

Probleme noi:
- Mi-a aparut un zgomot la rulare care devine cel mai evident/enervant de pe la 90 km/h si pana pe la 130 km/h. Suna ca un vuit constant independent de turatie sau daca sunt in viteza sau pe liber. In conditiile astea ma gandesc la: rulmenti roti, rulmenti diferential, planetare? Cum sa fac sa reduc lista de suspecti?
- Iarasi in ultimul timp am observat motorul ruleaza cam "necizelat" in anumite conditii. Un mers usor cu intreruperi/neliniar la turatii joase(<2500rpm). Se observa si la accelerari dar si in frana de motor. In general e mai pronuntat efectul la rece insa in frana de motor uneori face figuri si la cald la turatii joase.

Initial am verificat clapeta de acceleratie si debitmetrul. Clapeta putin murdara insa nu pare grav, am curatat-o putin cu un spray dedicat iar debitmetrul este imaculat.
In conditiile astea am verificat sondele lambda, 4 la numar :roll:. Din ce inteleg eu, cele pre-cat arata cel putin ok, viteza de reactie relativ mica si ambele cu valori apropriate mai tot timpul. Cele after-cat arata mai dubios, reactia pare mai inceata, exista momente unde valorile sunt constant diferite si in mod frecvent nu se aliniaza cu valorile celor pre-cat.
Acum, avand in vedere ca nivelul de oxigen in gazele de evacuare nu se schimba intre pre-cat si after-cat, normal ar fi sa vad 4 semnale cat mai apropiate in amplitudine si fecventa, right?
In cazul asta cel putin cele after-cat sunt de schimbat, or fi ele de vina pt comportamentul motorului la regim scazut de turatii?

Attachments:
After_cat_lamdas.PNG
After_cat_lamdas.PNG [ 192.35 KiB | Viewed 3710 times ]
4xlamda.PNG
4xlamda.PNG [ 435.71 KiB | Viewed 3710 times ]
File comment: ultima sesiune cu rotile de vara :|
IMG_5553.jpg
IMG_5553.jpg [ 2.53 MiB | Viewed 3710 times ]

Author:  skmetaly [ 11 Nov 2019, 18:27 ]
Post subject:  Re: The Beast from the East

stig53 Quote:
- Iarasi in ultimul timp am observat motorul ruleaza cam "necizelat" in anumite conditii. Un mers usor cu intreruperi/neliniar la turatii joase(<2500rpm). Se observa si la accelerari dar si in frana de motor. In general e mai pronuntat efectul la rece insa in frana de motor uneori face figuri si la cald la turatii joase.
La fel si la mine si nu am sonde dupa catalizator (am doar 1 sonda) :lol:. Deobicei observ cand e bara la cara sau porniri de la stop. Suspectez ori debitmetru, ori senzor turatii(mi-a facut odata probleme de nu a pornit la cald). Daca vrei te anunt cand investighez mai mult si daca aflu ceva

Author:  nesquick [ 11 Nov 2019, 21:12 ]
Post subject:  Re: The Beast from the East

Salut,

De regula un rulment defect se manifesta prin zgomotul descris de tine si roata/janta respectiva se incalzeste mai mult decat celelalte.

Author:  stig53 [ 12 Nov 2019, 16:35 ]
Post subject:  Re: The Beast from the East

skmetaly Quote:
La fel si la mine si nu am sonde dupa catalizator (am doar 1 sonda) :lol:.
Haha, noi avem prea multe probleme similare :lol:
skmetaly Quote:
Suspectez ori debitmetru, ori senzor turatii(mi-a facut odata probleme de nu a pornit la cald). Daca vrei te anunt cand investighez mai mult si daca aflu ceva
Mmm din cate vad senzorul de turatii ar putea cauza simptomele astea si vad ca nici nu e scump, o fi complicat de schimbat ca deja vreau sa-l schimb :lol: .
nesquick Quote:
De regula un rulment defect se manifesta prin zgomotul descris de tine si roata/janta respectiva se incalzeste mai mult decat celelalte.
La asta m-am gandit si eu mai intai insa nu se incing rotile deloc. Ieri am realizat ca defapt zgomotul se intensifica cand virez dreapta iar cand virez stanga se aude mai putin spre deloc :scratch:.
Rulmentul de pe fata dreapta sa fie vinovatul?

Author:  nesquick [ 12 Nov 2019, 16:41 ]
Post subject:  Re: The Beast from the East

Sau tripoda de la planetara.

Author:  stig53 [ 18 Feb 2020, 18:40 ]
Post subject:  Re: The Beast from the East

Gata s-au rezolvat problemele, unele deja din Decembrie.
Alternatorul a fost reconditionat pana la urma, am gasit un service de alfe in Olanda si sunt foarte multumit de experienta, totul in regula acum. Nu mai falfaie lumina, motorul merge mult mai omogen si civilizat la ralanti deci a rezolvat si problema asta. Sper sa tina alternatorul mai mult decat data trecuta.
Apoi zgomotul pe spate s-a dovedit a fi de la rulment, l-am schimbat eu dar din a doua incercare incat initial am comandat rulmentul gresit. Situatie de necrezut merg la garaj pregatit, dau roata, discul, rulmentul vechi jos apoi iau frumos rulmentul nou si cand il pun pe butuc ceva nu pare in regula si asfel realizez ca cel nou are diametrul cu 1 cm mai mare :censored: . Stupefiat, initial am zis ca mi-au trimis rulmentul gresit :oops: apoi la o cautare dupa ZAR am aflat ca defapt eu am comandat rulmentul gresit :roll: .
Apoi am mai inlocuit si debitmetrul si am revenit la admisia stock cea de plastic. Aici a fost pe principiul sa fie bine ca sa nu fie rau :lol: .
Intre timp normal ca mi s-a rupt si balamaua de la manerul din stanga. Cu ocazia asta am comandat ambele manere exteriore noi, cele existente erau aiurea, unul din platic care incepuse sa se cojeasca de stratul de crom iar celalalt de metal era tot zgariat si mai era si de UK :roll: . Vai ce chin la inlocuit manerul din stanga, cel cu butucul :uhuh: . Apoi am schimbat si tendonul din stanga caci si asta pocnea deja de ceva vreme.
Apoi manerele interioare si ele erau urate, lipicioase tipic 147/GT, le-am refacut in piele foarte multumit de cum au iesit. Apoi a urmat o conversie a interiorului, comenzile la volan, clima, radiou-ul apoi navigatia, scrumiera si consola si in final pedalele. Plasticele originale aveau semnde de uzura si erau prea zgariate pentru gustul meu. Acum arata fix cum trebuie si interiorul si s-a eliminat toata lipiceala plasticelor :clapping: .
Am schimbat si bateria, intr-o zi a inceput sa-mi arunce ABS/VDC error, apoi am verificat bateria care nu prea mai era in parametri si am schimbat-o pana la urma. Apoi cu bateria noua, ce sa vezi, iarasi ABS/VDC error :censored: Am luat adaptor pentru ABS, scanat, defapt e de la senzorul de pe spate dreapta eroarea :lol: Oricum si bateria nu mai avea viata lunga, nu stiu de cand era pe masina dar probabil am si omorat-o putin cat am avut alternatorul obraznic.
Deci o sa urmeze sa schimb senzorul asta de ABS si un schimb de ulei bine meritat, o sa merg tot pe Motul.

Attachments:
IMG_5815.jpg
IMG_5815.jpg [ 2.33 MiB | Viewed 3192 times ]
IMG_5731.jpg
IMG_5731.jpg [ 3.05 MiB | Viewed 3192 times ]
IMG_5734.jpg
IMG_5734.jpg [ 3.04 MiB | Viewed 3192 times ]
IMG_5751.jpg
IMG_5751.jpg [ 3.72 MiB | Viewed 3192 times ]
IMG_4323.jpg
IMG_4323.jpg [ 5.41 MiB | Viewed 3192 times ]
IMG_5590.jpg
IMG_5590.jpg [ 2.3 MiB | Viewed 3192 times ]
IMG_5937.jpg
IMG_5937.jpg [ 2.66 MiB | Viewed 3192 times ]
IMG_4975.jpg
IMG_4975.jpg [ 2.81 MiB | Viewed 3192 times ]
IMG_5900.jpg
IMG_5900.jpg [ 2.84 MiB | Viewed 3192 times ]
IMG_5896.jpg
IMG_5896.jpg [ 2.57 MiB | Viewed 3192 times ]
IMG_5873.jpg
IMG_5873.jpg [ 2.74 MiB | Viewed 3192 times ]
IMG_5901.jpg
IMG_5901.jpg [ 2.99 MiB | Viewed 3192 times ]
IMG_6100.jpg
IMG_6100.jpg [ 2.47 MiB | Viewed 3192 times ]
IMG_5835.jpg
IMG_5835.jpg [ 235.13 KiB | Viewed 3192 times ]
IMG_5828.jpg
IMG_5828.jpg [ 1.79 MiB | Viewed 3192 times ]
IMG_5691.jpg
IMG_5691.jpg [ 3.32 MiB | Viewed 3192 times ]
IMG_5576.jpg
IMG_5576.jpg [ 4.6 MiB | Viewed 3192 times ]
IMG_6102.jpg
IMG_6102.jpg [ 3.02 MiB | Viewed 3192 times ]

Author:  Hermanoli [ 18 Feb 2020, 18:58 ]
Post subject:  Re: The Beast from the East

[emoji122]

Sent from my Nokia 7.2 using Tapatalk


Author:  ALXege [ 18 Feb 2020, 19:08 ]
Post subject:  Re: The Beast from the East

Wow, ce bine arata interiorul, felicitari!


Sent from my iPhone using Tapatalk

Author:  DanS [ 18 Feb 2020, 19:30 ]
Post subject:  Re: The Beast from the East

:clapping: :clapping:

Page 2 of 5 All times are UTC+03:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/