Asociatia Alfa Club Romania https://www.alfaclub.ro/forum/ |
|
Giulia Nuovo Rosso / Veloce 2.0turbo https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?t=27359 |
Page 2 of 2 |
Author: | tipografu [ 11 Dec 2023, 14:05 ] |
Post subject: | Re: Giulia Nuovo Rosso / Veloce 2.0turbo |
Dupa 5 ani, cca 32.000 km si un jurnal sarac in informatii, dar o existenta plina de amintiri placute, a venit momentul sa ma despart de AR Giulia. Exemplarul a beneficiat de toata atentia, reviziile au fost facute doar in reteaua AR. Prima si a 3-a revizie le-am facut la Mit Motors pe motiv ca sunt foarte aproape de casa si m-am putut programa sambata, ideal pentru mine. Toate celelalte interventii au fost facute la AI Vest si de masina s-a ocupat Ionut de fiecare data. Pe garantie a avut o singura interventie datorita unei pierderi de lichid de racire. In utilizare sau la drum intins oricat de lung ar fi fost, nu pierdea nimic. Fenomenul se manifesta la rece, adica peste noapte sau lasata cu ziua in parcare. Pierderile erau mici, dar era necesara completarea si aducerea lichidului la nivel la un interval de cca 1 saptamana cand adaugam cativa ml pentru linistea mea. Cauza nu a fost radiatorul cum s-a presupus initial, ci unul din capacele gaurilor tehnologice de la chiulasa (de pe lateral, in spatele turbosuflantei). A fost necesara eliberarea zonei de accesorii, depresarea capacului existent pe langa care supura si presarea unui capac nou, fara alte interventii mai intruzive. Interventia a fost facuta la Autoitalia si de operatiune s-a ocupat Ionut. In ceea ce priveste exteriorul, a adunat 3 semne in toata existenta ei, asupra carora nu am intervenit chiar daca puteam deschide dosar de dauna pe CASCO, dar le-am considerat nesemnificative si nici nu-mi doream sa ajunga in atelierul de tinichigerie/ vopsitorie: 1. Pe portierea de la sofer deasupra manerului are o zgarietura fina de cca 3 cm lungime, putin vizibila, dar imi sare in ochi de cate ori ma uit la maner si deschid usa. Poate fi corectata foarte usor, fara revopsire. 2. Pe ornamentul exterior din plastic care acopera pragul de pe partea dreapta, in zona usii din spate este un punct unde a fost lovit de o piatra si lacul a inceput sa se exfolieze in urma spalarilor repetate. Ca origine in timp, inainte de Alfafest 2023 nu era vizibil, la prima spalare dupa intoarcerea de la Piatra Neamt deja a devenit vizibila o zona de exfoliere de dimensiunea unei monede de 50 de bani (sau mai mica, dar nu stiu ce alt reper sa dau). 3. Bara spate are in zona superioara o zona de frecare cu muchia capacului de la portbagaj, initial am crezut ca e ceara scursa si intarita, insa provine de la frecarea muchiei capacului de bara, cauza fiind una banala, respectiv dereglarea la un moment dat a tamburusilor distantieri, cel mai probabil tot de la spalatorii cand a fost sters in zona aia fara sa se gandeasca ‘’detailerul’’ ca daca se rotesc cand ii sterg cu sarg se si deregleaza. Rezumand, 2 imperfectiuni din 3 enumerate sunt datorate vizitelor la spalatorie In rest, este ca in prima zi si imi place la fel de mult. Are un singur dosar de dauna deschis pe CACSO la sfarsitul lunii septembrie 2023 pentru o ciobitura in parbriz, inca nu l-am schimbat, las placerea viitorului proprietar sa il schimbe si sa se bucure de unul nou original. Acum la final de cariera in posesia mea, las mai jos o insiruire a reviziilor: Mit Motors MAI 2019, km 7.924: - schimb ulei + filtre Autoitalia OCT 2019, km 16.275: - schimb ulei + filtre Mit Motors OCT 2020, km 20.181: - schimb ulei + filtre - schimb lichid de frana Autoitalia SEPT 2021, km 24.064: - schimb ulei + filtre - am achizitionat de la Autoitalia placute frana fata si spate + lamele stergator parbriz, nu au fost schimbate in cadrul reviziei pentru ca nu a fost nevoie Autoitalia SEPT 2022 km 26.431: - schimb ulei + filtre - inlocuit bujii (pe principiul ca se schimba la 4 ani sau nr de km si criteriul interval de timp fusese atins) - inlocuit lichid de frana Autoitalia IUN 2023 km 29.913: - schimb ulei + filtre - schimb ulei in cutia de transfer (ultima recomandare este sa fie schimbat la 2 revizii a 15.000 km, l-am schimbat la nr de km desi era a 6-a revizie ) - schimb placute frana fata (cele achizitionate in sept 2021 si neschimbate pe motiv ca nu era nevoie) - placutele date jos mai aveau cca 11-12 mm grosime din 18 mm cat au cele noi, clar ca nici cand le-am schimbat nu era nevoie, dar ma saturasem sa umblu cu ele dupa mine la fiecare revizie ca poate, poate Autoitalia SEPT 2023 km 31.200: - schimb ulei + filtre - schimb placute frana spate (cele achizitionate in sept 2021 si neschimbate pe motiv ca nu era nevoie) - schimb discuri frana spate - a fost necesara inlocuirea discurilor spate pentru ca erau ruginite pe interior si pe exterior aveau caneluri pe suprafata de frecare Dupa nr de 3k-4k km la care am ajuns sa fac reviziile este evident ca distantele anuale parcurse cu Giulia nu justifica sa o tin doar pentru ca-mi place. Motivul este simplu, pentru +98% din nevoile actuale de mobilitate imi trebuie o citadina mica, eventual full hybrid daca nu hothatch, cu raza mica de bracaj si garda la sol de ‘’buggy’’ urban. Revin cu un anunt de vanzare. |
Author: | ALXege [ 13 Dec 2023, 10:44 ] |
Post subject: | Re: Giulia Nuovo Rosso / Veloce 2.0turbo |
tipografu Quote: imi trebuie o citadina mica, eventual full hybrid daca nu hothatch, cu raza mica de bracaj si garda la sol de ‘’buggy’’ urban.
Ce frumos l-ai descris pe Tonale Spor la vanzare, nu stiu pretul, imi imaginez ca nu va fi mic, insa cunoscandu-te (si grija ta pentru masini se reflecta foarte bine si in update-ul de mai sus), cel care va lua masina de la tine se va alege cu o masina pe cinste. Vorba aia, SH K9 |
Author: | Cristi511 [ 13 Dec 2023, 14:43 ] |
Post subject: | Re: Giulia Nuovo Rosso / Veloce 2.0turbo |
Ai fi surprins, dar Tonale mhev de 160 cp nu consuma deloc putin in oras. Am avut una la TD si intr-un trafic lejer pt bucuresti + mers relaxat mi-a luat 10%. E mult, e putin...fiecare decide pentru el. |
Author: | GiuliaLover [ 13 Dec 2023, 14:49 ] |
Post subject: | Re: Giulia Nuovo Rosso / Veloce 2.0turbo |
Pai Stelvio 280 ia 15+ ca si Giulia Veloce, iar la QV nu arata mai mult de 30 pentru ca nu stie . Matematica nu minte. |
Author: | yux_mm [ 13 Dec 2023, 15:47 ] |
Post subject: | Re: Giulia Nuovo Rosso / Veloce 2.0turbo |
Cristi511 Quote:
Ai fi surprins, dar Tonale mhev de 160 cp nu consuma deloc putin in oras. Am avut una la TD si intr-un trafic lejer pt bucuresti + mers relaxat mi-a luat 10%. E mult, e putin...fiecare decide pentru el.
Marginal mai putin am scos cu Countryman 2.0 176cp (no hybrid garbage). Masinile sunt la aceeasi categorie. Deci downsizing-ul nu prea pare sa functioneze
|
Author: | cristih [ 13 Dec 2023, 20:00 ] |
Post subject: | Re: Giulia Nuovo Rosso / Veloce 2.0turbo |
@tipografu, btw, pe distanta ta de acasa in oras (Bucuresti) si retur cat ai consum? Desigur, depinde de talpa, sunt doar curios cum esti tu pentru ca similar sunt si eu cu distanta si sunt la <12l. |
Author: | tipografu [ 17 Dec 2023, 21:41 ] |
Post subject: | Re: Giulia Nuovo Rosso / Veloce 2.0turbo |
ALXege Quote:
insa cunoscandu-te (si grija ta pentru masini se reflecta foarte bine si in update-ul de mai sus), cel care va lua masina de la tine se va alege cu o masina pe cinste.
@ALXege, multumesc pentru aprecieri Cumva, da, e un alt fel de OCD. cristih Quote:
@tipografu, btw, pe distanta ta de acasa in oras (Bucuresti) si retur cat ai consum?
@cristih, nu mai stau in zona, aka nu mai suntem vecini de vreo 4 ani.Desigur, depinde de talpa, sunt doar curios cum esti tu pentru ca similar sunt si eu cu distanta si sunt la <12l. Drumul ala justifica perfect existenta Giuliei, doua poduri in S, tot traseul cu 2 benzi pe sens cu balize pe mijloc, fiecare zi in care plecam de acasa si ma intorceam erau o incantare, fibrilam dupa fiecare sesiune de condus. Pentru ca fii-mea deja era mare si avea nevoie de socializare, locatia fiind limitata din punctul asta de vedere, la care se adauga si independenta cu mersul la scoala, am cumparat un apartament in oraselul satelit Otopeni si dupa amenajari ne-am mutat fix in seara de Revelion 2019-2010. Apoi ne-am inchis in casa pentru ca , deh, pandemie. Vizitele la locatia din mijlocul naturii au devenit sporadice si din ce in ce mai rare. Intervalul de revizii reflecta perfect cele de mai sus. Colac peste pupaza, drumul pana la birou din noua locuinta presupune fix 1.8 km, asta pentru ca desi cartierul are deschidere la 2 strazi, doar o iesire e deschisa si asta presupune sa fac un ocol. Daca ar fi deschisa si poarta din celalalalt capat, as merge lejer prin cartier, as mai avea de traversat o strada si aia e, as mai avea sa ma asez pe scaunul de la birou. Pot sa merg pe jos cu umbrela agatata de brat ca un tataie, sa-mi iau o bicla cu cos in fata ca o gospodina sau sa merg agale pe jos fluierand la frunze smulse din copacii de la marginea gardurilor. Pentru ceva cu 4 roti si volan imi e suficient un full hybrid cu buton EV cu care sa parcurg distanta asta infima in mod full electric. Apoi, pentru rarele incursiuni in capitala in stil de provincial cand ma mai duc pe la un client, poate intra si motorul termic in ecuatie pentru autonomie. Exclud varianta EV pentru ca nu cred ca am disciplina sa o pun in mod regulat la incarcat, nu exclud insa varianta unui Abarth/ MX5/ Boxster vintage care sa aduca ceva placere in exploatare. Giulia in contextul asta imi prisoseste si a ajuns sa fie o prezenta statica in garaj. Revenind la intrebare, consumul mixt care includea trafic de capitala + traseul ala cu mers energic in loc deschis era de 12.8, de parca cifra asta era imprimata pe cadranul de bord, nu calculata. Acum indica 14.0 L/ 100 km calculat pe ultimii 5k km in Trip B si 15.0 L/ 100 km calculat pe Trip A in ultimii 2k km, cred. Fac maine o poza daca prezinta interes. |
Author: | cristih [ 18 Dec 2023, 12:28 ] |
Post subject: | Re: Giulia Nuovo Rosso / Veloce 2.0turbo |
Chiar ma gandeam la un moment dat ca nu ne-am mai intersectat. Eu am in drum doar un pod in S si da, fac la fel. Consumul la mine este cu preponderenta pana in 12 in acest regim de mers, dar am inceput sa il ignor. Have fun cu noua jucarie la care visezi! |
Author: | tipografu [ 23 Apr 2024, 21:01 ] |
Post subject: | Re: Giulia Nuovo Rosso / Veloce 2.0turbo |
Acum la final de cariera in posesia mea, las mai jos o insiruire a reviziilor: Mit Motors MAI 2019, km 7.924: - schimb ulei + filtre Autoitalia OCT 2019, km 16.275: - schimb ulei + filtre Mit Motors OCT 2020, km 20.181: - schimb ulei + filtre - schimb lichid de frana Autoitalia SEPT 2021, km 24.064: - schimb ulei + filtre - am achizitionat de la Autoitalia placute frana fata si spate + lamele stergator parbriz, nu au fost schimbate in cadrul reviziei pentru ca nu a fost nevoie Autoitalia SEPT 2022 km 26.431: - schimb ulei + filtre - inlocuit bujii (pe principiul ca se schimba la 4 ani sau nr de km si criteriul interval de timp fusese atins) - inlocuit lichid de frana Autoitalia IUN 2023 km 29.913: - schimb ulei + filtre - schimb ulei in cutia de transfer (ultima recomandare este sa fie schimbat la 2 revizii a 15.000 km, l-am schimbat la nr de km desi era a 6-a revizie ) - schimb placute frana fata (cele achizitionate in sept 2021 si neschimbate pe motiv ca nu era nevoie) - placutele date jos mai aveau cca 11-12 mm grosime din 18 mm cat au cele noi, clar ca nici cand le-am schimbat nu era nevoie, dar ma saturasem sa umblu cu ele dupa mine la fiecare revizie ca poate, poate Autoitalia SEPT 2023 km 31.200: - schimb ulei + filtre - schimb placute frana spate (cele achizitionate in sept 2021 si neschimbate pe motiv ca nu era nevoie) - schimb discuri frana spate - a fost necesara inlocuirea discurilor spate pentru ca erau ruginite pe interior si pe exterior aveau caneluri pe suprafata de frecare [/quote] Masina a stat la vanzare cca 1 luna, timp in care am primit 2 mesaje in care am fost intrebat daca masina e pe PF sau pe PJ si care e ultimul pret:). Nicio alta intrebare, curiozitate, intentie de vizionare etc. In acelasi timp, mi-am dat seama ca si daca o vand nu prea am cu ce sa o inlocuiesc, ceva care sa-mi si placa la fel de mult, evident. Dupa al doilea mesaj am avut o revelatie si din gest reflex am sters anuntul. Asa ca update, Autoitalia aprilie 2024, km 33.301: - schimb parbriz, cel inlocuit avea o ciobitura si chiar daca sa zic ca '"mai mergea" l-am considerat uzat, fiind usor sablat, asa ca l-am dat jos si am pus in loc altul imaculat - stergatoare noi OE am in portbagaj in cutia lor originala, inainte de primul drum le schimb ( astea vechi nu au fost actionate niciodata pe noul parbriz) - schimb ulei + filtru - schimb lichid de frana pentru ca se apropia de termenul de 2 ani (ultimul schimb a fost in sept 2022 si cca 26 k km) Filtru aer si filtru polen fiind schimbate cu componente OE in sept 2023 la 31.200 km, am considerat ca dupa 6-7 luni si cca 2k km e deja risipa sa le mai schimb inca o data in cadrul interventiei asteia. M-am calicit, stiu, dar ala de aer cica se schimba la 30k km Ca planuri de viitor, nu mare lucru, doar o finala de la Kline si cam atat. Asa ca Giulia ramane in dotare si, chiar daca nu-i vad utilitatea, ma bucur sa o stiu acolo jos in parcare. |
Author: | Iftao [ 23 Apr 2024, 21:21 ] |
Post subject: | Re: Giulia Nuovo Rosso / Veloce 2.0turbo |
Felicitari pentru decizie, parafrazand o vorba tot a italienilor: "Decat sa ajunga prost acompaniata, mai bine ramane nevanduta". ✌ |
Author: | tipografu [ 23 Apr 2024, 21:45 ] |
Post subject: | Re: Giulia Nuovo Rosso / Veloce 2.0turbo |
Destepti italienii astia, parca le-am citit gandurile si desi nu le-am citit, fix la fel le-am cam gandit |
Page 2 of 2 | All times are UTC+03:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |