Dupa 5 ani, cca 32.000 km si un jurnal sarac in informatii, dar o existenta plina de amintiri placute, a venit momentul sa ma despart de AR Giulia.
Exemplarul a beneficiat de toata atentia, reviziile au fost facute doar in reteaua AR.
Prima si a 3-a revizie le-am facut la Mit Motors pe motiv ca sunt foarte aproape de casa si m-am putut programa sambata, ideal pentru mine.
Toate celelalte interventii au fost facute la AI Vest si de masina s-a ocupat Ionut de fiecare data.
Pe garantie a avut o singura interventie datorita unei pierderi de lichid de racire.
In utilizare sau la drum intins oricat de lung ar fi fost, nu pierdea nimic.
Fenomenul se manifesta la rece, adica peste noapte sau lasata cu ziua in parcare.
Pierderile erau mici, dar era necesara completarea si aducerea lichidului la nivel la un interval de cca 1 saptamana cand adaugam cativa ml pentru linistea mea.
Cauza nu a fost radiatorul cum s-a presupus initial, ci unul din capacele gaurilor tehnologice de la chiulasa (de pe lateral, in spatele turbosuflantei).
A fost necesara eliberarea zonei de accesorii, depresarea capacului existent pe langa care supura si presarea unui capac nou, fara alte interventii mai intruzive.
Interventia a fost facuta la Autoitalia si de operatiune s-a ocupat Ionut.
In ceea ce priveste exteriorul, a adunat 3 semne in toata existenta ei, asupra carora nu am intervenit chiar daca puteam deschide dosar de dauna pe CASCO, dar le-am considerat nesemnificative si nici nu-mi doream sa ajunga in atelierul de tinichigerie/ vopsitorie:
1. Pe portierea de la sofer deasupra manerului are o zgarietura fina de cca 3 cm lungime, putin vizibila, dar imi sare in ochi de cate ori ma uit la maner si deschid usa.
Poate fi corectata foarte usor, fara revopsire.
2. Pe ornamentul exterior din plastic care acopera pragul de pe partea dreapta, in zona usii din spate este un punct unde a fost lovit de o piatra si lacul a inceput sa se exfolieze in urma spalarilor repetate.
Ca origine in timp, inainte de Alfafest 2023 nu era vizibil, la prima spalare dupa intoarcerea de la Piatra Neamt deja a devenit vizibila o zona de exfoliere de dimensiunea unei monede de 50 de bani (sau mai mica, dar nu stiu ce alt reper sa dau).
3. Bara spate are in zona superioara o zona de frecare cu muchia capacului de la portbagaj, initial am crezut ca e ceara scursa si intarita, insa provine de la frecarea muchiei capacului de bara, cauza fiind una banala, respectiv dereglarea la un moment dat a tamburusilor distantieri, cel mai probabil tot de la spalatorii cand a fost sters in zona aia fara sa se gandeasca ‘’detailerul’’ ca daca se rotesc cand ii sterg cu sarg se si deregleaza.
Rezumand, 2 imperfectiuni din 3 enumerate sunt datorate vizitelor la spalatorie
In rest, este ca in prima zi si imi place la fel de mult.
Are un singur dosar de dauna deschis pe CACSO la sfarsitul lunii septembrie 2023 pentru o ciobitura in parbriz, inca nu l-am schimbat, las placerea viitorului proprietar sa il schimbe si sa se bucure de unul nou original.
Acum la final de cariera in posesia mea, las mai jos o insiruire a reviziilor:
Mit Motors MAI 2019, km 7.924:
- schimb ulei + filtre
Autoitalia OCT 2019, km 16.275:
- schimb ulei + filtre
Mit Motors OCT 2020, km 20.181:
- schimb ulei + filtre
- schimb lichid de frana
Autoitalia SEPT 2021, km 24.064:
- schimb ulei + filtre
- am achizitionat de la Autoitalia placute frana fata si spate + lamele stergator parbriz, nu au fost schimbate in cadrul reviziei pentru ca nu a fost nevoie
Autoitalia SEPT 2022 km 26.431:
- schimb ulei + filtre
- inlocuit bujii (pe principiul ca se schimba la 4 ani sau nr de km si criteriul interval de timp fusese atins)
- inlocuit lichid de frana
Autoitalia IUN 2023 km 29.913:
- schimb ulei + filtre
- schimb ulei in cutia de transfer (ultima recomandare este sa fie schimbat la 2 revizii a 15.000 km, l-am schimbat la nr de km desi era a 6-a revizie
)
- schimb placute frana fata (cele achizitionate in sept 2021 si neschimbate pe motiv ca nu era nevoie)
- placutele date jos mai aveau cca 11-12 mm grosime din 18 mm cat au cele noi, clar ca nici cand le-am schimbat nu era nevoie, dar ma saturasem sa umblu cu ele dupa mine la fiecare revizie ca poate, poate
Autoitalia SEPT 2023 km 31.200:
- schimb ulei + filtre
- schimb placute frana spate (cele achizitionate in sept 2021 si neschimbate pe motiv ca nu era nevoie)
- schimb discuri frana spate
- a fost necesara inlocuirea discurilor spate pentru ca erau ruginite pe interior si pe exterior aveau caneluri pe suprafata de frecare
Dupa nr de 3k-4k km la care am ajuns sa fac reviziile este evident ca distantele anuale parcurse cu Giulia nu justifica sa o tin doar pentru ca-mi place.
Motivul este simplu, pentru +98% din nevoile actuale de mobilitate imi trebuie o citadina mica, eventual full hybrid daca nu hothatch, cu raza mica de bracaj si garda la sol de ‘’buggy’’ urban.
Revin cu un anunt de vanzare.