Asociatia Alfa Club Romania
https://www.alfaclub.ro/forum/

Filtru sport
https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?t=2729
Page 2 of 3

Author:  Dany [ 24 Sep 2007, 11:44 ]
Post subject: 

K&N au si ei varianta pt carcasa originala.

Author:  Soul_assassin [ 24 Sep 2007, 13:24 ]
Post subject: 

Thanks guys! :)

Author:  occ [ 24 Sep 2007, 13:28 ]
Post subject: 

In opinia mea nu e nimik mai bun ca un filtru curat si schimbat la timp :)!
Un kit de admisie e altceva, dar un simplu filtru sport fata de cel original nu ajuta prea mult...mai ales daca e pozitionat prost!

Author:  Nicorec [ 24 Sep 2007, 13:47 ]
Post subject: 

Pai atunci cred k o sa incerc un filtru in carcasa originala pentru a evita complicatiile....

Author:  Tupac [ 24 Sep 2007, 13:56 ]
Post subject: 

Ala in carcasa originala sunt bani aruncati degeaba dupa mine. Un filtru normal nou consta 15 EUR, unul "sport" in carcasa originala 50 EUR - bani aruncati :)

Author:  Dany [ 24 Sep 2007, 14:08 ]
Post subject: 

Tupac Quote:
... Un filtru normal nou consta 15 EUR
Bani pe care ii dai o data la 10000 km. In schimb poti da 50 euro pt un filtru pe care il tii cateva sute de mii de km.

Author:  Nicorec [ 24 Sep 2007, 14:10 ]
Post subject: 

Cateva sute de mii de kilometri??????Pai frate daca tine atat un asemenea filtru nu mai stau pe ganduri......

Author:  Alex_Alfa [ 24 Sep 2007, 14:32 ]
Post subject: 

Trebe spalat.
Nu stiu daca tine chiar sute de mii pentru ca nici spalarile alea nu curata perfect si ajunge sa se infunde filtrul si sa "inece" motorul => consum ridicat, acceleratie proasta
... asta mai incolo

Later edit: sincer sunt de parere ca filtrul sport sa se foloseasca doar in competitii. Nu de alta dar la praful din Romanica, te pui si il speli tot la 3-4000 km, iar in ziua respectiva nu mai folosesti masina (sau cel putin filtrul).
Elementul de baza pentru filtrare e acel ulei care se pune pe material. Cum ziceam, praful din tara noastra scumpa in combinatie cu acel ulei formeaza un fel de noroi care intra si in profunzimea filtrului.
Trebuie avuta mare grija si multa rabdare cand se curata acel filtru altfel risti sa patesti ce ziceam cateva randuri mai sus
Bafta!

Author:  Dany [ 24 Sep 2007, 14:55 ]
Post subject: 

@Alex Alfa filtrul de la K&N e garantat 900 mi de km. Acum eu sunt constient ca nimeni nu o sa-l foloseasca atat.
Eu am pe a mea un astfel de filtru si l-am curatat o singura data acu fro 12 mii km si inca e in regula. Daca il cureti cum trebuie nu ai probleme cu el.
E adevarat insa ca in timpul curatarii nu poti folosii masina decat daca ai un filtru de rezerva.

E adevarat ca nu cred sa existe o diferenta de performanta comparativ cu un filtru normal. Singurul beneficiu pe care il vad e durata de viata mare. Daca exista utilizatori care au avut probleme cu filtrul in ro atunci intradevar nu se merita.

Author:  Alex_Alfa [ 24 Sep 2007, 15:54 ]
Post subject: 

Singura problema e disconfortul curatirii la intervale scurte de timp. Si aici depinde de drumurile pe care circuli.
Sunt convins ca prin filtrele K&N va trece aer 900.000 km. Problema se pune cat aer ;)
Diferenta de performante teoretic se simte deoarece, tot teoretic, ar trebui sa intre mai mult aer. Practic depinde cum iti cunosti masina si cat esti de 'sensibil' la schimbarile de comportament ale masinii.

Author:  Nicorec [ 24 Sep 2007, 16:34 ]
Post subject: 

Pai e mult mai bine atunci cu acel filtru care costa 50 de euro...Nu conteaza ca trebuie sa il cureti...pentru ca merita...

Author:  Dany [ 24 Sep 2007, 16:43 ]
Post subject: 

@Nicorec daca pana la urma te hotarasti sa comanzi un filtru sport, nu uita sa comanzi si un kit de curatare o data cu el.

Author:  Tupac [ 24 Sep 2007, 17:01 ]
Post subject: 

Nicorec...daca tot vrei sa faci o treaba buna, pune nene banul la saltea pana strangi 200 EUR si ia un BMC CDA si aia e, macar stii o treaba. Asa..nu faci decat sa iti complici viata in acele zile in care trebuie sa il cureti si dupa ce ca nu vei reusi niciodata sa il cureti perfect, nici de mari sporuri de performanta nu vei avea parte.
Parerea mea.. :roll:

Author:  Alexx [ 24 Sep 2007, 17:05 ]
Post subject: 

Filtrele aflate in carcasa protectoare se murdaresc mult mai greu, BMC CDA se curata o data la 25.000km,

Author:  Nicorec [ 24 Sep 2007, 18:14 ]
Post subject: 

Pai daca imi fac comanda de filtru imi iau BMC CDA...vorba aia.."dau un ban dar stau in fata"...e mai sigur decat sa iau ceva filtru no name si sa am probleme cu motorul...asa ca vorba lui TUPAC o sa bag banul la saltea pana o sa trang niste bani de un filtru sport...sau.....mai bine un remap?

Author:  Alexx [ 24 Sep 2007, 18:19 ]
Post subject: 

remap

Author:  Alex_Alfa [ 24 Sep 2007, 18:21 ]
Post subject: 

Dragilor, eu nu stiu exact cum arata BMC CDA si cum e el asa de facator de minuni. Eu am Pipercross Viper, in carcasa lui, carcasa din carbon+kevlar bla bla bla, pozitionat bine. Acest filtru e facut dintr-un fel de spuma in mai multe straturi (de fapt un fel de burete).
Acel burete se da cu un ulei primit in kit, care defapt, asa cum am zis mai sus, este principalul element filtrant (prima data nu am pus ulei din comoditate si mi-am bulit debitmetrul).
Eu nu stiu ce filtre aveti voi si cum faceti voi "sa nu aveti treaba cu ele" :? De putut se poate curata si o data la 50k km. Incercati ;)

Author:  Tupac [ 24 Sep 2007, 19:07 ]
Post subject: 

Nicorec - go for remap atunci! Nu vei regreta ;)
Alex_Alfa: BMC CDA nu este neaparat facator de minuni (cum nu este nici un filtru de altfel), dar din cate stiu eu, teoretic si practic (a se vedea chiar pe Alfa - masinile lui Aicu si Alexx) - acest filtru chiar se simte. Sportul adus de el isi face simtita prezenta. In combinatie cu un remap - chiar foarte bine, aduce un plus de cuplu sesizabil. Cat de mult? Nu stiu, nu sunt dyno.

Author:  Alexandrus [ 24 Sep 2007, 19:14 ]
Post subject: 

BMC CDA se simte in combinatie cu alte modificari, singur se simte placebo.
Oricum, dat fiind ca e kit de inductie generic, nu are o pozitionare bine definita, si mai mult conteaza pozitionarea decit orice altceva.
Vrei kit de inductie special pentru 156, in functie de motorizare, faci o comanda la Saclam, au se pare cele mai bune si mai bine gindite astfel de kit-rui, doar ca unul e undeva la 1000 Euro, cu tot cu transport.

Author:  Alex_Alfa [ 24 Sep 2007, 20:35 ]
Post subject: 

Eu raman la parerea ca filtrul de aer sport se merita pt cei care folosesc masina pe circuit/liniute si nu ca si all-day car. Acolo isi face treaba foarte bine. Mai ales la motoarele aspirate
Si nu zic asta din amintiri sau din auzite, ci din postura de posesor al unui filtru de aer sport (care nu e nici ala chiar asa moale ;) )
Aa si eventual daca am trai in vreo tara cu adevarat europeana, cu autostrazi si drumuri curate. Ca sa va fac o comparatie, am facut un drum de ~3500 km prin Europa si cand m-am intors acasa m-am uitat la filtru si era perfect curat. Nu exagerez. Inainte de a pleca la drum lung curatasem filtrul dupa un interval de 3500-4000 km si pot sa va spun ca era plin de 'noroi' format din amestec ulei+praf. Trageti singuri concluziile

Author:  Alexandrus [ 24 Sep 2007, 22:01 ]
Post subject: 

Pai filtrele umede, alea cu ulei, oricum nu sunt recomandate pentru Alfa, in general ajungi sa ti se f&*a MAF-ul de la ulei scapat din filtru.
Filtru si doar filtru sport nu se merita punct, alta inductie poate ar fi o investitie buna daca te apuci sa faci tuning la masina, vrei tu sa o faci mai aletfel, sa optimizezi cuplul la turaii joase si mai stiu eu ce.

Author:  Alex_Alfa [ 24 Sep 2007, 22:07 ]
Post subject: 

Daca pui un flacon de ulei pe el normal ca iti buleste MAF-ul :lol:
Dar daca pui moderat cat sa fie doar o pelicula pe exterior, nu e o problema. Sau in orice caz tot e mai bine decat sa treaca praful prin el :) (sau mai rau, umezeala)

Author:  Alexandrus [ 24 Sep 2007, 22:59 ]
Post subject: 

Not really. MAF-ul la 156 e pus foarte aproape de cutia filtrului, si se mai intimpla sa ajunga ulei pe MAF. Nu ma crezi, e OK, poti intreba orice tuner mai cunoscut de Alfa.
Dar oricum, e offtopic ce zicem noi aici.

Author:  Alex_Alfa [ 24 Sep 2007, 23:20 ]
Post subject: 

Nu zic ca nu te cred, totul depinde de cat ulei pui pe filtru. Dar eu de cand imi curat bine filtrul si il dau cu ulei (moderat) nu am nicio problema cu MAF-ul
Lol, o sa ma duc maine pana la Autodelta si pe drum o sa le trimit un mail si celor de la Novitec sa ii intreb cum e cu filtrele astea si impactul care il au aspura MAF-ului :lol:

Revenind cu picioarele pe pamant, nu e chiar offtopic pt ca tiltul e "Fltru sport" iar discutiile despre modul cum se intretine si ce urmari pot sa apara in cazul x sau y sunt chiar binevenite. ;)
Ar fi binevenite si niste pozitionari mai bune (ma refer la cele cu carcasa proprie) ca sa stie lumea ce si cum e mai bine.

Author:  Alexandrus [ 25 Sep 2007, 00:54 ]
Post subject: 

Pai pozitionarile se arata, si sunt in functie de motorizare, e foarte greu de explicat ce si cum. Asta la BMC CDA, ca la restul nu am habar.

Page 2 of 3 All times are UTC+03:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/