Cum emotiile din pista s-au dovedit a fi mari consumatoare de energie, dupa sesiunea asta puternica de andrenalina a urmat pranzul, un bufet fancy cu tot felul de bunataturi italienesti si Birra Moretti fara alcool. In ce alt Univers paralel cu asta as fi avut eu ocazia sa spun: Marchionne, mai lasa-mi si mie niste pasta al ragù!
Da, o ocazie unica de a socializa si a schimba impresii cu membrii stafului Alfa Romeo. Se aude vorbindu-se si engleza, dar italiana e omniprezenta, cum te-ai astepta. O vorbeste o echipa nu doar tanara, ci si cosmopolita, cu destule reprezentante ale sexului frumos intr-o industrie traditional masculina. Sefii insa, pentru cine avea vreun dubiu, sunt mai toti italieni. Cum spuneam si cu alta ocazie, nu conteaza daca un Klaus Busse sau un Ralph Gilles au ajuns sus de tot in organigrama FCA, am motivele mele sa cred ca e si ceva politica in numirea lor, important este ca "munca de jos" este a italienilor, si mai important, este absolut necesar dupa parerea mea ca scoala de gandite, indiferent de nationalitatea oamenilor, sa ramana italiana.
Dupa pranz am avut parte de un walk around in Tribuna Alfa unde era expus Stelvio, din nou inpreuna tehnicienii care l-au proiectat. Balocco asta e o mica Italie, in drum de la un obiectiv la altul întâlnești aruncate pe marginea drumului alte obiective in sine. Asa am vazut pentru prima oara pe viu noua culoare Blu Misano pe o Giulia Veloce, expus alaturi de un 4C Spider Giallo Prototipo, culoare pe care de asemenea n-o mai vazusem pe viu.
Attachment:
20170211_125035.jpg [ 330.32 KiB | Viewed 3493 times ]
Attachment:
20170211_125012.jpg [ 220.17 KiB | Viewed 3493 times ]
Attachment:
20170211_124911.jpg [ 314.34 KiB | Viewed 3493 times ]
Attachment:
20170211_124930.jpg [ 200.66 KiB | Viewed 3493 times ]
Eu nu am participat prea mult la discutii, am auzit in treacat ceva explicatii tehnice ce sincer imi depasesc pregatirea si nivelul de cunostinte despre ce si cum poate Stelvio, am reținut insa esentialul: nici intr-un caz nu pretinde sa aibe veleitati de off road pur si dur, desi nu se da inapoi de la iesiri pe drumuri accidentate. Unde exceleaza Stelvio si are pretentia de a fi un lider de segment este pe sosele si drumuri normale, mai ales in conditii de aderenta scazuta, un accent deosebit s-ar fi pus pe comportamentul pe zapada si gheata. Am profitat de intervalul asta ca sa ii incerc toate locurile, sa ma uit in portbagaj, sa ciocanesc toate plasticele cum am vazut ca fac unii pe la saloane
Scaunele din exemplarul rosu erau cele de pe Giulia Veloce, in schimb ce First Edition va veni cu alt tip de scaune. Interiorul e solid și plăcut, acelasi feeling driver orientated ca si in Giulia dar ceva mi deschis, mai larg. Trebuie sa fie o chestiunea de gusturi. Interiorul Macan-ulului e plin de butoane butonase cromate, plansa de bord seamana cu un telefon Vertu, unii prefera stilul asta si e ok sa fie asa. Stelvio in schimb e altceva, totul pare dintr-o bucata, plansa de bord este eleganta si stilata, comenzile sunt mai bine integrate si dupa parerea mea mai la indemana.
Attachment:
20170211_121523.jpg [ 212.08 KiB | Viewed 3493 times ]
Attachment:
20170211_121302.jpg [ 202.32 KiB | Viewed 3493 times ]
Prezentarea asta statica a continuat intr-una din cladirile centrale cu un work shop despre istoria Alfei in general si a circuitului de la Balocco in special, unde am aflat o gramada de chestii inedite si anectode pe care le poti afla doar vorbind cu italieni, despre inginerii si pilotii acelei epoci. Erau expuse poze cu ei facute la Balocco, au fost evocate momente placute dar si mai putin placute, accidente, scandaluri cu presa etc. Ca o chestie inedita, intr-una din poze se regasea Patrese conducand o Alfa 75 QV pe pista. Proprietarul actual al acelei masini venise si el tocmai cu acea Alfa 75 reconditionata la nivel de concurs de eleganta, l-am cunoscut atunci personal desi il stiam de mult timp de pe instagram. Visez si eu la o Alfa veche, ma mai documentez, nu pierd nicio ocazie de a intra in contact cu lumea asta a masinilor de epoca, dar n-ai cum frate sa ai o Alfa condusa de Patrese si inregistrata in arhiva fotografica a Museo Storico! N-ai cum, asa ceva nu exista....
Attachment:
20170211_154457.jpg [ 134.05 KiB | Viewed 3493 times ]
Attachment:
20170211_154322.jpg [ 157.1 KiB | Viewed 3493 times ]
Attachment:
20170211_154355.jpg [ 133.76 KiB | Viewed 3493 times ]
Attachment:
20170211_135728.jpg [ 210.89 KiB | Viewed 3493 times ]
Cel ce ne-a vorbit a fost Stefano, custodele museului storico din Arese, recent promovat ca responsabil peste toate vehiculele istorice apartinand FCA. Cu el am avut dupa aceea o lunga discutie interesanta despre vechi si nou si despre ce ar trebui sa faca FCA pentru a valorifica mai bine enormul potential pe care-l are cu masinile de epoca. Si are de gand sa faca, doar ca treptat.