Asociatia Alfa Club Romania
https://www.alfaclub.ro/forum/

Scurta povestioara despre achizitionarea esuata a unei Alfa
https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?t=2411
Page 2 of 2

Author:  GURU [ 10 Jul 2007, 16:12 ]
Post subject: 

practic nu vad cum. adica scurgerile nu compenseaza uzura turbinei si din contra uzura ar fi observata pe tester probabil prin scaderea a mai multor puncte.
ma gandesc ca logic ar fi ca uzura turbinei sa determine scaderea parametrilor motorului privind puterea adica ar scadea vizibil caii putere.
nu cred ca este ca la oameni "inainte e moarte se simt bine". n-are cum.
si mie imediat dupa ce am luat-o mi se parea ba ca bate ba ca huruie ba ca nu bate si tot asa pana am invatat masina. acum iti spun cax pot s-o folosesc drept etalon
si ca sa te resemnezi iti spun ca e un diesel. adica mai curge, mai scoate fum mai miroaser a motorina etc. dar o sa-ti placa sa mergi cu ea mai vb si ai sa vezi ca o sa-mi dai dreptate.

Author:  mike20 [ 10 Jul 2007, 18:13 ]
Post subject: 

Eu m-am dat cu masina si totul parea in regula.Motorul tragea bine,fara batai sau alte zgomote.Am inteles si faza cu turbina ca se uzeaza lagarele si mai scapa ulei,insa nu mi explic ce cauta ulei la admisie intercooler,dupa cum scrie in raportul de test.Prin intercooler trebuie sa treaca doar aer curat fara ulei,aer care trebuie racit. :shock:

Author:  Dany [ 10 Jul 2007, 18:19 ]
Post subject: 

Mike tu nu cred ca ai poza completa in cap referitor la turbo. Intercoolerul e pe circuitul de admisie aer, dupa el urmeaza compresorul de aer. Turbina e pe circuitul de evacuare al gazelor arse, si e conectata de compresorul de aer prin itermediul unui ax. Axul asta are ungere cu ulei => de aici conexiunea dintre turbina si intercooler (sau mai bine zis circuitul de admisie aer)

Author:  mike20 [ 10 Jul 2007, 18:31 ]
Post subject: 

recunosc ca nu ma prea pricep la motoare.Ceea ce vreau eu sa aflu de la voi este daca motorul(masina)pe care am testat-o are probleme grave la motor.Stiu ca este destul de greu sa va dati seama din hartia de la test si fara sa vedeti pe "viu" ,dar voi stiti mai multe ca mine despre motoare.

Author:  GURU [ 10 Jul 2007, 19:44 ]
Post subject: 

desi n-am lansat topicul acum imi dau si eu cu parerea si la randul meu cer o parere. acum 2 saptamani si 3000 km in urma am avut un mic incident rutier (pe care de rusine nu l-am postat pe topicul dedicat) in urma caruia radiatorul intercooler a fost spart. mai bine zis capacul de plastic al radiatorului s-a spart in dreptul urechii de prindere in suport.
ca simtome masina scotea fum ca vapoarele dupa 2000 rot/min, nu mergea mai mult de 80km/ora decat cu fumul gros dupa mine.
accidentul a fost la pitesti asa incat am fost nevoit sa vin pe autostrada cu 60 km/ora. l-am sunat pe mirica si pe Gabi Dima carora le multumesc ptr ajutor care mi-au spus sa vin incet in Bucuresti sa vedem ce sa poate face.
incercand pe autostrada sa vad cat poate duce masina am dus-o pana in 140 km/ora ptr scurt timp cand mi s-a aprins martorul check engine in bord.
cu ocazia demontarii intercoolerului am constatat ca radiatorul avea mici urme de ulei prin el lucru care mi s-a explicat ca fiind normal de catre mecanic avand in vedere ca rolul lui este de a raci gazele arse si a le reintroduce prin turbina din nou in motor ptr arderea completa.
reparatia a constat in lipirea capacului superior cu o substanta gen poxipol
am observat ca in prezent pe capacul superior sunt urme de praf imbaxit cu ulei si am sunat din nou la mecanic care mi-a spus ca cel mai probabil e din cauza colierului si nu de la sudura in plastic si ca nu este grav doar trebuie strans colierul in fond pe acolo se evacueaza aer-gaze nu se aspira. masina merge la fel de bine ca inanintea accidentului, nu are nici un zgomot ciudat trage la fel de bine chiar ieri i-am dat o buna bucata 190km/ora intre iasi si bacau.
de mentionat ca imediat dupa reparatii i-am facut si revizia la Mirica care a pus-o pe tester si nu i-a dat nici un fel de erori iar mesajul din bord s-a stins automat.
masina in prezent are 125km si daca ar merge asa inca 50000 as fi f multumit

Author:  occ [ 10 Jul 2007, 23:53 ]
Post subject: 

mike20 Quote:
recunosc ca nu ma prea pricep la motoare.Ceea ce vreau eu sa aflu de la voi este daca motorul(masina)pe care am testat-o are probleme grave la motor.Stiu ca este destul de greu sa va dati seama din hartia de la test si fara sa vedeti pe "viu" ,dar voi stiti mai multe ca mine despre motoare.
Nu am citit chiar tot..dar am citit despre ce probleme spui tu....
Ma..e f ciudat ce spui tu acolo, eu sunt de parere cu madkat,gandeste-te bine ca banii astia nu sunt de colo ....in mod normal turbinele astea nu cad la km astia ..acum depinde si de masina istorie..cine a condus-o...oricum eu zic ca la banii astia poti sa mai cauti si alte masini....In general e bine sa cauti am mai zis asta de multe ori...nu am inteles niciodata dece lumea se arunca...asa repede...

Author:  AndreiSW [ 11 Jul 2007, 23:54 ]
Post subject: 

Ulei prin intercooler...asta chiar mi-a placut.
Asa ceva e posibil doar daca masina e prevazuta cu radiator intermediar de ulei(daca il putem numi si intercooler). E un radiator ulei/aer de dimensiuni mici, conectat la circuitul de ungere al motorului si prezent in special la motoarele turbo.
Daca ne referim la radiatorul aer/aer(numit si intercooler) de pe circuitul de supraalimentare...pe acolo nu prea are ce sa caute ulei din cate cunosc eu.

Author:  alexmirica [ 12 Jul 2007, 08:19 ]
Post subject: 

Are cum sa fie ulei... daca e dusa turbina, odata cu aerul mai intra si uleiul scapat pe langa axul turbinei, de aici si imbibarea cu ulei a traseului.

Verifica amanuntit! in 5 minute scoti furtunul de la turbina si verifici starea axului.

Alex.

Author:  WLF [ 12 Jul 2007, 08:39 ]
Post subject: 

Deobicei sunt impreuna intercoolerul si racitorul de ulei, asa cum la masinile automate, in radiatorul de apa merge si racitorul de la uleiul de cutie.

Author:  occ [ 12 Jul 2007, 10:25 ]
Post subject: 

E uite au raspuns cam cei mai buni de pe site in privinta asta...asa ca tragi concluziile singur.Ma rog daca doresti..sa mai bagi bani :) ia-o :)))!

Author:  mike20 [ 12 Jul 2007, 11:04 ]
Post subject: 

alexmirica Quote:
Are cum sa fie ulei... daca e dusa turbina, odata cu aerul mai intra si uleiul scapat pe langa axul turbinei, de aici si imbibarea cu ulei a traseului.

Verifica amanuntit! in 5 minute scoti furtunul de la turbina si verifici starea axului.

Alex.
Am vrut sa trec pe la tine sa te uiti un pic la masina,dar se pare ca nu erai in Bucuresti(pe 03.07).Oricum la masina am mai gasit si alte probleme(usile revopsite si chituite etc).Se pare ca masina a fost cam forjata->o sa mai caut si alte oferte.La urmatoarea masina la care ma hotarasc sigur o sa trec la tine sa mi faci un "RAR". :D

Author:  occ [ 12 Jul 2007, 14:35 ]
Post subject: 

Bine ca ai judecat si nu te-ai luat dus de val......Sa ai noroc pe viitor, in achizitionarea unei masini bune, nu a uneia hingherita...

Author:  mike20 [ 12 Jul 2007, 14:59 ]
Post subject: 

adevarul e ca atunci cand e vorba alfa 156 ma cam ia valul.... :lol:

Author:  marius [ 15 Jul 2007, 09:54 ]
Post subject: 

Dragi colegi forumisti,daca aveti cat de putin respect pentru situl acesta si ideea de la care a pornit ,va rog sa va mai abtineti de la cometarii de doi lei care nu au legatura cu subiectul.Injuraturile,prejudecatile,samd isi au locul pe stadion sau in mahala,nu aici.Conflictele cunoscute sau mai putin cunoscute care nu reprezinta un interes public pot fi rezolvate sau dezbatute prin mesaje private.
Multumesc.

Page 2 of 2 All times are UTC+03:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/