Asociatia Alfa Club Romania
https://www.alfaclub.ro/forum/

Dieselgate
https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?t=23969
Page 2 of 9

Author:  yux_mm [ 22 Sep 2015, 21:58 ]
Post subject:  Re: Cine/ce m-a bucurat astazi!

La mine in tartacuta ceva nu face sinapsa. Recunosc, am ratat usor inceputul acestui scandal, dar sa vedem cum se intampla lucrurile. Sau cum inteleg eu lucrurile, ca nu inteleg. Adica inteleg, dar nu inteleg unde se intampla ruptura. Sau s-a rupt la mine sinapsa si nu mai inteleg... :disgust1:

Deci: hAudi de exemplu declara ca pe modelul cutare, motorul cutare are emisiile X. Io, yux de la Brasov ma duc si cumpar masina. Softul e manarit iar emisiile sunt in fapt 3, 4, 5X ca sa mearga mai repede, mai lin sau mama lor nu conteaza de ce. Vine ITP-ul, ma duc il fac si imi ies noxele fix X. Intrebarea e, cum pana mea stie softul ala cand ma duc eu sa fac ITP-ul? ca poate nu ma duc fix dupa 2 ani, poate aman o saptamana 2 sau poate ma duc mai curand cu o luna. Iar in alte tari se face anual...

Sau n-am inteles eu ce trebuie din toata treaba asta?

Author:  GabiNS [ 22 Sep 2015, 23:06 ]
Post subject:  Re: Cine/ce m-a bucurat astazi!

Nu e vorba de "ITP-ul" american. Schema simpla cum am inteles-o eu:
1. Ca sa intri pe piata americana cu diesel, trebuie ca motorul sa se incadreze in anumite standarde de poluare, mult mai stricte decat in EU.
2. Un organism testeaza, prin sondaj, ca normele sa fie respectate si produsul conform.
3. VAG stie procedurile si conditiile de testare si implementeaza un soft care "pacaleste" testul.
Eu am doua nelamuriri, totusi: nimeni nu a explicat ce face exact softul atat de clever. Daca dieselurile de la VAG sunt atat de mult sub standarde, ceilalti producatori inseamna ca au adevarate minuni tehnologice. Sau....?

Author:  yux_mm [ 22 Sep 2015, 23:19 ]
Post subject:  Re: Cine/ce m-a bucurat astazi!

Pai treaba este ca firma declara niste valori care trebuie sa se repete la verificarile periodice, altfel pica testul la prima verificare. Am zis ITP dar puteam sa zic MOT, sau ce naiba au nemtii sau americanii.
Aici apare dilema mea, cum reuseste softul sa descifreze conditiile de inspectie.
De la ultimul post am alergat putin pe google si se pare ca nu e foarte clar ce anume face, dar se pare ca ia in calcul parametrii precum bracarea rotilor, cat timp motorul a mers in gol, turatii, presiunea atmosferica...etc. Cel putin cu asta ne minte googleul.

Mie mi se pare absurd altceva. Investesti o groaza in manarirea softului, pentru ca e limpede ca tre sa fie foarte precis. Sistemul common rail il cumperi de-a gata de la Bosch de unde cumpara oricum si altii, injectoare idem. Pana mea, pana la urma tre sa te mai joci cu softul si cu cateva alte anexe. Nu mai bine investeau in dezvoltarea softului decat in manarirea lui?
Pana la urma daca amenda plus cheltuiala cu rescrierea softului per masina sunt mai mici decat profitul pe fiecare unitate, tot e bine. Sa vedem cat e amenda, ca se vehiculau niste valori de genul 37k coco doar amenda pentru fiecare unitate vanduta :blink:

Author:  dand [ 23 Sep 2015, 00:10 ]
Post subject:  Re: Cine/ce m-a bucurat astazi!

Eu inteleg ca testul ala e facut doar la introducerea motorului pe piata ptr a fi omologat, nu conteaza ca John din Colorado se duce la fiecare 3 ani sau 2 ani sau whatever si face MOT-ul si nu-i da ca in cartea tehnica.
Nu stiu cati producatori vand diesel in US, e exact ca sa vinzi inghetata eschimosilor, cine naiba cumpara Diesel in US? :shock:
Si ce nu mai inteleg e cum VW face accruals doar de aproape 5Bn cand aia vehiculeaza 18 plus procesul ownerilor, in teorie asta ar trebui sa-i duca pe VAG 'to the cleaners', nici BP-ul n-a platit atatea daune parca.

Author:  GabiNS [ 23 Sep 2015, 02:09 ]
Post subject:  Re: Cine/ce m-a bucurat astazi!

Cam cel mai cuprinzator articol pe care l-am gasit pana acum: http://www.vox.com/2015/9/21/9365667/vo ... enger-cars" onclick="window.open(this.href);return false;
Pe langa umplutura multa si context, sunt foarte bune trimiterile din el (link-urile). Se pare ca alta institutie a facut descoperirea, in colaborare cu o serie de cercetatori de la o Universitate Americana, nicidecum EPA.

@yux Inteleg ca in momentul in care softul e activ, motorul nu mai e deloc in parametrii optim de consum mic/performante crescute. Asta pare deocamdata raspunsul la intrebarea fireasca: "De ce dracu' nu l-au facut activ tot timpul, daca tot salveaza ursii koala?"

@dand Good point. Din cate citesc, dieselul in SUA inseamna sub 1% din piata. Totusi, VAG nu sunt singurii care vand diesel in State.

Acum intr-o nota amuzanta: VW Jetta 2.0 TDI a si fost desemnata "Cea mai verde masina a anului", in 2008, la Targul de la Los Angeles. Lol!

Sent from my GT-P1000 using Tapatalk 2

Author:  adriand78 [ 23 Sep 2015, 09:13 ]
Post subject:  Re: Cine/ce m-a bucurat astazi!

Cum naibii depisteaza softul ala ca incepe procesul de "ITP/MOT" : probabil in USA sunt anumite proceduri standard si cumva, inteligenta masinii depisteaza ca incepe procedura si se activeaza.
Pe de alta parte, ce mi se pare si mai interesant este minidiscutia din 2010, pe care a postat-o Cipy mai sus, din care am copiat eu in cazul in care linkul nu va mai fi valabil.

"Scandalul Volkswagen, primele semnale au aparut in 2010: Alfa Romeo acuza atunci Audi ca falsifica datele privind emisiile "miraculoase, magice si extraterestre"
de Red. Stiri HotNews.ro
Marţi, 22 septembrie 2015, 16:25 Economie | Auto

Semnele de intrebare privind datele tehnice ale unor modele Volkswagen si Audi au aparut inca din 2010. La acel moment, seful Alfa Romeo, Harald Wester, a acuzat voalat intr-un interviu Audi ca falsifica datele legate de emisiile modelelor sale. Intrebat care este motivul pentru care Alfa Romeo Giulietta nu reuseste emisii precum cele ale lui Audi A3 1.6 TDI (99 grame CO2/km), Wester a raspuns numind aceste cifre "miraculoase, magice si extraterestre", potrivit AutoMarket.ro.

"Trebuie sa fim ceva mai seriosi in legatura cu aceste cifre pe termen lung", a spus la acel moment Harald Wester.

Modelul Audi la care facea referire in 2010 seful competitorului italian se regaseste pe lista cu automobile la care Volkswagen a recunoscut ca a trucat datele tehnice privind emisiile.

Un purtator de cuvant al celor de la Audi si-a aparat atunci modelul in cauza, sustinand ca cifrele oglindesc perfect avansul tehnologic al brandului german in fata celorlalte de pe piata, mai arata AutoMarket.ro."

Author:  Cypy [ 23 Sep 2015, 09:26 ]
Post subject:  Re: Cine/ce m-a bucurat astazi!

Cred ca nu e rocket science ce au facut ei cu softuletul respectiv, testele sunt statice (masina nu e in miscare) , capota ridicata , rotile spate nu se misca . Avand atatia senzori pe masinile actuale, doar verifici statusul actual si in conditiile date mai sus activezi mama si tata filtrelor iar in rest le lasi disable. Simple as that ... daca ii dai logica si input-urile de la senzori, un programator bun de clasa a 12-a ar trebui sa fie capabil sa-l faca. Ce mi se pare mie sfidator e ca ei ar fi trebuit sa vada de ceva vreme ca se impute treaba insa n-au facut nimic in privinta asta, probabil credeau ca sunt prea mari sa li se poata intampla ceva, mizau ca mai mituiesc ei pe unul pe altul si se va trece cu vederea probabil.

Author:  georgecristian [ 23 Sep 2015, 09:58 ]
Post subject:  Re: Cine/ce m-a bucurat astazi!

Cypy Quote:
Cred ca nu e rocket science ce au facut ei cu softuletul respectiv, testele sunt statice (masina nu e in miscare) , capota ridicata , rotile spate nu se misca . Avand atatia senzori pe masinile actuale, doar verifici statusul actual si in conditiile date mai sus activezi mama si tata filtrelor iar in rest le lasi disable. Simple as that ... daca ii dai logica si input-urile de la senzori, un programator bun de clasa a 12-a ar trebui sa fie capabil sa-l faca. Ce mi se pare mie sfidator e ca ei ar fi trebuit sa vada de ceva vreme ca se impute treaba insa n-au facut nimic in privinta asta, probabil credeau ca sunt prea mari sa li se poata intampla ceva, mizau ca mai mituiesc ei pe unul pe altul si se va trece cu vederea probabil.
Corect, codul respectiv nu e foarte complex.

Author:  marius [ 23 Sep 2015, 10:49 ]
Post subject:  Re: automotive news

Serioasa treaba cu scandalul VW. La radio pe aici de ieri numai despre asta vorbesc. Si daca EPA nu o sa take them to the cleaners cu mega amenda posibila, ce se va intampla daca toti clientii se vor organiza pentru un proces comun? Sau daca toti cei diagnosticati cu cancer la plamani in ultimii ani vor considera ca trebuie sa ceara socoteala tot VW?
Si cand imi aduc aminte ca nu cu mult timp in urma arogantii astia bateau pe la usa lui Marchionne pretinzand sa puna mana pe o oarecare marca auto, si chiar si acum mai sunt oameni care cred in chestia asta...
http://m.automarket.ro/stiri/view/?id=66119#" onclick="window.open(this.href);return false;

Author:  ibiza [ 23 Sep 2015, 11:03 ]
Post subject:  Re: Cine/ce m-a bucurat astazi!

Vad ca se tot vehiculeaza suma aia de 18 miliarde; au mai fost si alti producatori in situatie similara, era sa plateasca 1 miliar, dar s-au inteles la 83 milioane. Deci VAG nu va plati maximul niciodata.
Un articol interesant scris de cei de la Jalopnik: Your Guide To Dieselgate: Volkswagen's Diesel Cheating Catastrophe
Practic acelasi motor de 2.0 tdi, pe unele masini aveau instalatie de uree (adblue), pe altele, mai mici, nu mai aveau nevoie. Au economisit si ei niste bani din pix.
Ceilalti producatori, din ce inteleg, unii au pastrat sistemul cu uree, altii (honda, toyota) au trecut la masini hibride.

Author:  zveroboy78 [ 23 Sep 2015, 11:15 ]
Post subject:  Re: automotive news

marius Quote:
ce se va intampla daca toti clientii se vor organiza pentru un proces comun?
Se-ntampla deja în canada si usa, unde "class action" e modă.

http://globalnews.ca/news/2233311/volks ... in-canada/
http://www.usatoday.com/story/money/car ... /72604396/

Author:  goldfinger [ 23 Sep 2015, 11:55 ]
Post subject:  Re: automotive news

Bine puntat, Marius. Deocamdata in RO nu prea se vorbeste despre asta, nu cred ca ii pasa nimanui.

lasam sa treaca valul si apoi poate vorbim si de masinile in circulatie si ce facem cu ele, deocamdata oamenii sunt mai interesati sa vada ce amenda primeste VAG si cate masini diesel se vindeau in USA. :P

dincolo de amenzi, etica si alte cele, mai sunt chestii de discutat pe care vad ca nu le abordeaza nimeni inca. In anumite tari, (dau exemplu Franta pentru ca imi e la indemana) "taxa de poluare" se plateste la cumpararea unei masini noi in functie de emisii. In functe de emisii, ai bonus sau malus. Intrebarea este: cum nu ai cadru legal sa le scoti din circulatie, ce faci cu toate aceste masini care polueaza de pana la cateva ori peste limita legala admisa ? Alea care au platit o taxa de poluare mult mai mica, calculul avand la baza niste cifre manarite ? cum "penalizezi" aceste masini ca polueaza mai mult? Cum utilizatorului nu i se poate imputa nimic, el fiind de buna credinta si neavand cunostiinta ca VAG a manarit softul, intrebarea vine: cine plateste? Sau acceptam situatia si ne facem ca nu stim?

Stii ca langa tine in trafic sunt masini care au platit o taxa de polaure de cateva ori mai mica dar polueaza de pana la 40 de ori peste limita legala admisa. Cred ca sunt suficiente motive sa fii mahnit pe VAG.

sper ca acest scandal sa nu fie musamalizat si bagat sub pres, rezolvat "elegant" printr-o amenda/contributie grasana :ziped: .
De altfel, este un bun prilej ca toata industria auto sa isi reconsidere valorile. Poate nu mai alergam dupa "cai verzi pe pereti" facuti din pix si consum de mers in "vid".

Author:  zveroboy78 [ 23 Sep 2015, 12:26 ]
Post subject:  Re: automotive news

Pai în Ro , VAG e pe culmile gloriei, un fel de zeitate ca imagine de marca, SH sau nou. TDI ul la fel. Pare majoritară în parcul auto, din ce se vede pe stradă.
Vrei o depresie colectivă? :)
În ce are încredere boboru' roman? In BOR, armata (care?) si-n "masina germană"/tot ce-i nemțesc în general.


Ceva-mi spune ca va rămâne așa, noi întotdeauna am fost mai bolsevici decât rușii, mai turci decât turcii, acu' suntem mai capitalisti decât Ultra capitaliștii neo liberali.
Să nu cumva să supărăm stăpânii momentului, ca poate ne ia gramele de margarină de pe coaja de " pâine" din amidon procesat.

Si-apoi, in Ro consumatorul are probleme mult mai grave, km dați înapoi, mașini sh manarite, cu defecte ascunse, absența șoselelor decente, traficul decerebrat etc.
Pe lângă astea, trucajul ăla "mic" e doar o altă țeapă insignifiantă.

Author:  sneaker [ 23 Sep 2015, 12:41 ]
Post subject:  Re: automotive news

Quote:
On average, real-world NOx emissions from the tested vehicles were about seven times higher than the limits set by the Euro 6 standard.
Adică în general depășesc puțin limita permisă de Euro 3 :lol:

http://www.theicct.org/real-world-exhau ... iesel-cars" onclick="window.open(this.href);return false;

Author:  dand [ 23 Sep 2015, 12:43 ]
Post subject:  Re: automotive news

Nici o sansa ca afacerea sa se musamalizeze, nu cu tot angrenajul asta de avocati, lawsuits etc. In US, Joe Bloggs care conduce un TDI din ala poate fi dat in judecata de vecinii lui ptr ca polueaza si i-a cauzat astma copilului de pe strada paralela si atunci e usor de inteles de ce Joe Bloggs se coalizeaza cu ceilalti owneri si vrea nu numai despagubiri dar o gramada de alte chestii care sa-l protejeze. Si daca si DoJ intra in joc atunci e cam game over ptr VAG, administration-ul e aproape. BP au platit per total cam vreo 18Bn, insa asta se acopera cam in 5 ani de profituri medii ptr o companie petroliera, ptr una din industria auto astia sunt bani seriosi.
Oh, si americanii sa dea inapoi cand o firma europeana a fost prinsa inseland, adica europenii care predica moralitate si egalitate etc? No way.

Author:  georgecristian [ 23 Sep 2015, 17:01 ]
Post subject:  Re: funny stuff

:-)

Attachments:
alfa versus VW.jpg
alfa versus VW.jpg [ 42.38 KiB | Viewed 2173 times ]

Author:  IRBabuin [ 23 Sep 2015, 18:12 ]
Post subject:  Dieselgate

Scandalul este pus la cale de americani sa ii caroteze pe VAG si Diesel, se stie ce aversiune imbecila au referitor la motorina.
GM a omorit 200 de insi si nu a schibat milioane de contacte care puteau duce la moarte oamenilor -> 900mil amenda.
Normele impuse pentru Diesel (in special in America) sint ridicole si fara nici un sens. Alte industii pot sa polueze fara greata.
Unele din masinile testate in Romania (Euro6, benzina) abia trec de EU4 in realitate (ex. Mazda 6).

Author:  Valak [ 23 Sep 2015, 18:40 ]
Post subject:  Re: automotive news

E o mica diferenta, totusi, intre nestiinta si rea vointa. Numai cine nu munceste nu greseste. Cand esti talhar, in schimb si umbli cu ocaua mica...E ca diferenta dintre omorul din culpa si crima cu premeditare.

Author:  Razvan29 [ 23 Sep 2015, 18:57 ]
Post subject:  Re: automotive news

Pana una alta, Winterkorn a demisionat. Se ingroasa gluma se pare pentru VW.

Ironic ce se intampla dupa ce l-a dat in suturi afara pe Piech. O fi vre-o legatura? :scratch:

Author:  marius [ 23 Sep 2015, 19:31 ]
Post subject:  Re: automotive news

M-am gandit si eu la asta. Dar plusez si zic asa: daca se urmareste subminarea Germaniei in stil mare? Intai talibanii vietii, acum VW... Din ce am auzit oamenii isi fac probleme la modul cel mai serios despre cum vor fi afectate toate firmele nemtesti de scandalul asta.

Author:  marius [ 23 Sep 2015, 19:33 ]
Post subject:  Re: Alfa Romeo Giulia

In mod normal era albinoasa, dar a stat la un semafor in spatele unui VW.

Attachments:
FB_IMG_1443012142618.jpg
FB_IMG_1443012142618.jpg [ 26.27 KiB | Viewed 2202 times ]

Author:  yux_mm [ 23 Sep 2015, 19:36 ]
Post subject:  Re: automotive news

@Cristi: intrebai ce se intampla cu masinile aflate in circulatie... pai daca e vorba de doar de un soft care activeaza sau dezactiveaza componente, se rezolva prin rescrierea softului cu unul care sa functioneze conform cu emisiile declarete.
Evident restul de intrebari raman in picioare.

Author:  Valak [ 23 Sep 2015, 19:39 ]
Post subject:  Re: automotive news

Nu stiu daca e atat de simplu, fiindca probabil puterea motorului va fi mult diminuata, nu stiu in ce masura proprietarii masinilor vor accepta asa ceva.

Author:  goldfinger [ 23 Sep 2015, 20:08 ]
Post subject:  Re: automotive news

dand Quote:
Joe Bloggs se coalizeaza cu ceilalti owneri si vrea nu numai despagubiri dar o gramada de alte chestii care sa-l protejeze.
incepe. :sig:

Au inceput procesele colective ale ownerilor. Pe langa poluare, se plang de faptul ca resale-value a scazut dramatic in urma acestui scandal.

Remedierea problemelor

Remedierea problemei nu se poate face chiar simplu, doar prin soft; ci, cel mai probabil, necesita si interventii mecanice. Pentru ca emisiile sa respecte normele, singura solutie rapida e sa se limiteze puterea motorului - adica exact ce facea acel soft cand detecta ca masina era testata. Dar asta ar naste un al scandal al ownerilor; au cumparat o masina de X Hp care in urma resoftarii va avea X Hp minus Y%. Greu de digerat.

"win-win" situation, atat ca noxe cat si ca putere, presupune modificarea substantiala a motorului. Ceea ce implica costuri imense (logistica, service etc)

Recuperarea sumelor accordate ca bonus

Circula un calcul pe online conform caruia, doar intr-un singur an, VAG a beneficiat de 51m dolari primiti drept bonus pentru masinile eco-frindly vandute in USA. Diverse asociatii cat si partidele "verzi" solicita recuperarea si acestor sume ( infime pe langa ce se zvoneste, intr-adevar)

Dar, tinand cont ca marea majoritate a masinilor vandute in UE sunt diesel, daca se doveste ca exista si in EU masini cu acest dispozitiv, situatia devine aproape de necontrolat. cateva zeci de milioane de dolari/euro per an, ori z tari. :shock:

Credibilitatea intregii industrii auto este afectată, si in mod deosebit a celor germani.

Author:  valerica [ 23 Sep 2015, 20:19 ]
Post subject:  Re: automotive news

goldfinger Quote:
Dar, tinand cont ca marea majoritate a masinilor vandute in UE sunt diesel, daca se doveste ca exista si in EU masini cu acest dispozitiv, situatia devine aproape de necontrolat. cateva zeci de milioane de dolari/euro per an, ori z tari. :shock:

Credibilitatea intregii industrii auto este afectată, si in mod deosebit a celor germani.
De ce s-ar aplica in Europa, pentru ca normele nu sunt restrictive ca in America si nu e nevoie de adblue.

Page 2 of 9 All times are UTC+03:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/