Asociatia Alfa Club Romania
https://www.alfaclub.ro/forum/

have engine checked
https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?t=23936
Page 2 of 3

Author:  nesquick [ 20 Sep 2015, 15:04 ]
Post subject:  Re: have engine checked

De DPF eu zic sa nu... mai ales daca este in stare buna... EGR si Clapetele Swirl poti sa le elimini fara grija. Vei redescoperii alta masina dupa operatiune.

EGR-ul este un lucru bun oarecum daca 80% din drumurile tale sunt in afara orasului ( pentru ca sta inchis ), insa in cazul in care 80% din drumuri sunt in oras, valva aceea va sta deschise si va baga gaze in admisie. Gazele amestecate cu vapori de ulei formeaza mazga si duc la colmatare.

Este masina ta si faci cum consideri, eu ti-am indicat solutia optima ;)

Author:  TwinTwin [ 20 Sep 2015, 20:49 ]
Post subject:  Re: have engine checked

tzzivii Quote:
Nu par cazute.
Are o poza mai sus cu clapeta de pe cilindrul 4. E clar sarita.
Poate nu e prea tarziu sa salveze swirl- urile daca inchide EGR- ul.

Author:  Marius_cim [ 20 Sep 2015, 20:53 ]
Post subject:  Re: have engine checked

in primul set de poze da e sarita si a fost fixata la loc!
in ultima poza nu stiu daca e cazuta ca e dupa ce becul ala sa aprins din nou!

Author:  Marius_cim [ 23 Sep 2015, 18:32 ]
Post subject:  Re: have engine checked

Am pus din nou testerul și de data această sunt 3 erori, a 4(p0238) provenind de la faptul că am umblat cu mufa de la debitmetru scoasă
Eroarea P010f sa defalcat în două de data aceasta p0111 și p0101!
Filtru de particule la 80 % și din această cauză nu poate fi făcută nici regenerare forțată!
Ceva opinii și sfaturi?

Attachments:
20150923_163347.jpg
20150923_163347.jpg [ 87.33 KiB | Viewed 2283 times ]

Author:  Kicsi_147 [ 23 Sep 2015, 19:09 ]
Post subject:  Re: have engine checked

Marius_cim Quote:
Filtru de particule la 80 % și din această cauză nu poate fi făcută nici regenerare forțată!
Ceva opinii și sfaturi?
Inlocuieste-l - varianta scumpa
Anuleaza-l - varianta ieftina, iar aici ai alte 2 optiuni: ori il dai jos fizic de pe masina si inlocuit cu teava (varianta asta am ales-o eu), sau da-l jos sprge cu o ranga tot ce e in el (site) si pui doar "cutia" la loc (daca nu ma insel varianta asta a ales-o Silencer). In ambele cazuri cred ca ai de castigat ;)

Author:  BZ-76-DIA [ 23 Sep 2015, 19:31 ]
Post subject:  Re: have engine checked

Marius_cim Quote:
Filtru de particule la 80 % și din această cauză nu poate fi făcută nici regenerare forțată!
Ce vrei sa spui prin enuntul de mai sus ? Ca procedura nu poate fi efectuata din tester sau ca procedura, desi rulata, nu are niciun efect in a diminua gradul de umplere ?
Eu folosesc de cativa ani softul din poza ta, am trecut prin toate versiunile Delphi, inclusiv Autocom si Bosch ESI si n-am avut niciodata probeleme in derularea procesului de regenerare fortata.
Ca la sfarsit in unele cazuri nu a avut efect, asta da, e alta discutie, dar la un grad de umplere de 80% Delphi-ul ti-l scadea la cel putin 27 % in majoritatea cazurilor. Uneori plusam si dupa 10 min repaos ii mai tageam o regenerare cu ventilatorul sub ea pe rampa, cu toate riscurile aferente, si ajungea pe 0 garantat. :mrgreen:

Author:  Marius_cim [ 23 Sep 2015, 22:00 ]
Post subject:  Re: have engine checked

BZ-76-DIA Quote:
Marius_cim Quote:
Filtru de particule la 80 % și din această cauză nu poate fi făcută nici regenerare forțată!
Ce vrei sa spui prin enuntul de mai sus ? Ca procedura nu poate fi efectuata din tester sau ca procedura, desi rulata, nu are niciun efect in a diminua gradul de umplere ?
procedura incepe sa ruleze da dupa ce ajunge la 2000 de ture sta aculo vreo 20-30 de secunde si apoi coboara la relanti, cu mesajul ca dpf filter is clogged!

dupa ce am plecat de acolo m-am tot gandit la chestia asta si e posibil sa nu faca regenerarea fortata masina fiind in limp mode!

o sa sun mecanicul maine dimineata sa lase motorul sa se incalzeasca fara sa fie in sarcina si sa incerce asa pana nu intra in limp!
daca nu e un cerc acolo si doar daca se poate spala!

Author:  BZ-76-DIA [ 23 Sep 2015, 22:21 ]
Post subject:  Re: have engine checked

Ce fel de soft Delphi foloseste omul tau ? Pe toate va scrie 2013 Release 3, insa poate vedea in sursa ce versiune exacta este. Eu acum folosesc un 2014.2 parca si nu am avut niciodata genul asta de probleme. Nici cu 2013.3 de pe New_VCI nu aveam, dar naiba stie, verificati si voi versiunea.
Ca idee insa, in mod independent de restul sa ai in vedere ca, inainte de a incepe o regenerare fortata, Delphi cere obligatoriu 2 parametri, si anume: temperatura motor: above 75 C.dg. si coeficient umplere rezervor: > 1/4. Atat si nimic mai mult, SOFTUL NU ESTE SENSIBIL LA Errors Clean ca altele.
Acum ca si curiozitate personala, de ce nu-i dai o regenerare din MultiECUscan ? Asta ca tot ne dam alfisti...

Author:  Marius_cim [ 23 Sep 2015, 22:53 ]
Post subject:  Re: have engine checked

BZ-76-DIA Quote:
Acum ca si curiozitate personala, de ce nu-i dai o regenerare din MultiECUscan ? Asta ca tot ne dam alfisti...
eu unu sunt alfist junior, unde e multiecuscan?
sau poate imi dai un numar de telefon si ne auzim maine?

Author:  BZ-76-DIA [ 23 Sep 2015, 23:02 ]
Post subject:  Re: have engine checked

Multiecuscan, ca si Fiat ECUscan sunt doua softuri de diagnoza oarecum percepute ca "oficiale" pentru majoritatea modelelor Alfa / Fiat / Lancia / Suzuki, desi de multe ori numai ce trebuie nu sunt :lol: Oricum, permit efectuarea de regenerari fortate pe modelele Grupului Fiat dotate cu DPF, eu le am dar nu le folosesc, insa ar trebui sa mearga ca doar de-aia sunt "oficiale".
Eu folosesc fie Delphi-ul, fie examinerul si n-am patit niciodata ce spui tu, mai ales la saturatii ridicole, gen 80 % cum spui tu ca ai.

Author:  Marius_cim [ 24 Sep 2015, 06:52 ]
Post subject:  Re: have engine checked

La câte turații ar trebui să ajungă în timpul regenerării automate?

Author:  BZ-76-DIA [ 24 Sep 2015, 07:39 ]
Post subject:  Re: have engine checked

~ 2000 rpm vreun minut, apoi ~ 4000 pentru 10-15 min., iarasi ~ 2000 si procesul se incheie cu succes sau nu.
Verifica ce erori mai ai inainte de a face treaba asta, poate apare ceva care in mod normal nu lasa masina sa depaseasca pragul de 3000 rpm, alta explicatie nu vad pentru failure. Apoi reincearca dupa ce remediezi cauza respectiva, daca exista.
Cel mai bine ar fi sa te adresezi cuiva care te poate scapa de pacostea aia de filtru atat fizic cat si din soft. Parca ai primit mai sus ceva recomandari de la colegi, foloseste-le. Desi eu personal nu sunt adeptul acestui gen de amputari, exista situatii cand n-ai ce face daca vrei sa mai mergi cu masina si in plus, baietii care se ocupa cu chestia asta au un portofoliu solid, adica stiu cu ce se mananca treburile astea, ba chiar ofera si desert. :)

Author:  nesquick [ 24 Sep 2015, 08:14 ]
Post subject:  Re: have engine checked

Sau mai exista varianta sa cureti acel filtru... sunt firme specializate pe asa ceva. Eu cand am cumparat masina filtrul de particule era infundat 98%... dehh nu stiam nici eu cu ce se mananca DPF-ul... am facut o regenerare fortata, a scazut la 30%, apoi am iesit la un drum mai lung cu masina si ajunsese la 18%... insa ajungea f repede la 100% si incepea iarasi regenerarea ( ~100km ) datorita faptului ca aveam EGR-ul blocat pe deschis. Dupa ce am curatat admisia, scos clapetele swirl si anulat EGR-ul, regenerarile se fac la ~400km urban si -700km extraurban, iar dupa ce termina procesul, filtrul apare infundat 18%, ceea ce este f bine.

De asemenea ai mare grija ca motorul sa functioneze normal si sa nu ai nici un fel de eroare. De asemenea regenerarea trebuie sa se faca undeva ~600grade ca sa fie eficienta.

Daca masina ta intra in limp mode trebuie vazut de ce. Posibil sa ai probleme cu EGR-ul sau cu vreun senzor ceva. Prima data trebuie rezolvate toate celelalte probleme, apoi vezi ce este de facut cu DPF-ul.

Verifica turbosuflanta, furtune, actuator geometrie variabila, valva pierburg, senzor presiune, debitmetru, egr. Dupa ce toate acestea sunt in parametrii poti investiga DPF-ul.


Citeste topic-ul meu de la GT, este accelasi motor ca si al tau daca nu ma insel.

Author:  ciprianionut [ 24 Sep 2015, 10:36 ]
Post subject:  Re: have engine checked

cristianmiu Quote:
Sau mai exista varianta sa cureti acel filtru... sunt firme specializate pe asa ceva. Eu cand am cumparat masina filtrul de particule era infundat 98%... dehh nu stiam nici eu cu ce se mananca DPF-ul... am facut o regenerare fortata, a scazut la 30%, apoi am iesit la un drum mai lung cu masina si ajunsese la 18%... insa ajungea f repede la 100% si incepea iarasi regenerarea ( ~100km ) datorita faptului ca aveam EGR-ul blocat pe deschis. Dupa ce am curatat admisia, scos clapetele swirl si anulat EGR-ul, regenerarile se fac la ~400km urban si -700km extraurban, iar dupa ce termina procesul, filtrul apare infundat 18%, ceea ce este f bine.

De asemenea ai mare grija ca motorul sa functioneze normal si sa nu ai nici un fel de eroare. De asemenea regenerarea trebuie sa se faca undeva ~600grade ca sa fie eficienta.

Daca masina ta intra in limp mode trebuie vazut de ce. Posibil sa ai probleme cu EGR-ul sau cu vreun senzor ceva. Prima data trebuie rezolvate toate celelalte probleme, apoi vezi ce este de facut cu DPF-ul.

Verifica turbosuflanta, furtune, actuator geometrie variabila, valva pierburg, senzor presiune, debitmetru, egr. Dupa ce toate acestea sunt in parametrii poti investiga DPF-ul.


Citeste topic-ul meu de la GT, este accelasi motor ca si al tau daca nu ma insel.
Sunt aditivuri pt.curàtarea DPF ìncercatile,eu pun mereu la 5000 km càte un bidonas de 250ml rezultatul este ok,,,
:D

Author:  BZ-76-DIA [ 24 Sep 2015, 11:48 ]
Post subject:  Re: have engine checked

ciprianionut Quote:
Sunt aditivuri pt.curàtarea DPF ìncercatile,eu pun mereu la 5000 km càte un bidonas de 250ml rezultatul este ok,,, :D
Sunt si carti de gramatica la raftul cu aditivi, incercati-le, nici astea nu dauneaza... :D

Author:  ciprianionut [ 24 Sep 2015, 12:22 ]
Post subject:  Re: have engine checked

BZ-76-DIA Quote:
ciprianionut Quote:
Sunt aditivuri pt.curàtarea DPF ìncercatile,eu pun mereu la 5000 km càte un bidonas de 250ml rezultatul este ok,,, :D
Sunt si carti de gramatica la raftul cu aditivi, incercati-le, nici astea nu dauneaza... :D
iar profesori la bàgat ìn seamà sunt destui ìn tràsura Domnului..

Author:  ALXege [ 24 Sep 2015, 15:29 ]
Post subject:  Re: have engine checked

mie mi-ar fi rusine sa ma corecteze cineva la modul asta, tu pe deasupra te mai si iei de om. Asta e din seria aia in care unul iti taie fata, tu il claxonezi, si ala te injura :roll:

Author:  sneaker [ 24 Sep 2015, 15:55 ]
Post subject:  Re: have engine checked

Nu-i ok că-ți taie fața, nici că te-njură, dar nici că-l claxonezi.

Author:  ciprianionut [ 24 Sep 2015, 16:20 ]
Post subject:  Re: have engine checked

ciprianionut Quote:
BZ-76-DIA Quote:
ciprianionut Quote:
Sunt aditivuri pt.curàtarea DPF ìncercatile,eu pun mereu la 5000 km càte un bidonas de 250ml rezultatul este ok,,, :D
Sunt si carti de gramatica la raftul cu aditivi, incercati-le, nici astea nu dauneaza... :D
iar profesori la bàgat ìn seamà sunt destui ìn tràsura Domnului..
aceasta este pantera mea..
andei cei asa de ràs..?

Attachments:
336035_428353250564343_1032519042_o.jpg
336035_428353250564343_1032519042_o.jpg [ 118.23 KiB | Viewed 2147 times ]

Author:  andreiblitz [ 24 Sep 2015, 16:23 ]
Post subject:  Re: have engine checked

:haha: :haha: :haha: :haha:

Author:  ALXege [ 24 Sep 2015, 16:37 ]
Post subject:  Re: have engine checked

:?: :!:

Author:  Marius_cim [ 24 Sep 2015, 18:21 ]
Post subject:  Re: have engine checked

idei si opinii ...nu telenovele... :scratch:

Author:  alfetta [ 25 Sep 2015, 07:51 ]
Post subject:  Re: have engine checked

BZ-76-DIA Quote:
~ 2000 rpm vreun minut, apoi ~ 4000 pentru 10-15 min., iarasi ~ 2000 si procesul se incheie cu succes sau nu.
Verifica ce erori mai ai inainte de a face treaba asta, poate apare ceva care in mod normal nu lasa masina sa depaseasca pragul de 3000 rpm, alta explicatie nu vad pentru failure. Apoi reincearca dupa ce remediezi cauza respectiva, daca exista.
Cel mai bine ar fi sa te adresezi cuiva care te poate scapa de pacostea aia de filtru atat fizic cat si din soft. Parca ai primit mai sus ceva recomandari de la colegi, foloseste-le. Desi eu personal nu sunt adeptul acestui gen de amputari, exista situatii cand n-ai ce face daca vrei sa mai mergi cu masina si in plus, baietii care se ocupa cu chestia asta au un portofoliu solid, adica stiu cu ce se mananca treburile astea, ba chiar ofera si desert. :)
Fosta mea 1.9 a ajuns in braila , nu prea circula nimeni cu ea , dar la o regenerare fortata propusa de apan ( service autorizat) , a reusit sa incendieze protectia de la dpf . Bine ca nu a luat foc atunci cand mecanicii au incercat sa opresca fumul car iesea cu ajutorul aerului comprimat :shock:

Author:  nesquick [ 25 Sep 2015, 08:39 ]
Post subject:  Re: have engine checked

@alfetta, buna asta :lol:

Author:  BZ-76-DIA [ 25 Sep 2015, 09:01 ]
Post subject:  Re: have engine checked

alfetta Quote:
Fosta mea 1.9 a ajuns in braila , nu prea circula nimeni cu ea , dar la o regenerare fortata propusa de apan ( service autorizat) , a reusit sa incendieze protectia de la dpf .
Pai si eu ce am tot mancat de vreo 2-3 ori numai in acest topic ? Ventilatoare, bre. Crezi ca eu n-am dat foc unui Astra H pana sa-mi bag mintile in cap ? Noroc ca nu era omul langa mine, cred ca tare s-a mirat de unde o fi pulberea aia pe sub toata masina lui, o fi zis ca e vreun efect al regenerarii. :lol:

Page 2 of 3 All times are UTC+03:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/