Asociatia Alfa Club Romania https://www.alfaclub.ro/forum/ |
|
156 SW 2.4 https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?t=23101 |
Page 2 of 10 |
Author: | andreiblitz [ 09 Feb 2015, 23:05 ] |
Post subject: | Re: 156 SW 2.4 |
ALXege Quote: 2.4 pe 156 este un motor excelent, nu are constructiv multe din neajunsurile motorului de 59 (DPF, sper sa nu vorbesc prostii dar din amintiri nici swirl), si este montat pe o caroserie nu prea grea pe care face fata cu brio fara prea mari eforturi.
Inca sunt in faza in care ma acomodez cu masina. Din mai pana in decembrie am condus un Ford Focus 2014 2.0 TDCI 140CP si pot spune ca e diferenta foarte mare, Alfa mea este net superioara fata de acel Focus. La capitolul consum nu e mare diferenta, dar Alfa sta altfel pe sosea la viteze mari, ceea ce e extraordinar. Acel Focus era de servici si trageam de ea ca doar nu eu bagam motorina, dar imi era oarecum frica sa merg cu 200km/h, pur si simplu nu se lipeste de drum si ai impresia ca bate vantul pe sub ea
Sent from my Alfa Romeo |
Author: | yux_mm [ 10 Feb 2015, 02:23 ] |
Post subject: | Re: 156 SW 2.4 |
Eu la 180-190 aveam consum instant oscilant, functie de cum mergea autostrada, 8.5-9.2. Si am mers asa vreo 3 ore continuu. Arareori scadeam la 170, cand mai dadeam de cate unul care mergea mai incet ca mine pe banda 2. La 1.9 150cp. De unde ma gandesc ca la 2.4 si 175 ar trebui sa ia la vitezele astea undeva sub valorile mele. Motor mai mare, efort mai mic. Desi eu vorbesc de 147 si tu ai 156, treaba e comparabila in ceea ce priveste aerodinamica: a mea e hatch a ta e SW, deci acelasi tip de turbulente pacatoase se produc in spate. 2.0 TDCi-ul ala de 140cp eu l-am condus pe un Mondeo. Intr-adevar eram 5 handralai in masina cu o medie de greutate ce bate spre 90kg Cu toate astea, motorul m-a dezamagit: zona rosie incepe pe la 4250rpm dar pe la 3700 ramane fara suflare. E adevarat ca trage mai de jos ca Mjetul, dar nu cu mult. Mai impresionant mi s-a parut de la Ford 1.8 de 115 pe un focus 2. Mai elastic, trage pana dupa 4000 si parca se tureaza mai repede. 2.0 mi s-a parut inecat. Mentiune: aceeasi 5 handralai am fost in toate cele 3 masini, pe rand, ne-am tot rotit la volan, in sus si in jos pe Cheia. Toata lumea a fost de acord ca Mjetul trage cel mai bine si se aude cel mai frumos . Mentiunea numarul 2 ar fi ca totusi Alfa era cea mai usurica, 1310kg, Focusul pe la 1400 iar Mondeo... naiba stie, oricum, mai mult. |
Author: | andreiblitz [ 11 Feb 2015, 00:20 ] |
Post subject: | Re: 156 SW 2.4 |
Pe la inceputul lunii martie sper sa schimb distributia, filtrele si uleiul. In acest sens, m-ar ajuta o indrumare spre un anumit tip de ulei. M-am uitat pe scurt pe topicul dedicat, dar e foarte multa informatie si m-ar interesa ce merge mai bine pe 2.4 JTDm. As incerca Amsoil, cu toate ca nu prea l-a folosit multa lume de pe aici, dar sunt curios ce se intampla. Alta intrebare : Motorina? Sa o bag pe cea care e mai mocca de la Aral, Shell sau sa o bag pe cea Super/Extra Diesel ? |
Author: | andreiblitz [ 11 Feb 2015, 01:05 ] |
Post subject: | Re: 156 SW 2.4 |
yux_mm Quote: Eu la 180-190 aveam consum instant oscilant, functie de cum mergea autostrada, 8.5-9.2. Si am mers asa vreo 3 ore continuu. Arareori scadeam la 170, cand mai dadeam de cate unul care mergea mai incet ca mine pe banda 2. La 1.9 150cp. De unde ma gandesc ca la 2.4 si 175 ar trebui sa ia la vitezele astea undeva sub valorile mele. Motor mai mare, efort mai mic. Desi eu vorbesc de 147 si tu ai 156, treaba e comparabila in ceea ce priveste aerodinamica: a mea e hatch a ta e SW, deci acelasi tip de turbulente pacatoase se produc in spate.
M-as bucura sa consume doar 9-9.5% la 180-190km/h. 156 cred ca are o aerodinamica destul de ok si aduce oarecum cu forma de "lacrima", ideala pentru toate(viteza, consum, aerodinamica si bla bla), dar e si putin mai grea decat 147-le tau si eu am tot timpul aprox 100kg in portbagaj. Masa soferului e neglijabila in cazul meu
2.0 TDCi-ul ala de 140cp eu l-am condus pe un Mondeo. Intr-adevar eram 5 handralai in masina cu o medie de greutate ce bate spre 90kg Cu toate astea, motorul m-a dezamagit: zona rosie incepe pe la 4250rpm dar pe la 3700 ramane fara suflare. E adevarat ca trage mai de jos ca Mjetul, dar nu cu mult. Mai impresionant mi s-a parut de la Ford 1.8 de 115 pe un focus 2. Mai elastic, trage pana dupa 4000 si parca se tureaza mai repede. 2.0 mi s-a parut inecat. Mentiune: aceeasi 5 handralai am fost in toate cele 3 masini, pe rand, ne-am tot rotit la volan, in sus si in jos pe Cheia. Toata lumea a fost de acord ca Mjetul trage cel mai bine si se aude cel mai frumos . Mentiunea numarul 2 ar fi ca totusi Alfa era cea mai usurica, 1310kg, Focusul pe la 1400 iar Mondeo... naiba stie, oricum, mai mult. |
Author: | tomi_alfa [ 11 Feb 2015, 02:04 ] |
Post subject: | Re: 156 SW 2.4 |
Din cate stiu, oricum combustibilii de acolo sunt de o calitate mai buna, asa ca nu cred ca dai gres cu nici una. Nu pot sa-ti spun, decat sa testezi si sa vezi care e optima pentru masina si consum. La benzina, in functie de cifra octanica se pot obtine puteri mai mari, dar mai ales la masinile la care chiar se simte lucrul asta, o spun cei de la 5th Gear, aici. Iar in privinta uleiului, as incerca si eu Amsoil daca as gasi usor. Nici cu asta nu cred ca dai gres, atata timp cat e full sintetic. |
Author: | yux_mm [ 11 Feb 2015, 12:07 ] |
Post subject: | Re: 156 SW 2.4 |
Forma de lacrima este pe invers la hatchuri la swuri Pentru aerodinamica e nevoie ca bulbul sa fie in fata. Vezi prima masina aerodinamica romaneasca si ai sa intelegi principiul. Nu fa analogia cu masinile de F1 de exemplu pentru ca acolo alea au nevoie si de apasare. Aerodinamica si apasarea sunt usor chestii diferite. Legat de benzina/motorina: in Ro pun de la Rompetrol Efix, adica aia mai ieftina. In strainataturi pun din aia scumpa ca e la acelasi pret cu aia ieftina din Ro. Am pus si din cea mai ieftina. Diferentele mi s-au parut astfel: pe aia scumpa o arde mai repede, dar parca motorul e mai vioi; aia scumpa arde mai greu dar parca merge mai greoi. Eu pun in mod constant din cea scumpa, mai nou de la Shell. Arde mai repede decat cea de la BP de exemplu. La 180-190 la ora nu prea mai conteaza greutatea ci mai mult aerodinamica si frecarea cauciucurilor. Greutatea are un rol important pe accelerari si cand mergi la deal. La viteza constanta pe drum relativ drept nu este un factor decisiv. |
Author: | andreiblitz [ 11 Feb 2015, 21:18 ] |
Post subject: | Re: 156 SW 2.4 |
Am gasit pe un site din .de urmatoarele tipuri de Amsoil. Am pus si link-ul pentru info. http://www.ato24.de/schmierstoffe-lubri ... wgodz7IAnA" onclick="window.open(this.href);return false; |
Author: | andreiblitz [ 03 Mar 2015, 17:09 ] |
Post subject: | Re: 156 SW 2.4 |
Salut, Peste 2 saptamani urmeaza sa fac o revizie mai amanuntita a Alfei mele. Am in plan sa schimb urmatoarele: - distributia(+pompa apa, role) - curea de accesorii(role) - discuri si placute de frana - uleiul si filtrele. Am sa-mi comand Amsoil 5W-40. - lichidul de frana - anvelope de vara 215/45/17 - poate schimb si telescoapele - mai schimb tot ce gasesc ca bate sau are joc pe la directie. Nu vreau sa-mi iau cele mai ieftine anvelope dar nici cele mai scumpe, m-am uitat la ceva si cred ca gasesc anvelope decente la 100euro/bucata, ceva gen Pirelli P Zero Nero sau Continental SportContact 5. Ce parere aveti de Hankook? Daca aveti vreo recomandare legata de anvelope sau/si discuri/placute de frana, va rog sa-mi scrieti aici. |
Author: | yux_mm [ 03 Mar 2015, 18:58 ] |
Post subject: | Re: 156 SW 2.4 |
Eu am mers pe Dunlop Sportmaxx RT si sunt foarte multumit. Poti sa incerci si Michelin pilot Sport 3. Au reviewuri bune. Sau Cup daca gasesti pe marimea asta. Goodyear F1... |
Author: | andreiblitz [ 18 Mar 2015, 18:48 ] |
Post subject: | Re: 156 SW 2.4 |
Au inceput lucrarile si la masina mea. Se schimba distributia, pompa de apa, cureaua cu caneluri si nu stiu cate role. Totodata se va schimba si uleiul saptamana asta sau saptamana viitoare. Se fac verificari si la directie si probabil in urmatoarele 2 saptamani mai schimb discurile si placutele de frana. Saptamana viitoare sper sa duc la indreptat o janta de vara dupa care voi comanda si anvelopele, Hankook ventus v12. |
Author: | andreiblitz [ 19 Mar 2015, 20:14 ] |
Post subject: | Re: 156 SW 2.4 |
Din diverse motive, masina va fi gata abia pe sambata. Voi pune poze cand voi avea montate rotile de 17" cu noile anvelope de vara. |
Author: | andreiblitz [ 21 Mar 2015, 16:45 ] | ||
Post subject: | Re: 156 SW 2.4 | ||
Acesta e modelul de janta ce se vor monta pe masina. In poza este janta ce trebuie indreptata si, oricum, toate 4 vor fi verificate si revopsite.
|
Author: | andreiblitz [ 21 Mar 2015, 17:03 ] | ||
Post subject: | Re: 156 SW 2.4 | ||
O poza cu cele 2(3)ale mele
|
Author: | andreiblitz [ 23 Mar 2015, 14:22 ] |
Post subject: | Re: 156 SW 2.4 |
Revin. S-au schimbat distributia, pompa de apa, role, curea accesorii. Inainte de a incepe lucrarea aveam un scartait care eram sigur ca vine de la vreo rola dar se pare ca m-am inselat E vorba de un scartait metalic care se aude tare Uleiul nu s-a schimbat pentru ca de prost ce sunt am comandat doar 4 litrii, in loc de 5. In continuare masina ramane in atelier pentru a se verifica traseele de admisie si de evacuare, mai exact se verifica tot pana scap de acel scartait. Anvelope incerc sa-mi cumpar de pe anvelopelider dar le-am trimis un mail si nici un raspuns, mai incerc azi odata. M-ar bucura orice sfat in legatura cu acest scartait. Pe loc se aude si se intensifica daca turez motorul, in sarcina dispare pe la vreo 3000 rpm. Masina merge bine, trage bine, nu scoate fum ... dar scartaie |
Author: | Razvan29 [ 23 Mar 2015, 15:03 ] |
Post subject: | Re: 156 SW 2.4 |
Esti sigur ca e de la motor? Sa nu fie la ambreaj ceva... |
Author: | andreiblitz [ 23 Mar 2015, 15:35 ] |
Post subject: | Re: 156 SW 2.4 |
Sper sa nu dar vedem. |
Author: | tzzivii [ 23 Mar 2015, 16:11 ] |
Post subject: | Re: 156 SW 2.4 |
Nu va inteleg cu comunicarea strict pe email. Da un telefon si sigur rezolvi muuult mai repede. |
Author: | Freccia [ 23 Mar 2015, 16:37 ] |
Post subject: | Re: 156 SW 2.4 |
Sa nu ai fulia bulita, cum am patit eu. Desi nu inteleg ce sunet ai tu, dar la mine era chitaitul tipic curelei de accesorii, care patineaza... Greu de spus fara a auzi. |
Author: | andreiblitz [ 23 Mar 2015, 17:30 ] |
Post subject: | Re: 156 SW 2.4 |
Nu e fulia, s-a verificat tot ce tine de accesorii, distributie, fulie. Se pare ca e pompa de vacuum. Pana cel tarziu maine aflu si va anunt. |
Author: | andreiblitz [ 23 Mar 2015, 17:32 ] |
Post subject: | Re: 156 SW 2.4 |
tzzivii Quote: Nu va inteleg cu comunicarea strict pe email. Da un telefon si sigur rezolvi muuult mai repede.
Ai dreptate, doar ca nu ma grabesc deloc avand masina in atelier si o janta de vara indoita. Fara masina nu pot ajunge sa o indrept pentru ca deocamdata ma dau cu un Twingo.
|
Author: | DanS [ 24 Mar 2015, 00:17 ] |
Post subject: | Re: 156 SW 2.4 |
dar de ce trebuie sa le dai mail, trimiti comanda si faci plata |
Author: | andreiblitz [ 24 Mar 2015, 16:13 ] |
Post subject: | Re: 156 SW 2.4 |
DanS Quote: dar de ce trebuie sa le dai mail, trimiti comanda si faci plata
Pentru ca preturile sunt in lei si eu vreau sa le transfer € si trebuie sa stiu cat, sa-mi zica cursul.
|
Author: | andreiblitz [ 24 Mar 2015, 19:52 ] |
Post subject: | Re: 156 SW 2.4 |
Revin in legatura cu scartaitul mentionat mai sus. Fara pompa de vacuum nu mai e nici un scartait, deci e pompa de vacuum, dar a fost demontata, verificata si e in stare buna. Pareri? |
Author: | andreiblitz [ 25 Mar 2015, 14:59 ] |
Post subject: | Re: 156 SW 2.4 |
Multumesc de pareri! glumesc Incet, incet ne apropiem de un rezultat. Problema pare sa fie angrenarea pompei de vacuum, surubul acela de 18 sau 19 de la axul cu came este usor "lustruit". In continuare nu stiu ce se intampla dar masina ramane in lucru pana se elimina problema, dupa care schimb uleiul si toate filtrele. |
Author: | andreiblitz [ 26 Mar 2015, 04:28 ] |
Post subject: | Re: 156 SW 2.4 |
tzzivii Quote: Nu va inteleg cu comunicarea strict pe email. Da un telefon si sigur rezolvi muuult mai repede.
Am incercat azi, dar nu gasesc numar de contact pe site....
|
Page 2 of 10 | All times are UTC+03:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |