Asociatia Alfa Club Romania https://www.alfaclub.ro/forum/ |
|
all about 156 Q4 transmission https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?t=22062 |
Page 2 of 4 |
Author: | comanr [ 12 Dec 2014, 23:37 ] |
Post subject: | Re: all about 156 Q4 transmission |
masina fiind un 4x4 permanent incarca destul de mult directia si e mult mai greoaie la manevre CW ul, asta in conditiile in care are doua diferentiale libere, in momentul in care pui blocante fata spate o sa mearga si mai aiurea, bine si rotile sant foarte late dupa parerea mea si mari, mult mai mari decat la alte alfe. ca sa intelegi fenomenul trebuie spus ca intr o masina cu blocante 100% activate nu se poate vira pe teren uscat, e un fenomen care se intalneste doar la masini 4x4. |
Author: | yux_mm [ 12 Dec 2014, 23:50 ] |
Post subject: | Re: all about 156 Q4 transmission |
Stiu problemele unor diffuri fixe 100%, insa nu prea vad legatura intre 4x4 si cat de greoaie poate fi directia. Ma rog, hai ca o dam prea tare in offtopic. Mai studiez si eu problema intre timp... |
Author: | comanr [ 12 Dec 2014, 23:58 ] |
Post subject: | Re: all about 156 Q4 transmission |
e simplu, chiar si pe loc fiind , la orice masina, in momentul in care se incearca o rotire de volan este mai greoi de facut cu frana apasata, adica cu transmisia blocata cu alte cuvinte. faptul ca masina e 4x4 acest lucru tinde sa transfere mereu o forta catre puntea fata, forta care defapt este forta de frecare din diferentialul central si din insumarea momentelor de rotire ale arborilor de transmisie, lucrul asta se simte, per total masina pierde din manevrabilitatea in spatii inguste iar manevrele trebuiesc facute cursiv, in mers, like a pro. |
Author: | bmf [ 30 Dec 2014, 10:01 ] |
Post subject: | Re: all about 156 Q4 transmission |
Si revenim cu impresii de condus cu LSD spate pe zapada. Daca inainte la un viraj luat "ca vara" masina pierdea aderenta spate repede, fapt semnalizat de VDC printr-o rafala de frane trase pe spate si oscilatii stanga-dreapta ale masinii, acum comportamentul e diferit, masina se aseaza "rotund" pe viraj, spatele compensand puternic fortele laterale. Am norocul ca jucaria sa fie cu pretensionare si din cate il vad cum se comporta pe curba e 2-way (lucreaza f bine si pe decelerare). Ca sa fac o comparatie, m-am jucat si cu masina de fun (un Peugeot 206 cu multe modificari printre care un LSD Quaife care e 1-way). Senzatia e diferita, curba trebuie luata cu acceleratia calcata si mainile inclestate pe volan, altfel pa. Ca sa sumarizez: un LSD pe spate "aseaza" masina, un LSD pe fata "o trage". Cel putin asa se simte la butt dyno. YMMV. In ambele cazuri trebuie infrante instinctele naturale si pe curba se calca / se tine acceleratia si NU frana. |
Author: | TwinTwin [ 30 Dec 2014, 11:15 ] |
Post subject: | Re: all about 156 Q4 transmission |
Din pacate nu am inca zapada. In toamna astaa am facut cateva iesiri pe drumuri forestiere si de camp cu noroi consistent si diverse grade de inclinare. Foarte rar a intrat VDC-ul dar masina a stat exemplar. O vitara echipata si cu MT-uri mergea de-a latul in fata mea iar crossul de-abia devia 3-4 grade. Apropo de discutiile de pe un alt topic: NU va cumparati oameni buni CW! Lasati-le sa mai scada pretul ca vreau eu sa mai imi iau unul (initial vroiam sa iau un 159 dar pana la urma a ramas doar aspectul de partea lui). Cand mi-e tare dor de cerculete si drifturi iau 75-ul care se descurca foarte dine si pe asfalt. |
Author: | bmf [ 30 Dec 2014, 12:07 ] |
Post subject: | Re: all about 156 Q4 transmission |
Eu am gasit unul in mintile lui pe la 4500 EUR dar e euro 3 si costa taxa de poluare cat nu face. Al meu e CF4 (posibil motorul 1.9 jtdm de pe 159) dar sunt f rare |
Author: | TwinTwin [ 30 Dec 2014, 12:36 ] |
Post subject: | Re: all about 156 Q4 transmission |
Si a mea e euro 4 dar tot la bg am ajuns. Chiar daca e CF 4, are emisiile mai mari datorita integralei. Taxa ar fi fost 2600 euro. |
Author: | bmf [ 31 Dec 2014, 13:38 ] | ||
Post subject: | Re: all about 156 Q4 transmission | ||
Primul!!!
|
Author: | comanr [ 31 Dec 2014, 15:15 ] |
Post subject: | Re: all about 156 Q4 transmission |
looks good to me! |
Author: | bmf [ 31 Dec 2014, 16:46 ] | |||||
Post subject: | Re: all about 156 Q4 transmission | |||||
Am scos husky-ul la balaceala in zapada, bucuria lui. It's really a bad motherfucker (BMF) ) Se mai dadeau pe aici niste baieti cu niste wranglere si jimny, dar au cam ridicat spranceana gen "ce cauta asta pe aici?" Gumele fac tot tacamul, Nokian WR-G2 Sport Utility 215/60R17. Am pus balon mai mare si mai ingust. Cu 2WD eram game over mult inainte sa ajung pe unde am pozat-o. Anul trecut era sa mor din cauza unui 2WD care nu m-a dus la spital asa cum trebuia (DSG shit, invartea in gol pe zapada de 2 palme). Am jurat ca nu mai merg cu asa ceva.
|
Author: | comanr [ 31 Dec 2014, 16:55 ] | ||
Post subject: | Re: all about 156 Q4 transmission | ||
da, am observat si eu ca se pot face niste treburi cu 156Q4 dar ca sa te descurci mai bine decat un jimny sau alta caragata, trebuie ca soferul respectivelor atelaje sa fie foarte prost, oricum pozele is bestiale, nu calca picior de alfa romeo pe acolo inafara de mini-suv ul crosswagon, avantaj la tine, torsenul spate. cine nu a avut un 4x4 full time niciodata a ratat o frumoasa experienta, atat pe sosea cat si in teren, din pacate se fac din ce in ce mai putine, chiar ieri admiram un forester, pare oleaca mai cocotat decat CW ul insa foarte potent, cu a mea nu ma laud, am niste olsizanuri care sant mai mult cauciucuri de vara dar le folosesc ca sa nu ma ia militia la intrebari, chiar si asa a fost singura masina mica care a iesit din parcare ieri, cu ajutorul unei lopeti dar totusi pe cracii ei in mare parte.
|
Author: | bmf [ 31 Dec 2014, 17:00 ] |
Post subject: | Re: all about 156 Q4 transmission |
Alea e facute pentru mozoleala, mie cu gunoiul asta nu mi-e rusine sa il spal, sa ma imbrac la costum si sa ma prezint la o intalnire. |
Author: | bmf [ 31 Dec 2014, 20:45 ] |
Post subject: | Re: all about 156 Q4 transmission |
Salutam sora geamana, le sta bine costumate de scandal. Forester e cea mai mare idiotenie, 2.5xt ala e motor de liniute pus pe masina off-road. Sub 4000 rpm nu scoti nimic din el, compresie statica de tractor si boost tarziu. Nu i-am inteles niciodata logica mai ales dupa ce am ars-o cu unul. Poate doar cel cu diesel se merita. |
Author: | comanr [ 01 Jan 2015, 01:56 ] |
Post subject: | Re: all about 156 Q4 transmission |
eu dupa multa vreme de umblat pe diverse atelaje ca birjar pot sa zic sigur ca japonezii stiu ceea ce fac iar motorul aspirat are si el sensul lui, ofera cuplu la turatii mici si bineinteles este mai fiabil si mai elastic, defapt per total si polueaza mai putin pentru ca este mult mai usor sa pastrezi AFR ul la un motor atmosferic decat la unul supraalimentat iar majoritatea polizoarelor de ultima generatie vor avea probleme mari in a pastra indicii de amestec pe durata vietii si implicit a emisiilor, nu pot sa zic ca motorul turbo nu imi place, e o mare inventie dar nu poti dormi cu el pornit noaptea in viscol la relanti, nu e acel lucru desavarsit care nu te lasa niciodata(remember "the mighty one ninety"). practic eu nu inteleg de ce un motor de 2.5 litri aspirat trebuie sa plateasca mai mult la impozit decat unul de 1.9 sau 1.6 la aceiasi putere pentru ca in majoritatea cazurilor dupa cativa ani motorul mai mare sta mai bine la noxe decat cel mic supraalimentat, defectiunile la sistemele de supraalimentare fiind extrem de frecvente, nu uitati ca unii fac averi din asta(reparat turbine, compresoare) iar eu cand conduc un motor calumea aspirat ma simt bine, stiu la ce sa ma astept de la masina, nu o sa mi taie nimeni gazul la 5000rpm ca la dizel (vezi tbi) sau daca e manarit din soft sa stau cu frica sa nu zvarl cu kistoane peste gard. |
Author: | bmf [ 01 Jan 2015, 10:50 ] |
Post subject: | Re: all about 156 Q4 transmission |
Pai eu vorbeam de cel 2.5 turbo boxer. Japonezii sunt renumiti pt compresie mare la aspirate dar la asta compresia e mică si turbina e laggy. Fa tu offroad cu el... Cat despre motoare făcute în ziua de azi mie mi se par țepe 1.2 si 1.4 tsi, sunt făcute în cap cu ideea de a da clientului impresia de motor puternic adică cuplu mare de jos cu turbina quick spool si știu cazuri reale de unii care erau sa moară in depășiri necunoscand că îi lasă sus. |
Author: | comanr [ 01 Jan 2015, 11:28 ] |
Post subject: | Re: all about 156 Q4 transmission |
eu ziceam de alea normale, mai am un amic cu o impreza de 2.5 aspirata, mama ce faina e masina aia, nu stie ce e aia mecanica, probleme, infara de faptul ca la interior e un fel de accent, nu stii ce bestie mica zace in ea iar partea care imi place la ele este ca nu scrie mare pe ele 4matic sau X5, desi bat la cur tiganiile amintite. vroia sa i puna si el turbina dar l am linistit, fiecare trecem prin fazele normale, la inceput avem un cazan, apoi ne luam o masina, dupa care auzim de "tiuning" si ai punem cai, unii depasesc faza asta altii nu, de exemplu unul din baietii unde mai repar eu masinile daca maine isi cumpara un tico trebuie sa faca el ceva al el sau un 1.5dci, pur si simplu eu cred ca omul are o buba la cabina, nu e asta sensul vietii, nu asa se tine o masina, dar in fine, eu inca astept ziua in care o sa si cumpere o masina care sa reziste cativa ani intreaga pe mana lui, fara zenoane, ochi de pisica lesinata, cai pe hartie, teava goala, etc. de la foresterul din 2014: X Mode The 2014 Forester has a new feature called X Mode that allows owners in North America to go through more extreme conditions both on the road and off. The concept is that any driver, regardless of skill level, can drive safely on wet roads or muddy areas. It works by distributing torque evenly to all four wheels and, should one or more wheels begins to slip, X Mode kicks in, and the vehicle moves forward without losing traction (in mud or snow). This means no free-spinning tires. After it is engaged by a simple push button, X Mode stays engaged up until the vehicle's speed is about 25 mph then disengages itself. cum o functiona treaba asta? |
Author: | bmf [ 01 Jan 2015, 14:19 ] |
Post subject: | Re: all about 156 Q4 transmission |
2013 Subaru Forester Winter Off Road Test (X-MODE): http://youtu.be/8CEVet095GI" onclick="window.open(this.href);return false; Ti se pare ceva fenomenal acolo? |
Author: | comanr [ 01 Jan 2015, 14:35 ] |
Post subject: | Re: all about 156 Q4 transmission |
bai din putina mea experienta mi se pare foarte tare, asa ceva avem si noi la alfa numai ca asta pare o evolutie, oricum e doar software acolo, sant cateva locuri unde chiar se descurca bine in film. https://www.youtube.com/watch?v=wLkvqsQEV2Q" onclick="window.open(this.href);return false; principala treaba este simetria transmisiei, lucru care alfa nu are, gen haudi, oricum un haudi 100 tip C4 se descurca mai bine decat toate masinile din filmulet, are butonul magic lock 100% pe diferentialul spate. https://www.youtube.com/watch?v=rPN4wBg04a4" onclick="window.open(this.href);return false; https://www.youtube.com/watch?v=kHk2nU1cjMk" onclick="window.open(this.href);return false; si bineinteles cwq4 si 159q4 sant doua gunoaie sinistre pe langa el... |
Author: | bmf [ 01 Jan 2015, 16:11 ] |
Post subject: | Re: all about 156 Q4 transmission |
Pai cw e best bang for the buck ca 4x4 serios pe care dai 5-6k si mai bagi 1000 ca sa il pui pe linia de plutire sau sa ii intaresti stabilitatea si performanta dar nu se compara cu big boys iar 159q4 e un a4 wannabe la pret de a4, arata enorm mai bine ca a4 pe dinafara si mult mai rau pe dinauntru. Dar sincer la 10-12k nu as lua un 159q4 ci mai degraba un 2.0 tdi quattro, la ala mai am o sansa sa mai gasesc o piesa ceva de la dezmembrari sau pe licenta, un ambreiaj intarit de la un frate mai mare (3.0 etc) care are aceeasi cutie, un LSD mass production etc. Cazul favorit la 159 sau cw sunt consumabilele pe transmisie/suspensie acolo unde sunt particularitati (gen punte spate activa), eu stau cu frica in san cand imi vor cadea tirantii transversali la suspensia spate, sunt custom made (nu se potrivesc aia de wagon normal), nu se gasesc pe licenta si costa 1400 RON pe ricambi originali (4 bucati). Am avut aceeasi surpriza proasta la tampon motor (800 RON pe ricambi originali, situatie salvata cu indemanare de Razvan la 1/4 din pret) si mi-a mai trecut un glont pe la ureche cu rulmentii de sarcina spate, tot pe acolo se duceau si i-am luat la 1/6 din pret pe un importator obscur de Kayaba. Amatorii astia de masini exotice sunt si un pic cam masochisti, vezi bancul cu vanatorul si ursul buclucas. |
Author: | comanr [ 01 Jan 2015, 17:53 ] |
Post subject: | Re: all about 156 Q4 transmission |
de aia am luat o si eu, mereu am stat si am analizat cam care e ecuatia unei masini awd perfecta pentru ca nici audi nu a reusit sa faca asta decat pentru un segment limitat de timp, acum avem alte timpuri si alte probleme, una din ele fiind costurile carburantului, lucru care era mai putin important acum 20 de ani(in occident). distributia maselor, masa masinii, garda la sol(suspensia), simetria trenului de transmisie, protectia elementelor transmisiei, tratamentul impotriva coroziunii, tipul de tractiune, puterea motorului si fiabilitatea trebuie sa fie in simbioza, trebuie gasit balansul intre toate aceste elemente si putini au fost cei care au reusit sa tina capul sus de a lungul vremii in acest hall of fame al masinilor adevarate, cele cu tractiune integrala. multi au incercat scurtaturi, au scos dihanii de suv uri, nu si au mai batut capul cu turisme mici awd, incet incet si publicul prost educat in special americanii(unde mai mare inseamna automat mai bun "size matters") a migrat catre suv ul mare, gandacul impotent si energofag dar economia preseaza din nou, apar din nou aceste masini faine insa cu handicapuri mari, cu pseudosisteme 4x4 si cu motoare mai economice si uneori mai slabe ca odinioara. important e sa stim unde ne situam cu aceste Q4 ca si nivel de performanta, ele au aparut cand inginerii nu uitasera complet de planseta, de sisteme mecanice sanatoase si cand electronica desi ajunsa la un nivel inalt nu scotea displayul tft kinezofil la iveala cu mesajul " lower temp exceeded, start up not allowed" ca la noile cutii de plastic germane. ce e bine e ca motorul diesel cel mai fiabil din gama a fost si el ales pentru 156Q4, timpul a demonstrat acest lucru, exista parti bune mai multe decat parti proaste dar nivelul de peformanta si de calitate per ansamblu este slabut raportat la ce se facea odinioara, dar peste ce se face acum, plastik la kilogram. |
Author: | comanr [ 01 Jan 2015, 23:33 ] |
Post subject: | Re: all about 156 Q4 transmission |
AWD driving skills, https://www.youtube.com/watch?v=2wCdK6K-O88" onclick="window.open(this.href);return false; |
Author: | bmf [ 02 Jan 2015, 11:11 ] |
Post subject: | Re: all about 156 Q4 transmission |
Pt băieții de la raliuri asta e micul dejun. |
Author: | comanr [ 02 Jan 2015, 11:20 ] |
Post subject: | Re: all about 156 Q4 transmission |
ma gandeam daca fac o pista din asta si 3 coji de masini 4x4, ar veni cineva la galati sa se dea sau ar da banu la maestri pe uscat? |
Author: | bmf [ 02 Jan 2015, 18:21 ] |
Post subject: | Re: all about 156 Q4 transmission |
Pai pista ta e sezoniera In 2-3 zile dispare! Pana redeschid astia drumurile, faci mud racing. |
Author: | comanr [ 02 Jan 2015, 21:41 ] |
Post subject: | Re: all about 156 Q4 transmission |
se pare ca nu, iarna va fi iarna in toata regula, ceea ce e si normal, dar in fine era o alunecare, ideea e ca am un loc unde as putea face ceva de genul insa nu cred ca merita sau ca are sens, lumea nu apreciaza asa ceva la noi, mai bine se pun intr un carusel care i intoarce cu curu'n sus si waw, ce tare, accident. |
Page 2 of 4 | All times are UTC+03:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |