Asociatia Alfa Club Romania https://www.alfaclub.ro/forum/ |
|
DIY - Q4 drivetrain maintenance https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?t=20968 |
Page 2 of 7 |
Author: | tm08alt [ 25 Jul 2012, 10:18 ] |
Post subject: | Re: Probleme si solutii Alfa Crosswagon |
tzzivii Quote: Bine ca ai elearn si autodata si pui cureaua dupa semne. Si restul?
Tzzivii, de ce esti rau ? )Poti sa schimbi distributia la "semne" insa doar in ideea in care faci tu semnele, dupa cum era cureaua veche montata. Ai blocat, ai schimbat si gata. |
Author: | comanr [ 25 Jul 2012, 10:28 ] |
Post subject: | Re: Probleme si solutii Alfa Crosswagon |
ma seaca semnele cu oja, prefer semnele originale ,doar nu santem tigani |
Author: | tzzivii [ 25 Jul 2012, 10:34 ] |
Post subject: | Re: Probleme si solutii Alfa Crosswagon |
Eu da, rau rau :p Sunt patit cu distributia pusa la semne cu marker si apoi constatat ca e pusa prost un dinte. Motorul are semne deja. La asta ma refeream. |
Author: | tm08alt [ 25 Jul 2012, 11:18 ] |
Post subject: | Re: Probleme si solutii Alfa Crosswagon |
tzzivii Quote: Eu da, rau rau :p
yeap, se poate intampla. Doar ca daca n-ai de unde sa iei cale in ideea in care iti faci singur service-ul (dupa cum inteleg din topicul asta) merge, doar cu foarte mare atentie + ca trebuie verificata si pozitia pistoanelor (daca n-ai ceas comparator merge si cu joja )
Sunt patit cu distributia pusa la semne cu marker si apoi constatat ca e pusa prost un dinte. Motorul are semne deja. La asta ma refeream. |
Author: | tm08alt [ 25 Jul 2012, 11:22 ] |
Post subject: | Re: Probleme si solutii Alfa Crosswagon |
si ca sa nu mai tulburam topicul omului, am tras o concluzie - semnele cu oja merg, dar sunt inestetice pecand cele cu markerul sunt periculoase. |
Author: | comanr [ 25 Jul 2012, 11:26 ] |
Post subject: | Re: Probleme si solutii Alfa Crosswagon |
Author: | dani_electro [ 25 Jul 2012, 23:16 ] |
Post subject: | Re: Probleme si solutii Alfa Crosswagon |
Si cam care ar fi simptomele unei distributii rau puse si cum se manifesta? |
Author: | comanr [ 25 Jul 2012, 23:18 ] |
Post subject: | Re: Probleme si solutii Alfa Crosswagon |
in primul rand porneste prost sau nu porneste , iar daca gresesti mai mult o sa afli repede ca se indoaie cate o supapa. |
Author: | dani_electro [ 26 Jul 2012, 23:22 ] |
Post subject: | Re: Probleme si solutii Alfa Crosswagon |
La mine nu e cazul..deci stau linistit in privinta asta. Astazi am facut niste loguri pe autostrada intr-a 4-a pornind de la 1.300 RPM si rezultatul este urmatorul: - Engine speed Desired intake air quantity Intake air quantity rpm mg/i mg/i 1340 479,6 502,9 1410 1200 657,4 1617 1200 812,6 1881 1200 1021,7 2219 1200 1067,4 2542 1200 1023,2 2861 1200 1000,1 3167 1200 1008,2 3453 1200 993 3716 1200 982,3 3946 1200 939 4069 1200 831 4131 1200 805,7 4177 1200 790,8 4199 1200 753,5 4182 1200 704,1 4151 1200 680,4 4073 1200 748,8 3987 1200 742,4 3924 1200 770,3 4013 1200 993,8 4209 1200 950,4 Cum se poate vedea, la aer e o problema.. nu ajunge la valoarea care o cere masina. Ma gandesc sa scot si injectoarele sa le duc la verificat, dar stiu eu....vazand valorile de la correction din FES nu se poate sti daca sunt ok? |
Author: | comanr [ 03 Aug 2012, 00:44 ] |
Post subject: | Re: Probleme si solutii Alfa Crosswagon |
Verifica ,curata valva pierburg de pe radiator si traseele de vacuum pana la turbo. |
Author: | comanr [ 01 Aug 2013, 18:07 ] | ||||
Post subject: | DIY - Q4 drivetrain maintenance | ||||
sportwagon Q4 & crosswagon Q4 sant rare. raritatea are cumva legatura cu pretul initial de achizitie foarte mare (36k eur) acest topic capata sens in limba romana (poate o sa pun si traducerea in engleza si italiana) mai ales ca in ultimul timp pe piata second s au achizitionat cateva exemplare in romania, unii din useri fiind si in club trenul de rulare, ma refer in special la diferentialul central, cardan este unul foarte reusit si robust, dar ca orice lucru facut in epoca de plastic are limitarile sale. sa incepem cu diferentialul central si cutia. nimic deosebit ca si defecte semnalate fata de 156 normal: -griparea timoneriei care se rezolva usor si musai respectarea intervalelor de schimb pentru ulei in cutia de viteze . folosesc cu succes 75w90, asigura o functionare decenta la rece. -un alt defect e pierderea de ulei la flansa ce duce spre cardan, daca se pierde mult ulei trebuie inlocuit semeringul respectiv. daca doar umezeste se poate lasa asa, nu e o problema. -diferentialul central in timp capata ceva joc care poate deranja la cuplari bruste , nu e nimic grav , acest "defect" este foarte prezent si in transmisiile clasice gen audi quattro 4x4 permanent cu 1 sau doua diferentiale de tip Torsen. acest joc se poate regla(depinde din ce loc al diferentialului provine) teoretic prin reglaj sau introducerea saibelor de uzura suplimentare dar aceasta actiune va face probabil parte din alt topic cand va veni momentul demontarii lui vreodata(never say never). o mare parte din jocul transmisiei se elimina prin upgrade ul prezentat in topicul frate(q4 diff mount upgrade) prezent pe site. cel mai dureros subiect poate fi (dupa 150k) cardanul. lucruri de care ar trebui sa tineti cont la demontat/montat: marcati pozitia pe flanselede legatura si pe suportul rulmentului intermediar, acest lucru poate fi critic pentru o transmisie cu vibratii reduse si uzura mica in timp. deobicei daca gresesti ceva la cardan vei vedea dupa ceva km cand va trebui sa scoti din buzunar 1900 euro , pretul de lista al cardanului. dupa 150k poate aparea un zgmot metalic sec la cuplare mai ales in treptele inferioare, nu trebuie sa va sperie , este un zgomot dat de canelurile pe care se cupleaza cardanul la diferentialul spate, se creeaza putin joc, foarte greu de eliminat, o vaselina groasa probabil ar face liniste o perioada indelungata acolo. o sa pun cateva poze din eper cu arborele. primul lucru care va ceda la cardan este oboseala flansei intermediare (bineinteles nu se gaseste separat ci tot cu cardan) lucru care va da , la sarcina partiala treapta 2 si 3 , un sunet sacadat de polizare sesizabil doar cu geamurile inchise(in masina), fenomenul care are loc e o descentrare radiala temporara a arborelui cardanic. pentru flansele tasate dar care inca mai au ceva material elastic se poate interveni cu material de adaos din cauciuc pentru ajustarea unghiului cardanului (alinierea sa). o sa pun o poza nu prea clara in care se vede cum e fixata piesa. mai exista o solutie cu inlocuirea acelei flanse dar abia dupa ce voi realiza noua flansa(daca e cazul) va voi prezenta proiectul.deocamdata masina se comporta bine. in final, e bine ca din cand in cand sa gresati crucile cardanice si rulmentul intermediar chiar daca nu au gresoare(cu vaselina sub presiune la spray) deoarece acel strat ofera protectie impotriva apei iar daca exista o mica uzura , vaselina patrunde in articulatie/rulment si va salveaza pentru cateva mii de km poate si mai mult de cheltuiala. evitati sa treceti prin apa daca se poate, apa si nisipul/praful sant dusmanii transmisiilor integrale. cam asta ar fi in linii mari pentru a prelungi viata transmisiei, bineinteles bunul simt si volanta dual mass sant cei mai buni protectori al transmisiei. puteti intreba detalii suplimentare aici sau cu pm.
|
Author: | comanr [ 05 Jan 2014, 12:28 ] |
Post subject: | Re: DIY - Q4 drivetrain maintenance |
a aparut o problema nasola la transmisie, o vibratie pe la 130km/h cand se merge cu acceleratia la blana. a cedat ceva la vreo flansa intermediara. va urma o reparatie a cardanului, pe care daca va fi nevoie il voi taia si il voi resuda. va fi o reparatie semi-DIY, cu poze si tot tacamul, voi rezolva o problema de 2000 de euro cu o pretul unei lazi de bere buna. stay tuned! |
Author: | cosmin_c [ 16 Jan 2014, 21:16 ] |
Post subject: | Re: DIY - Q4 drivetrain maintenance |
Salut, Poate este de folos si altor posesori de CW cu joc in cardan, eu l-am reconditionat prin august 2013 la o firma din Bucuresti. Ca rezultat s-au eliminat jocurile si redus cu 80-90% vibratiile la debreiere din viteza 1 si 2. Nu am constatat vibratii la viteze mari, deci cred ca si echilibrarea dinamica a fost bine facuta. |
Author: | comanr [ 16 Jan 2014, 22:08 ] |
Post subject: | Re: DIY - Q4 drivetrain maintenance |
la mine cardanul nu are joc, doar flansa intermediara trebuie sa o schimb fiind rupt cauciucul, nu e important asta acum pentru mine. problemele mele deriva din faptul ca in cutia de transfer fata si la cuplajul spate cardan-diferential e un joc mare care mi s a pus pe suflet. e o eroare de design de care au suferit mai multi fabricanti printre care si maserati. e vorba de niste danturi care s au uzat , uzura e galopanta odata ce exista joc acolo, problema o avea de cand am luat o insa am banuit ca e din diferentialul central. costurile pentru remediere sant mari spre foarte mari , cateva mii de euro, pentru ca teoretic se schimba pereche aceste imbinari deci ai nevoie si de cardan sau o parte a lui daca se gaseste separat si de pinonul de atac care vine la pachet cu coroana diferential spate, o bucurie. analizez o solutie tehnica bazata pe un compozit "metal lichid" insa odata apelat la ea o sa fie greu sau aproape imposibil de intervenit pe viitor, vor trebui incalzite piesele la 350 grade celsius pentru a se desface. masina va iesi bine, cu sau fara multi bani bagati. mai grav decat atat, nu am chef deloc sa ma apuc si sa i las pe altii nu cred ca iese ceva. le: curge si ulei din transmisie la iesirea spre cardan , asta ca sa fie treaba, treaba. problema ar fi un semering de 17 ron, nu e o belea prea mare , una peste alta un gunoi, momentan. voi face un tutorial sanatos, cum nu exista pe nici un forum pentru Q4 |
Author: | comanr [ 14 Apr 2014, 19:02 ] | ||||
Post subject: | Re: DIY - Q4 drivetrain maintenance | ||||
dragi prieteni , "time is up" ! au sosit piesele necesare pentru etansarea cutiei de transfer din care curge de cand am luat masina, dumnezeu stie de cand. foarte importanta este saiba deformabila din poza, ea asigura prin deformarea sa la strangere, pretensionarea rulmentilor pinionului de atac al grupului conic de transfer. va asigur ca daca nu se inlocuieste acea saiba de fiecare data cand se umbla acolo(in cazul meu la schimbarea semeringului dinspre cardan) toata operatiunea este egala cu zero(0), totul se va duce naibii extrem de repede. saiba costa mult pentru o bucata de fier mort, aprox 300 ron, vine doar pe ricambi. semeringul este ieftin(corteco), daca ar trebui sa ne incalzeasca cu ceva acest lucru, aveti codurile in poza. astazi am mai facut o mica reverificare pentru a stabili strategia de interventie pentru ca doresc sa repar si cardanul in regim DIY, mai bine zis sa inlocuiesc flansa centrala si sa elimin majoritatea jocurilor din capete, mi e clar ca la articulatii nu pot interveni insa alea stau bine, eventual o sa inlocuiesc vaselina. bineinteles un necaz nu vine singur, o noua pierdere semnificativa de ulei exista la iesire din cutie spre planetara dreapta , exista si un joc(radial ) al arborelui respectiv in cutie destul de mare, se simte binisor la mana, e destul de grav ca sa zic asa, nu ma asteptam si la asta, mai ales ca nu observasem sa am pierderi de ulei si acolo inainte. masina inca merge binisor , "but that 's on borrowed time". o sa pun si o poza cu pierderea de ulei dinspre cardan. probabil nivelul mic de ulei din cutie pe care l am sesizat la cumpararea masinii a afectat acel rulment dinspre arborele planetarei, nu am facut o poza si cu acea pierdere de ulei. am decis sa apelez la un amic cu un service strict pentru elevator(aia care mi au gaurit baia de ulei), mi a cam ajuns sa ma tavalesc/calaresc pe sub/deasupra alfei mele, mai ales ca voi inlocui si bratele superioare ambele si chiar ma va ajuta un acces mai bun, dar bineinteles nu se va atinge nimeni de nici o piesa, poate doar sa le spele. sper sa revin cu vesti mai bune...
|
Author: | comanr [ 15 Apr 2014, 00:08 ] | ||
Post subject: | Re: DIY - Q4 drivetrain maintenance | ||
am rasfoit iar prin eper (e de mare ajutor) si la prima vedere scap cu un rulment si un semering inlocuite in cutie pe partea dreapta, fara sa dau cutia jos sau mai stiu eu ce, doar un capac. curios lucru ca rulmentul inca nu huruia insa acum am vazut ca este cu role, astea tind sa faca mai putin zgomot decat cele cu bile. am incercuit semeringul si rulmentul de la planetara dreapta. iar bani.
|
Author: | bmf [ 21 Apr 2014, 12:05 ] |
Post subject: | Re: DIY - Q4 drivetrain maintenance |
La mine s-au halit rulmentii din grupul spate, urmeaza probabil inlocuire. Ai cumva echivalentele INA pt cei cu ace si SKF pt cei cilindrici? Nu as merge pe ricambi originali si nici pe chinezarii... |
Author: | comanr [ 22 Apr 2014, 01:41 ] |
Post subject: | Re: DIY - Q4 drivetrain maintenance |
ti am zis de atunci ca e de la rulmenti, primul lucru care il faci cand ai luat un q4 mai vechi este inainte de dus la spalatorie/chiptuning sa inlocuiesti uleiul din transmisie. si eu am aceiasi problema cu un rulment din puntea fata care e foarte uzat , voi incerca sa il aduc si apoi cu bunavointa celor de la magazin, sa il echivalez pentru ca nu am ajuns atat de larg la mana sa dau aproape 300 lei pe un rulment care cred ca e uzual, sper sa nu fie surprize. fii un pionier, fa si tu asa daca ai pe cineva , comanda doi rulmenti , identifica i si da i retur pe motiv "nepotrivire cu originalul" , asta ar fi procedura standard care tine la mine, bineinteles cu acordul baietilor. asteptam codurile pentru rulmentii diferentialului. |
Author: | bmf [ 22 Apr 2014, 22:31 ] |
Post subject: | Re: DIY - Q4 drivetrain maintenance |
Sunt vreo 6 daca nu ma insel, sunt asa sictirit de facut-desfacut ca vreau sa ii schimb naibii pe toti si sa uit de grup o perioada. Am norocul sa fac operatiunea la un prieten care chiar se pricepe la d-astea si ghinionul sa il prind in prag de pregatire de etapa VTM, deci dupa ce gasim revenim. |
Author: | comanr [ 22 Apr 2014, 22:35 ] |
Post subject: | Re: DIY - Q4 drivetrain maintenance |
sant 6 da nu umbli la pinionul de atac doar la diferential, ar trebui sa fie 4 , defapt tie o sa ti trebuiasca 2 mai sigur, tine ne la curent. ar trebui sa inspectezi uleiul, daca e contaminat grav cu bucati metalice ar fi bine sa i inlocuiesti pe toti daca nu inlocuieste doar cei dinspre planetare cu semeringurile aferente. daca esti baiat "de curse" pune un ulei sintetic de inalta performanta 75w140 (doar in grupul spate) din baba nu mai faci fata mare dar o sa iasa stai linistit. |
Author: | comanr [ 23 Apr 2014, 10:11 ] |
Post subject: | Re: DIY - Q4 drivetrain maintenance |
comanr Quote: am rasfoit iar prin eper (e de mare ajutor) si la prima vedere scap cu un rulment si un semering inlocuite in cutie pe partea dreapta, fara sa dau cutia jos sau mai stiu eu ce, doar un capac.
a venit si raspunsul oficial de la producator, reperul este nelivrabil, ma refer la rulment, practic pentru 156Q4 nu se mai gasesc deja piese pentru transmisie (oem). curios lucru ca rulmentul inca nu huruia insa acum am vazut ca este cu role, astea tind sa faca mai putin zgomot decat cele cu bile. am incercuit semeringul si rulmentul de la planetara dreapta. iar bani. cu riscul de a ramane imobilizat saptamani in service o sa trebuiasca sa ma apuc sa o desfac si apoi sa caut un echivalent. |
Author: | bmf [ 23 Apr 2014, 14:04 ] |
Post subject: | Re: DIY - Q4 drivetrain maintenance |
comanr Quote: sant 6 da nu umbli la pinionul de atac doar la diferential, ar trebui sa fie 4 , defapt tie o sa ti trebuiasca 2 mai sigur, tine ne la curent.
Intr-adevar sunt cei 2 cilindrici, cei conici desi au urme de uzura pe ace sunt inca in mintile lor, arata surprinzator de bine.ar trebui sa inspectezi uleiul, daca e contaminat grav cu bucati metalice ar fi bine sa i inlocuiesti pe toti daca nu inlocuieste doar cei dinspre planetare cu semeringurile aferente. daca esti baiat "de curse" pune un ulei sintetic de inalta performanta 75w140 (doar in grupul spate) din baba nu mai faci fata mare dar o sa iasa stai linistit. Uleiul din grup a fost primul inspectat, nici urma de pilitura sau bucati. In schimb cu tijele spre planetare mesteci ca in ceaun. Merci de sfaturi Gaina batrana face zeama buna, desigur, cu rulment tanar. Tocmai salivez la un Peugeot 405Mi16x4, asa ca vorbesti cu un bolnav dupa masini facute in epoca in care inca se faceau masini, nu prezervative cu roti. Esti sigur ca "cloncaniturile" nu sunt date si de joc in rulmentii de la pinionul de atac? |
Author: | comanr [ 23 Apr 2014, 14:13 ] |
Post subject: | Re: DIY - Q4 drivetrain maintenance |
sant sigur, o uzura acolo nu te duce mai mult de 200km, nu umbla acolo, acolo sta bine, ai rabdare cateva zile, alfa mea se pregateste de operatie, monitoarele sant powered up ca sa zic asa. |
Author: | bmf [ 26 Apr 2014, 21:00 ] |
Post subject: | Re: DIY - Q4 drivetrain maintenance |
Sa schimb doar rulmentii de la pozitia 4 sau si cei de la 6? La 3-400 RON bucata ma cam iau transpiratiile. Attachment: poza1.jpg [ 41.49 KiB | Viewed 5048 times ] Attachment: poza2.jpg [ 34.47 KiB | Viewed 5048 times ] |
Author: | comanr [ 26 Apr 2014, 21:04 ] |
Post subject: | Re: DIY - Q4 drivetrain maintenance |
luni o desfac, erau foarte ocupati la service, se pare ca lumea merge numai cu harburi care au umplut iarasi service urile, toata lumea repara masinile si e foarte plin la amicul meu insa luni - is the "D" day rulmentul este cel din pozitia 4 mai mult ca sigur, insa nu se mai fabrica/livreaza, ori ai o masina din anii 50 ori ai un crosswagon este fix aceeasi idee. te tin la curent, desi au pret la rumenti , nu se pot aduce , o sa te convingi. ps: inlocuieste doar rulmentul defect si asta e, da l jos si echivaleaza l, nu sta dupa mine pentru ca eu nu stiu daca am resursele necesare sa intervin si in grupul spate, o mica revizie o sa fie. |
Page 2 of 7 | All times are UTC+03:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |