Asociatia Alfa Club Romania
https://www.alfaclub.ro/forum/

159, 2.0 diesel
https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?t=20671
Page 2 of 2

Author:  WLF [ 09 Jun 2013, 15:48 ]
Post subject:  Re: 159, 2.0 diesel

Asta e topicul: http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-159 ... ation.html" onclick="window.open(this.href);return false;

De pe prima pagina. Topicul are 46 de pagini si mai sunt si altii care se plang.

Count me in for this one. I complained about it as well but they werent interested.

1st set. 7k miles, bald inside, 4mm outside.

2nd set. 8k miles.

3rd set. 6k miles!!

4th set on the car now.

Also had to replace one set of rear tyres at 18k (which I consider acceptable).

This is with a lot of mway work too..... as an example of how crap it is my dad has got over 33k out of the front set of Pirellis on his Zafira (total mway work and I know its exceptional, but still!)



Am zis 10k km, dar in mare parte e vorba de mile, deci hai sa zicem 15k-16k km media. Problemele mai mari la rotile pe 19 de Ti (de care am avut si eu). Chestia e ca un cauciuc pe 16 = 100 Euro, un cauciuc pe 19 = 400 euro.

Author:  tudyniuz [ 09 Jun 2013, 17:08 ]
Post subject:  Re: 159, 2.0 diesel

Confirm si eu treaba cu gumele. In 3 ani jumate am avut 2 perechei noi care s-au dus in 10-12k km si inca doua perechi SH care au tinut 8-10k km. Toate pe jante de 17"

Author:  dr_bear [ 16 Jun 2013, 13:30 ]
Post subject:  Re: 159, 2.0 diesel

Salutare! Am facut cam 1000 de km pana acum cu Alfa, majoritatea in oras si...sunt foarte multumit. cu o singura exceptie....directia.
Masina "fuge" ,la cea mai mica denivelare. Simti in volan cum vrea sa ia singura stanga/dreapta ,si tot din volan nu o las.
Ce s-a facut in sensul asta : - geometria (nu avea nicio problema)
- s-au verificat anvelopele daca sunt ok, echilibrate corect, daca au galme, daca, daca, daca. Nimic.

Masina nu are nicio intarziere de reactie la directie, raspunde foarte prompt la orice miscare a volanului. Merge drept (nu trage stanga/dreapta) pe drum bun, nedenivelat, doar ca, deseori vrea sa se duca in toate directiile si e obositor si foarte neplacut sa simt in volan mereu chestia asta.
Asta a fost "directia moale" de care spuneam la inceput cand am testat masina, mi-a confirmat-o si un prieten care se pricepe foarte bine la masini si era curios cum se conduce o alfa.
Asa e masina asta? Ce ar trebui sa mai verific?
Multumesc!

Author:  lucianm [ 16 Jun 2013, 18:00 ]
Post subject:  Re: 159, 2.0 diesel

Iti raspund din doua motive: am avut si eu un 159 (2.4, e adevarat) si am acum Giulietta cu acelasi motor ca al tau.
Eu la 159 nu am remarcat ceea ce spui tu, ba chiar unii prieteni si colegi care au condus-o au remarcat directia destul de ferma, spre sport, ca sa zic asa.
Cred ca ar trebui sa lasi pe unii dintre cei care au aceeasi masina si motorizare sa conduca masina ta, si tu pe a lor, ca sa fie un diagnostic corect. Eu ma ofer, daca doresti, sa ne intalnim si sa facem un test-drive reciproc, desi nu stiu daca Giulietta mea e chiar relevanta. Desi, macar pt motor, ar merita...

Author:  156gta [ 17 Jun 2013, 10:18 ]
Post subject:  Re: 159, 2.0 diesel

Salutare,

Referitor la senzatia pe care o ai in legatura cu directia, nu trebuie sa iti faci griji.
Acelasi lucru il patesc eu, dar doar pe cate un drum cu denivelari in asfalt, facute de masinile grele.
Intru pe un drum in fiecare zi de cateva ori si doar acolo, cand vreau sa virez la stanga, din cauza denivelarii, simt in volan ca merge cum "vrea drumul". Directia este super ok.
Sa ai noroc de masina!
Toate bune!

Author:  NicuVlad [ 17 Jun 2013, 11:45 ]
Post subject:  Re: 159, 2.0 diesel

Acelasi lucru il patesc si eu mai ales ca pe drumul de serviciu din cauza caldurii masinile grele au facut denivelari iar alfa tinde sa traga spre ele :))

Author:  dr_bear [ 25 Jun 2013, 20:31 ]
Post subject:  Re: 159, 2.0 diesel

Salut,Salut! Multumesc tuturor pentru raspunsuri.....Am ajuns la 1000 de km, si joi plec pentru inca 600. Masina e foarte tare, pe masura ce apuc sa ma obisnuiesc cu ea. Am insa cateva mici probleme, poate gasim o solutie :)

1) Pentru ca nu am realizat cat de joasa este masina, am luat o bordura care se pare ca a scos aparatoarea de noroi din surubul ei, aceasta ramanand libera a atins roata in mers si prin frecare s-a facut zdremte. A mai patit cineva asta? cum se poate inlocui? nu am nici cea mai vaga idee...

2) Ce becuri are nevoie pentru faza scurta? si....se schimba greu?

3) Azi ,pentru 10 secunde mi-a aparut un martor in bord. Am cautat in carte, dar e in italiana si nu am gasit simbolul. E galben, si seamana cu o toba din care iese ceva (foc, fum) ....masina nu s-a comportat diferit ,si pana sa scot eu cartea sa caut, s-a stins. Ma enerveaza chestia asta...Unul din motivele pentru care am dat 10.500 pe o masina din 2009 a fost asta : km putini, probleme putine :) Nu martori in bord :D ,sper sa fi fost doar o eroare frecventa...

Help ,anyone? :)

Author:  FREEZER [ 25 Jun 2013, 22:01 ]
Post subject:  Re: 159, 2.0 diesel

1. Aparatoarea se scoate destul de usor, cu roata data jos dar posibil sa se poata demonta si cu roata pusa.
2. H7 daca ai halogen. Se schimba usor: rasucesti capacul negru pentru a avea acces la soclul becului, apoi rasucesti soclul becului si-l scoti cu tot cu bec. Pentru xenon nu mai retin exact modelul.
3. Posibil sa ti se fi aprins martorul de la filtrul de particule. Incearca sa mergi mai turat cu ea. Cel mai bine ar fi sa-i vezi nivelul de obturare pe tester si intervalul regenerarilor.

Author:  dr_bear [ 26 Jun 2013, 00:46 ]
Post subject:  Re: 159, 2.0 diesel

merci! la filtru ma gandeam si eu...plec la Sovata joi, o sa o turez mai mult. Cam la ce turatie, cati km ,ai nevoie pentru o regenerare ?
Aparatoarele sunt sigur ca se dau jos usor....dar unde gasesti altele?

Author:  tzzivii [ 26 Jun 2013, 01:27 ]
Post subject:  Re: 159, 2.0 diesel

aparatoare numai noua de obicei si OE la comanda. e cam 300 ron.

Author:  FREEZER [ 26 Jun 2013, 12:10 ]
Post subject:  Re: 159, 2.0 diesel

dr_bear Quote:
Cam la ce turatie, cati km ,ai nevoie pentru o regenerare ?
Pai depinde de stilul de condus al fiecaruia, depinde la ce turatii schimbi treptele de viteza. Cum ai dpf, ar fi indicat sa schimbi treptele intre 3000-3500 rpm sau mai sus. Ti-am zis, depinde de stilul fiecaruia. Regimul meu de turatii la schimbarile treptelor e intre 2500-3500. La fel si cand aveam dpf-ul montat. Cel mai bine ar fi sa renunti la el.
Despre regenerari, din ce-mi amintesc, cred ca intervalul regenerarilor este de 450-500 km. La mersul urban intervalul va scade, e normal. Eu inainte sa renunt la dpf aveam intervalul regenarilor la 150 km.

Author:  dr_bear [ 26 Jun 2013, 13:28 ]
Post subject:  Re: 159, 2.0 diesel

2500-3500? e foarte mult si pentru o benzinara...Esti sigur ca te referi la un diesel? Mie mi se pare ca motorul "cere" schimbarea treptei pana in 2500. Se aude foarte evident asta, in plus in Bucuresti cu masina asta, cand ai 3000 de ture, deja te-ai lipit de scaun :)) si mai trebuie sa si opresti in urmatorii 200 de metri.
Nu merg subturat , "la consum" ,dar schimb pe la 2500 ca sa cada la 1800-2000 in treapta superioara. Asa mi se pare natural, dupa cum accelereaza motorul, si zgomotul lui.
Am mers de curiozitate subutrat 30 km, si am scos si 8.5% in oras, in stilul meu normal scot peste 10%. Stiam de la alte masini ale altor prieteni ca DPF-ul se regenereaza la o anumita turatie, in cativa km. Nu stiu daca masina te anunta printr-un martor sau ceva de genul asta. Voi incerca sa o tin in 3500 ,intr-a 5-a pe autostrada ,la 130.
Daca renunti la DPF nu ai probleme la ITP cu noxele?

Author:  FREEZER [ 26 Jun 2013, 13:50 ]
Post subject:  Re: 159, 2.0 diesel

E crima pentru turbina si motor sa mergi subturat. La diesel ma refeream cand vorbeam de turatii. E normal sa ti se aprinda dpf-ul la mers subturat vla itp nu o sa ai probleme (pentru mai multe detalii, vorbeste cu Tibi a.k.a ILuzoriu).

Page 2 of 2 All times are UTC+03:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/