It is currently 07 Oct 2024, 22:39

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 38 posts ]  Go to page Previous 1 2
Author Message
 Post subject: Re: 159, 2.0 diesel
PostPosted: 09 Jun 2013, 15:48 
Offline
User avatar

Joined: 26 Jan 2006, 03:49
Posts: 872
Asta e topicul: http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-159 ... ation.html" onclick="window.open(this.href);return false;

De pe prima pagina. Topicul are 46 de pagini si mai sunt si altii care se plang.

Count me in for this one. I complained about it as well but they werent interested.

1st set. 7k miles, bald inside, 4mm outside.

2nd set. 8k miles.

3rd set. 6k miles!!

4th set on the car now.

Also had to replace one set of rear tyres at 18k (which I consider acceptable).

This is with a lot of mway work too..... as an example of how crap it is my dad has got over 33k out of the front set of Pirellis on his Zafira (total mway work and I know its exceptional, but still!)



Am zis 10k km, dar in mare parte e vorba de mile, deci hai sa zicem 15k-16k km media. Problemele mai mari la rotile pe 19 de Ti (de care am avut si eu). Chestia e ca un cauciuc pe 16 = 100 Euro, un cauciuc pe 19 = 400 euro.


Top
   
 Post subject: Re: 159, 2.0 diesel
PostPosted: 09 Jun 2013, 17:08 
Offline
User avatar

Joined: 01 Jun 2010, 14:34
Posts: 1662
Car: GTV
Confirm si eu treaba cu gumele. In 3 ani jumate am avut 2 perechei noi care s-au dus in 10-12k km si inca doua perechi SH care au tinut 8-10k km. Toate pe jante de 17"

_________________
Alfa Romeo GTV 3.0 V6
Alfa Romeo 156 2.5 V6
Alfa Romeo GTV 2.0 TS
Alfa Romeo 159 2.4 JTDm


Top
   
 Post subject: Re: 159, 2.0 diesel
PostPosted: 16 Jun 2013, 13:30 
Offline

Joined: 30 May 2013, 22:03
Posts: 36
Car: 159 2.0 JTDM
Salutare! Am facut cam 1000 de km pana acum cu Alfa, majoritatea in oras si...sunt foarte multumit. cu o singura exceptie....directia.
Masina "fuge" ,la cea mai mica denivelare. Simti in volan cum vrea sa ia singura stanga/dreapta ,si tot din volan nu o las.
Ce s-a facut in sensul asta : - geometria (nu avea nicio problema)
- s-au verificat anvelopele daca sunt ok, echilibrate corect, daca au galme, daca, daca, daca. Nimic.

Masina nu are nicio intarziere de reactie la directie, raspunde foarte prompt la orice miscare a volanului. Merge drept (nu trage stanga/dreapta) pe drum bun, nedenivelat, doar ca, deseori vrea sa se duca in toate directiile si e obositor si foarte neplacut sa simt in volan mereu chestia asta.
Asta a fost "directia moale" de care spuneam la inceput cand am testat masina, mi-a confirmat-o si un prieten care se pricepe foarte bine la masini si era curios cum se conduce o alfa.
Asa e masina asta? Ce ar trebui sa mai verific?
Multumesc!

_________________
De zi cu zi Alfa Romeo 159 2.0 jtdm - 2009
Din an in paste Seat Ibiza 1.2 - 2005
Seara si weekend Trabant 601 - 1981
Excursii lungi cu cainele in spate Trabant 601 Universal (Kombi) - 1990


Top
   
 Post subject: Re: 159, 2.0 diesel
PostPosted: 16 Jun 2013, 18:00 
Offline
User avatar

Joined: 09 Nov 2010, 08:59
Posts: 2499
Location: Bucuresti
Iti raspund din doua motive: am avut si eu un 159 (2.4, e adevarat) si am acum Giulietta cu acelasi motor ca al tau.
Eu la 159 nu am remarcat ceea ce spui tu, ba chiar unii prieteni si colegi care au condus-o au remarcat directia destul de ferma, spre sport, ca sa zic asa.
Cred ca ar trebui sa lasi pe unii dintre cei care au aceeasi masina si motorizare sa conduca masina ta, si tu pe a lor, ca sa fie un diagnostic corect. Eu ma ofer, daca doresti, sa ne intalnim si sa facem un test-drive reciproc, desi nu stiu daca Giulietta mea e chiar relevanta. Desi, macar pt motor, ar merita...

_________________
Ford Focus Wagon ST-Line
Ex: Giulietta my2017 2.0 JTDM-2, 175 CP
Ex: Giulietta 2.0 JTDM-2, 170 CP
Ex: FURIA ALBA, AR 159 JTDM, 210 CP


Top
   
 Post subject: Re: 159, 2.0 diesel
PostPosted: 17 Jun 2013, 10:18 
Offline

Joined: 01 Feb 2006, 20:54
Posts: 98
Car: 159 2,4 JTDM
Location: Cluj-Napoca
Salutare,

Referitor la senzatia pe care o ai in legatura cu directia, nu trebuie sa iti faci griji.
Acelasi lucru il patesc eu, dar doar pe cate un drum cu denivelari in asfalt, facute de masinile grele.
Intru pe un drum in fiecare zi de cateva ori si doar acolo, cand vreau sa virez la stanga, din cauza denivelarii, simt in volan ca merge cum "vrea drumul". Directia este super ok.
Sa ai noroc de masina!
Toate bune!

_________________
FURIA ALBA ARDELEANCA, 159 2,4 JTDM


Top
   
 Post subject: Re: 159, 2.0 diesel
PostPosted: 17 Jun 2013, 11:45 
Offline

Joined: 05 Jun 2012, 23:42
Posts: 265
Car: 159 Bella
Acelasi lucru il patesc si eu mai ales ca pe drumul de serviciu din cauza caldurii masinile grele au facut denivelari iar alfa tinde sa traga spre ele :))


Top
   
 Post subject: Re: 159, 2.0 diesel
PostPosted: 25 Jun 2013, 20:31 
Offline

Joined: 30 May 2013, 22:03
Posts: 36
Car: 159 2.0 JTDM
Salut,Salut! Multumesc tuturor pentru raspunsuri.....Am ajuns la 1000 de km, si joi plec pentru inca 600. Masina e foarte tare, pe masura ce apuc sa ma obisnuiesc cu ea. Am insa cateva mici probleme, poate gasim o solutie :)

1) Pentru ca nu am realizat cat de joasa este masina, am luat o bordura care se pare ca a scos aparatoarea de noroi din surubul ei, aceasta ramanand libera a atins roata in mers si prin frecare s-a facut zdremte. A mai patit cineva asta? cum se poate inlocui? nu am nici cea mai vaga idee...

2) Ce becuri are nevoie pentru faza scurta? si....se schimba greu?

3) Azi ,pentru 10 secunde mi-a aparut un martor in bord. Am cautat in carte, dar e in italiana si nu am gasit simbolul. E galben, si seamana cu o toba din care iese ceva (foc, fum) ....masina nu s-a comportat diferit ,si pana sa scot eu cartea sa caut, s-a stins. Ma enerveaza chestia asta...Unul din motivele pentru care am dat 10.500 pe o masina din 2009 a fost asta : km putini, probleme putine :) Nu martori in bord :D ,sper sa fi fost doar o eroare frecventa...

Help ,anyone? :)

_________________
De zi cu zi Alfa Romeo 159 2.0 jtdm - 2009
Din an in paste Seat Ibiza 1.2 - 2005
Seara si weekend Trabant 601 - 1981
Excursii lungi cu cainele in spate Trabant 601 Universal (Kombi) - 1990


Top
   
 Post subject: Re: 159, 2.0 diesel
PostPosted: 25 Jun 2013, 22:01 
Offline
User avatar

Joined: 31 Oct 2008, 11:47
Posts: 801
Car: 156/Brera
Location: Zaragoza/Slatina
1. Aparatoarea se scoate destul de usor, cu roata data jos dar posibil sa se poata demonta si cu roata pusa.
2. H7 daca ai halogen. Se schimba usor: rasucesti capacul negru pentru a avea acces la soclul becului, apoi rasucesti soclul becului si-l scoti cu tot cu bec. Pentru xenon nu mai retin exact modelul.
3. Posibil sa ti se fi aprins martorul de la filtrul de particule. Incearca sa mergi mai turat cu ea. Cel mai bine ar fi sa-i vezi nivelul de obturare pe tester si intervalul regenerarilor.

_________________
Alfa Romeo Brera 2,4 JTDM+ (by ILuzoriu)
Alfa 156 1,9 JTDm 150+ (by ILuzoriu)


Top
   
 Post subject: Re: 159, 2.0 diesel
PostPosted: 26 Jun 2013, 00:46 
Offline

Joined: 30 May 2013, 22:03
Posts: 36
Car: 159 2.0 JTDM
merci! la filtru ma gandeam si eu...plec la Sovata joi, o sa o turez mai mult. Cam la ce turatie, cati km ,ai nevoie pentru o regenerare ?
Aparatoarele sunt sigur ca se dau jos usor....dar unde gasesti altele?

_________________
De zi cu zi Alfa Romeo 159 2.0 jtdm - 2009
Din an in paste Seat Ibiza 1.2 - 2005
Seara si weekend Trabant 601 - 1981
Excursii lungi cu cainele in spate Trabant 601 Universal (Kombi) - 1990


Top
   
 Post subject: Re: 159, 2.0 diesel
PostPosted: 26 Jun 2013, 01:27 
Offline
User avatar

Joined: 19 May 2008, 23:49
Posts: 7426
Car: 156GTA/Giulia QV
Location: Bucuresti
aparatoare numai noua de obicei si OE la comanda. e cam 300 ron.

_________________
Service/Diagnoza/Piese
contact: 0756044202

------------------------------

Maserati 4200 Coupe Cambiocorsa
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde Montreal
Alfa Romeo 164 3.0 v6 Q4
Alfa Romeo 166 3.2 v6 24v TI
Alfa Romeo 156 GTA 3.2 v6 24v
Alfa Romeo 156 2.0 JTS Scuola Sportiva
Ex many others…


Top
   
 Post subject: Re: 159, 2.0 diesel
PostPosted: 26 Jun 2013, 12:10 
Offline
User avatar

Joined: 31 Oct 2008, 11:47
Posts: 801
Car: 156/Brera
Location: Zaragoza/Slatina
dr_bear Quote:
Cam la ce turatie, cati km ,ai nevoie pentru o regenerare ?
Pai depinde de stilul de condus al fiecaruia, depinde la ce turatii schimbi treptele de viteza. Cum ai dpf, ar fi indicat sa schimbi treptele intre 3000-3500 rpm sau mai sus. Ti-am zis, depinde de stilul fiecaruia. Regimul meu de turatii la schimbarile treptelor e intre 2500-3500. La fel si cand aveam dpf-ul montat. Cel mai bine ar fi sa renunti la el.
Despre regenerari, din ce-mi amintesc, cred ca intervalul regenerarilor este de 450-500 km. La mersul urban intervalul va scade, e normal. Eu inainte sa renunt la dpf aveam intervalul regenarilor la 150 km.

_________________
Alfa Romeo Brera 2,4 JTDM+ (by ILuzoriu)
Alfa 156 1,9 JTDm 150+ (by ILuzoriu)


Top
   
 Post subject: Re: 159, 2.0 diesel
PostPosted: 26 Jun 2013, 13:28 
Offline

Joined: 30 May 2013, 22:03
Posts: 36
Car: 159 2.0 JTDM
2500-3500? e foarte mult si pentru o benzinara...Esti sigur ca te referi la un diesel? Mie mi se pare ca motorul "cere" schimbarea treptei pana in 2500. Se aude foarte evident asta, in plus in Bucuresti cu masina asta, cand ai 3000 de ture, deja te-ai lipit de scaun :)) si mai trebuie sa si opresti in urmatorii 200 de metri.
Nu merg subturat , "la consum" ,dar schimb pe la 2500 ca sa cada la 1800-2000 in treapta superioara. Asa mi se pare natural, dupa cum accelereaza motorul, si zgomotul lui.
Am mers de curiozitate subutrat 30 km, si am scos si 8.5% in oras, in stilul meu normal scot peste 10%. Stiam de la alte masini ale altor prieteni ca DPF-ul se regenereaza la o anumita turatie, in cativa km. Nu stiu daca masina te anunta printr-un martor sau ceva de genul asta. Voi incerca sa o tin in 3500 ,intr-a 5-a pe autostrada ,la 130.
Daca renunti la DPF nu ai probleme la ITP cu noxele?

_________________
De zi cu zi Alfa Romeo 159 2.0 jtdm - 2009
Din an in paste Seat Ibiza 1.2 - 2005
Seara si weekend Trabant 601 - 1981
Excursii lungi cu cainele in spate Trabant 601 Universal (Kombi) - 1990


Top
   
 Post subject: Re: 159, 2.0 diesel
PostPosted: 26 Jun 2013, 13:50 
Offline
User avatar

Joined: 31 Oct 2008, 11:47
Posts: 801
Car: 156/Brera
Location: Zaragoza/Slatina
E crima pentru turbina si motor sa mergi subturat. La diesel ma refeream cand vorbeam de turatii. E normal sa ti se aprinda dpf-ul la mers subturat vla itp nu o sa ai probleme (pentru mai multe detalii, vorbeste cu Tibi a.k.a ILuzoriu).

_________________
Alfa Romeo Brera 2,4 JTDM+ (by ILuzoriu)
Alfa 156 1,9 JTDm 150+ (by ILuzoriu)


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 38 posts ]  Go to page Previous 1 2

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited